میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
adobe-creative-cloud-overview
شنبه 11 خرداد 1392
در
اخبار دنیای CG

محصولات Adobe در سیستم های ابری

شنبه 11 خرداد 1392
سلام دوستان
 
حتما تاکنون درباره نسخه جدید محصولات Adobe اخباری رو شنیدید . اینکه مثلا قراره با چه نامی منتشر بشه و چه رویکردی رو در نظر داره و همچنین درباره این نسخه یه سری شایعاتی هم مطرح شده که در انتها به اونها هم میپردازیم .
 
نگاهی به نسخه جدید نرم افزار های Adobe با نام Creative Cloudاز سال 2003 شرکت Adobe محصولات خودش رو در بسته ای به نام Creative Suite یا همون CS منتشر کرد و از اون پس ما عمدتا نرم افزار های این شرکت رو با نام CS میشناسیم مثل Photoshop CS5 یا مثلا After Effects CS6  که احتمالا نام CS داره آخرین سال عمرش رو سپری میکنه . قراره نسخه جدید نرم افزار های Adobe با نام Creative Cloud یا CC منتشر بشه و به احتمال زیاد دیگه خبری از CS نخواهد بود . البته این نام تازگی نداره چراکه در سال گذشته هنگام انتشار نسخه CS6 کمپانی ادوبی از برند Creative Cloud نیز رونمایی کرد و این انتظار میرفت که کم کم داریم به پایان عمر CS نزدیک میشیم .
 
نسخه Creative Cloud به نوعی وارد یک فازی از تکنولوژی جدید ابری شده و تغییرات زیادی  رو در بخش Licensing بوجود اورده .
از این پس کاربران به جای پرداخت هزینه های سنگین برای خرید این نرم افزارها، فقط هزینه اشتراک ماهیانه پرداخت میکنن . تا اونجایی که اطلاع دارم با پرداخت ماهیانه 50 دلار میتونن به تمام محصولات Adobe به مدت یکماه دسترسی داشته باشن .
این طرح از نظر کلی خوبه و برای شرکت ها و بخصوص هنرمندانی که بصورت مستقل کار میکنند بصرفه خواهد بود .
 
نگاهی به نسخه جدید نرم افزار های Adobe با نام Creative Cloud
 
بعد از اینکه شما اشتراکی رو در سیستم Creative Cloud تهیه کردید 20 گیگابایت فضا در سیستم ابری به شما تعلق میگیره که میتونید فایلهاتون رو در اونجا ذخیره کنید و فایلهای ذخیره شده از سیستم ها و پلتفورم های دیگه هم قابل دسترسی خواهد بود . همچنین میتونید پروژه های خودتون رو برای نظرخواهی با بقیه اعضا به اشتراک بگذارید . و البته از دیگر امکانات این شبکه میشه به اشتراک گذاری فایلهای مفیدی مثل فونت ، استایل ، اکشن ، اسکریپت ، پروژه و... اشاره کرد . درواقع شرکت ادوبی با اینکار یک جامعه مجازی رو بین کاربران خودش ایجاد کرده .
 
 
در اینجا لازم میدونیم یه نکته ای رو در زمینه تکنولوژی ابری بهتون بگم .
یکی از چشم انداز های این تکنولوژی جدید اینه که بتونه شکل جدیدی از نرم افزار ها رو بر پایه سیستم ابری بوجود بیاره . به اینصورت که در آینده تمامی نرم افزار ها بصورت یک اسکلت بندی استاندارد و مبتنی بر بخش های ماژولار باشه و زمانی که یک نرم افزار میلیون ها کاربر رو داره دیگه نیازی نباشه تا تمام کاربران اون نرم افزار رو بر روی کامپیوتر شخصی خودشون نصب کنن بلکه بتونن از اون به عنوان یک سرویس آنلاین استفاده کنن .
و این فرضیه باعث شد که خیلی ها نسبت به Creative Cloud برداشت غلطی داشته باشن و باعث بوجود اومدن یکسری شایعات هم در اینباره شد . مثلا اینکه قراره تمام نرم افزار های ادوبی بر پایه مرورگر ها باشه و دائم باید به اینترنت متصل باشید تا بتونید از نرم افزار های ادوبی استفاده کنید و...
پاسخ کمپانی ادوبی به این سولات "خیر" بود ! ( درواقع این یک برداشت کاملا غلط نسبت به محصلات Creative Cloud محسوب میشه )
اولا که تمام نرم افزار های Adobe Creative Cloud مثل گذشته ابتدا دانلود و سپس بصورت کامل بر روی سیستم شما نصب میشه و مرورگری درکار نخواهد بود . همچنین هنگام استفاده از نرم افزار های Adobe Creative Cloud الزامی برای اتصال به اینترنت وجود نداره . اتصال به اینترنت فقط زمان نصب و تایید License ضروریست و پس از اون تا پایان اشتراک ماهیانه شما میتونید بصورت کاملا آفلاین از تمام نرم افزار های Adobe استفاده کنید .
 
دوستان برای آشنایی بیشتر پیشنهاد میکنم که ویدئوی زیر رو ببینید :
 
 
در انتها یه نکته ای رو بگم و اونم اینکه هنوز این نسخه بصورت رسمی منتشر نشده و احتمال هر گونه تغییری وجود داره .
به هرحال تا یکی یا دو هفته آینده که منتشر میشه صبر میکنیم ببینیم چی پیش میاد :)
 
خیلی دوست دارم نظرات شما رو در این زمینه بدونم
پس حتما نظرتون رو بنویسید
 
یاحق
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 49 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید