میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
quixel-suite-2-released
سه‌شنبه 10 آذر 1394
در
اخبار دنیای CG

تجربه جدید تکسچرینگ با Quixel Suite 2

سه‌شنبه 10 آذر 1394
دیروز بالاخره نسخه 2.0 پکیج Quixel Suite منتشر شد. ابزاری که خیلی از شما دوستان باهاش آشنا هستید و البته چندی پیش هم در مطلب (پکیج Quixel Suite 2 در راه است) خبر انتشار به زودی این بسته رو به شما عزیزان داده بودیم. همونطوری که در مطلب قبل هم اشاره شد این نسخه جدید با 3 ویژگی منحصر به فرد وارد بازار شده. اولی DDO Painter نام داره که مربوط میشه به مبحث تکسچر پینتینگ اما اینبار با کمک Quixel Suite 2 تجربه ای متفاوت از این تکنیک رو خواهید داشت. ویژگی بعدی هم NDO Painter نام داره و بازهم مربوط میشه به مبحث پینتینگ البته درخصوص نرمال مپ ها و بعنوان سومین ویژگی اصلی این نسخه هم میشه به 3DO Baker اشاره داشت که لازمه بگم این ویژگی هم بر پایه GPU عمل میکنه و خیلی خیلی سریعه. اما حالا وقت اون رسیده که به این ابزار کاربردی و البته حرفه ای نگاه دقیقتری رو داشته باشیم.
 
01-quixel-suite-2
 
همچنین در ادامه این مطلب ویدئوی آموزشی نسبتا کوتاهی رو تقدیم حضورتون میکنم که با تماشای اون بخوبی میتونید از ویژگی های جدید این نسخه و روش کارکرد اونها مطلع بشید. اطمینان کامل دارم که از این نسخه شگفت زده خواهید شد. پس بشدت تاکید میکنم که با ما همراه باشید.
 

Texture Painting مستقیما در Photoshop

02-quixel-suite-2
 
تا پیش از این نسخه هم ابزارهای Quixel ویژگی های خاص خودشون رو داشتن و همیشه ازشون بعنوان یک پکیج منحصر به فرد یاد میشد. میدونید معمولا پلاگین هایی که پایه و Base اونها طراحی شده توسط هنرمندان این عرصه باشه خیلی خاص میشن چراکه معمولا خود هنرمندان بخوبی از نیازهای افراد در این زمینه مطلع هستن و زمانی که قصد داشته باشن ابزاری رو بسازن نتیجه تلاششون منحصر به فرد میشه. ابزارهایی که الان در قالب یک بسته بنام Quixel Suite میشناسیم قبلا بصورت جدا جدا با نام های DDO و nDo2 توسط یکسری هنرمند خلاق و مستقل تولید و عرضه شده بود. اما حالا همین ابزارهای Quixel Suite در Pipeline بزرگترین شرکت های انیمیشن سازی و بازی سازی و همینطور بزرگترین هنرمندان این عرصه قرار داره. حالا که Quixel بخوبی از جایگاه ابزارهای ویژه خودش مطلع هست باید هرساله بفکر تغییرات اساسی و مهمی در اونها باشه که میشه گفت امسال این گروه در بروزرسانی Quixel Suite فوق العاده عمل کرده.
 
03-quixel-suite-2
 
Quixel Suite 2 با 3 ویژگی اصلی که در ابتدای مطلب هم به اونها اشاره شد و همینطور چندین ویژگی جدید و کاربردی عرضه شده. رقابتی که این روزها در بین نرم افزارهای تکسچرینگ میبینیم بیشتر اختصاص داره به مبحث Texture Painting و بعنوان مثال میتونم به محصول جدید Allegorithmic اشاره کنم که این شرکت چندی پیش نرم افزار جدیدی رو در این زمینه با عنوان Substance Painter عرضه کرد که از نظر Allegorithmic با این تکنولوژی جدیدی که در Substance Painter وجود داره این نرم افزار میتونه انقلابی در مبحث Texture Painting بوجود بیاره. اما حالا Quixel با ارائه این نسخه و اضافه کردن چند Painter ویژه به این مجموعه، تجربه جالبی از Texture Painting رو در محیط فتوشاپ اونهم بصورت PBR برای شما بوجود آورده. بله Quixel از این پینترهای جدید خودش با عنوان PBR Painter Engine نام میبره و در همین روزهای ابتدایی تونسته توجه بسیاری از فعالان این عرصه رو به خودش جلب کنه.
 
اجازه بدید پیش از اینکه صحبتم رو ادامه بدم ازتون دعوت کنم که ویدئوی معرفی کوتاه ویژگی های جدید Quixel Suite 2 رو تماشا کنید. اطمینان دارم که بعد از مشاهده این ویدئو با بخش های زیادی از ویژگی های جدید این نسخه آشنا خواهید شد.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 11 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 14 مگابایت

 
همونطوری که احتمالا در ویدئو هم توجه کردید یکی دیگه از ویژگی ها جدید این نسخه اضافه شدن بیش از 700 متریال هوشمند جدید در بخش DDO هست شما با کمک اونها بسادگی میتونید تکسچر مورد نظرتون رو برای مدل خودتون بسازید. اما نمیشه از همه این ویژگی ها گفت ولی اشاره ای به ویژگی جدید و فوق العاده 3DO Baker نکرد. بخش 3DO baking هم بصورت کامل توسط GPU انجام میشه. همچنین اگه به انتهای ویدئوی بالا توجه کرده باشید نقل قول های هنرمندان سرشناس کمپانی های بزرگ درخصوص Quixel Suite 2 خیلی جالب توجه بود.
 
04-quixel-suite-2
 
اما دوستان فراموش نکنید که تمامی این ویژگی ها و قابلیت هایی که دیدید بصورت مستقیم در نرم افزار Photoshop انجام میشن. یعنی شما با نصب یک جعبه ابزار فوق العاده بنام Quixel Suite، فتوشاپ خودتون رو تبدیل به یکی از سریعترین، ساده ترین و البته حرفه ای ترین نرم افزارها در زمینه تکسچرینگ میکنید. ما توی بسیاری از مطالب درباره نرم افزارهای مختلفی در زمینه تکسچرینگ و همینطور نرم افزارهای ساخت مپ های مختلف مثل Normal Map صحبت کردیم اما همه ما با قدرت بی نظر فتوشاپ آشناییم، حالا برای لحظه ای تصور کنید که این نرم افزار بتونه تمامی نیازهای شما رو در زمینه تکسچرینگ برآورده کنه. بله پکیج Quixel Suite دقیقا همین رویا رو به واقعیت تبدیل کرده.
 
اطمینان دارم که بشدت مشتاق هستید تا درباره Quixel Suite 2 بیشتر بدونید و با این نسخه شکل دقیقتری آشنا بشید و کاربرد این ابزارهای جدید رو خودتون مشاهده کنید. پس پیشنهاد میکنم که این ویدئوی آموزشی کوتاه (حدود 15 دقیقه) زیر رو از دست ندید.
 
مشخصات
مدت زمان : 14 دقیقه و 38 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 137 مگابایت

 
میرسیم به بخش دانلود این ابزار و خوشبختانه باید بگم که لینک دانلود Quixel Suite 2 در فضای مجازی منتشر شده و منم اون رو در تالار گفتگوی سایت قرار دادم تا شما بتونید بسادگی اونو دریافت و ازش استفاده کنید. فراموش نکنید که اگه سوال و یا مشکلی با نصب و فعالسازی این پلاگین داشتید توی همین تاپیک در تالار گفتگو مطرح کنید.
 
 
امیدوارم که بتونید به بهترین شکل ممکن از این ابزار قدرتمند و حرفه ای استفاده کنید و خب بی صبرانه منتظر نمونه آثار برجسته شما در بخش گالری هستیم. قطعا با استفاده درست از این ابزار تغییر زیادی در کیفیت تکسچرهای شما بوجود میاد و امیدوارم که بتونیم این تغییر رو در آثار شما ببینیم.
 
همچنین مشتاقم تا نظرات و دیدگاههای شما رو درخصوص Quixel Suite 2 بدونم. حتما نظر و دیدگاه خودتون رو در بخش نظرات برامون بنویسید ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 69 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید