میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
nextlimit-announces-rfcore-for-cinema-4d
جمعه 28 فروردین 1394
در
اخبار دنیای CG

قدرت RealFlow در نرم افزار Cinema 4D

جمعه 28 فروردین 1394
خب بالاخره مشخص شد کمپانی Next Limit هم در این رویداد NAB 2015 دست خالی نبوده و چند ساعت پیش خبری مبنی بر انتشار یک پلاگین جدید در آینده ای نزدیک از طرف این کمپانی منتشر شد که این خبر هم سروصدای زیادی رو به راه انداخت. خبری که از یک طرف مربوط به نرم افزار قدرتمند RealFlow میشه و از طرف دیگه نرم افزار محبوب Cinema 4D رو هدف قرار داده و اگه شما کاربر این نرم افزارها هستید و تمایل دارید در اینباره بیشتر بدونید پیشنهاد میکنم که در ادامه با ما همراه باشید.
 

پلاگین RFCore چیست ؟

اگر کاربر نرم افزار Cinema 4D هستید تا حالا به این موضوع فکر کردید که آیا روزی میرسه تا بتونید از قابلیت های یک نرم افزار در زمینه Fluid Simulation در داخل خود نرم افزار سینمافوردی استفاده کنید ؟ اینکه برای یه شبیه سازی کوچک و ساده نیازی نباشه تا از تمامی آبجکت ها و محتویات صحنه خودتون خروجی بگیرید و اونها رو در نرم افزار ثانویه ای (مثل RealFLow) وارد کنید ؟ از همه مهتر اینکه لازم نباشه تا یک پروسه زمانی طولانی رو صرف یادگیری اصول اولیه و یادگیری محیط نرم افزار ریل فلو کنید و تمامی فرآیند شبیه سازی در داخل خود نرم افزار Cinema 4D انجام بدید ؟ جواب تمامی این سوالات در آینده ای نه چندان دور "بله" خواهد بود چراکه کمپانی Next Limit امروز در رویداد NAB 2015 خبر انتشار پلاگین جدیدی رو داد بنام RealFlow Core که کاربران C4D با کمک این پلاگین امکان شبیه سازی های مختلفی رو میتونن در داخل خود نرم افزار سینمافوردی داشته باشن. حتی بدون اینکه نیازی باشه تا زمان خودشون رو صرف یادگیری RealFLow و جا به جا کردن فایلها بین نرم افزارها کنن و تمامی پروسه از شبیه سازی تا رندرینگ در داخل نرم افزار سینمافرودی انجام خواهد شد.
 
اشاره ای به پلاگین RFCore برای نرم افزار سینمافوردی در NAB 2015
 
ناگفته نماند که این پلاگین RFCore بعنوان رابطی بین نرم افزارهای RealFLow و Cinema 4D عمل میکنه اما در هر صورت کاربران نیازی به استفاده مستقیم از ریل فلو نخواهند داشت و میتونن تمامی شبیه سازی های خودشون رو از 0 تا 100 در داخل نرم افزار سینمافوردی انجام بدن. اما این نکته رو هم اضافه کنم که کمپانی Next Limit از این پلاگین RFCore بعنوان ابزاری برای شبیه سازی های کوچک یاد میکنه چراکه تمامی قابلیت های نرم افزار اصلی ریل فلو مثل Hybrido در اون وجود نداره و برای صحنه های عظیم کاربران میبایست از نسخه Standalone ریل فلو استفاده کنند. به گفته Next Limit انتشار این پلاگین بعد از عرضه RealFLow 2015 خواهد بود و همونطوری که میدونید این کمپانی چندی پیش ویدئوهای Sneak Peek این نسخه رو ارائه کرد و احتمالا تا چند هفته دیگه باید منتظر انتشار RealFLow 2015 باشیم و پس از اون دیگه شمارش معکوس برای عرضه RFCore آغاز میشه.
 
و بعنوان آخرین نکته ای که میتونم بهش اشاره داشته باشم این هستش که RFCore رایگان نخواهد بود و بعنوان یک پلاگین تجاری عرضه میشه. در رابطه با قیمتش هنوز چیزی مشخص نیست و تا این لحظه اطلاعات منتشر شده در رابطه با این پلاگین بسیار محدوده. پیشنهاد میکنم مصاحبه ای رو که در این رابطه با Gus Sanchez بعنوان Product Manager نرم افزار RealFLow در رویداد NAB 2015 صورت گرفته رو تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 4 دقیقه و 20 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 35 مگابایت

 
دوستان چیزی که من احساس میکنم اینه که تمامی نرم افزارهای انیمیشن سازی بنوعی دارن به ابزارهای Fluid Simulation مجهز میشن. حالا بعضی از نرم افزارها ابزارهایی به قدرتمندی naiad/bifrost رو دارن و بعضی از نرم افزارها هم مثل همین Cinema 4D بزودی ابزاری بخوبی RFCore رو خواهند داشت. شاید وقتش باشه که سازندگان بقیه نرم افزارها هم در این زمینه دست بکار بشن. نظر شما چیه ؟ حتما دیدگاهتون رو درباره این پلاگین برای ما بنویسید ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 25 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید