میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
autodesk-acquires-shotgun-software
پنج‌شنبه 5 تیر 1393
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار Shotgun نیز در اختیار Autodesk قرار گرفت

پنج‌شنبه 5 تیر 1393
خبری که روز پیش بعنوان یکی از مهمترین رخدادهای این هفته منتشر شد چیزی نبود جز خرید نرم افزار Shotgun توسط کمپانی Autodesk. نرم افزار Shotgun بعنوان یک Production Management فوق العاده و محبوب در بین فیلم سازان، استودیوهای جلوه های ویژه، استودیوهای انیمیشن سازی و... شناخته میشه که دیروز خبر خرید این نرم افزار توسط اتودسک باعث شگفتی بسیاری از فعالان این عرصه شد.
 
خبر خرید نرم افزار Shotgun توسط کمپانی Autodesk
 
شاید برای تعریف کلی Shotgun بشه گفت که این نرم افزار بعنوان یک Pipeline Tools جهت مدیریت پروژه و مدیریت تولید مورد استفاده قرار میگیره. نرم افزاری که شروع ساخت اون در سال 2006 برای دیزنی توسط Don Parker کلید خورد و رفته رفته با گسترش این تکنولوژی و افزوده شدن قابلیتهایی نظیر Planning - Track - Tasks - Notes - Reports - Review و... نهایتا در SIGGRAPH 2009 بصورت عمومی عرضه شد.
 
خبر خرید نرم افزار Shotgun توسط کمپانی Autodesk
 
با پشتیبانی خوبی که کمپانی ها و استودیوهای بزرگی مثل Prime Focus - Laika - Framestore - BlueSky - Pixomondo - EAGames و... از این نرم افزار داشتن، باعث شد تا Shotgun خیلی سریع بعنوان محبوبترین نرم افزاری که میتونه مدیریت تولید رو بر عهده داشته باشه، شناخته بشه و تاکنون آثار بزرگی رو نیز در کارنامه خودش قرار داده. تصاویر کاور برخی از این آثار در سه بخش TV ،Film و Games رو میتونید در قسمت زیر مشاهده کنید.
 
خبر خرید نرم افزار Shotgun توسط کمپانی Autodesk
 
اما در این مقطع زمانی نوبت به Autodesk رسید تا بار دیگه نرم افزاری که در بخش دیگری از این عرصه درحال خودنمایی هست رو در اختیار خودش در بیاره. البته بلافاصله پس از انتشار این خبر صحبتها و شایعاتی در اینباره مطرح شد مثل اینکه Shotgun نیز مثل نرم افزارهای دیگه قراره از بین بره و... اما Don Parker در وبلاگ خودش به تمامی این شایعات پایان داده و گفته که به هیچ وجه قرار نیست Shotgun نابود بشه و حتی تیم فعلی که بر روی این نرم افزار کار میکردن نیز همچنان به کار خودشون ادامه خواهند داد. درضمن قراره هست که تیم گسترش دهنده این نرم افزار نیز دوبرابر بشه و خود Don Parker نیز بعنوان سرگروه باقی خواهد موند. درکل به گفته Don چیزی که در این میان قراره اتفاق میوفته اینه که نرم افزار Shotgun با قدرت و سرعت بیشتری به توسعه و پیشرفت خودش ادامه بده.
 
 
خب فکر میکنم بطور کل این اتفاق خوبیه. یعنی اینکه اگه اینگونه نرم افزارها بدست کمپانی های بزرگی اداره بشه درکل خیلی اتفاق خوبیه ولی به هر حال باید ببینم در آینده Shotgun چه سرنوشتی رو خواهد داشت. درضمن تیم سازندگان و توسعه Shotgun در SIGGRAPH 2014 نیز حضور خواهند داشت و از دست آوردهای جدید خودشون نیز رونمایی خواهند کرد.
 
امیدوارم که جمعه خوبی داشته باشید و حق یارتون
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 33 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید