میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
animschool-picker-overview
سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392
در
مقالات

انتخابگر کنترلرهای کاراکتر

سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1392
سلام
 
امروز با معرفی یک ابزار خیلی کاربردی برای کاربران Maya و انیماتورها در خدمتتون هستم .
این ابزار به تازگی توسط دانشکده AnimSchool منتشر شده و AnimSchool Picker نام داره .
قبل از اینکه بخوام رویکرد و روش کار این ابزار رو برای شما شرح بدم اول بیایم یه نگاهی بندازیم به دانشکده AnimSchool .
 
دانشکده AnimSchool در سال 2010 توسط دیوید گالاگر یک انیماتور و ریگر حرفه ای ، تائسیس شد و اکثر فعالیتش متمرکز شده به مبحث انیمیشن سازی و درواقع یک دانشکده آنلاین محسوب میشه .
معرفی AnimSchool Picker یک ابزار کاربردی در بخش انیمیشن برای نرم افزار Mayaاین دانشکده تاکنون تونسته دهها اساتید مجرب که خیلی از اونها هم اکنون در استدیو های بزرگی مثل Blue Sky ، Dreamworks ، Disney و Pixar مشغول به کار هستن رو به خودش جلب کنه و با داشتن بیش از 7000 کاربر به یکی از بهترین دانشکده های آنلاین در زمینه انیمیشن سازی تبدیل شده .
همونطوری که قبلا هم اشاره کردیم تخصص اصلی دانشکده در بخش انیمیشن سازیه ولی با این حال کارآموزان میتونن با پشت سر گذاشتن یک دوره 21 ماهه که شامل مدلسازی ، ریگینگ ، انیمیشن سازی و مباحث عمومی سه بعدی سازی ، از دانشکده گواهینامه رسمی نیز دریافت کنند .
البته این رو هم نباید فراموش کنیم که با تمام این اوصاف AnimSchool هنوز یک دانشکده درحال توسعه محسوب میشه !
 
حالا برگردیم به بحث اصلی یعنی AnimSchool Picker ، ابزاری که به تازگی توسط همین دانشکده بصورت کاملا رایگان برای نرم افزار محبوب Maya در اختیار عموم قرار گرفته . درواقع این ابزار یک تعامل و ارتباط خیلی خوبی رو بین Controller های کاراکتر Rig شده شما ایجاد میکنه و این قابلیت میتونه خیلی خیلی مفید و پرکاربرد در یافتن کنترلر صحیح کاراکتر برای انیماتور ها باشه .
 
به بیان ساده میشه گفت که این ابزار یک پنلی رو در نرم افزار Maya در اختیار انیماتور قرار میده و به سادگی هر چه تمام تر دسترسی به تمام کنترلر های ریگ کاراکتر شما رو فراهم میکنه .
 
کار کردن با این ابزار بسیار سادست . تمام کارش خلاصه میشه به مشخص کردن نقاط مورد نظر ، ساخت یه سری دکمه برای کنترل صحیح . قابلیت اسکریپت نویسی برای دکمه ها و همینطور تعریف فرمان به آنها و...
 
 
شاید براتون جالب باشه که بدونید در کنار این ابزار دو کاراکتر معروف این دانشکده بصورت کاملا رایگان و ریگ شده به نامهای Malcolm و Female Malcolm هم برای دانلود موجوده .
 
معرفی AnimSchool Picker یک ابزار کاربردی در بخش انیمیشن برای نرم افزار Maya
 
 
راهنمای دانلود :
  1. ابتدا بر روی لینک بالا کلیک کنید تا به صفحه دانلود سایت دانشکده هدایت شوید .
  2. سپس در انتهای صفحه بر روی لینک Proceed to Download Agreement Page کلیک کنید .
  3. در صفحه بعد ابتدا تیک I agree to the terms رو بزنید و فرم پایینش رو هم پر کنید . ( توجه کنید که ایمیل رو صحیح وارد کنید چون لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میشه )
  4. روی دکمه E-Mail Download Link کلیک کنید
  5. سپس لینکی به ایمیل شما ارسال میشه که با کلیک کردن بر روی اون دوباره وارد صفحه ای همانند صفحه ابتدایی میشید . ( البته با این تفاوت که لینکهای دانلود در این صفحه موجوده )
  6. ابزارهای مورد نیازتون رو دانلود کنید :)
 
خب امیدوارم که کاربران Maya بخصوص انیماتور ها از این ابزار فوق العاده لذت ببرن و براشون مفید باشه .
البته کار ما با AnimSchool Picker به همینجا ختم نمیشه و بزودی ویدئو هایی رو برای همین ابزار مثل راهنمای کامل نصب ، توضیحات کلی و همینطور آموزش کار کردن با این ابزار که توسط اساتید دانشکده آماده شده رو براتون با لینک مستقیم در همین بخش بلاگ قرار میدم . ( ولی اینکار بستگی به استقبال شما داره ! )
پس نوشتن نظر یادتون نره چرا که بطور کل ادامه فعالیت وبسایت هم بستگی به نظرات و استقبال شما عزیزان داره !
مطالب سایت رو بدون ذکر منبع ( www.Mostafa3D.com ) کپی نکنید .
 
یاحق
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 34 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید