میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
quixel-unveils-quixel-suite
چهارشنبه 6 فروردین 1393
در
اخبار دنیای CG

ابزارهای NDO و DDO در یک بسته Quixel Suite

چهارشنبه 6 فروردین 1393
شاید یادتون باشه سال گذشته 2 تا ابزار به نامهای DDO و NDO رو در مطلب (ساخت تکسچر در چند ثانیه) خدمت شما معرفی کردیم که هم خیلی طرفدار داشت و هم استقبال خوبی ازش شد. این ابزارها محصول Quixel بودن که بصورت دو پلاگین مجزا در اختیار هنرمندان قرار میگرفتن اما چند روز پیش خبری از طرف این شرکت منتشر شد مبنی بر اینکه قرار هست این پلاگین ها بصورت یکجا در پکیجی بنام Quixel Suite ارائه بشه که این پکیج شامل چهار قسمت خواهد بود (NDO - DDO - 3DO - MEGASCANS) که در ادامه توضیحاتی درباره این چهار بخش خدمت شما ارائه خواهد شد و همینطور ویدئویی کوتاهی نیز برای معرفی کلی این بسته منتشر شده که اون رو هم براتون آماده کردیم که پیشنهاد میکنم حتما ببینید.

رونمایی Quixel از پکیج جدید تکسچرینگ با عنوان Quixel SuiteDDO - ساخت تکسچر حرفه ای

همونطوری که گفتم قبلا درباره این پلاگین توضیحاتی داده شده. پلاگین DDO ابزریست جهت ساخت تکسچر های حرفه ای که این امکان رو در اختیار هنرمندان قرار میده تا بتونن تکسچرهای حرفه ای با جزئیات بالا رو در کمترین زمان ممکن بسازن. تکسچرهای ساخته شده با این پلاگین بصورت 100% قابل ویرایش هستن که باعث میشه کاربران بتونن کنترل دقیقی روی کارشون داشته باشن. این نکته رو هم اشاره کنم که قبلا آموزشهای ویدئویی پلاگین DDO رو در سایت منتشر کردیم و دوستانی که این آموزشهای رو دیدن حتما درک درستی از کارکرد این پلاگین خواهند داشت.

رونمایی Quixel از پکیج جدید تکسچرینگ با عنوان Quixel SuiteNDO - ساخت نرمال مپ

درباره این پلاگین هم قبلا صحبت شده و NDO ابزاریست جهت ساخت نرمال مپ بصورت کاملا حرفه ای و سریع. البته برای ساخت مپ هایی مثل Normal Map نرم افزارها و پلاگین های زیادی وجود داره ولی چیزی که NDO رو نسبت به بقیه ابزارهای موجود متمایز کرده، تعامل کامل اون با نرم افزار فتوشاپ هست (درست مثل DDO) که این امر باعث میشه تا هنرمندان بتونن نرمال مپ خودشون رو با تمامی ابزارهای فوق العاده فتوشاپ ایجاد و ویرایش کنند. ناگفته هم نماند که آموزشهای ویدئویی پلاگین NDO نیز در سایت منتشر شده که پیشنهاد میکنم جهت آشنایی کامل با این پلاگین حتما اونها رو تماشا کنید.

رونمایی Quixel از پکیج جدید تکسچرینگ با عنوان Quixel Suite3DO - پیش‌نمایش گرافیکی فیزیکال

اما در بسته Quixel Suite شاهد دو ابزار جدید دیگری نیز هستیم که یکیش 3DO نام داره که یک پیش نمایش گرافیکی و سه بعدی بصورت کاملا PBR یا همون Physically Based Rendering است که مستقیما در داخل فتوشاپ در اختیار هنرمندان قرار میگیره. ابزار 3DO یک Material Previewer کاملا ریل تایم و گرافیکی است که تعامل بسیار خوبی رو با سایر ابزارهای موجود در بسته Quixel Suite برقرار کرده و بگفته Quixel این ابزار بصورت رایگان در کنار DDO، NDO و MEGASCANS ارائه میشه.
 

رونمایی Quixel از پکیج جدید تکسچرینگ با عنوان Quixel SuiteMEGASCANS - متریالهای تکامل یافته

بعنوان آخرین بخش هم میرسیم به MEGASCANS که یک کتابخانه ای است با بیش از 1000 متریال حرفه ای و متشکل از انواع مپ های واقعی مثل AO ،Gloss ،Spec ،Height ،Normal ،Diffuse و... که این مجموعه بصورت آنلاین در سیستم های ابری در اختیار هنرمندان قرار میگیره و هرروز شاهد گسترش این مجموعه نیز خواهیم بود. البته این مساله هم بدیهی است که این ابزار هم تعامل کامل با نرم افزار فتوشاپ خواهد داشت.
 

 
همونطوری که در ابتدا هم اشاره کردم ویدئویی جهت معرفی این پکیج ارائه شده که پیشنهاد میکنم حتما ببینید :
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 9 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 15 مگابایت

 
در آخر هم لازم میدونم به 2 نکته اشارکنم. اول درباره پیش فروش این مجموعه است که لایسنس Commercial این پکیج هم اکنون در سایت سازنده به قیمت 499 دلار داره بفروش میرسه. و دومین نکته هم اینکه در همین هفته شاهد حرکت جالبی از طرف شرکت Quixel بودیم که اونهم انتشار یک نسخه رایگان از پلاگین DDO بود. یعنی شما میتونید بصورت رایگان یک نسخه از پلاگین DDO رو از سایت سازنده دانلود و از اون در کارهاتون استفاده کنید. البته ناگفته هم نماند که محدودیت هایی در این نسخه رایگان وجود داره ولی با اینحال شما میتونید به آپدیت ها نیز دسترسی داشته باشید و بنظرم بعنوان یک نسخه رایگان میتونه نیازهای شما رو در این زمینه برطرف کنه.
 
 
امیدوارم که از این ابزارها نهایت استفاده رو ببرید. درضمن منتظر دیدگاههای شما درباره رونمایی از این پکیج جدید نیز هستیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 46 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید