میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
element3d-16-new-features
سه‌شنبه 13 فروردین 1392
در
اخبار دنیای CG

درک بهتر 3D Space در Element 3D 1.6

سه‌شنبه 13 فروردین 1392
سلام
 
شرکت کوپایلت چند روز پیش پلاگین پرطرفدار خودش یعنی Element 3D رو بروزرسانی کرد . نسخه 1.6 این پلاگین به فاصله نسبتا کمی از انتشار 1.5 منتشر شد و در این نسخه بیشتر سعی شده به درک بهتر 3D Space در پلاگین المنت پرداخته بشه .
 
 بررسی ویژگی های جدید پلاگین Element 3D نسخه 1.6
 
اساسا نرم افزار افتر افکت برای محیط ها و آبجکت های سه بعدی طراحی نشده ، حالا المنت به یک درب ورودی بری آبجکت های 3D تبدیل شده و به همین خاطر مشکلاتی مثل عدم هماهنگی با عناصر 3d افتر افکت بخصوص عناصری که داره ولوم سه بعدی هستن مثل Particular بوجود اومده .
چندی پیش شرکت کوپایلت آموزش منتشر کرد به نام Depth Compositing که یه جور ایده اولیه ای رو برای اینکار با لایه Z-pass در آموزش توضیح داد اما کافی نبود و در نسخه 1.6 شاهد توسعه این روش بصورت یه لایه Matte هستیم .
 
البته این راه حل هایی که در این نسخه ارائه شده مثل یه جور وصله وصله کردن المنت شده . درواقع به نظرم منشا این مشکلات از خود افتر افکت ناشی میشه و ما نباید انتظار داشته باشیم که از داخل خود پلاگین حل بشه . درضمن یه مساله مهم رو فراموش نکنیم که المنت قرار بوده فقط یه پارتیکل سیستم بر پایه عناصر 3D در افتر افکت باشه و درحال حاضر توقع کاربران از این پلاگین خیلی بالا رفته !
 
از قابلیت های دیگه ای که در این نسخه ارائه شده 3D Position Utility که باز هم برمیگرده به همون داستان 3D Space در محیط المنت .
 
 بررسی ویژگی های جدید پلاگین Element 3D نسخه 1.6
 
عملکرد این بخش به اینصورت که شما یک قسمتی از آبجکتتون رو انتخاب و در همون قسمت میتونید یه Null آبجکت با Position دقیق در محور های X Y Z همون ناحیه داشته باشید .
 
برای درک بهتر تمامی قابلیت های ارائه شده اندرو کارمر مثل همیشه ویدئویی رو منتشر کرده که بهتون پیشنهاد میکنم تماشا کنید :
 
 
 
 
 
با آرزوی موفقیت برای تک تک شما عزیزان
 
یاحق
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 10 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید