میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
ghosttown-overview
پنج‌شنبه 9 شهریور 1391
در
مقالات

شهرها در کد های مکس اسکریپت

پنج‌شنبه 9 شهریور 1391
به احتمال زیاد تا حالا بازی هایی رو دیدید که دارای یک شهر وسیع با تمام ساختمانها و جزئیات هستن و یا انیمیشن هایی رو دیدید که داستانش در یک شهر بسیار بزرگ اتفاق می افته .
برای کسانی که در کار سه بعدی سازی هستن شاید اولین سوالی که پیش بیاد اینه که چطور میشه یه چنین شهری رو ساخت ؟!

معرفی ghostTown اسکریپت کاربردی جهت ساخت شهر در 3ds Max

راه هایی برای ساخت یک شهر در محیط سه بعدی وجود داره مثلا ساخت دستی تک تک ساختمانها و جزئیات و یا استفاده از برنامه ای مثل CityEngine که کار اصلیش شبیه سازی یک شهر بصورت سه بعدی هستش اما امروز ما درباره یه برنامه نمیخوایم صحبت کنیم بلکه صحبت بر سر یه اسکریپت در تری دی مکس هستش .

معرفی ghostTown اسکریپت کاربردی جهت ساخت شهر در 3ds Max

اسکریپتی که امروز میخوام اون رو به شما معرفی کنم نامش هست ghostTown و درحال حاضر نسخه نهاییش منتشر نشده . نسخه فعلی 0.317 هستش و میشه گفت که این اسکریپت تازه ابتدای راهه . با این وجود تا حالا طرفداران زیادی رو پیدا کرده ( بخصوص بازی سازان ) .

معرفی ghostTown اسکریپت کاربردی جهت ساخت شهر در 3ds Max

اگه بخوام به شکل ساده ساختار کار این اسکریپت رو توضیح بدم اینه که ابتدا شما برای شهرتون یه مرزی رو با Shape ها ایجاد میکنید و سپس این اسکریپت بصورت خودکار با ایجاد Polygon هایی و Extrude کردن اونها بیس و پایه ساختمانها رو بوجود میاره . البته کارش به همینجا ختم نمیشه و در ادامه شما میتونید به ساختمانهاتون جزئیات بدید . به عنوان مثال درب و پنجره ها ، پیاده رو ، درخت و...

برای اینکه با نمایی کلی از روش کار و محیط این اسکریپت آشنا بشید پیشنهاد میکنم که ویدئو زیر رو ببینید :


یکی دیگه از امکانات این اسکریپت تکسچرینگ اون هستش . شما میتونید برای ساختمانهاتون تکسچر هم اختصاص بدید که این خیلی عالیه و کار شما رو خیلی خیلی جلو میندازه .

جهت آشنایی بیشتر با این ابزار قدرتمند بهتون پیشنهاد میکنم که حتما ویدئو های آموزشی زیر رو تماشا کنید :


 


امیدوارم که این مقاله مورد توجهتون قرار گرفته باشه
باز هم تاکید میکنم که نــــظر یادتون نره !
با آرزوی موفقیت برای همه
خدانگهدار
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 69 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید