میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
eyeon-fusion-7-released
شنبه 24 خرداد 1393
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار Fusion 7 منتشر شد

شنبه 24 خرداد 1393
بالاخره پس از گذشت مدت زمان بسیار زیاد دیروز کمپانی Eyeon Software نسخه 7 نرم افزار محبوب خودش یعنی Fusion رو منتشر کرد تا بعنوان مهمترین کمپانی خبرساز این هفته شناخته بشه. انتشار این نسخه از نرم افزار فیوژن خبری بود که روز گذشته سرتیتر تمامی سایتهای CG قرار گرفت و در این نسخه شاهد افزوده شدن چند قابلیت جدید، توسعه های بسیار خوب در بخش های مختلف و البته تغییراتی در هسته نرم افزار هستیم که باعث بهبود سرعت و افزایش کارایی در نرم افزار فیوژن نسخه 7 شده.
 
ویژگی های جدید Fusion 7 رو میشه به بخش های مختلفی دسته بندی کرد مثل تغییراتی در محیط کاربری یا همون User Interface نرم افزار، قابلیت Drag and Drop Layout و افزوده شدن چند قالب جدید در UI که شاید بشه این ویژگی ها رو بعنوان مهمترین توسعه های بخش ظاهری نرم افزار بحساب آورد. اما در این نسخه شاهد افزوده شدن چند ویژگی جدید و توسعه های بسیار خوبی رو در بخش 3D یا همون سه بعدی نرم افزار نیز هستیم. در سیستم سه بعدی نرم افزار امکان وارد کردن فایلها با فرمت Alembic و FBX نیز فراهم شده که فکر کنم با این فرمت ها آشنایی دارید. البته در همین بخش سه بعدی نرم افزار شاهد افزوده شدن قابلیت های دیگری نیز هستیم مثل 3D Custom Vertex جهت تغییر فرم آبجکت های سه بعدی، ویژگی SSAO و یا همون Screen Space Ambient Occlusion در بخش رندرینگ و چند ویژگی جدید دیگه که در ادامه با ویدویی تقدیم حضورتون میشه بخوبی با اونها آشنا خواهید شد.
 
موضوع مهمی که در این نسخه میشه بهش اشاره داشت افزوده شدن پلاگین Dimension بر روی نرم افزار فیوژن 7 هست که این افزونه حدود 2 سال پیش توسط خود کمپانی سازنده فیوژن یعنی Eyeon Software ارائه شد. این پلاگین درواقع مجموعه ای از ابزارهایی بود که در بخش های Stereoscopic Production و Optical Flow مورد استفاده قرار میگرفت و حدود 1000 دلار قیمت داشت که هم اکنون کاربران Fusion 7 میتونن از تمامی ابزارهای این پلاگین در داخل نرم افزار فیوژن استفاده کنن.
 
در اینجا هم ویدئویی که مربوط میشه به معرفی کلی قابلیت های جدید Fusion 7 رو تقدیم حضورتون میکنیم و امیدوارم که مفید باشه.
 
مشخصات
مدت زمان : 5 دقیقه و 11 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 31 مگابایت

 
همونطوری که میدونید بزودی شاهد انتشار نرم افزار Nuke Studio نیز خواهیم بود و باید ببینیم که رقابت بین این سری نرم افزارهای 3D Compositor به چه صورتی پیش خواهد رفت و اینکه آیا واقعا این نرم افزارها باهم قابل مقایسه هستن یا نه !
 
خب دوستان معمولا در انتهای هر مطلب خبری که مربوط به انتشار نسخه جدیدی از یک نرم افزاری بوده، این قول رو بهتون میدادم که در آینده به نقد و بررسی اون بپردازیم ولی درباره Fusion 7 این قول رو نمیتونم بهتون بدم چراکه اصلا با این نرم افزار کار نکردم و باهاش آشنایی ندارم ! به هر حال اگه بقیه دوستان نویسنده و همکاران وبسایت امکان ارائه مقاله ای درباره این نسخه از نرم افزار فیوژن رو داشته باشن، با کمال میل تقدیم حضورتون خواهد شد.
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 34 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید