میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
houdini13-is-coming
پنج‌شنبه 11 مهر 1392
در
اخبار دنیای CG

هودینی 13 در راه است

پنج‌شنبه 11 مهر 1392
چندی پیش (حدود 20 روز پیش) شرکت Side Effects خبر داد که قراره بزودی از Houdini 13 رونمایی کنه و ویدئویی رو منتشر کرد که فقط روش نوشته شده بود (13is Coming) و هیچ توضیحی درباره قابلیتهای جدید این نسخه عنوان نشده بود !
 خبرهایی از انتشار بزودی نسخه 13 نرم افزار Houdini و برگزاری مسابقه ای برای Splash Screen
 
همچنین شرکت Side Effects در همون موقع خبر برگزاری مسابقه ای رو اعلام کرد . مسابقه ساخت Splash Screen هودینی 13 توسط کاربران این نرم افزار. فکر میکنم این ایده بسیار قشنگی بود و حالا خود کاربران هودینی میتونن Splash نرم افزار رو طراحی و تا 13 اکتبر برای شرکت ارسال کنن و برای نفرات اول و دوم این مسابقه نیز جوایز ارزنده ای در نظر گرفته شده .
نفر اول
1. لایسنس [Node-locked license] برای Houdini FX به همراه یکسال (AUP) دسترسی به بروزرسانی های نرم افزار
2. لایسنس دسترسی به تمام آموزشهای cmiVFX بمدت یکسال
 
نفر دوم :
1. لایسنس [Node-locked license] برای Base Houdini به همراه یکسال (AUP) دسترسی به بروزرسانی های نرم افزار
2. لایسنس دسترسی به 3 آموزش cmiVFX بصورت انتخابی
 
همچنین به برخی از شرکت کنندگان نیز به عنوان قدردانی یک (T-shirt) هودینی به همراه لایسنس دسترسی به 1 آموزش cmiVFX بصورت انتخابی اهدا خواهد شد .
جزئیات بیشتر درباره قوانین ، شرایط و مراحل شرکت در مسابقه رو میتونید در این لینک مشاهده کنید
البته در این مطلب نمیخواستم درباره مسابقه صحبت کنیم ولی خب صحبت به اینجا کشید ! :)
 

 
به هر حال پس از انتشار این اخبار جالبه که تعدادی از سایتهای CG از هودینی 13 به عنوان نسخه ای بدون قابلیت های جدید نام میبردند تا اینکه دو روز پیش اولین ویدئوی Sneak Peek منتشر شد که به دو قابلیت جدید Houdini 13 اشاره داشت
 
Particles
اولین ویژگی جدیدی که در ویدئو به اون اشاره میشه مربوطه به سیستم ذره ای هودینی 13 . مشخصه که روی پارتیکلهای این نسخه تغییرات خوبی بوجود اومده و اضافه شدن ابزارهای جدیدی هم مثل Flock options ، Curve Force ، Axis Force ، including Replicate و Particle Tools هم توی این قسمت درنوع خودش جالبه . همچنین میشه به اضافه شدن بخشهایی مثل DOP-Based Workflow و VEX Expressions هم اشاره کرد .
 
Deep Camera Maps
دومین ویژگی هم Deep Camera Maps نام داره که این قسمت هم با پشتیبانی هودینی 13 از OpenEXR 2 امکانپذیر شده . اگه یادتون باشه چندی پیش که به معرفی قابلیتهای جدید V-Ray 3 پرداخته بودیم در انتهای اون مطلب هم به این مساله اشاره شد یعنی در وی ری 3 هم فرمت OpenEXR 2 بصورت کامل پشتیبانی خواهد شد و حالا هم نوبت به هودینی رسید تا با اضافه کردن این فرمت بتونه قابلیت Deep Camera Maps رو به کاربرانش ارائه کنه .
 
بیش از این دیگه نیازی به توضیح نیست و فقط پیشنهاد میکنم که ویدئو Sneak Peek شماره 1 نرم افزار Houdini 13 رو از قسمت زیر مشاهده کنید :
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 43 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 16 مگابایت
 
از اونجایی که این ویدئو با عنوان Sneak Peek شماره 1 نام گرفته به نظر میاد که قراره شماره های بعدی هم براش منتشر بشه و احتمالا قصد دارن با انتشار این ویدئو ها قابلیتهای جدید دیگری رو هم به نمایش بگذارن ولی این رو بگم که فعلا دیگه مطلبی به اینصورت درباره هودینی 13 نخواهیم داشت تا اینکه این نسخه بصورت کامل و رسمی رونمایی بشه و پس از اون سعی میکنیم بصورت کامل و جامع به شرح ویژگی های جدید این نسخه بپردازیم .
این نسخه قراره در 31 اکتبر 2013 ( حدود 27 روز دیگه ) بصورت کامل رونمایی بشه و از طرفی هم میدونید حدود 45 روز دیگه شاهد یکی دیگر از رویدادهای مهم دنیای CG یعنی SIGGRAPH Asia 2013 خواهیم بود و به نظر میرسه که کمپانی Side Effects با Houdini به عنوان Silver Sponsor سیگراف آسیا 2013 داره با دستی پر به استقبال این رویداد مهم میره .
 
این قول رو هم از طرف من داشته باشید که شما رو در جریان آخرین اخبار و رویدادهای SIGGRAPH Asia 2013 قرار خواهم داد .
 
پس دائم به سایت سر بزنید و البته با درج نظرات ، دیدگاهها و حضورتون از روند اینگونه فعالیتها حمایت کنید
 
منتظر شما هستیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 35 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید