میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
gwivy-overview
پنج‌شنبه 20 مهر 1391
در
مقالات

پیچک ها در 3ds Max

پنج‌شنبه 20 مهر 1391
سلام
 
امروز قصد دارم پلاگینی رو بهتون معرفی کنم که کارش در زمینه ساخت پیچکه .
نام این پلاگین هست gwIvy و کاری از گروه Guruware میباشد . بیس و پایه این پلاگین برگرفته از ابزار Thomas Luft's Ivy Generator هستش که البته دیگه اون ابزار یعنی Thomas Luft's Ivy Generator پشنیبانی نمیشه و درحال حاضر این پلاگین قدرتمند در نرم افزار تری دی مکس این کار رو برای ما انجام میده .
نکته قابل توجه ای که وجود داره اونم اینکه این پلاگین کاملا رایگانه . و آخرین نسخه منتشر شده 0.94.1b میباشد . خب همونطور که میبینید با وجود اینکه زمان زیادی از عرضه این پلاگین میگذره ولی هنوز نسخه نهایی براش نیومده و این احتمال وجود داره که بعد از انتشار نسخه 1.0 دیگه رایگان نباشه . البته هنوز هیچی معلوم نیست !
روش کار کردن با این پلاگین بسیار ساده و لذت بخشه . فقط کافیه نقطه شروع رو انتخاب و سپس بر روی دکمه Grow Ivy کلیک کنید . بعد از کلیک کردن خواهید دید که ساقه این پیچک شما شروع به رشد میکنه و به دور هر آبجکتی که در اون اطراف باشه میپیچه و با کلیک دوباره بر روی دکمه Pause Grow رشد متوقف و برگ ها بر روی پیچک شما ایجاد میشه . ( به همین سادگی )
قسمت های ایجاد شده مثل ساقه ها و برگها دارای Material ID میباشند ، یعنی در واقع اون برگ ها یه سری Face هستن که شما میتونید برگ و تکسچر مورد نظر خودتون رو جای برگ فعلی قرار بدید . همچنین در تنظیمات مربوط به تکسچر میتونید برگها رو دسته بندی کنید مثلا برگها تازه ، برگهای قدیمی و...
 
در قسمت زیر تعدادی تصویر رو قرار میدم که به وسیله همین پلاگین ایجاد شدن :
 
معرفی پلاگین gwIvy ابزاری برای ساخت پیچک در 3ds Max
 
معرفی پلاگین gwIvy ابزاری برای ساخت پیچک در 3ds Max
 
معرفی پلاگین gwIvy ابزاری برای ساخت پیچک در 3ds Max
 
معرفی پلاگین gwIvy ابزاری برای ساخت پیچک در 3ds Max
 
معرفی پلاگین gwIvy ابزاری برای ساخت پیچک در 3ds Max
 
به احتمال زیاد تا حالا از این تیپ عکسها دیده بودید . درسته ؟ آیا براتون سوال پیش نیومده بود که این پیچک ها چطور ساخته شدن ؟ حالا دیگه جواب سوالتون رو میدونید . به همین سادگی ساخته شدن :)
ضمنا در این پلاگین برای تمامی جزئیات پیچک شما پارامتر وجود داره که میتونید با اونها کار کنید . یه پارامتر خیلی عالی هستش که حیفم اومد به اون اشاره نکنم ، این پارامتر نامش هست Age که به وسیله اون شما میتونید این رشد رو بصورت انیمیشن نیز ذخیره کنید . ( یه امتحان بکنید واقعا عالیه )
 
 
این دوتا ابزاری که اخیرا معرفی کردم مربوط میشدن به سبزیجات یعنی نرم افزار SpeedTree و این یکی هم که gwIvy که فکر میکنم با همین دو تا + تری دی مکس بشه یه جنگل کامل رو شبیه سازی کرد :)
 
راستی باز هم تاکید میکنم که مطالب سایت رو بدون ذکر منبع ( www.Mostafa3D.com ) کپی نکنید !
 
و در آخر مثل همیشه . نظر ! نظر ! نظر یادتون نره . واقعا مشتاقانه منتظر نظرات زیبای شما عزیزان هستم ...
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 91 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید