میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
fur-guides-painter-released
جمعه 2 اسفند 1392
در
اخبار دنیای CG

پلاگین Fur Guides Painter منتشر شد

جمعه 2 اسفند 1392
حتما تاکنون براتون پیش اومده که بخواهید برای کاراکتر خودتون در نرم افزار Autodesk 3ds Max مو بسازید. خب ساخت و ایجاد مو بصورت پیشفرض در نرم افزار مکس با کمک ابزاری به نام Hair & Fur انجام میشه. روال کار بر این اساسه که شما سر کاراکتر خودتون رو انتخاب و مودیفایر Hair & Fur  رو روش اعمال میکنید. پس از اون قسمتهایی که میخواهید سر کاراکتر شما مو داشته باشه رو انتخاب میکنید. تا اینجای کار که خیلی سادست ولی چیزی که الان شما دارید یک کاراکتر با موهای سیخ هست که حالا باید اونها رو فرم و حالت بدید. ابزار Hair & Fur براش ها و ابزارهایی رو برای حالت دهی مو در اختیار شما قرار داده ولی باید اعتراف کنیم که کار کردن با اون براش ها واقعا سخت و بدست اوردن نتیجه دلخواه با اون ابزارهای پیشفرض گاهی اوقات غیر ممکنه !
 
اما واقعا راه حل چیست ؟! خب Hair & Fur برای این مشکل راه حلی رو در اختیار کاربران قرار داده که امروزه برای ایجاد فرم‌دهی مو مورد استفاده بسیاری از هنرمندان قرار میگیره و اون هم استفاده از Spline بعنوان یک راهنما در جهت خط دادن به حالت های موی مورد نظر شماست. شما فقط کافیه که یکسری line رو بعنوان راهنمای فرم موی مورد نظرتون بکشید و برای Hair & Fur تعریف کنید که فرم مو رو بر اساس این لاین ها فرم بده.
 
ولی باز هم در اینجا یک مساله جدیدی بوجود میاد و اونم اینکه حالا ما چطور باید این Spline ها رو رسم کنیم ؟! خب تصورش رو بکنید کشیدن کلی لاین که قراره بعنوان یک Guide برای فرم موی شما باشه، اونم بصورت دستی چطور امکانپذیر خواهد بود ؟! البته نه اینکه غیر ممکن باشه ولی چیزی که قطعا مشخصه اینه که رسم اون خطوط زمان زیادی رو از شما میگیره و بازهم شاید نتیجه اونطوری که شما دلتون میخواد به سرانجام نرسه.
 
خبر انتشار پلاگین Fur Guides Painter ابزاری جهت فرم‌دهی مو در 3ds Max
 
اینجاست که نوبت به رونمایی از پلاگین جدیدی میرسه به نام Fur Guides Painter که کاریست از یک جوان فرانسوی به نام Clovis و این پلاگین که فکر میکنم یک اسکریپت توسعه یافته باشه و طی این چند روز سروصدای زیادی رو هم در دنیای CG بپا کرده این امکان رو در اختیار شما قرار میده تا کمتر از 10 دقیقه به نتیجه دلخواه خودتون برسید. این شخص یعنی Clovis به جرات میشه گفت که یکی از نابغه های اسکریپت نویسی بخصوص در زمینه MaxScript هست و قبلا هم شاهد ارائه شاهکارهایی از طرف این فرد بودیم.
 
خبر انتشار پلاگین Fur Guides Painter ابزاری جهت فرم‌دهی مو در 3ds Max
 
پلاگین Fur Guides Painter این امکان رو در اختیار شما قراره میده تا با چند کلیک ساده لاین هایی که قراره در Hair & Fur بعنوان Guide در جهت فرم‌دهی موی شما مورد استفاده قرار بگیرند رو بسازید. در این پلاگین پارامترهای مختلفی جهت ایجاد فرم لاین ها بصورت اتوماتیک تعریف شده و بعنوان مثال شما میتونید با یک کلیک ساده فرم دهی موهای یک کاراکتری مثل خرس و یا سگ رو بسازید. البته پارامتر های این پلاگین به همینجا ختم نمیشه و در ادامه براش هایی هم در داخل این پلاگین جهت فرم‌دهی دستی برای شما تعریف شده که کار کردن باهاشون بسیار ساده و لذت بخشه و این Brush ها بهتون کمک میکنن تا کمتر از 10 دقیقه به نتیجه دلخواه و مورد نظر خودتون برسید.
 
خبر انتشار پلاگین Fur Guides Painter ابزاری جهت فرم‌دهی مو در 3ds Max
 
بر اساس صحبتهایی که با Clovis داشتم ایشون با این مساله هم تاکید کردند که علاوه بر Hair & Fur امکان استفاده از این ابزار در پلاگین Ornatrix نیز وجود داره و کاربران Ornatrix نیز میتونن براحتی از Fur Guides Painter در جهت فرم دهی موها استفاده کنند. همچنین Clovis این نکته رو هم اضافه کرد که امکان خروجی گرفتن از Spline های ساخته شده با این پلاگین و استفاده اونها در دیگر نرم افزارها نیز امکانپذیره. البته این مساله بدیهی است که نرم افزار ثانویه میبایست در این زمینه امکاناتی همانند تری دی مکس رو داشته باشه !
 
جهت آشنایی بیشتر با این پلاگین پیشنهاد میکنم که ویدئو زیر رو تماشا کنید :
 
مشخصات
مدت زمان : 6 دقیقه و 14 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 44 مگابایت

 
این پلاگین درحال حاضر با قیمت 30 یورو (چیزی حدود 41 دلار) داره بفروش میرسه و علاقمندان میتونن از طریق فرم تماس با ما در سایت سازنده اقدام به خرید این پلاگن قدرتمند بکنند. درضمن دوستان ازتون خواهش میکنم که در قسمت نظرات درخواست لینک دانلود نکنید ! اول اینکه هنوز تازه چند روزه که این پلاگین منتشر شده و اگر هم لینک دانلود وجود داشت ما قرار نمیدادیم ! به هر حال اگه درخواستی در این زمینه دارید لطفا اون رو در تالار گفتگو مطرح کنید !
 
بی‌صبرانه منتظر دیدگاههای شما درباره این ابزار هستیم و خیلی مشتاقم که بدونم نظر شما درباره این ابزار چیست ؟ پس با عدم درج دیدگاهتون ما رو تنها نگذارید ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 35 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید