میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
foundry-announces-nuke-studio
جمعه 5 اردیبهشت 1393
در
اخبار دنیای CG

رونمایی از نرم افزار Nuke Studio

جمعه 5 اردیبهشت 1393
حدود 2 هفته پیش در NAB 2014 شاهد رونمایی از یک نرم افزار جدید بودیم که درست مثل یک بمب خبری سرتیتر تمامی سایتهای CG قرار گرفت. خبری از طرف کمپانی Foundry و نرم افزار محبوبش یعنی Nuke که البته همیشه یه چنین اتفاقاتی از طرف این شرکت انتظار میره و اینباره Foundry از یک نرم افزار جدید که درواقع یک نسل جدیدی از خانواده افزار نیوک هست، رونمایی کرد. این نرم افزار Nuke Studio نام داره که متشکل از کل نرم افزار NukeX که یک نرم افزار برجسته بعنوان 3D Compositor بسیار قدرتمند در این عرصه بحساب میاد و همینطور تمامی قابلیت های نرم افزار Hiero مثل Shot Management و ابزار های Review، یک تایم لاین قدرتمند و در عینحال وجود سیستم Node Graph که در بخش NukeX در این نرم افزار گنجانده شده و البته تعداد بسیار زیادی قابلیت ها، ویژگی ها و تکنولوژی های جدید دیگه که در ادامه سعی میکنیم به برخی از اونها اشاره هایی داشته باشیم و حالا بریم و نگاهی بندازیم به این Nuke Studio که البته از اون بعنوان Super Nuke نام برده میشه و ببینیم چه قابلیت های جدیدی داره.
 
خبر رونمایی از نرم افزار Nuke Studio از طرف کمپانی Foundry
 
Complete Power of NukeX - یکی از قابلیت های کلیدی این نرم افزار تعامل بسیار خوب بخش Timeline با node graph نرم افزار NukeX هست که داخل اون گنجانده شده. بازهم تکرار میکنم که شما تمامی ابزارها و درواقع کل نرم افزار NukeX رو در داخل Nuke Studio خواهید داشت که دسترسی به تمامی اینها در داخل نرم افزار میسر شده که قطعا میتونه بعنوان یک نرم افزار کامل جهت استفاده CG Supervisor ها، VFX Supervisor ها و البته هنرمندان مستقل در خط تولید آثار اونها قرار بگیره و نیازشون رو به نرم افزارهای دیگه (حداقل در همین بخش) به 0 برسونه. خب پس شاید بشه گفت که بزرگترین ویژگی کلیدی این نرم افزار همین بخش هست ولی در ادامه به قابلیت های دیگه Nuke Studio نیز نگاهی خواهیم داشت.
 
خبر رونمایی از نرم افزار Nuke Studio از طرف کمپانی Foundry
 
قابلیت Real-time timeline effects و Timeline & Compositingt Combined که بخش تایم لاین افکت این امکان رو در اختیار شما قرار میده تا افکت های مورد نظرتون رو در پروژه خودتون اعمال و اونها رو بصورت ریل تایم که با قدرت پردازنده GPU انجام میشه، مشاهده کنید. و البته دوباره اشاره میشه به همون تعامل فوق العاده بخش Timeline و node graph که میشه گفت به بهترین شکل ممکن این دو بخش باهم ترکیب شدن.
 
خبر رونمایی از نرم افزار Nuke Studio از طرف کمپانی Foundry
 
کار گروهی با Collaborative Control در نرم افزار Nuke Studio واقعا آسان و کاربر پسند شده. گروهی از هنرمندان میتونن بصورت hub بر روی پروژه های خودشون کار کنن. پروژه رو باهم به اشتراک بگذارن، هر شخص روی بخشی از پروژه کار کنه و نهایتا تمامی کارها روی پروژه اصلی بصورت نسخه بندی شده قابل فراخوانی هست. اینکه میگم نسخه بندی یعنی هر ویرایش برای هر بخش از پروژه بعنوان یک Version ذخیره میشه و در Timeline اصلی این امکان وجود داره تا به تمامی ورژن ها و درواقع تمامی ویرایش های انجام شده، مرتب بر اساس Version ها درسترسی داشته باشید و اینجاست که میشه قدرت یک نرم افزار رو در بخش Pipeline مشاهده کرد. همینطور این امکان وجود داره که بر روی هر فریم بررسی (Review) انجام بشه و نتیجه برای بقیه اعضا به نمایش گذاشته خواهد شد.
 
خبر رونمایی از نرم افزار Nuke Studio از طرف کمپانی Foundryالبته این مطلب صرفا یک مطلب خبری هست و نمیخوام خیلی طولانی بشه ولی ویژگی های دیگری هم در این نرم افزار هست که شاید بشه به Intelligent built-in rendering اشاره داشت که مربوط میشه به بخش Render Farm و همینطور Real-time 4K playback، امکان اسکریپت نویسی کامل به زبان پایتون و البته n تا قابل و ویژگی های جدید دیگه مثل Color Grading، Online Editing و...
 
 
خبر رونمایی از نرم افزار Nuke Studio از طرف کمپانی Foundryهم اکنون نرم افزار Nuke Studio بعنوان برجسته ترین و بقولی Top ترین نرم افزار در بین خانواده نرم افزارهای نیوک بحساب میاد و قرار بر این هست که در همین سال جاری نسخه نهایی اون منتشر بشه و این رو هم اضافه کنم که در حال حاضر نسخه Beta در اختیار کاربران Nuke، NukeX و Hiero قرار گرفته تا تست های نهایی در اون صورت بگیره و مشکلات احتمالی به کمپانی Foundry گزارش در نهایت Nuke Studio در همین سال 2014 منتشر خواهد شد. و در انتها این رو هم اضافه کنم که نرم افزار Nuke Studio درست مثل بقیه نرم افزارهای نیوک قراره برای پلتفورم های ویندوز، لینوکس و مک ارائه بشه.
 
قبلا هم اشاره کردم که کمپانی Foundry همیشه تلاش میکنه تا نرم افزاری رو به کاربران خودش ارائه کنه که تمامی نیازهای اونها رو برآورده کنه و این مساله رو بخوبی میشه در Nuke Studio مشاهده کرد. همونطوری که گفتم نسخه Beta منتشر شده ولی تاکنون من هیچ نقدی رو درباره این نرم افزار ندیدم و هرچی بوده تعریف و تمجید بوده و شاید بد نباشه که تا انتشار نسخه نهایی صبر کنیم و پس از اون سعی میکنیم در مطلبی به نقد و بررسی کامل این نرم افزار بپردازیم.
 
 
خب دوستان خیلی دوست داشتم که این خبر مهم رو درست در همون زمانی که منتشر شد به اطلاع شما برسونیم ولی بدلیل تراکم مطالب این امکان بوجود نیومد و البته این رو هم بگم که در پادکست شماره 2 به این خبر اشاره داشتیم و میشه گفت که خیلی هم درباره این موضوع مهم دیر عمل نکردیم.
 
امیدوارم که این مطلب مفید بوده باشه و براتون آرزوی موفقیت دارم
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 35 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید