ویژگی های جدید 3ds Max 2020 و شاید کمی بیشتر ...

در تاریخ پنجشنبه, 15 فروردین 1398 در بخش اخبار دنیای CG - نقد و بررسی - مقالات توسط مصطفی رضایی

مروری بر Roadmap ارائه شده توسط اتودسک برای نرم افزار 3ds Max در سال جاری

ویژگی های جدید 3ds Max 2020 و شاید کمی بیشتر ...
باسلام و درود خدمت همه شما دوستان و همراهان همیشگی وبسایت. پیش از هرچیز سال نو رو بهتون تبریک میگم و عذرخواهی میکنم که مثل سالهای پیش نتونستم مطلبی رو ویژه سال نو و البته روز اول فروردین با پادکست جدید در خدمت شما باشیم. انشاالله طی روزهای آینده با پادکست شماره 13 در خدمتتون خواهیم بود و به مرور اتفاقات و مهمترین رویدادهای دنیای سی جی می پردازیم.
 
01
 
حتما اطلاع دارید که چند روز پیش اتودسک اقدام به انتشار یک ویدیو با عنوان ویژگی های جدید 3ds Max 2020 کرد و گفتگوهای متعددی در اینباره صورت گرفت. ابتدا اجازه بدید نگاهی به این ویدیو داشته باشیم تا بهتر بتونیم دربارش صحبت کنیم.
 
مشخصات
مدت زمان: 2 دقیقه و 17 ثانیه
کیفیت : Full HD - 1080p
حجم: 29 مگابایت
 
حالا اگه موافق باشید بریم و نگاهی دقیقتر به ویژگی های جدید 3ds Max 2020 داشته باشیم و ببینیم که آیا این ویژگی ها میتونه مورد قبول باشه یا اینکه باید منتظر اتفاقات دیگه ای باشیم.
 

ویژگی های جدید 3ds Max 2020

02
 

بروزرسانی مادیفایر Chamfer

حتما مادیفایر Chamfer رو بخاطر دارید که برای پخ کردن لبه ها در مدلسازی مورد استفاده قرار میگرفت. این اصلاحگر دستخوش تحولاتی شده از جمله Mode جدید Inset برای ایجاد جزئیات بیشتر در خطوط انتخابی و البته امکان ذخیره سازی تنظیمات دلخواه در اصلاحگر بعنوان Preset و فراخوانی اون از توسعه های اصلی این بخش بحساب میاد.
 
توضیحات تکمیلی و جزئیات این بروزرسانی در ویدیوی زیر از طرف Martin Coven مورد بررسی قرار گرفته که پیشنهاد میکنم حتما اونو تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 5 دقیقه و 53 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : Full HD - 1080p
حجم : 27 مگابایت

توسعه بخش Animation Preview

03
 
بالاخره بعد از چند سال بخش Animation Preview مکس هم تغییراتی رو در خودش دید. چیزی که شاید خیلی وقت پیش انتظار میرفت اتفاق بیوفته. مهمترین توسعه های این بخش رو میشه به افزایش سرعت بیش از 3 برابری، پشتیبانی از فرمت AVI، امکان کپچر کردن تصاویر بزرگتر از ابعاد قابل پشتیبانی در ویوپرت و البته پشتیبانی از MaxScript در این بخش اشاره کرد.
 
برای تشریح کامل این بخش هم ویدیویی منتشر شده که شما رو به تماشای اون دعوت میکنم.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 28 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : Full HD - 1080p
حجم : 14 مگابایت

بروزرسانی OSL

04
 
همونطوری که انتظارش هم میرفت بخش جدید 3ds Max یعنی Open shading language دستخوش تحولات و بروزرسانی هایی شده که مهمترینش نمایش هرچه بهتر OSL Map ها در Viewport، تبدیل خودکار OSL شیدرها به viewport shaders که منجر به نمایش درست و دقیق شیدرها در ویوپرت میشه، پشتیبانی انجین Quicksilver Hardware Renderer از شیدرهای OSL و البته اضافه شدن 14 شیدر جدید برای OSL از جمله شیدر برای کروماکی، شیدر Color Space برای تبدیل رنگ ها بین کانال های RGB HSV و ...
 
برای این بخش هم ویدیویی آماده شده که پیشنهاد میکنم تماشای اونو از دست ندید.
 
مشخصات
مدت زمان : 7 دقیقه و 17 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : Full HD - 1080p
حجم : 46 مگابایت

امکان Import سریعتر و مدیریت دقیقتر داده ها از Revit

توسعه بعدی مکس 2020 اختصاص پیدا میکنه به بخش Import از نرم افزار Autodesk Revit که مطمئنم برای معمارانی که از این نرم افزارها استفاده میکنن میتونه قابل توجه باشه. از این پس امکان Import کردن صحنه های ساخته شده در رویت داخل نرم افزار تری دی مکس با سرعتی بالاتر و البته با Option های بیشتر برای مدیریت بهتر صحنه فراهم شده که Chico Membreno در ویدیوی زیر این توسعه ها رو با مثال توضیح داده.
 
مشخصات
مدت زمان : 11 دقیقه و 35 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : Full HD - 1080p
حجم : 30 مگابایت

توسعه Viewport ها

میشه کفت طبق معمول هرسال توسعه و بروزرسانی پنجره های ویوپرت بعنوان یکی از اهداف مهم کمپانی اتودسک در نرم افزار تری دی مکس، بازهم تونسته شاهد تحولاتی در خودش باشه. در سرعت ویوپرت نرم افزار بازهم شاهد افزایش سرعت 2 تا 3 برابری رو هستیم و کاربران در صحنه های سنگین با کمترین میزان افت فریم همراه خواهند بود.
 
05
 
محاسبه FPS در بخش Statistic حالا دقیقتر انجام میشه تا بصورت لحظه ای بتونیم میزان Framerate رو متوجه بشیم. البته شاید بتونیم اینطور بگیم که توسعه های این بخش بنوعی مرتبط هست با بروزرسانی که در Animation Preview انجام شده. چراکه نتیجه سرعت بخشیدن به ویوپرت منجر به توسعه Animation Preview شده.
 

 
شاید بشه گفت که اصلی ترین ویژگی های اضافه شده بر روی 3ds Max 2020 همین مواردی بود که گفته شد ولی ویژگی های دیگه ای هم به چشم میخوره مثل ارتباط آرنولد با پارتیکل سیستم به کمک نود جدید بنام instance node، امکان کپی کردن مادیفایرها با حفظ نام جدیدی که براش ایجاد شده، واکنش بهتر به لغو فرآیند بعضا طولانی Autobackup با کلید ESC، امکان تغییر رنگ پنجره MAXScript listener و ...
 
البته این موضوع هم ناگفته نماند که اتودسک اعلام کرده از اونجایی که تیم توسعه نرم افزار 3ds Max کاملا به موضوع وابستگی این نرم افزار به پلاگین هاش واقفه، شرایطی رو فراهم کرده و هم اکنون بیش از 270 افزونه بروزرسانی شدن و امکان استفاده از اون ها روی نرم افزار 3ds Max 2020 میسر هست. پس دیگه زمان زیادی برای صبر کردن انتشار نسخه جدید پلاگین ها صرف نمیشه و اگه تمایل به استفاده از این نسخه رو دارید همین حالا هم میتونید اقدام کنید.
 

در بروزرسانی های آینده چه چیزی در انتظار 3ds Max خواهد بود ؟ ...

سوال مهمی که در ذهن بسیاری از دوستان مطمئنم تا الان شکل گرفته اینه که آیا واقعا توسعه ها و بروزرسانی های نرم افزار 3ds Max همین بود ؟! آیا واقعا توجیهی وجود داره که کسی بخاطر این ویژگی ها به نصب و بقولی مهاجرت از نسخه های پیشین به این نسخه اقدام کنه ؟ پاسخ دادن به این سوال توی این مقطع کمی سخته و من وقتی بازخوردهای کاربران پس از انتشار اولین ویدیوی این آپدیت ها رو میدیدم، میتونم بگم همگی منفی و اعتراضات زیادی رو شاهد بودم.
 
اما موضوع اینه که کمپانی اتودسک اهدافش برای نرم افزار 3ds Max کمی طولانی و اجرای اونها بازه زمانی بیشتری رو طلب میکنه. از همین رو Autodesk اقدام به انتشار مطلبی رو در سایت خودش کرد با عنوان 3ds Max Roadmap و نقشه راهی از اونچه که کمپانی برای این نرم افزار مدنظر داره رو به نمایش میگذاره.
 
اجازه بدید قبل از اینکه نگاهی به Roadmap تری دی مکس بندازیم، قبلش یه مروری بکنیم ببینیم این نرم افزار از نسخه 2018 تا کنون چه چیزهایی رو در خودش دیده و توسعه بخش های مختلف نرم افزار چقدر مثبت بوده. در تصویر زیر یک Timeline کلی از سال 2017 و انتشار 3ds Max 2018 تا امسال یعنی 2019 و انتشار 3ds Max 2020 رو میتونیم ببینیم.
 
06
 
همونطوری که میبینید بسیاری از بروزرسانی هایی که الان مکس رو به غولی در بین نرم افزارهای سه بعدی سازی و انیمیشن سازی تبدیل کرده، به تدریج در آپدیت های پس از انتشار اولیه صورت گرفته. و اگه کمی منصفانه نگاه کنیم توسعه 3ds Max توی همین 2 سال اخیر از خیلی نرم افزارهای رقیب دیگه بهتر بوده.
 
حالا اجازه بدید خیلی کوتاه نگاهی داشته باشیم به اهدافی که Autodesk قصد داره اونا رو توی بروزرسانی های 3ds Max 2020 و تا حداکثر 3ds Max 2021 عرضه کنه.
 
Environment Layout: از اونجایی که نرم افزار 3ds Max همواره برای ساخت محیط های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار میگیره، ولی میشه گفت که متاسفانه ابزار اختصاصی برای اینکار در نرم افزار وجود نداره. از همین رو کمپانی درصدد رفع این کمبود به ایجاد یک ابزار برپایه انجین Bifröst هستند. دیگه حتما با ابزار Bifröst آشنا هستید، procedural engine که درحال حاضر بر روی نرم افزارهای 3ds Max و Maya قراره داره.
 
3D Booleans: یکی دیگه از ابزارهایی که باید در بروزرسانی های آینده منتظرش باشیم در زمینه بولین خواهد بود. البته اینبار 3D Boolean برای احجام پیچیده.
 
Tear-off viewport: بالاخره یکی از موضوعاتی که سالهاست از طرف کاربران درخواست شده بود، در آینده ای نزدیک میسر میشه و اونم چیزی نیست جز Floating Viewport که از این پس امکان جداسازی صفحات ویوپرت در نرم افزار میسر میشه.
 
07
 
این ویژگی بشدت در سیستم های Multi Monitor میتونه مورد استفاده قرار بگیره و حتما شمایی که با 3ds Max آشنایی دارید میدونید در پروژه های بزرگ ممکنه در یک زمان لازم باشه با چندین پنجره همزمان کار کنید و نمایش ویوپرت در یک پنجره جدا در یک مانیتور جدا میتونه یک نعمت بحساب بیاد.
 
Arnold GPU: امکان استفاده از انجین آرنولد برپایه GPU هم در نرم افزار بزودی فراهم میشه و کاربران قادر خواهند بود که رندرهای نهایی خودشون رو بعنوان Final Frame و یا Viewport Active Shade با نتیجه ای مشابه رندرینگ با CPU مبتنی بر GPU با کمک این انجین قدرتمند بگیرند.
 
Arnold as the default renderer: این ویژگی هم ناگفته نماند که بزودی انجین آرنولد بعنوان موتور رندر پیش فرض مکس ارائه خواهد شد.
 
Viewport quality settings: همونطوری که مطلع هستید ویوپرت نرم افزار تری دی مکس کم کم داره به یکی از پیچیده ترین بخش های این نرم افزار تبدیل میشه و پارامترهای زیادی در اون وجود داره. تیم توسعه نرم افزار 3ds Max درصدد ایجاد راهی هستند که به ساده ترین شکل ممکن امکان تنظیم کیفیت Viewport ها برای همه فراهم باشه.
 
Populate customization: امکان کاستومایز کردن و سفارشی سازی کاراکترها با هرنوع ریگینگی در بخش Populate بزودی فراهم میشه و شما میتونید کاراکترهای خودتون رو با کمک این سیستم به یک جمعیت تبدیل کنید و البته ناگفته نماند که اونها میتونن بصورت داینامیکی با محیط ساخته شده اطراف ارتباط برقرار کنند. بعنوان مثال از پله ها پایین بیان یا از دیوار بالا برن و ...
 
Baking to Texture: بزودی بخش Render to Texture دستخوش تحولاتی خواهد شد. سالهاست که اتودسک این بخش رو بروزرسانی نکرده و حالا وقتش رسیده که با کمک انجین جدید این کمپانی یعنی Arnold شاهد توسعه این بخش مهم باشیم که قطعا خیلی میتونه مورد توجه فعالان در زمینه بازی سازی بشه. البته اسم از آرنولد اومد ولی لازمه بگم که بخش Render to Texture همچنان به پشتیبانی از سایر موتورهای رندرینگ ادامه میده.
 
Automated retopology: ابزاری برای ریتوپولوژی خودکار که بزودی در 3ds Max 2020 شاهدش خواهیم بود. با کمک این ابزار شما میتونید فقط با چند کلیک ساده مدلتون رو ReTopology کنید.
 
Fire and smoke: انجین Bifröst در نرم افزار تری دی مکس حالا حالا ها درحال رشد و گسترش خواهد بود. بعد از اضافه شدن شبیه سازی مایعات در مکس، حالا نوبت به شبیه سازهای دیگه مثل آتش و دود رسیده.
 
Python 3: از اونجایی که پایتون 2 بزودی رسما از پشتیبانی خارج میشه، در آینده ای نه چندان دور شاهد پشتیبانی از زبان Python 3 در نرم افزار خواهیم بود.
 
از این Roadmap ارائه شده برای نرم افزار 3ds Max من سعی کردم مهمترین عناوینی که به چشمم خورد رو براتون بنویسم. البته گزینه های دیگه ای هم مثل Character rig interop and retargeting که قراره تغییراتی در زمینه ریگ و انیمیت کاراکتر و امکان تبادل دیتاها بین سایر نرم افزارها و همینطور Unity Partnership که قراره یه همکاری و تعامل بهتری با گیم انجین یونیتی برقرار بشه هم به چشم میخوره که توضیحات بیشتر اونها باشه بعد از عرضشون.
 

 
بازهم میگم که اگه بخوایم کمی منصفانه نگاه کنیم، بصورت کلی مکس طی 2-3 سال اخیر رشد و توسعه های خوبی داشته. شاید حتی فراتر از حد انتظار و باید به این باور برسیم که این توسعه ها به مرور و به تدریج درحال انجام هستند. ولی وقتی به همه اونها از دور نگاه میکنیم، رشد و پیشرفت چشمگیری رو برای 3ds Max شاهد هستیم.
 
من بی صبرانه منتظر خوندن نظرات زیبای شما در رابطه با این نسخه از نرم افزار 3ds Max هستم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضایی

مصطفی رضایی

در زمینه گرافیک سه بعدی، انیمیشن سازی و موشن گرافیک فعالیت میکنم و با نرم افزار هایی مثل تری دی مکس، افتر افکتز، فتوشاپ و ... آشنایی دارم. این وبسایت از سال 1390 راه اندازی شد تا مرجعی باشه برای تمامی هنرمندان صنعت CG در ایران ...

نظرات (78)

  • احسان سراهیان

    احسان سراهیان

    15 فروردین 1398 ساعت 21:27 |
    درود بر مصطفی عزیز و تشکر بابت مرور اجمالی که روی ابزارهای جدید و نقشه راه نسخه جدید MAX داشتی.
  • teapot

    teapot

    15 فروردین 1398 ساعت 22:24 |
    سلام
    خدمت استاد گرامی آقای زمانی
    سال نو خدمت شما و همچینن تمامی اساتید گرامی و کاربران گل تبریک عرض می کنم
    به شخصه بیشتر توانایی خودم رو مدیون شما بزرگران هستم ...
    البته من به شخصه در حدر نیستم که در مورد سایت اضهار نظر کنم ولی کم کم دارم برای سایت نگران میشم...
    به هر حال من هر روز به سایت سر می زنم حتی اگر تنها کاربر سایت باشم ولی حیفه به خدا ........
    دست بوس تمامی اساتید گرامی هستم با تشکر
  • بهزاد

    بهزاد

    15 فروردین 1398 ساعت 23:31 |
    سلام آقای رضایی عزیز ...ممنون از سایت خوبتون ... با کمال احترام نظرتون رو درباره اینکه می فرمایین توی این دو سال اخیر بروز رسانیه مکس خیلی خوب بوده حتی از نرم افزار های رقیب نمیتونم قبول کنم ... به نظرم اوتودسک فقط و فقط مکس رو باز نشسته نمیکنه برای اینه که یوزر های مکس هنوز در حدی هستند که بتونه سود ازش داشته باسه...به آپدیت ها که توجه کنین بخش اصلی و قابل توجه مربوط به بیفراست و آرنولده که اونم دولوپ نیست خریده شدن اول وارد مایا شدن بعد با یک تغییر جزیی وارد مکس ... انصافا و بدون اغراق بقیه آپدیت ها در حد چند تا اسکریپته ... به نظرم اگه یک شخص بازم تکرار میکنم فقط یک شخص (مثل دولوپر tyflow )تمام وقت رو آپدیتا کار میکرد الان مکس جایگاه خیلی بهتری داشت.... شما ویژگی های جدید هودینی، سینما فوردی ، بلندر و مودو رو نگاه کنین خدایی خیلی فرق میکنن،کل آپدیت های مکس از ۲۰۱۴ تا الان اندازه یک ورژن آپدیت هودینی نمیرسه....من همیشه اخبار سی جی رو دنبال میکنم و بدون دلیل این حرفو نمیزنم ...من ۱۲ سال با مکس کار کردم واقعا دیگه از اوتودسک نا امید شدم....با تمام علاقه ای که مکس دارم متاسفانه باید بگم احتمالش خیلی زیاده بازنشسته بشه...فرومهای خارجی رو که میخونم میبینم خیلی ها از مکس به نرم افزار های دیگه مهاجرت کردند...ما هم دیر یا زود مجبور میشیم....موفق باشین.
    • کابر

      کابر

      16 فروردین 1398 ساعت 13:53 |
      حتی اگر اینطور که هم که می گید باشه.بازم مکس یکی از اولین و قدرتمند ترین هاست.به خصوص با در نظر گرفتن پلاگیناش، حتی در خیلی از موارد از هودینی پیشی می گیره با پلاگینایی که داره.چرا این روی سکه رو نگاه نمی کنید؟؟در ضمن، این فروم های خارجی منظورتون چیه؟؟اونا هم یکی هستند مثل من و شما.یک سری ظواهر رو نگاه می کنن و زرق و برقا رو نگاه می کنن و بعد می گن این خوبه اون خوب نیست.مگه اونا کین؟؟
      شما قابلیت MCG رو نگاه کن.این آپدیت کوچکی بود؟؟؟خداییش، یک عظمتی بود و یک همچین قبلیتی رو به نرم افزاری تزریق کردن،کار آسانی نبود.
      • علی

        علی

        17 فروردین 1398 ساعت 20:00 |
        برام جالبه که mcg تا این حد براتون جالبه
        نود درصد افراد بیشتر سعی میکنند از اسکریپهای که ساخته شده توسط افراد دیگر استفاده کنند و کسی وقت نمیزاره برای یاد گیری این قسمت چرا که این بخش مربوط به دانش دیگه ای هست
        لطف میکنی هر انچه که ساختی بزاری تا دیگران ببیند ؟
        از دید بنده افرادی که حرف از mcg می زنند یا بخشهای رو از مکس نمیدونند یا خودشونو درگیر بخشهای کردند که هم وقت گیره و هم ......
      • بهزاد

        بهزاد

        18 فروردین 1398 ساعت 09:15 |
        دوست عزیز منم واقعا به مکس علاقه دارم ۱۲ سال از عمرم رو با این نرم افزار گذروندم توی این ۱۶ سال کاری ،به اندازه ای که بتونم نظر بدم هم از تونایی های مکس و پلاگیناش خبر دارم هم هودینی و غیره ....کاملا معلومه با تعصب دارین جواب میدین ... منظور من از فورومهای خارجی این بود که ماها که پولی برای نرم ازار خرج نمیکنیم برای اوتودسک ذره ای اهمیت نداره....یوزرای خارجی وقتی کم شن و سوییچ کنن به نرم افزار های دیگه اون موقع باید شاهد باشی که خیلی راحت مکس دیس کانتینیو میشه...امیدوارم منظورمو گرفته باشی..
        درباره mcg هم ... اول اینکه اگه بیشتر دربارش تحقیق کرده باشی ، دقیقا همون کارایی رو انجام میده که با اسکریپت نویسی میشه انجام داد فقط اومدن زبان برنامه نویسیو نود بیس کردن ... واقعا قصد ندارم یک سری بحث پیش پا افتاده و تکراری رو هی ادامه بدیم...قصد من این بود که به فکر نرم افزار جایگزین باشیم هم بد نیست.
      • علی

        علی

        18 فروردین 1398 ساعت 19:53 |
        دوازده سال وقت گزاشتی حالا برو هودینی دوازده سالم اونجا وقت بزار بعد بلندر هم دوازده سال وقت بزار اخرش میبینی عمرت رفته فقط برای وقت
        تا دو سال پیش با مکس نمیتوتسی اب و شن بسازی الان بالای پنج برنانه به صورت پلاگین و در خود مکس هم کلا اضافه شده در کل واقعا چیزی نیست که به صورت پارتیکل باشه و نشه له صورت حرفه ای تو مکس انجام نشه حالا تو هودینی وقت میزاری به چی برسی ؟ یا هر برنامه دیگه
        یا میخوای مدل سازی کنی زیبراش وقتی سمت هودینی یا هر برنامه ای بری اخرش باید سمت اینم بری
        در کل مکس چند موارد داره که شاید تو 2020ا اپدیتهای بعدی حل بشه و واقعا دیگه فکر نکنم سویچ معنی بده
    • عباس

      عباس

      23 فروردین 1398 ساعت 13:43 |
      سلام آقا بهزاد

      بله به نظر من خیلی بجا فرمودید برای همینه که من به maya مهاجرت کردم

      البته خیلی برام سخت بود

      البته این که مبینید دوستان امکاناتی مثل MCG به مکس اضافه شده هزینه سنگینی برای اتودسک نداره

      کارمندانی هستند که حقوق میگیرن که این کار ها رو انجام بدن

      ولی اتودسک از خرید امتیاز تکنولوژی های شرکت های دانش بنیان و پلاگین های مختلف برای مکس سرباز میزنه ولی تا دلت بخواد برای مایا از این خرج ها میکنه

      در زمینه ابزار توسعه گیم که از مکس استفاده میشد! ولی الان همه شرکت ها به سمت و سوی مایا و نرم افزار های دیگه پیش میرن

      همه اون امکاناتی که اتودسک برای توسعه گیم در مکس گنجانده و وجود داشت در مایا هم وجود داره و جالبه همون ابزار های مدلسازی کار امد در مکس هم ، در مایا اضافه شدن

      به نظر من هر چه سریع تر کوچ تدریجی به نرم افزار های دیگه رو شروع کنید تا مثل من وقتی با نرم افزار قدرتمندی مثل مایا آشنا میشید فکر نکنید عمر کاریتون در مکس هدر رفت
  • محمد خدامرادی

    محمد خدامرادی

    16 فروردین 1398 ساعت 03:21 |
    همینه خیلی خوبه ادامه بدید (هم mostafa3d و هم اتودسک☺)
  • ساناز

    ساناز

    16 فروردین 1398 ساعت 05:26 |
    ممنون از توضیحات تون
  • MH Behzadi

    MH Behzadi

    16 فروردین 1398 ساعت 14:41 |
    فوق العاده بود آقای رضایی متشکرم از شما، و عید رو هم بهتون تبریک میگم. به امید پیشرفتهای بیشتر مکس.
  • staraf

    staraf

    17 فروردین 1398 ساعت 03:02 |
    توی تمام ویدئوهای که من در یوتیوب دیدم 80 % کاربرا ناذاضی بودن از این قابلیتهای کم!!
    توی ویدئوئی که اتودسک منتشر کرده بود از 1000 نفر 300 نفری لایک کرده بود و بیش از 600 نفر دیس لایک!!

    توی کامنتهای همه ناراضی بودن!! منم ایکی از اون نازاضی ها ....

    مهمترین امکانات 2020 مکس چمفر و ویوپورت بقیه رفع باگ و ... بودن!!! که اصلا جالب نیست!!
    الان زمان پیشرفت بایفراست بود اضافه شدن آتش و .... و سبکتر شدن بایفراست ....

    این اتودسک بجر اضافه شدن بایفراست و واقعا کار کاربر پسندی نکرده!! یا از 2017 تا الان چمفر رو اپدیت میکنه یا تکست و اسپلاین!! یا بولین رو !!! در حالیکه کاربرا آتش و سیالات و پارتیکل میخوان!! ئلی با اهمه این ایرادات پلاگین وی ری و فونیکس برای مکس 2020 آمده!!! توی همین 2 هفته ای که مکس امده به این زوندی ندیده بودم پلاگین برا مکس جدید بیاد!!
  • محمد بودات

    محمد بودات

    18 فروردین 1398 ساعت 07:56 |
    سپاس از جناب رضایی عزیز بخاطر این مطلب جامع و عالی
    ایشالا که اتودسک بتونه همه نیاز های هنرمندانش رو براورده کنه
  • بهرام

    بهرام

    19 فروردین 1398 ساعت 17:00 |
    درود من مکس 2016 روروی ویندوز 7 نصب داشتم و حالا که اینورژن رو 2020 رو نصب کردم کرک نخواست با ایرور بالا می یاد ولی کار نمی کنه ارنولد رندرر نصب نشده هیچی رو نمی شه سیو کرد ایا باید نسخه پیشین پاک بشه و ویندوز عوض کنم با سپاس
  • saeed

    saeed

    22 فروردین 1398 ساعت 05:46 |
    سلام و وقت بخیر؛
    متشکرم بابت توضیحات.

    بنده 19 سال هست دارم با مکس کار میکنم، در جواب "علی" که اینطور بی اطلاع صحبت کردند عرض کنم که:

    شما فرمودین تا 2 سال قبل با مکس نمیشد آب و شن ساخت!!
    1- سیستم ذرات مکس بسیار بسیار قوی و کامله و هر ذرات و مایعاتی رو میشد شبیه سازی کرد حتی همون 19 سال قبل!
    2- پلاگین های بسیاری از سال ها قبل وجود داشت و سیاست آتودسک برون سپاری برای این موارد بر اساس پلاگین بوده و هنوز هم هست.
    3- در استودیوهای بزرگ برای هر کاری یا پلاگین مخصوص یا نرم افزار تخصصی اون رو کار میکنند مثل Real Flow و لزومی نداره همه ی کارها رو یک نرم افزار انجام بده.

    /- سوال: شما دغدغتون ساخت شن و آب بوده تاحالا که ایراد میگیرید؟ و الان که اومده استفاده کردین ازش؟! و قبلا دنبالش رفتید ببینید ده ها پلاگین برای این کار بوده یا نه از Glue 3D و بگیر تا Phoenix Fd به این قدرتمندی؟

    در مورد MCG هم دوستمون اجمالی فرمودند؛ شما اگر دنبال آماده استفاده کردن هستی و دنبال اینکه با 2 تا کلیک آب بسازی، بهتره اصلا این کار رو بزاری کنار و پول بدی متخصصینش کار رو انجام بدن. (گرچه در 1 دقیقه میشه خیلی از مایعات رو با همون Particle مکس و Blob Mesh) به سادگی ساخت و یا ده ها تکنیک دیگه بدون پلاگین حتی!

    و اینکه آتودسک آپدیت های ابزاری زیادی ندادن، چون بسیاری از اون ها سال ها وجود داشته، من با خیلی قابلیت های مکس کار میکنم که دوستان فکر میکنند پلاگینه! ولی در هسته خود مکس هست، شما آپدیت خیلی از نرم افزارها رو میبینید می گید وااای چه چیز خفنی اضافه کرد امسال، اما دانشش رو داشته باشید میبینید مکس سال های سال قبل اون قابلیت ها رو داشته و به همین دلیله الان بیشتر بازنویسی روی بهینه سازی انجام میگیره. (بفرمایید با مکس چه کاری میخواید کنید که نمیشه بنده به شما توضیح بدم)
    ضمنا بازار مکس بسیار خوب هست و به این زودی ها بعید میدونم بخواد بازنشسته بشه، دلیلی نداره وقتی انقدر پر کاربرد هست.

    وقتی سواد و دانش کافی ندارید انقدر محکم حجمه نیازید به اون موضوع.
    • بهزاد

      بهزاد

      22 فروردین 1398 ساعت 23:42 |
      ممنون از توضیحاتتون ....اول اینکه من هیچ ادعایی از سواد و دانش ندارم ، فقط میگم در حدی آشنایی دارم که به قول شما حجمه نگم و بی اطلاع حرف بیهوده بزنم ...دوم اینکه اصلااااااا علاقه به بحث ندارم مخصوصا با اشخاصی که ادعای دانش دارن چون شخصی که قاطع ادعای دانش داره رو اصلا نمیشه قانع کرد .... من صرفا به خاطر علاقه و ارادتی که به آقای رضایی دارم یه کامنتی فقط برای ایشون نوشته بودم که متاسفانه دوستان به خودشون گرفتن ... هر طور که دوست دارین من درست یا غلط یه هشدار دادم که نرم افزار جانبی داشته باشین بد نیست مثل یوزرای سافت ایمیج یهو آچ مز نشین...نخواستینم ،خوب ... نخواستین دیگه...موفق باشین.
    • علی

      علی

      23 فروردین 1398 ساعت 14:31 |
      جناب با سواد
      tpالان تزدیک به دو سال سیستم اب رو گزاشته فلو هم که اصلا سیستم اب نداشته
      پلاگین فیوم که مربوط به اب و دریا نبود
      شرکت chaos هم پلاگین مربوط باتش رو حدود دو سال مربوط به ذرات کرده
      جی ال فلو پلاگین اب بود مربوط به اب های سطحی بود و کلا خیلی وقت نه اپدیت شده نه کرک
      19سال داری کار میکنی هنوز نمیدونی چی به چی هست حتما سیستم شنو ماسه رو با mcgطراحی کردی یا با گزینه های کار میکنی که هنوز خود کمپانی درست نکرده
      فدای اون دانش نداشتت حداقل میخوای عقده اتو با جو دادن تو سایت مطرح کنی بهتر تو این 19سال کمی تحقیق کنی کار کردن پیش کش
      نکته بعدی خوب متوجه نشدی برو بزن تو گوگل بزن شنو ماسه در مکس ببین چیزهای که ساخته شده سطحی و بیشتر اونها ساختار درستی ندارن
      • saeed

        saeed

        24 فروردین 1398 ساعت 12:23 |
        عزیز بی سواد من، شما کلا گویا اندازه 1 کلاس سواد نداری، حتی اسم پلاگین ها رو نمیتونی تلفظ کنی و درست بنویسی!
        1- من کجا اسم Fume Fx رو اوردم؟!
        2- جی ال فلو نیست گلم، گلو 3D هست قشنگ، که کار پلاگین چه ربطی به کرکش پیدا نشه داره؟ و اینکه بنده در مورد پلاگین قدیمی اسم بردم که نگی نبوده و نمیشده.
        3- Real Flow که کلا کارش شبیه سازی سیالات و مایعاته که در این مورد کاملا پرت تشریف دارید.
        4- من کجا گفتم MCG برای ساخت شن و ماسه هست، توهم داری گلم؟ گرچه با اون هم میشه سیستم ذرات رو به کار گرفت.
        5- بنده سال های سال با ذرات مکس کار کردم، بسیار بسیار کامل و پیشرفته هست و هر شن و ماسه و مایعاتی رو میشه ساخت، برو بگرد، همون گوگلی که گفتی، وقتی سوادت نمیکشه مجبور نیستی حرف گنده تر از عقلت بزنی عزیزم.
        5- شما برو آموزش های از قدیم مثل CG Academy رو ببین تا مجموعه های TGW ببین چه ها که نمی سازن.
        جان مادرت این عقده و بی سوادی و اصرار بیجات رو با سماجت ادامه نده گلم.
      • علی

        علی

        24 فروردین 1398 ساعت 17:25 |
        عزیز شما اشاره نکردین بنده برای شما فارسی نوشتم گویا دیدم اصلا نمیدونی چی میگی
        این مواردی که گفتم منظورم این بود که اپدیتهای که مربوط به اب شن و ماسه بوده در این چند مدت انجام شده
        بعدشم فلو خود مکس رو گفتم خوب بخون تشنج نگیری
        اینکه بخای از ابزار دینامیک شنو ماسه اب بسازی یا چیزی که من گفتم فرظا درtp اپدیتی شد که مخصوص اب و شنو ماسه مواردی اضافه شد خیلی فرق داره شما حتی نمیدونید چی به چیه فقط بیان میکنید من 19سال کار کردم خوش به سعادتون که کار کردین
        بنده فقط کل حرفم این بود
        خود مکس تا دو سه سال پیش هیچ موردی نداشت و این چند برنامه پلاگین و در خود 2018 موارد اب و شنو ماسه اضافه شد
        حالا شما اون چهار برنامه بزارید کنار و اپدیت 2018بزارید کنار
        خوب حتما میخواین بگین پارتیکل رو تو تبدیل به مش میکردم و رنگ ابو میدم میشه اب .... بله میشه ولی کل حرفم رو برای بار چهارم میگم از اونجا ی که ایکو بالای دارید و حساسیت زیادی به مکس دارید و19سال نمیدونم چیو یاد گرفتین تکرار میکنم در مکس موارد مربوط به اب و شن از طریق برنامه جانبی و خود مکس در این دو سه سال اضافه شد
        لطف کننید داشته هاتونو برای خوتون نگه دارید و تعصبی نگاه نکنیید به این موارد میگن اپدیت خودتونو کنترل کننید
      • faraz pouya

        faraz pouya

        14 اردیبهشت 1398 ساعت 12:00 |
        علی جان من هم با اقا سعید موافقم شما یکم احساسی می خونی و جواب میدی

        الان اعصاب نداری همه چیو منفی می خونی یه ماه دیگه بیا این کامنت بخون شاید نظرت عوض شه
  • Ren

    Ren

    23 فروردین 1398 ساعت 11:23 |
    من بعد از 13 14 سال کار با 3ds max ، به سمت blender مهاجرت کردم و از این تصمیم خیلی راضیم
  • saeed

    saeed

    24 فروردین 1398 ساعت 12:25 |
    بعد نوشتی فلو؟ منظورت Real Flow هست؟ اونوقت شبیه سازی مایعات و آب نداره؟!
    شما تو همون گوگلی که فرمودی بنویس Real Flow برو بخش تصاویر ببین همونجا چند تا شبیه سازی آب میبینی؟
    مجبوری مگه انقدر حرف مفت بزنی؟!
    • علی

      علی

      24 فروردین 1398 ساعت 22:04 |
      عزیز من نمیدونم چرا بعضیها دوست دارن تشنج ایجاد کنند و بعضیها نوزده سال کار میکنند چنان منم منم میکن
      الان ایکیو من حرف از مکس زدم و وقتی گفتم فلو یعنی پارتیکل فلو مکس
      ایا کسی حرف از ریل فلو زد
      محبوری وقتی گیرایت پاععین بحث کنی و دیگرانم محبور کنی به حرفهای بی اساسی که میزنید حواب بده و بعد اخرش چند نفر بیان بگن بعضیها شلوغ میکنتد و یا بحث میکنند
      تشریف ببرین تو سایت tp ببیتید چند ساله گزینه ابو شن اومده
      یا مواردی که گفتم اکثر اپدیت ها تو این چند ساله بوده
      حداقل 19سال وقت گزاشتی یه ده سال هم وقت بزارید ببنید چیا اپدیت شدند یا سواد ندارین برین بپرسین
      این اصلا جنبه بحث داره که انقدر با کوته فکریتون باید چتین بحثی رو بوجود بیارین
      بعد هم حرف مفت وقتی میگی مشخص شعورت در چه جنبه ای هست وارد بحث نمیشم بهتره دیگه وارد این بحث مسخره بی مدرد نشین زحمتش یه سرچه
      • saeed

        saeed

        06 اردیبهشت 1398 ساعت 02:22 |
        خوشگل، اولا سازنده ها و حرفه ای ترین کابرها هم نمیگن "فلو" پس شما اول حرف زدن و نوشتنو یاد بگیر، بعد ایراد از گیرایی طرف بگیر.
        دوما شما شن و ماسه ای که میگی دقیقا مثل این می مونه بگی Phoenix FD از نسخه 3 آب رو اضافه کرد و دریا رو!
        چرا؟
        چون شما نهایت تلاشتو کنی که درکت برسه، اینه که یه سمپل توش باشه یا Pre-Made داشته باشه، وقتی درک نداری شن و ماسه و آب چیه، وقتی نمیفهمی سیالات چطوری شبیه سازی میشن، همین حرف های مزحکت میشه که بیای برگردی بگی تا 2 سال پیش تو 3DS Max نمیشدشن و آب ساخت، بعد تو اومدی از سواد من و جنبه بحث و تعصب و گیرایی پایین حرف میزنی؟
        تو که نه نرم افزار، کلا درک انتزاعیتم هیچ، درک پایه ایت هم کلا لنگ میزنه، انقدر ادای با سواد ها رو در نیاد عزیز دلم.
      • علط

        علط

        06 اردیبهشت 1398 ساعت 11:18 |
        اقا سعید من بعد از مدتی اومدم مثل شما هر روز سرم تو چت نیست که مدام تو گروه ها باشم
        گویا خیلی بیکاری؟
        جواب اولت :بزرگ اونجا نوشته مکس2019 خود مکس فلو یا مارتیکل فلو شما گیرایت پاعیینه دیگه قرار اسمو کامل بنویسن گیرم ریل فلو گفتم .... پارتیکل فلو مگر قابلیت ریل فلو رو در زمینه ابو شنو ماسه داره که شما اشتبته گرفتین
        جواب دومت
        واقعا شما با این ایکو و بعد از هفت بتر تکرار هنوز داری حرف خودتو میزنی
        tp زورت میاد بری یه سرچ بزنی ببینی قابیت سیستم ذرات ابو شن و ماسش چه موقع اپدیت شده ایکیو وافری داری یا توهم داری کدوماشی دقیقا یه بچه دو ساله اگر رودی یه سرچ میزدی متوجه میشدی نمیدونم علت کل کل تو یکی چیه ولی پیشنهاد برات دارم ببوس بزار کنار شمایی که تو حل مسعله چنین ساده و پیش پا افتاده هنوز هنگی شمایی که وقتت بیشتر تو چت و گفتمان و من من هست بهتر بزاری کنار یا بری هودینی کار کنی که حدلقل همه چیز تو خودشه اگرم بگی من فلان کارو کردم خداقل هنه بگن اره این قابلیت توش هست و شما هم به گفته خودتون رو حرف می توتید من فکر کنم پشت پراید هم بشینزد میگین باهاش پرواز مبکنم از شما بعید نیست
        جواب سوال سومت
        بنده یه ادم بیسواد افرین اگر یک نفر ده روز با مکس کار کنه باز با یه سرچ ساده میتونست بفهمه امثال شما رو زیاد دیدم که با مکس بک میخواستن ارباب حلقه ها بسازند دیگه هر کی ندونه قابلیت مکس و ایرادهای مکس برای همه مشخصه
  • عبدالجلیل سلطانی

    عبدالجلیل سلطانی

    25 فروردین 1398 ساعت 09:19 |
    با درود
    سال نو برای همه عزیزان مبارک !!
    مصطفی جان ممنون از اطلاع رسانی خوبت منتظر مقاله های بیشتر هستیم

    در پناه حق
  • امین علیمرادی

    امین علیمرادی

    26 فروردین 1398 ساعت 22:32 |
    یک ویژگی جالبی که من متوجه شدم اینه که در زمان رندر میتونیم به راحتی 3ds max رو minimize و maximize و Extend کنیم
  • رساله های معماری

    رساله های معماری

    27 فروردین 1398 ساعت 13:29 |
    ببخشید شما بعد از این همه سال کار کردن بلندر پیشنهاد می کنید یا مکس؟
    • حسین صفایی

      حسین صفایی

      30 فروردین 1398 ساعت 09:47 |
      صد در صد بلندر یا اگه میتونی هودینی....
      وقتت رو با محصولات اتودسک تلف نکن ک دیر یا زود بازنشته میشن...
      مایا 2019 اومده ابزار چاقوش کلی باگ داره هنوز نتونسته اونو رفع کنه...
      مکس هم مثل مایا بدون آپدیت ب درد بخور
      برای بلندر وقت بزاری خودت رو بیمه کردی نیازی هم به کرک و موتور رندر خارجی نداری
      سینما فور دی هم عالیه...
      • کابر

        کابر

        30 فروردین 1398 ساعت 12:03 |
        عزیزم چی داری می گی برای اتودسک وقت نزار.بازنشسته میشن.معلومه خیلی سوادت اندکه می آیی می گی ابزار چاغوش باگ داره نتونستن اونو برطرف کنن.خنده داره.همین حرفت مشخص می کنه که چقدر ساده لوحی.
        مثل اینه که بگی ویندوز بازنشسته میشه.
        این متن استاد زراعتی هست که خودشون شخصا در نمی دونم در کانادا یا آمریکا در کنفرانس اتودسک شرکت داشتن:

        =====================
        درود به همه دوستان عزیز،

        چندین روز پیش این فرصت ایجاد شد تا در کنفرانس Autodesk مربوط به Bifrost شرکت کنم.

        قبل از جلسه با دوست عزیزم Morgan که جدیدا از Technical Specialist به بخش فروش Autodesk منتقل شده صحبتی داشتم در مورد آینده و نقشه های Autodesk که خلاصه ان این می شود خبر خوبی در راه است.

        جلسه اصلی توسط Marcus Nordesstam برگذار شد. در اول به این اشاره شد اتودسک همکاری بسیار نزدیکی با Weta Digital دارد و همین خود شخص Marcus از Weta به Autodesk امده تا روی Bifrost کار کند.

        اکنون فاز اول Bifrost تموم شده حال وقت فاز دوم است یک سیستم که تمام نیاز شما را چه از لحظ تکنیکی و هنری بر اورده کند.

        فاز دوم Bifrost تمام رنج کاربران را پوشش می دهد از Artist تا Technical Director این به منظور است همان ساختاری در Houdini دارید و میتوانید به درون هر گره بروید و جزییات ان را ویرایش کنید، حال این ویژگی برای مایا فراهم خواهد شد.

        در این سیستم از تکنولوژی های جدید برای پردازش و شبیه سازی استفاده میشود که از لحاظ سرعت و کیفیت از Houdini فراتر می رود، برای مثال شبیه سازی شن با سطح پارچه با چنان دقتی انجام می شود که حتی پاچه شما شنی می شود.

        آلگوریتم مورد استفاده در Bifrost از اخرین و بروزترین الگوریتم ها پژوهش شده در دانشگاه های بزرگ هستند، برای مثال شبیه سازی لباس که Fiber نام دارد که با شبیه سازی بافت لباس ان را شبیه سازی میکند و کوچکترین نقصی در هنگام شبیه سازی نمی بینید به عنوان مثل در هم رفتگی و پرش و ...

        البته این نکته اشاره شد اجرا شدن تمامی هدف های این فاز حدود ۲ سال زمان نیاز دارد و هدف بازگشت مایا به نرم افزار بی رقیب گذشته در زمینه FX است.

        مهمترین و جالبترین مورد در مورد Bifrost جدید نحوه پردازش و رندر ان است که بر خلاف نرم افزار های دیگر گراف شما نیاز به Bake شدن ندارد و در مرحله رندر به صورت مستقیم رندر میشود تمامی کد ها به راحتی قابل اجرا روی GPU و هر سخت افزاری هستند وقتی شما در حال ساخت Graph خودتون هستید به صورت Realtime نرم افزار Code می نویسد و این کد ها حتی قابلیت اجرا در command line را نیز دارند.

        تمامی بخش ها در یک گراف اجرا می شود و خبری از Dop Sop نیست و کل سیستم به صورت یکپارچه است. در کنار این موتور رندر نیز به صورت کامل پویا با گره ها تعامل می کند.

        یه صورت خلاصه بگم اتودسک سخت برای معرفی نسل جدیدی از سیستم procedural است که باید دید در اخر چه میشود.

        متاسفانه هنوز زمان دقیقی مشخص نیست ولی به نظر من تا ماه Sep سال ۲۰۱۹ شما می توانید نسخه بسیار کاملی از Bifrost را داشته باشید و با ان کار کنید. این نرم افزار اکنون در حال تست توسط شرکت ها و اشخاص مورد اعتماد Autodesk است.

        ========================
        در مورد بلندر هم که بلندر که تکلیفش مشخصه.یک نرم افزار کثیفه که غیراز خودش رو جلبک حساب نمی کنه و فقط آدم ها بی جاهل یا بی وجدان که احترام و اخلاق را بلد نیستن می رن سمت بلندر.
  • حسین صفایی

    حسین صفایی

    30 فروردین 1398 ساعت 09:41 |
    دوستانی عزیز سلام
    بنده کامنت ها رو دیدم نتونستم خودم رو نگه دارم.....
    اتودسک ی چندتا آپدست جزیی میده و اسم نسخه رو ی شماره میبره بالا... چه برای مکس و چه مایا...
    دوستانی ک تعصبی از مکس حمایت میکنین بدونین اشتباهه مکس رو با کلی پلاگین با هودینی مقایسه کرد قیمت پلاگین هارو حساب کنین 10برابر خود مکس قیمتشون میشه... درحالی ک هودینی تو هر آپدیت به اندازه 6سال اتودسک یکجا آپدیت میشه.... ضمنا چه اصراریه کلی شرکت به علاوه اتودسک رو فقط با هودینی بدون پلاگین مقایسه میکنین...
    اون عزیزی ک گفتن 19سال پیش هم میشد با مکس شبیه سازی کرد راست گفتن ولی در حد تمرین نه تجاری وگرنه نیازی نبود برای مکس کلی پلاگین توسعه داده بشه همونطور ک برای هودینی نمیشه.... کاری ک اوتودسک داره با مایا و مکس میکنه آخرش میرسه با سافت ایمیج مرحوم....
    نیازی نیست اینجا طرفداری بیجا بکنین کافیه برین یوتیوب و نظرات ملت رو در مورد مایا 2019 و مکس 2020 بخونین.....
    کدوم آدم عاقلی هودینی رو ول میکنه و میره سمت مکسی ک باید کلی براش پلاگین بخری به اندازه چندتا مکس....
    اتودسک داره همه رو مسخره میکنه
    • saeed

      saeed

      30 فروردین 1398 ساعت 12:01 |
      در حد تمرین میشد شبیه سازی کرد؟ واقعا نمیدونم با این سطح سواد شما چی باید جواب بدم!
    • کابر

      کابر

      30 فروردین 1398 ساعت 12:17 |
      باور کنید خیلی از قابلیت هایی که هودینی پیدا می کنه مکس و مایا اون رو داشتن.مثلا می بینی اومده سیستم ماهیچه داد.خوب این هودینی قبلا نداشت.ولی مایا و مکس داشتن و مایا پلاگین ziva داره که اصلا جایی برای بحث باقی نمی زاره.یا هودینی داره تو دو سه نسخه مدام سیستم موهش رو به روز می کنه و ملت می گن.وای خدای من.ولی هنوز سیستم موش به پای ایگس جن نرسیده یا همتاش شده تازه(من آخرین آپدیت هودنینی رو ندیدم)xGen مایا توسط پیکسار توسعه داده شد.یا مواردی دیگه... که مکس و مایا در قالب پلاگین داشتن و هودینی محبور بود خودش دست به کار بشه چون کسی کاری انجام نمی داد.مثلا سیستم جمعیت نداشت هودینی کسی هم کاری نمی کرد در این رابطه، هودینی مجبور بود کاری بکنه و اومد یک سیستم جمعیت ساخت.ولی مایا دو تا پلاگین قدرت مند داره که نسخه های رایگان هم دارن که با سیتم جمعیت هودینی کاملا می تونن رقابت کنند.قبول داریم اتودسک تو آپدیتش خوب نبود تا حدی(بد هم نبود حداقل مایا).اما این وضعیت اینطور باقی نمی مونه.خبرای خوبی در راهه.من یک پیام در بالا گذاشتم.بعدشم عزیز برادر پلاگین خریدن که همیشه لازم نیست.صرفا توی پروژ های بزرگ و تجاری و پر سود آدم می ره پلاگین می خره.وقتی سود براش داره.سود که باشه خریدن چند تا پلاگین گران نیست.راحتی کار حداقل مزیتی هست که مکس و مایا دارن ولی هودینی نه.
    • کابر

      کابر

      30 فروردین 1398 ساعت 12:29 |
      اون کاربرایی که تو یوتیب نر می دن مثل شما ساده لوح هستند که می آن بر می گردن می گن چاغوی مایا هنوز باگ داره نتونستن برطرفش کنن؟؟؟looool
  • مهمان

    مهمان

    30 فروردین 1398 ساعت 11:25 |
    با سلام
    نظر همه دوستان بزرگوار محترم.
    من یه مسئله ای رو واقعا متوجه نمیشم.یه چند وقت قبل تعداد زیادی از کاربرهای عزیز حمله کردن به سمت ویری و ویری رو با هر موتور رندری مقایسه کردن البته مقایسه که نه.تخریب کردن.از کرونا بگیرید تا ردشیفت و ...
    بدون توجه به اینکه ویری بر چه پایه ایی هست.کاربردش چیه.کاربراش کیان.یعنی یه جوری از بقیه موتور رندرها که فقط هم رو سرعت زیادشون مانور میدادن که انگار ویری نه قابلیت نورپردازی داره نه متریال و نه رندر و بقیه موتور رندرها این موارد رو در حد عالی انجام میدن حتی آشپزی میکنن خونه رو جارو میکنن و خرید هم میرن.
    الان هم مکس رو با هر نرم افزاری مقایسه میکنن.دوستی که میگه هودینی رو جایگزین مکس کنید چطور به این نتیجه رسیده مکس و هودینی تو یه دسته بندی قرار میگیرن.چون کاربرد و تمرکز هودینی یه چیز دیگست.
    اینکه مکس آپدیت خوب نداده میشه روش صحبت کرد و هر کسی با توجه به کاری که باهاش انجام میده نظرات متفاوت داره.ولی دیگه بیاییم با هودینی مقایسه کنیم واقعا مناسب نیست.موفق باشید
    • saeed

      saeed

      30 فروردین 1398 ساعت 12:04 |
      جالب تر اینکه همون هایی که میگن امثال من روی مکس تعصب دارن، خودشون دقیقا ببین چقدر متعصبانه صحبت میکنند!
      اون دوستانی که میگن مایا و مکس عاقبتش میشه فلان نرم افزار، اولا شما پیشگویی یا مالک شرکت آتودسک؟
      دوما گفتم، هر کدومتونريال میگین با فلان نرم افزار میشه فلان کار و کرد و با مکس نمیشه، بفرمایید بنده در همون حد کیفیت انجام بدم.
      سوما، من دارم با همین نرم افزار هر کاری که نیازه انجام میدم، و درآمدشو هم دارم، شما چرا بهتون فشار میاد من موندم!
  • saeed

    saeed

    30 فروردین 1398 ساعت 12:08 |
    اصلا حالا که این طوری شد، اگر واقعا ادعای بی تعصبی و آگاهی داشتن دارید، بگید در نرم افزار های مورد نظرتون از بلندر گرفته تا Zbrush و هرچی که میفرمایید، در 5 سال گذسته چه آپدیت هایی اومده و مقایسه کنیم با مکس. و بهتون نشون بدم کلی از اون امکاناتی که اضافه شده سال ها قبل توی مکس بوده.

    اگر ادعاشو دارید، بفرمایید، مستند همه رو لیست کنید تا مستند جواب بدم تا ببینیم کی تعصب داره و بی منطق حرف میزنه...
  • Vahid

    Vahid

    30 فروردین 1398 ساعت 13:13 |
    دوستان تخصصشون در حد جابه جا کردن ورتکس و نصب چند تا پلاگین، هر وقت حوصلشون سر میره نرم افزار مجانی دانلود می کنند و میرن سمت نرم افزار دیگه، فکر می کنند کل دنیا هم به همین صورته. نه عزیزان هزاران آرتیست و تکنسین و developer و مهندس نرم افزار .... داره با محصولات اتودسک کار میکنند. از بین رفتن اتودسک یعنی از بین رفتن موقعیت شغلی میلیون ها نفر که الان دارن تو صنعیت گیم و انیمیشن و معماری و .... فعالیت می کنند.

    من یوزر مکس بودم، اما مایا رو شروع کردم و باعث شد شناختم از مکس بیشتر بشه و شناختم از مکس هم باعث شد چیزایی از مایا یاد بگیرم که یوزرهای مایا بلد نبودن. شما به عنوان یه تیریدی آرتیست باید همه ابزارهایی که بدردت می خوره رو یاد بگیری. بلندر و Moi3d و .... هم نداره. اما اینکه بگیم بلندر میاد جای مکس و مایا، تنها از کسی این جملات میاد که هیچیییی از صنعت و نرم افزار نمیدونه. بلندر نهایت جایگاهش میشه Modo و 3d coat ، چند سال پیش هم همین شور واسه Modo راه افتاده بود و چی شد الان؟

    خیلی از شغل ها هست که ما تو ایران ازشون بی اطلاعیم و نمیدونیم چی هست. developer ها pipeline آرتیست ها هستن تا هر کمبود و مشکلی نرم افزار داشت برای شرکت ها فراهم کنند. در واقع آپدیت دادن هر ساله اتودسک فقط یه لطفی هست که داره هر حق شرکت های نوپا می کنه که پول و هزینه خرید نرم افزارهای جانبی و developer ها رو ندارن. و الا شما هر ابزار و هر چیزی بخوای با توجه به باز بودن مایا و مکس میتونی داشته باشی.

    شما چه کاری میخوای بکنی و الان نمیتونی انجام بدی؟ مقایسه هودینی و مکس یا زیبراش و مکس نشون میده شما کاملا راه اشتباه رفتی. مثل این که مثلا فوتوشاپ با substance یا مایا و سالیدورک با هم مقایسه کنیم. هر کدوم اینا واسه یه کاری درست شدن و هدفشون یه چیز خاصی بوده.
    • saeed

      saeed

      30 فروردین 1398 ساعت 15:39 |
      قربون آدم چیز فهم
  • کابر

    کابر

    30 فروردین 1398 ساعت 13:49 |
    برای اینکه حرف از اتودسک شد.می خواستم بگم متاسفانه کاربرا می رن بعضی از ویژگی های جدید مثلا هودینی رو می بینن و اصلا توجه نمی کنن که اینها توی مکس و مایا از پیش بوده(به صورت پیشفرض).یا در غالب پلاگین...

    و بد نیست این پیام رو بازم اینجا تکرار کنم.بالا هم آوردم.شاید خونده باشیدش.اتودسک برنامه های خوبی پیش رو داره.جالبه ابزار هایی هست که همین حالا توی مایا هست ولی کسی نمی تونه استفادشون کنه مگر با اجرای کد.که شما فقط با اجرای کد می تونی فراخوانیش کنید.توی حالت تست و آزمایشن.
    این متن از استاد زراعتی هست.خودشون در کنفرانس شرکت داشتن.
    =====================
    درود به همه دوستان عزیز،

    چندین روز پیش این فرصت ایجاد شد تا در کنفرانس Autodesk مربوط به Bifrost شرکت کنم.

    قبل از جلسه با دوست عزیزم Morgan که جدیدا از Technical Specialist به بخش فروش Autodesk منتقل شده صحبتی داشتم در مورد آینده و نقشه های Autodesk که خلاصه ان این می شود خبر خوبی در راه است.

    جلسه اصلی توسط Marcus Nordesstam برگذار شد. در اول به این اشاره شد اتودسک همکاری بسیار نزدیکی با Weta Digital دارد و همین خود شخص Marcus از Weta به Autodesk امده تا روی Bifrost کار کند.

    اکنون فاز اول Bifrost تموم شده حال وقت فاز دوم است یک سیستم که تمام نیاز شما را چه از لحظ تکنیکی و هنری بر اورده کند.

    فاز دوم Bifrost تمام رنج کاربران را پوشش می دهد از Artist تا Technical Director این به منظور است همان ساختاری در Houdini دارید و میتوانید به درون هر گره بروید و جزییات ان را ویرایش کنید، حال این ویژگی برای مایا فراهم خواهد شد.

    در این سیستم از تکنولوژی های جدید برای پردازش و شبیه سازی استفاده میشود که از لحاظ سرعت و کیفیت از Houdini فراتر می رود، برای مثال شبیه سازی شن با سطح پارچه با چنان دقتی انجام می شود که حتی پاچه شما شنی می شود.

    آلگوریتم مورد استفاده در Bifrost از اخرین و بروزترین الگوریتم ها پژوهش شده در دانشگاه های بزرگ هستند، برای مثال شبیه سازی لباس که Fiber نام دارد که با شبیه سازی بافت لباس ان را شبیه سازی میکند و کوچکترین نقصی در هنگام شبیه سازی نمی بینید به عنوان مثل در هم رفتگی و پرش و ...

    البته این نکته اشاره شد اجرا شدن تمامی هدف های این فاز حدود ۲ سال زمان نیاز دارد و هدف بازگشت مایا به نرم افزار بی رقیب گذشته در زمینه FX است.

    مهمترین و جالبترین مورد در مورد Bifrost جدید نحوه پردازش و رندر ان است که بر خلاف نرم افزار های دیگر گراف شما نیاز به Bake شدن ندارد و در مرحله رندر به صورت مستقیم رندر میشود تمامی کد ها به راحتی قابل اجرا روی GPU و هر سخت افزاری هستند وقتی شما در حال ساخت Graph خودتون هستید به صورت Realtime نرم افزار Code می نویسد و این کد ها حتی قابلیت اجرا در command line را نیز دارند.

    تمامی بخش ها در یک گراف اجرا می شود و خبری از Dop Sop نیست و کل سیستم به صورت یکپارچه است. در کنار این موتور رندر نیز به صورت کامل پویا با گره ها تعامل می کند.

    یه صورت خلاصه بگم اتودسک سخت برای معرفی نسل جدیدی از سیستم procedural است که باید دید در اخر چه میشود.

    متاسفانه هنوز زمان دقیقی مشخص نیست ولی به نظر من تا ماه Sep سال ۲۰۱۹ شما می توانید نسخه بسیار کاملی از Bifrost را داشته باشید و با ان کار کنید. این نرم افزار اکنون در حال تست توسط شرکت ها و اشخاص مورد اعتماد Autodesk است.
    • saeed

      saeed

      30 فروردین 1398 ساعت 15:40 |
      خیلی هم خوب، ممنون
    • حامد

      حامد

      03 اردیبهشت 1398 ساعت 13:36 |
      ممنون دوست عزیز

      می تونم منبع صحبت هاتون رو بدونم؟ چون هر چی گشتم و سرچ کردم چیزی پیدا نکردم. اسم کوچیک آقای زراعتی؟

      ممنون می شم راهنمایی کنید
      • کابر

        کابر

        04 اردیبهشت 1398 ساعت 22:54 |
        درود.من برای شما لینک گذاشتم ولی مثل اینکه مدیریت برداشت.ولی می خواستم بگم در کنفرانس FMX 2019 باید منتظر معرفی باشیم.اشتباه نکنم قراره این سیستم پرسوجورال معرفی بشه.

        Come and see Autodesk's Marcus Nordenstam show you how the procedural content-creation framework Bifröst has evolved to enable Maya users to do serious FX in Maya. Bifröst makes this possible by harnessing easy-to-use, cutting-edge dynamics solvers, built atop a visual programming core. Don't miss this peek behind the curtain! Attendees will be given the chance to join the current Bifröst beta.

        اونطور که من فهمیدم بایفراست قراره هم در مایا و هم در مکس روی نرم افزار سوار یشه.
  • بهزاد

    بهزاد

    02 اردیبهشت 1398 ساعت 14:20 |
    من یه سری توضیحات تکمیلی میدم...قصدم اصلا کل کل بچه گونه نیست،لطفا با نگاه بحث طور جواب ندین...از مکس ۳ تا الان مشغولم و همچنانم با امید به اینکه مکس بهتر میشه دارم با مکس کار میکنم ...البته ۴ سالیه نرم افزار جانبی هم برای احتمالات به کارام اضافه کردم...ولی همچنان کار با مکس برام لذت بخشتره
    بله اینو قبول دارم که خیلی از ویژگی هارو مکس خیلی وقت پیش داشته شکی هم توش نیست ولی به این چند تا نکته توجه کنین:
    Cloth fx و hair fx پلاگین بودند و از مکس ۷ یا ۸ اضافه شدند...زمان خودش خیلی خفن بود ، الانم انصافا کارایی قابل قبولی دارن ولی به نظرتون بعد تقریبا ۱۵ سال نباید روشون کار میشد؟!
    Particle flow هم پلاگین بود و باکس ۱ به مکس ۵.۲ اضافه شد،باکس ۲ و ۳ پلاگین موند...بدون اغراق جزو پر قدرت ترین بخشای مکس هم هست ، از مکس ۵ تا ۲۰۱۴ که کامل از orbaz خریداری شد چند تا اپراتور جزئی بهش اضافه شد..از ۲۰۱۴ تا الان هم هیچی ... باز به نظرتون یه پلاگین که با تکنولوژی و دانش ۱۷ ۱۸ سال پیشه آیا نیاز به آپدیت نداره؟...بعد ۱۷ ۱۸ باز همه چی تمومه؟!
    خیلی از مودیفایرای مکس همچنان مولتی پروسسور نیستن و از یک هسته cpu بیشتر استفاده نمیکنن و بعد این همه سال کار خاصی روشون انجام نشده
    متاسفانه اوتودسک یک نرم افزارو میخره وارد مکس میکنه دو سه سال مانور میده روش بعد دولوپشو تعطیل میکنه
    Character studio و cat هم پلاگین بودن ...همچنان عالین ...ولی باز تکرار میکنم حداقل ۱۵ سال از آخرین دولوپشون گذشته،یکم غیر منطقیه با این دید نگاه کنیم که همه کار میشه باهاش انجام داد پس نیاز به آپدیت نداره...اینطور چیز رو که میبینم ناراحت و نا امید میشم
    من نه پیشگو هستم و نه مالک اوتودسک ... باز یادآوری میکنم اگه xsi m یادتون باشه به شدت نرم افزار خفنی بود مخصوصا وقتیice رو وارد خودش کرد ... با اطمینان میگم هنوز بعد چند سال یکی از بهتریناست ... خیلی از دولوپراش بعد بازنشسته شدنش رفتن استخدام هودینی شدند،برای همینه یکدفعه هودینی اوج گرفت ... اوتودسک بازنشستش کرد چون یوزراش کم بودند... یوزرای مکس هم اگه کم شن همینکارو میکنه...combustion,toxik,stingrey رو هم یادتون باشه بازنشست کرد...کارنامش تو باز نشست کردن بشدت خرابه...
    من ۴ ساله در کنار مکس هم مایا هم سینما هم هودینیو خورد خورد کار کردم (متاسفنه یا خوشبختانه سرگرمیم تو وقت غیر کاری وقت گذاشتن برای یادگیری نرمافزار بجای گردش و بازیو و ...)...تحولات هودینی و سینما انصافا خیلی بیشتر بوده ...
    همین الان میگم همچنان مکس قدرتمنده اما چشم انداز ۱۰ سال دیگه با این روند کندیه آپدیت در نظر بگیرین بعد خودتون قضاوت کنین که آیا نیازی هست نرم افزار جایگزین داشته باشین در کنار مکس یا نه...من که کاملا امیدوارم مکس بهتر شه و تصوره اینکه بازنشست شه حالمو خراب میکنه اما توی فورومهای خارجی (اشخاصی که پول میدن برای نرمافزار نه ماها که کرک میکنیم)ببینین خیلی ها سویبچ کردن رو نرم افزار دیگه.
    موفق باشین
    • saeed

      saeed

      02 اردیبهشت 1398 ساعت 17:16 |
      سلام
      این شد یه نقد و نظر درست حسابی، ممنون و در کلیات با شما موافقم
    • علط

      علط

      06 اردیبهشت 1398 ساعت 00:16 |
      دوست عزیز
      چند نکته هم نگفتین سبستم جمعیت سازی و همه موارد مکس
      ولی نکته اصلی سیستم پارچه قراره پارچه برات چه کار کنه مثلا موقع پاره شدن کش بیاید
      یا در خود مو همین برنامه ای که داخل مکس پلاگین اون تو مایا هست حالا بماند که بهترین پلاگین ornatrixهم در کنارش هست
      قسمت پارتیکل خود مکس شامل چند بخش پلاگینه که هم الان هر کاری که بخوای میتوتی با مکس انجام بدی
      تو قسمت انیمیت خود مکس و حتی خود مایا بهترین حالت سویچ مستقیم با motionbuilder هست چون امکانات اون برنامه مکمل کلی مکس و مایا هست شرکت به خاطر فروش این برنامه محدودیت در اپدیت این گزینه ها گزاشته
      دینامیک اسکلت قرار تو این ورژن جدید به درستی رفع بشه
      حالا کاری به بهtpندارم که خودش به تنهای یه پا هودینی
      خوب حالا این نکته رو گوش بده
      رفتی هودینی مطمعن باش همون کارایی که با مکس میکردی با هودیتی نمیتوتی به این علت پیچیدگی هودینی را نداره وتو این چند ورژن دستتو کلا باز میزاره
      رفتی انیمیشن یاد بگیری مطمعن باش بهتر از motion...buil.der پیدا نمیکنی
      رفتی مدل سازی رو تو هودینی یاد بگیری چه کاربرای مکس مایا یا هودینی مطمعن باش همشون رو زیبراش سویچ میکنند
      رفتی به خاطر سرعت رندر و کیفیت با هودینی کار کنی میبینی که وری ارنولد در اینده نزدیک به ریل تایم تبدیل میشن و از لحاظ کیفیت هم که الان و در گزشته حرفی برای گفتن داشتن

      پسر خوب عمرت مثل اون اقایی که 19سال با مکس کار کرده و هنوز نمدونه چی اپپدیت شده کی اپدیت شده و اصلا نمیفهمه طرف مقابلش چی میگه هدر نکن فرظ کن هودینی خیلی قوی مثلا میخوای باهاش چه کار کنی مثلا چه جور اتیشی درست کنی که تو صنعت سینما ی ما همه دهنشون باز بمونه
      یا چه چیزی میخوای طراحی کنی که مابقی برنامه ها توان اجرایی ندارن یا چند سال میخوای عمر کنی که همرو تست کنی نمونش مثل اونافای که 19سال کار کردی و با مکس کارایی میکرد و چیزای میساخت که امکانات نرم افزاری اصلا بهت اجازه نمیداد یکیم مثل شما دنبال امکاناتی هست که الان تو خود مکس هست و شما دنبال نرم افزارها میگردین
      تمام برنامه عملا در یک حد میرسند
      در مورد حرف دوم شما
      سافت برنامه ای بود که تمام امکانات تو ش بود این شرکت چرا این کارو کرد هنوزم نمیدونم ولی میدونم برای مکس چند صد پلاگین نویس و شرکت هستند که کسب درامد میکنند اگر مایا از رده خارج بشه مطمعن باش مکس خارج نمیشه
      • saeed

        saeed

        06 اردیبهشت 1398 ساعت 15:34 |
        علی، علط یا هر اسم دیگه ای که داری (احتمالا بعدش بشه غلط که به ماهیتت بیشتر میخوره)، به من میگی بیکار، در حالی که بیشترین پاسخ ها و بی سند ترین حرف ها رو خودت اینجا زدی!

        یه لیست بلند آماده کرده بودم دونه دونه جوابتو بدم با سند که فقط حرف مفت زدی؛ اما بجز یکیش که درست گفتی و من عمل میکنم بهش:

        بله شما ارزش اینو نداری من وقتمو حتی برای پاسخ به حرف های مزحکت تلف کنم.

        در جهل خودت بمون عزیزم :)

        موفق باشی.
      • علی

        علی

        09 اردیبهشت 1398 ساعت 03:23 |
        عزیز جان علی هستم گوشیم اشتباه زد
        لطف کن در پاعیین جواب تو دادم شما گویا دوست داری حرف معت بزنی و بعید هم نیست همحا کارت همین باش
        لطف کن شما که از زمان خود نرم افزار جلو تر کار میکردین اون سه حالتی که گفتم درست کنیید عجیبه چند روزه برات فرستادم دیگه خبری ازتون نشد همه مشتاقن کسی که 19 سال کار مبکرده اون چنتا چیز ساده رو میتونی در بیاری
  • بهزاد

    بهزاد

    02 اردیبهشت 1398 ساعت 16:45 |
    اینم اضافه کنم،
    منظورم از آپدیت درست درمون رو با یه مثال ساده توضیح میدم... pflow مکس فوق العادست و شاید بگین هیچ چیز جدیدی نیاز نداره، ... همین tyflow که برای مکس اومد من در جریان دولوپش از همون اول که اعلام کرد میخوام مکس رو به قرن ۲۱ برگردونم بودم و پیجشو دنبال میکردم ،اکثرا مسخرش کردن ... ولی تو پروسه تقریبا کمتر از یکسال دولوپ کرد و بتاشو منتشر کرد ... اگه نصبش کنین و قابلیتاشو ببینین متوجه میشین منظورم از آپدیت یعنی چی ... هر قدرم pflow قوی باشه این tyflow قدرتمندترش کرد... یک نفر ، فقط یک نفر تو یکسال اینطوری ترکوند حالا اوتودسک با اون عظمت و نیرو هر سال انقدر کند پیش میره.!!!
    • saeed

      saeed

      02 اردیبهشت 1398 ساعت 17:25 |
      آخه مشکل اینه که اون هایی که نقد های تند میکنن، شما کارهاشونو ببینید در کیفیت پایین هست و اصلا استفاده نمیکنند از بسیاری قابلیت ها بعد میان فقط حمله میکنند.
      شما کار Alessandro Baldasseroni رو نگاه کنید، نمونه کارش توی صفحه اول Help نرم افزار 3DS Max 3.1 بود، بدون پلاگین هم ساخته بود، دوستان ما همون کار 20 سال پیش طرفو نمیتونن بسازن بعد میان فقط ایراد میگیرن.
      اون دوست عزیزی که میاد میگه تا 2 سال قبل نمیشد شن و ماسه و آب درست با مکس ساخت، انقدر پرته از مرحله که آخه چی باید جوابشو داد؟!
      با کدوم بخش مکس درست حسابی کار کردند که میان انقدر گنده گنده حرف میزنن؟!
      با همون هایی هم که کار کردن مطمئنم تسلط کافی ندارن.
      بالا هم گفتم بگن با مکس چی میخوان بسازن نمیشه من اثبات کنم میشه کسی جواب نداد!
      من نمیگم آپدیت های مکس یا سیاست های آتودسک رو قبول دارم، اما واقعا این کسانی که خودشون در حد آماتورن و میان اینطور نقد میکنن و جالب تر اینکه امثال من رو محکوم میکنن با نعصب حرف میزنن خودشون والا خیلی بدتر رفتار میکنن و این واکنش تند من برای صحبت های امثال همین هاست.
      من اواسط خرداد دوباره بر میگردم ایران و حدود 2-3 هفته هم زمان دارم، حاضرم بیام سالن هم رزرو کنم همه رو جمع کنیم و یه نقد و بررسی منثفانه داشته باشیم.
      تا کی انقدر یکجانبه قضاوت کنیم؟ تا کی انقدر سطحی هر چیزو ببینم؟
      و باز هم میگم، والا من هر کاری نیاز داشتم با مکس و نرم افزارهای کناری یا پلاگینش انجام دادم، نمیدونم این دوستان دغدغشون واقعا چیه؟
      بعدشم کسی جلوتونو نگرفته برید یاد بگیرید، خدا رو شکر تو ایران هم که کسی کپی رایت و ... رعایت نمیکنه، برید 2000 تا نرم افزار دانلود کنید آموزش هاشم که ریخته یاد بگیرید. مشکلتون چیه؟
      اگر با مکس و آتودسک مشکل دارید بیاید منطقی بحث کنید، مثال درست بیارید تک به تک تا جواب بدیم کاری نداره.
      • saeed

        saeed

        02 اردیبهشت 1398 ساعت 17:29 |
        منظورم این کارشون هست:

        https://alessandrobaldasseroni.com/king-vega/

        این کار رو ایشون حدود 20 سال قبل انجام دادن بدون پلاگین (البته پست پراداکت داشته).

        این هنرمند نشست کار کرده پولشم در اورده والا این همه هم نقد نکرده.

        الانم تو یکی از بزرگترین شرکت ها لید آرتیسته (Blur Studio)
      • saeed

        saeed

        02 اردیبهشت 1398 ساعت 17:33 |
        ببخشید غلط املایی هامو، سریع نوشتم اصلاح نکردم (منصفانه رو بلدم بنویسم D:)
      • Vahid

        Vahid

        02 اردیبهشت 1398 ساعت 20:39 |
        آقا یه چیزیو نباید فراموش کنید یعنی دو تا چیز.
        مسئله مارکتینگ که خیلی مهمههه

        اول اینکه شما فکر کن مکس یه نسخه تمام و کمال بده بیرون، خب دیگه کی میره نسخه بعدیو بخره؟ یعنی اتودسک باید جمع کنه بره. همین ترفند تو گوشی های موبایل هم استفاده میشه.

        مسئله بعدی، گرم کردن بازار پلاگین و اسکریپ هستش، شما فکر میکنی مثلا vray, phonix یا مثلا ornatrix اینا کاملا مستقل هستن و با اتودسک مراوده ندارن؟ اصلا مگه میشه شما با اتودسک مراوده نداشته باشی بعد پلاگین بنویسی در این حد با نرم افزار مچ بشه؟ شما فکر کن همه اینا تو خود مکس باشه، شما 3500 دلار میدی تامام.
        اما الان چی؟ علاوه بر اون 3500 باید بابت بقیه چیزها هم خرد خرد پول بدی.

        و این هم باید بدونیم که نرم افزارها واسه چی هستن. تو دنیا کلا هر کی میخواد انیمیشن کار کنه، نرم افزار اولشون مایا است، برای گیم جفتشون هم مکس هم مایا کار میشه، اما واسه معماری هم نرم افزار اول مکس کار میکنن. واسه همین خیلی از این فیچرهایی که اضافه میشه فقط واسه دلخوشیه شرکت های نوپا و کوچیکه.

        شما میگی هودینی، هودینی خیلیییی جای کار داره هنوز و اینم فراموش نکنیم اینجور نرم افزارها میخوان جا باز کنن، وقتی میرسن به جایی که میخان همونجا می مونن. شما به Mari نگاه کن کلا یه نسخه میده میرهههه تااا 4و5 سال دیگه یه نسخه دیگه، هنوز symmetry نداشت تا چند وقت پیش. ولی در کنارش substance هر ماه داره یه آپدیت جدید میده.

        خلاصه فکر نکنیم که ما از اونا واسه نرم افزاراشون دلسوز تریم. اونا و تیم های مدیریتی شون میدونن باید از آب کره بگیرن.
      • saeed

        saeed

        02 اردیبهشت 1398 ساعت 20:42 |
        بله با نظرات شما موافقم کاملا
        ضمن این که قبلا هم اشاره کردم کلا آتودسک بر خلاف ادوبی سیاست برون سپاری داری
      • saeed

        saeed

        02 اردیبهشت 1398 ساعت 20:42 |
        بله با نظرات شما موافقم کاملا
        ضمن این که قبلا هم اشاره کردم کلا آتودسک بر خلاف ادوبی سیاست برون سپاری داره
      • بهزاد

        بهزاد

        02 اردیبهشت 1398 ساعت 23:17 |
        خواهش میکنم...بله موافقم باهاتون آقا سعید... یادش بخیر یکی این بود یکی هم اشتباه نکنم deko و
        Allan mckay هم از کسایی بود که منو شدیدا به مکس علاقه مند کرد... ما راحتیم مجانی نرم افزار و آموزشی در اختیار داریم اما مهمتر از اون وقتیه که صرف میکنیم برای یادگیریه اونا...موفق باشین...

        و درباره نظر آقا وحید هم،متاسفانه با نظرتون موافق نیستم...با عرض معذرت خیلی جواب نمی دم چون احساس میکنم بیشتر کل کله متعصبانست تا صحبت هدف دار و مثبت فقط اینکه درباره گیم همین الان تو چند تا سایت استخدام گیم سرچ کنین و هم لیست گیم های ساخته شده با مکس رو سرچ کنین ... تو قسمت fx ومعماری هم همینطور (منظورم بازار بین المللیه)....قصد جسارت نداشتم ... موفق باشین.
      • Vahid

        Vahid

        03 اردیبهشت 1398 ساعت 00:32 |
        خیلی ناراحت شدم، واقعا ازت توقع نداشتم که با من مخالفی، خیلی بهم برخورد :-)) آقا مخالفی دیگه ،دیگه شرمندگی نداره که. هر کی نظری داره. هر کی متناسب با تجربیاتش یه چیزایی میدونه و با بقیه به اشتراک میزاره.
      • saeed

        saeed

        03 اردیبهشت 1398 ساعت 01:23 |
        آخ آخ، Allan mckay وای منو بردین به چه دورانی.
        راستش من سعی میکنم همیشه عفت کلام و ادب رو رعایت کنم، در این بحث کلا شاکی شدم و تند صحبت کردم.
        از همگی عزیزان عذرخواهی میکنم، اگر رنجوندم یا اهانتی شد امیدوارم من رو ببخشید.

        همین که با این شرایط زندگی انقدر دغدغه مند باشیم برای یک موضوع مفید خودش واقعا جای امیدواری داره. این مباحثات خودش یک راه پیشرفته.

        چند مورد هم بیان کنم به عنوان حسن ختام صحبت هام.

        سر کلاس هام همیشه دانشجوهام (در ایران، ساکن جزیزه کیش بودم 11 سال) همیشه میپرسیدند فلان نرم افزار بهتره یا فلان (نرم افزار هم رده و کارایی مشابه)، بنده عرض میکردم مثل این هست که بپرسید کانگفو بهتره یا کاراته؟
        یقینا هر دو عالی هستند، مهم اینه که ما در هر کدوم که فعالیت میکنیم بیشترین تلاش رو داشته باشیم و تسلط پیدا کنیم، قبلا هم یادمه دوستان گرامی صحبت کرده بودند که این نرم افزارها بسیار بزرگ و جامع هستند، اغلب مشکلات و ضعف ها از سمت کاربران هست نه نرم افزار.

        بله سیستم پارچه مکس خیلی قدرتمنده، اما به قول دوستمون که اشاره کردند سال ها به روز نشده، سرعت محاسبات پایین هست، بله، خوب یکی مثل من به راحتی برای انجام اون بخشش رفت Marvelous Designer کار کرد، ایرادی نداره.

        از یاد گرفتن موارد جدید، نرم افزار و پلاگین جدید نترسیم، من خودم سال ها خودمو اذیت میکردم که لزوما با یک نرم افزار یک کار رو کنم و اصطلاحا Native کار کنم، وقتی به جای ساعت ها کار میتونم در چند دقیقه به کمک پلاگین یا نرم افزار دیگه ای اون بخش رو انجام بدم چه ایرادی داره؟ قرار نیست همه ی کارها رو یک برنامه انجام بده.
        یادمه چند سال پیش یکی از دوستانم میگفت اون طرف آب اکثرا خیلی تخصصی کار میکنند و فقط یک نرم افزار بلد هستن (ایشون تجربه خارج از کشور زندگی کردن رو نداشتن و بیشتر روی منطق ذهنشون میگفتن)، اما الان خودتون هم بهتر میدونید، درسته که معمولا روی یکی دو تا نرم افزار بسیار تخصصی کار میکنند؛ اما این طور نیست که یک نرم افزار رو فقط بلد باشند یا فقط یک بخشش رو، تازه نیاز بدونن هم میرن یاد میگیرن!

        یک مطلبی رو قبلا خوندم، جمله ای کوتاه اما بسیار برای من تاثیر گذار. وینگنشتاین میگه تمایلات منطق ساز!

        خیلی وقت ها تمایلات درونی ما در ذهنمون منطق سازی میکنه و اصرار دارید به دیگران هم اثبات کنیم حرف ما درسته. (یقینا خودم هم از این قضیه مستثنی نیستم).

        در کل، به قول یک صحبت ماندگار: مردان قوی یا راهی پیدا میکنند، اگر نیافتند راه را میسازند.

        با آرزوی موفقیت برای همه ی دوستان گرامی، به امید موفقیت بیشتر در حرفه و زندگی خودتون و خانواده و دوستانتون. التماس دعا.
      • بهزاد

        بهزاد

        03 اردیبهشت 1398 ساعت 08:46 |
        مخلصم آقا وحید،امیدوارم ناراحت نشده باشی... شاید من اشتباه میکنم... یه زمانی بود انقدر به مکس تعصب داشتم هیچ نرم افزار دیگه رو حتی نصب نمیکردم و به شدت هم هر جا که میشد از مکس دفاع میکردم ولی الان بد یا خوب خیلی فرق کردم ... موفق باشی.
      • بهزاد

        بهزاد

        03 اردیبهشت 1398 ساعت 08:58 |
        بله آقا سعید،کاملا باهاتون موافقم تمام اینها ابزار هستند برای بهتر عمل کردن ما ...منم مطمئنا احتمال اینکه اشتباه کنم هست ، فقط اگه میگفتم نرم افزار جانبی برای این بود که ضربشو چند بار خوردم...اولی combustion بود ، دومی softimage ...وقتی ice رو رونمایی کرد واقعا شیفتش شدم .. هزینه کردم پک های آموزشی گرفتم ، زمان نسبتا زیادی رو هم گذاشتم یاد گرفتم فوق العاده بود اما بازنشست که شد ضد حال شدم،درسته کمتر از یک سال وقت گذاسته بودم بد به حال اون اشخاصی که ۱۵ ، ۲۰ سال کار کرده بودند اما بیشتر برای این ناراحت شدم چرااااااا نرم افزار به این خوبیو ترکوندند ...از اون موقع به بعد نظرم به اوتودسک عوض شد ... دو سال پیشم نزدیک۹۰۰ نفر تعدیل نیرو کرد بدتر از همه یکی از مدیرای اصلیش که به مکس اهمیت میداد و کلی mcg آماده تو سایتش گذاشته بود اون رو هم برکنار کردند ...به قول یکی از اشخاصی که تو فوروم خارجی بود گفته بود اوتودسک فعلا به محصولاتش به عنوان یه گاو شیرده نگاه میکنه فعلا در حال دوشیدنه تا کامل صدای همه در بیاد... به هر حال خوشحال شدم از آشنایی با شما بزرگوار و اگر چیزی هم گفتم که ناراحت کننده بوده عذر میخوام...موفق باشین.
  • saeed

    saeed

    06 اردیبهشت 1398 ساعت 02:05 |
    چی میگی برای خودت؟ اولا که دانشمند اپدیت با یه سرج ساده هم معلومه، ادای با سوادها رو برای من در نیار حداقل، من 17 ساله فقط دارم تدریس میکنم، با بد کسی کل کل میکنی عزیزم، مدعی تر از شما رو من سر جاش میشونم، شما که رقمی نیستی.
    من با مکس چی ساختم که با امکانات خودش نمیشه، مردی، وجود داری یه نمونه بگو تا روی تو یکی رو کم کنم.

    بالا هم 2 بار نوشتم بگو چی نمیشه ساخت تا نشون بدم میشه ساخت، حرف مفت زدن که کار نداره.

    بعدشم در مورد اپدیت دقیقا من چی رو نمیدونستم؟ بفرما ببینیم کی اینجا داره ادعای بیجا میکنه!
  • saeed

    saeed

    06 اردیبهشت 1398 ساعت 02:06 |
    منظورم البته با "علط" هست

    2 بار گفتم بگو چی نمیشه ساخت لال بودی پرت و پلا میگی.

    2 تا سوال هم بالا پرسیدم میتونی جواب من رو بده :)
    • علی

      علی

      08 اردیبهشت 1398 ساعت 12:22 |
      شمایی که سرت داعم تو چت و گنده نمایی از خودت بود و خودت ادعا کردی بگو چی نمیشه ساخت میبینم بعد از چند روز چیزی که گفته شده بساز یا توضیحشو حداقل بده که چطوری ...طبق ادعا خودت میبینم که دیگه خبری ازت نیست

      پسر خوب امثال شما زیاد هستند وقتی اطلاعات زیادی از کارایی مکس ندارن میان برای خود شیرینی حرفهای بزرگی میزنند ولی از درون پوچ و تو خالی هستند
      بنده به خاطر عقاید پوچ شما مجبور شدم چتدین پست بزارم چرا فقط به این علت که توهمات شما بر این باور بودن مکس همه قابلیتی داره
      در صورتی که اگر منتطق و عقل درست حصابی داشتی
      با بیان اینکه گفتم سیستم tp حدود دو سه سال است که عملا سیستم ذرات ابو .شنو ماسه رو گزاشته
      و سیستمph که عملا بیشتر برای دوو و اتش بوده و تو این مدت گفته شده سیستم ابو خودشو قوی تر کرده
      و اون چند پلاگین اب هم که خیلی وقته از رده خارج شدند و لید نشدن
      شما با بیان اینکه این طور نیست بحث رو ادامه دادین
      حالا لطف کن اون چند موضوع رو در حد یه پلان ساده همرو بیان کن یا فیام توضیحیشو بزار تا همه یاد بگیرن که چطور یک نفر زمانی که مکس امکاناتشو نداره طرف داره کار میکنه جالبیش اینه که نگفنم مکس 2و سه س 2016 رو گفتم شما بدون پلاگین اینارو درست کن تا بنده یه اطلاعیه بدم به شرکت اتودسک بگم ما افراد خبره داریم و بهشم افتخار میکنیم
      راه خل دومت اینه که یا اسمتو عوض کنی یا دیگه وارد بحث های الکی نشی
      • saeed

        saeed

        08 اردیبهشت 1398 ساعت 20:17 |
        پس گل، آخرین باریه که بهت فرصت میدم خودتو بیشتر از این مفتضح نکنی!

        رو همین TP که انقدر مانور میدی یا سه سرچ ساده کارهای حداقل 5 سال قبل باهاش رو ببین چی ساختن ، با یه جست و جوی ساده هم میتونی این ها رو بفهمی (حداقل بیشتر از سواد و شعورت میخوای خود نمایی کنی برو جست و جو کردن یاد بگیر):

        https://www.google.com/search?rlz=1C1CHBF_enIR841IR841&tbs=cdr%3A1%2Ccd_min%3A2012%2Ccd_max%3A2016&ei=GtfFXOX4OYuWjgbNipSABw&q=make+dust+in+3ds+max++tp&oq=make+dust+in+3ds+max++tp&gs_l=psy-ab.3...723.723..923...0.0..0.0.0.......0....1..gws-wiz.UaKXa3Xiz8U

        خواهشا انقدر خودتو مفتضح نکن عزیز دلم.

        من مشغول کارهای سفارتم هستم، ولی زیادی حرف بزنی باز، کاری میکنم تا آخر عمرت با همون اسم های علط غلط مجبور شی نظر بدی.

        آخه گلم، شما اول فارسی نوشتنو یاد بگیر.

        بعد اومدی میگی یا محبورم راه حل دوم اسممو عوض کنم، شما که هنور کسی چیزی نگفته استمو از علی به علط تغییر دادی، چرا این راه حل های فرارتو به بقیه یاد میدی. (کافر همه را به کیش خود پندارد)

        و اومدی گفتی من خیلی بیکارم هی جواب میدم، خودت بیشترین جواب ها و بلند ترین و بی سر و ته ترین جواب ها رو البته دادی.

        بیشتر از این خودتو خراب نکن پسر جان.

        انتظار داری واقعا با این سوتی هات باز هم جوابتو بدم؟ کافیه برات یا نه؟!
  • saeed

    saeed

    06 اردیبهشت 1398 ساعت 02:13 |
    ببخشید سایر دوستان، هی میام مودب باشم یکسری انقدر حرف مفت میزنن و ادعا دارن، وافعا اعصاب آدم رو بهم میریزن.
    • علی

      علی

      07 اردیبهشت 1398 ساعت 02:38 |
      من گوشیم هنگه غلط تایپب زیاد دارم
      حالت مثل اینکه خرابه چی میگی مگه بحث چی ساختن بوده بحث من نبود امکانات بوده
      شما با مکس 2016 دریا بساز شما یه لیوان اب درست کن به اهک بنداز توش حل بشه
      زود بساز همه ببیندد
      با مکس یه پارچه بساز وقتی برش میدی ریشه های اون از پارچه بیرون بزنه
      سیستم لیبسنک اوتوماتیک درست کن بدون پلاگین

      ببینم چجوری با خود مکس در میاری
  • علی

    علی

    07 اردیبهشت 1398 ساعت 02:39 |
    منظورم از دریا موج دریا به قسمتی بخوره و حرکت کنه
    نه یه پلان دریا
  • Ren

    Ren

    09 اردیبهشت 1398 ساعت 09:25 |
    آقا تورو خدا این بحثو تموم کنید
    نمودید مارو
    هرروز هی داره واسه من از این صفحه کوفتی ایمیل میاد
    ول کنید بابا
    چه گرفتاری شدیم
    ریدم تو هر چی نرم افزاره
    آقای ادمین لطفا به ایمیل منو غیر فعال کنید
  • علی

    علی

    11 اردیبهشت 1398 ساعت 08:20 |
    اینکه رفتی یه لینک زدی گفتی ببین چی ساختن یعنی چه
    جناب توهم شعورو نمیدونم چجور معنی میکنی
    توهم زیاد داری ادم بیکاری هستی ادمی هستی الکی دوست داری حرف بزنی
    چیزی که مشخص هست باید برات توضیح بدم گویا نه سواد درستی داری نه درک درستی
    thinking particle 6 هفت dropداره یعنی هفت اپدیت سبستم ذرات اب و خاک چندین مرحله اپدیت شد و گزینه های جدید تو همین ورژن بود
    حالا برام جالبه کی به شما کار داده که با چنین ایکیو وافری وارد بازار شدی
    نکته بعدی بنده تو متن اخرت جوابتو دادم گویا قرار بود هند 19سالته تو چند کار ساده برای همگان قابلیت خودتو رو کنی چی شد خودت ادعا کردی من توانایی بالای دارم یک هفته گزشته در حد یک توپم نتونستی بسازی حالا اومدی میگی کار زیاد دارم بهتر نیست جای حرف زدن و ادعاهای که برای بار دهم خواهش کردم سرچ بزنید ولی اخر سر متوجه شدم با کسی دارم حرف میزنم که در حد پالیگان هم سواد نداره
    اگر نمیتونی اون چیزی که من گفتم درست کنی پس کمی از توهمات کم کن و ادای ادمهای باسوادو در نیار و اگر بلد نیستی اینای که گفتم رو درست کنی بنده از همینجا اعلام میکنم بحث با ادم بیسواد کلا به اتمام میرسه شما هفت روز وفت داشتین اون سه چیزو که فکر نکنم بیشتر از نیم ساعت وثت شما رو میگرفت یعنی روزی پنج دقیقه وقت هم گزاشتی بودی برای این ادعاهی خودتون همگان رو روشن میکردی اگر توان نداری و توانت بیشتر تو منم منم کردن بحث کلا تمام میشه و از این لحظه خواهشن ادامه ندهید چون واقعا دیگه حرفی نمونده اون افرادی که دارای فهم بودن با سرچ زدن متوجه شدن و اگر اونقدر به خودت افتخار میکنی به حرفهای بیهوده بنده تسلیم چون از اول هم نباید با شما دهن به دخن میشدم
    • saeed

      saeed

      14 اردیبهشت 1398 ساعت 20:51 |
  • reza

    reza

    14 اردیبهشت 1398 ساعت 12:06 |
    آقا ما که پایپلاینمون رو عوض کردیم خلاص شدیم، مکس صرفن برای مادلینگ و یو وی، مایا برای لی آوت و ریگ و انیمیت و رندر، برای کاراکتر اف اکس مارولوس دیزاینر و اکسجن یا اورناتریکس، برای ویژوال افکتس هم هودینی. حالا دوستان بزنن تو سر و کله ی هم بگن این خوبه این بده تو بی سوادی. همین الان دارم با این پایپلاین پروژه میسازم تموم شد میام همینجا لینک میزارم برین تماشا کنین.
    • Vahid

      Vahid

      14 اردیبهشت 1398 ساعت 21:01 |
      بهترین کار.

      آقا فقط یو وی مایا 2018 هم یه تست بزن، من قبلا باکس می کشیدم تو مایا میبردم تو مکس یووی میکردم بس ابزاراش مزخرف بود، اما مایا 2018 ابزارهای یووی واقعا قدرتمندی داره.
      واسه رندر هم دوست دارم برم سمت unreal engine خیلی خوبه، کیفیت و سرعت عالی.
  • حمید.معمار

    حمید.معمار

    22 اردیبهشت 1398 ساعت 16:30 |
    LooooooL ، من هنوز با مکس 2016 ام همه چی هم عالیه ! باورم نمیشه هنوز بحثای کدوم بهتره داره میشه :))
    بابا بشینین کار بزنین لذت ببرین عشق کنین از خلق چیزا ، چسبیدین به یه سری قابلیتا که حالا چی پلاگینه ، جدا باید نصب کنی ، فلانه فلانه ، برادر من شما اگه اینکاره بودی با مکس 1 و مایا 1 ام میتونستی شاهکار بسازی ، شاهکار ساخت یه صحنه با 1 میلیارد پارتیکل که نیست ! اگر به بهترین گالری های دنیا یه سری بزنی میبینی کار های شخصی که توی هر نرم افزار تریدی الان قابل اجراست اول شده و رو بورسه ، بعد مثل بچه ها هنوز کل کل میکنی ، باورم نمیشه بعد از این همه سال هنوز سایت پلاسی و یک کار هم جدید تولید نکردی :))) خودش فهمید .

    + کار بزنید ، لذت ببرین ، خلاق باشید

    مکس مایا هودینی + 1000 تا پلاگین مهم نیست! خروجی بگیرید این مهمه ...
    نصیحت های این پیر خسته رو گوش فرا دهید D:
    • saeed

      saeed

      23 اردیبهشت 1398 ساعت 16:10 |
      دقیقا
    • بهزاد

      بهزاد

      24 اردیبهشت 1398 ساعت 14:10 |
      نشستن و خلق کردن و لذت بردن موقعی جواب میده که شما انفرادی یه کار برای خودت بزنی خودتم بشینی از کار خودت لذت ببریو یه به به ایم به خودت بگی ...ولی وقتی تو یک شرکت بزرگ یه سمت فنی داشته باشی کارگردان یه سری خواسته ها داشته باشه ، تهیه کننده بصورت محدود پشتیبانی کنه اون موقع کاملا دنبال نرم افزار بهتر میگردی ... مثلا کارگردان یه دریای طوفانی بخواد، تهیه کننده بگه ۵ تا دستگاه بیشتر نداریم تا ۳ روز آینده هم میخوایم کارو ... اون موقعست که باید بشینی حساب کتاب کنی ببینی با مکس یا مایا ورژن ۱ به قول شما اینکار ۲ ماه طول میکشه ولی با هودینی یا نرم افزار های به روز...(باز تاکید میکنم به روز) کارت تو دو روز راه میفته ...یه مثال دیگه کارگردان میخواد برای کاراکتر هاش سیمولیت لباس داسته باشه اونم ۳ ۴ لایه روی هم باز با مکس یا مایای ورژن یک اگه انجام شه خداد روز طول میکشه...اون موقعست که حساب کتاب میکنی میبینی با marveluos یا qualoth کارت تو نصف روز حل میشه
      اگه یرخیو الله بختگی کار کنیم که متاسفانه تو ایران اینطوریه هیچ چیو محاسبه نکنیم وضعمون از همینی که هست بهتر نمیشه...
      من نمیدونم چرا بعضی از ماها انقدر مدعی هستیم ... برادر اگه تنبلیت میاد حوصله یاد گرفتن نرم افزار جدید رو نداری چرا عیب میزاری رو یاد گرفتنو و به روز بودن ...
      درسته یه سری بحث های هنری هست که همیشه با مروز زمان هم ثابته و تغییر نمیکنه...اما اگه خودتونو به روز نگه دادین میبینین که خیلی چیزا راحت تر انجام میشه...
      یه مثال دیگه شما یه تخریبو با particle flow باید کلی نود بهم وصل کنی فرضا نیم ساعت طول میکشه تا به نتیجه برسه اگه وقت بزاری و به روز باشی و مثلا tyflow رو یاد بگیری میبینی اینکار تو کمتر از ۵ دقیقه با کیفیت خیلی بهتر انجام میشه ... پس به روز بودن هیچچچچچچچ ضرری نداره
      من اصلا نمیگم چه نرم افزاری بهتره یا بدتره میگم اگه به روز باشیم کارمون خیلی زودتر و با کیفیت بهتر حل میشه...
      در ضمن فقط کار ساختن اینکه یه چیزی ساخته باشم هم به نظرم زیاد درست نیست ... بسیار بسیار کار تو اینترنت ریخته که به شدت مخرفن ... من ترجیحم اینه که یا کار نسازم یا میسازم در حد قابل قبول باشه.
      • حمید.معمار

        حمید.معمار

        25 اردیبهشت 1398 ساعت 10:43 |
        خب اول Marvelous نه marveluos

        دوم ، شما منظور من رو درست نگرفتی ، درضمن توی بروز بودن بنده خیلی از شما و بقیه به روز تر هستم و دلیل Developer بودنمم همینه ، ابزار های جدید خلق کنم و ...

        دوستانی که دنبال میکنن مطالبم رو کاملا در جریان این قضیه هستند و نیازی به اثبات نیست.


        سوما ، اگه شما کارت اینقدر خوب بود که تو همچین شرکتی کار میکردی نیازی به بحث سر نرم افزار نداشتی ! چون تو کمپانی های `خوب` نه اونایی که با 5 تا دستگاه میخوان دریای طوفانی بسازن :)) ، از یه نرم افزار استفاده نمیشه و کلی متخصص تو هر بخش دارن که سر وقت ازشون استفاده میکنند ...

        به نظرم شما همون کار نسازی فعلا بهتره چون با این طرز فکرت حالا حالا کار قابل قبولم نمیسازی :D


        اصل مطلب که گفتم ربطی به شخصی کار زدن نداشت ، گفتم مهم نیست با پلاگین بی پلاگین ، فلان و فلان ... مهم نتیجست چه با مکس برسی چه با هودینی ....

        موفق باشی
      • بهزاد

        بهزاد

        25 اردیبهشت 1398 ساعت 11:33 |
        ممنون از اصلاح املایی ، کل مشکل با یک اصلاح املایی حل شد????
        من اصلاااااااا ادعایی ندارم و اگه نظرام رو خونده باشین اصلاااااا منم منم نکردم....و به هیچ وجه قصد اثبات کردن خودمو ندارم....نیازی نیست....
        کلا بحث من سر روند آپدیت شدن نرم افزارها بود که شما با نظری که داده بودین کلا مبحثو عوض کردینو به قول خودتون اسمشو کل کل بچه گونه گذاشتین...الانم واقعا قصد کل کل ندارم چون نظرتون طوری بود که یکم زورم اومد جواب ندم نوشتم...
        درباره ۵ کامپیوتر و شرکت بزرگ هم برای اینکه حجم نوشته هام زیاد نشه یه مثال زدم، توجه کنین نوشتم مثلا...ننوشتم تعداد cpu و gpu میزان محاسبه هر فریم، تعداد پارتیکل و و و ...شما نوشتی با مکس و مایای یک هم میشه شاهکار ساخت و نیازی به یک میلیارد پارتیکل نیستو...من با مثال و منطق نظرتونو رد کردم....کاملا هم به صحبتم اطمینان دارم...
        منظورم هم از نساختن کار اینه که اگه توجه کرده باشین انیمیشن های قبل که 2d بود هنوز که هنوزه نگاه میکنین اصول توش رعایت شده و جذابه،چون کمک کامپیوتر رو نداشتن مجبور بودن به حداقل سطح هنری برسن بعد انجام بدن... از وقتی نرم افزار 3d اومد و هر کسو ناکسی نشست پشت کامپیوتر بی منطق مدل زد بی منطق انیمیت و نورپردازی و... کرد .... کلا یرخی یه کار تولید کرد خیلییییی کارای داغون زیاد شد ... مثال زندش خیلی از کارای پخش شده تولید داخل از شبکه پویا....منظورم اینه(اصلا هم به شخص شما ربط نداشت کلی گفتم) وقتی یه شخصی به کمک کامپیوتر چهار تا دستو پای کامپیوتر رو تکون میده نمیشه اسمشو گذاشت انیمیشن تولید نکنه بهتره، اول اصول رو یاد بگیره بعد.
        من معمولا تو فرمه سایت ها نظر نمینویسم این سری یه چیزی نوشتم پشت سرش مجبور شدم باز بنویسم...چون بی منطق قضاوت شدم....بازم میگم قصد کل کل به هیچ وجه ندارم (بعضی موقع ها آدم از بعضی نظرا زورش میگیره )
        شما هم موفق باشین.
  • مهدی افراسیابی

    مهدی افراسیابی

    28 اردیبهشت 1398 ساعت 19:35 |
    خیلی خوشحالم که آدم های خوب و حرفه ای زیادی تو این سایت حضور دارن :))

    برای منِ مبتدی که واقعاً هیجان انگیره!

    خوندن همه ی نظرات کمی زمان برد اما کلی چیز یاد گرفتم !

    از همه ی بزرگوارا و آقا مصطفی تشکر می کنم

    من البته عددی نیستم فقط اومده بودم آب بخورم :)))))
    ولی واقعاً دوست داشتم تو این صحبت ها چندتا کار خفن می زدن بزرگواران می دیدیم و کیف می کردیم ، البته جسارت نمی کنم منظورم اینه برای این صحبت ها چند تا کار خفن مینی مالیستی می زدن که لذت این صحبت ها دو چندان بشه.

    امیدوارم این صحبت ها هر چی بیشتر ادامه پیدا کنه و امثال من بتونیم بیشتر این وسط چیز یاد بگیریم

نظرتان را بنویسید :

اظهار نظر به عنوان مهمان .

جدیدترین نظرات ثبت شده در بخش بلاگ

ciwxlayobqfr first payday loans low interest payday loans best payday loans ace cash express payday loan

fxanielabovrj fxanielabovrj 31. اردیبهشت, 1398 |

اسکار امسال اصلا جالب نبود

سینا آریا سینا آریا 29. اردیبهشت, 1398 |

خیلی خوشحالم که آدم های خوب و حرفه ای زیادی تو این سایت حضور دارن :))

برای...

مهدی افراسیابی مهدی افراسیابی 28. اردیبهشت, 1398 |

منتظر اموزش ها هستیم

حسین حسین 28. اردیبهشت, 1398 |