میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
autodesk-to-go-subscription-only
شنبه 12 مهر 1393
در
اخبار دنیای CG

محصولات Autodesk به سمت اشتراک ماهانه پیش میرود

شنبه 12 مهر 1393
شاید 2-3 ماهی میشه که هر از چند گاهی خبرهایی مبنی بر درآمد های کمپانی اتودسک منتشر میشد. درواقع از طرف این شرکت آمار و ارقامی ارائه میشد که بیشتر به مساله لایسنس های دائمی این محصولات اشاره داشت تا اینکه دیروز خبری منتشر شد که با در نظر گرفته عنوان خبر میشه دلیل اصلی این آمار و ارقام رو فهمید. کمپانی Autodesk اعلام کرد طی 12 الی 24 ماه آینده قراره محصولات خودش رو فقط بصورت اشتراک ماهانه (Subscriptions) ارائه کنه و فقط همین شیوه اشتراکی تنها راه استفاده از محصولات این شرکت میشه و لایسنس دائمی محصولات بکلی حذف خواهند شد.
 
این خبر روز گذشته بعنوان مهمترین خبر سرتیتر تمامی سایتهای CG قرار گرفت و گفتگوها پیرامون این مساله و کمپانی اتودسک در اکثر جوامع مجازی دوباره داغ شده. این کمپانی گفته که درحال حاضر بیش از 2.9 میلیون کاربر درحال استفاده از لایسنس دائمی محصولات این شرکت هستن که این لایسنس ها از 1 تا 5 سال عمر دارن. همچنین اتودسک این رو هم اضافه میکنه که این درواقع یک اتفاق بسیار خوبی برای هر دو طرف (هم شرکت و هم کاربر) خواهد بود چرا که درحال حاضر بسیاری از این کاربران درحال استفاده از نسخه های قدیمی هستن و اینکار بنوعی همه مشتریان رو میتونه در یک نسخه و درواقع در جدیدترین نسخه موجود نگه داره. از طرف دیگه هزینه ها برای کاربران تا حد قابل توجهی کاهش پیدا میکنه و این قطعا برای بسیاری از کاربران سودمند خواهد بود.
 
خبر subscription-only شدن محصولات کمپانی Autodesk در طی 2 سال آینده
 
پس درواقع میشه گفت که در طی 2 سال آینده Autodesk بشکل مرحله به مرحله قصد داره لایسنس های دائمی محصولاتش رو بکلی از بازار فروش خودش حذف کنه و در آینده ای نزدیک باید منتظر اتفاقی باشیم که سال گذشته مشابه همون برای کمپانی Adobe افتاد. حتما یادتون هست که ادوبی پس از پایان چرخه انتشار نسخه های CS اقدام به انتشار محصولات خودش تنها بصورت اشتراک ماهانه کرد و اینکارش برای یکسری قابل توجه بود و البته انتقاداتی رو نیز به همراه داشت. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم اتودسک در این مسیر قصد داره به چه صورتی قدم برداره. همونطوری که در ابتدا هم اشاره کردم گفتگو و اظهار نظرهای فراوانی در این زمینه شکل گرفته. عده ای معتقد هستن که اتودسک با اینکارش صرفا به مساله کسب درآمد بیشتر فکر میکنه و قصد داره با اینکار نرم افزارهای خودش رو غیرقابل کرک و نفوذ کنه تا دیگه نسخه های غیر قانونی این محصولات منتشر نشه ولی خب به هر حال نظرات و دیدگاهها در اینباره متفاوته.
 
اما درکل بنظرم باید منتظر یه چنین اتفاقی میبودیم چراکه دیر یا زود اکثر کمپانی های بزرگ شیوه فروش دائمی لایسنس های محصولاتشون رو لغو خواهند کرد و درحال حاضر متد Subscriptions بعنوان یک راه حل خوب در بازار فروش این محصولات درنظر گرفته خواهد شد.
 
حالا نظر شما در اینباره چیه ؟ آیا به نظر شما subscription-only شیوه مناسبی خواهد بود ؟ پس بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات و دیدگاههای شما هستیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 27 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید