میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
houdini-15-released
جمعه 24 مهر 1394
در
اخبار دنیای CG

Houdini 15، نرم افزاری برای همه

جمعه 24 مهر 1394
درود خدمت دوستان عزیز. یک خبر خوب برای کاربران و علاقه مندان نرم افزار هودینی دارم. هودینی نسخه 15 منتشر شد.
یک نسخه استثنایی و توسعه داده شده برای تمام هنرمندان.
قبل از اینکه بریم سراغ ویژگی های این نسخه لازمه یه مقدمه کوچیک با هم داشته باشیم.
 
دوستان نرم افزار هودینی یک 3D پکیج کامل هست که برای هر گروهی از هنرمندان می تونه کاربرد داشته باشه. برای انیماتورها، هنرمندان فعال تو زمینه مدلینگ، نور پردازی و... ولی از اونجایی که هر نرم افزاری اخلاق به خصوص خودش رو داره این نرم افزار بیشتر برای هنرمندان فعال در حوزه vfx مناسب بوده. تو نسخه 13 ما شاهد این بودیم که سیستم پارتیکل با بخش داینامیک ادغام شد و تغییرات دیگه. تو نسخه 14 شاهد ظهور یک سیستم جدید شبیه سازی بودیم بر اساس point positon و... اگر دقت کنید هودینی تو این دو نسخه و نسخه های قبلی روی ابزارهای vfx خیلی خوب کار کرده و نوبتی هم که باشه باید بخش های دیگه رو بهبود ببخشه.
 
01-houdini-15
 
تو هودینی 15 ما شاهد این قضیه هستیم که نرم افزار هودینی برای تمام هنرمندان عزیز بهینه شده و ابزارهای فوق العاده ای رو به خودش اضافه کرده و از قبل کامل تر شده. حالا اگر موافق باشید بریم و نگاهی داشته باشیم به این نسخه فوق العاده زیبا.
 
می تونیم ویژگی های جدید این نسخه رو اینطوری دسته بندی کنیم:
  • UI
  • Model
  • Render
  • Animate
  • Crowds
  • VFX
  • Game
باهم، تغییرات مهم هر بخش رو مرور می کنیم.
 

UI - رابط کاربری نرم افزار

02-houdini-15-ui
 
از نظر گرافیکی این نسخه سنگ تمام گذاشته و محیط خیلی زیبایی رو برای کاربران ایجاد کرده. ولی تو بخش UI بیشترین تغییر رو ویوپورت نرم افزار داشته و خودش رو با اخرین تکنولوژی های موجود آپدیت کرده از جمله:
  • ساپورت و نمایش متریال های ماری در ویوپورت
  • ساپورت و نمایش تکسچرهای UDIM
  • تنظیمات جدیدی برای نمایش آبجکت ها و UV در ویوپروت
  • و...
دوستان تقریبا می تونم بگم هر بروزرسانی که تو بخش های دیگه نرم افزار اتفاق افتاده باعث شده بخش UI مجهز تر بشه
 

Model - ابزارهای مدلینگ

03-houdini-15-model
 
تو این بخش چندین ابزار فوق العاده کاربردی اضافه شده، از جمله:
  • Polybridge
  • Polyextrude
  • Polyexpand2d
  • Bend
  • Topo Build
دوستان این یک ابزار فوق العاده برای ریتوپولوژی کردن مدل هاست. برای درک بهتر پیشنهاد می کنم ویدئوی زیر رو ببینید.
 
مشخصات
مدت زمان : 15 دقیقه و 7 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 74 مگابایت
 
البته دوستان ابزارهای خیلی زیادی به این بخش اضافه شده که فرصت نمیشه بهشون بپردازیم. لیست کامل ابزارها تو خوده سایت سازنده موجوده.
 

Render

تو این بخش 2 بروزرسانی فوق العاده داریم. یکی مربوط به موتور رندر و دیگری مربوط میشه به بخش متریال ها و شیدرها. موتور رندر هودینی یعنی مانترا از قبل خیلی سریع تر شده خیلی وقت بود منتظر این خبر بودم و سیستم مدریتی جدیدی برای متریال های هودینی به وجود اومده به همراه یک کتاب خانه فوق العاده برای شیدرها و کلی آپدیت های ریز و درشت. خیلی از شیدرهای قبلی بهبود پیدا کردند و و بروز شدند. و این نکته رو هم بگم که هودینی برای موتور رندرمن اهمیت بسیار زیادی غائله و به طور حتم تمام امکانات موتور رندرمن 20 تو این ورزن ساپورت میشه.

04-houdini-15-render
 
انقدر بروز رسانی تو این بخش زیاد هست که واقعا نمی دونم کدوم رو بیان کنم. پیشنهاد می کنم ویدئوی زیر رو حتما ببینید.
 
مشخصات
مدت زمان : 7 دقیقه و 27 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 23 مگابایت
 
امکان ویرایش فایل های فتوشاپ تو محیط کامپوزیت، اضافه شدن چندین ابزار تو بخش نور پردازی و...
 

Animate

یکی از جالب ترین بروزرسانی هایی که تو بخش انیمیشن تو هودینی انجام شده امکان دیدن حالت های قبل و بعد ابجکت انیمیت شده تو صحنه است. هودینی 2 تا کاراکتر مرد و زن برای کاربران خودش به صورت پیشفرض تو نرم افزار گذاشته تا هنرمندان عزیز بتونند از این دو به عنوان رفرنس استفاده کنند. همچنین هودینی تو بخش انیمیشن به کمک زبان پایتون تونسته برای انیماتورها کتابخانه ای رو راه اندازی کنه.
 
05-houdini-15-animate
 
از workflow تا animation editor این نسخه تغییرات خیلی زیاده داشته و خیلی هم بهبود پیدا کرده. بروزرسانی های این بخش به همین جا ختم نمیشه ولی مجبوریم بریم سراغ قسمت بعدی. فقط ویدئوی زیر رو از دست ندید.
 
مشخصات
مدت زمان : 7 دقیقه و 11 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 25 مگابایت

Crowds - شبیه سازی جمعیت

06-houdini-15-crowd
 
شبیه سازی جمعیت تو ورژن 14 به این نرم افزار اضافه شد و کاملا معلوم بود که شرکت sidefx قراره رو این بخش سرمایه گذاری کنه. تو نسخه 15 هودینی شبیه سازی جمیعت رو با محیط داینامیکی خودش ترکیب کرد و نتیجه این میشه که شبیه سازی های داینامیکی که انجام میدیم می تونه روی جمعیت هم تاثیر بذاره. این یعنی سریال walking dead زیباتر ساخته میشه و نرم افزار هودینی تو پایپ لاین جلوه های ویژه این سریال جایگاه به خصوصی پیدا می کنه.
 
علاوه بر این ها تو ورژن 15 جمعیت شبیه سازی شده می تونه خیلی بیشتر از قبل با خودش ارتباط برقرار کنه و خودش رو کنترل کنه. و اینم بگم که تو این نسخه خیلی خوب می تونید از متریال ها استفاده کنید تا یک جمعیت یک دست رو نداشته باشید. پیشنهاد می کنم حتما ویدئوی زیر رو ببینید.
 
مشخصات
مدت زمان : 12 دقیقه و 11 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 53 مگابایت

VFX

شاید بشه بروز رسانی این نرم افزار تو  بخش VFX رو  به 3 قسمت تقسیم کرد:
قسمت اول: اضافه شدن چند ابزار جدید برای شبیه سازی ماگما یا شبیه سازی این جور مایعات
قسمت دوم: سیستم جدید مدریت شبیه سازی. با این سیستم می تونیم شبیه سازیمون رو بهینه کنیم و برای انجام محاسبات تو چند سیستم آماده کنیم. این سیستم قبلا برای رندر بوده و الان برای انجام شبیه سازی ها هم قابله انجام دادن هست.
قسمت سوم: بهبود دادن ابزارهای فعلی و سیستم های شبیه سازی قبلی
 
07-houdini-15-vfx
 
پیشنهاد می کنم ویدئوی زیر رو ببینید.
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 56 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 73 مگابایت
 
دوستان هودینی 15 تو بخش شبیه سازی و جلوه های ویژه بسیار هوشمندانه عمل کرده کسی انتظار یک سیستم جدید  شبیه سازی رو نداشت و هودینی کمبود نداره تو این زمینه.
 

Games

دوستان تمام قابلیت های بالا که گفته شد می تونه برای بازی سازانی که با این نرم افزار کار می کنند مفید باشه. مثل ابزارهای جدید مدلینگ و UV، یا سیستم جدید برای BAKE کردن تکسچرها و...
 
مثل همیشه شرکت سازنده آموزش هایی رو برای این نسخه منتشر کرده که می تونید با مراجعه به سایت سازنده بهشون دسترسی داشته باشید.
 

حرف آخر

شرکت sidefx خیلی خوب می دونه نرم افزارش رو چطوری  بروز رسانی کنه و همیشه وقتی نسخه جدیدی میاد کاربران دیگه نمی تونند با نسخه قدیمی کنار بیان و این یعنی موفقیت این شرکت تو شناخت نیاز کاربران و نرم افزارش.
 
دوستان مارو از نظرات و انتقادهای سازنده تون محروم نکنید ...
 
تا مقاله و آموزشی دیگر بدرود
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 53 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید