میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
realflow-2013
جمعه 17 خرداد 1392
در
اخبار دنیای CG

ویژگی های جدید RealFlow 2013

جمعه 17 خرداد 1392
سلام دوستان
 
امروز میپردازیم به ویژگی های جدید نرم افزار محبوب RealFlow نسخه 2013 . چند روزی از انتشار این نسخه میگذره و دوستان انتظار داشتن مطلبی رو در سایت به معرفی قابلتهای جدید این نرم افزار اختصاص بدیم .
 
سال گذشته یعنی 2012 وبسایت ریل فلو خبر انتشار بزودی نسخه 2013 این نرم افزار رو اعلام کرد، ولی مدت زمان زیادی گذشت و کاربران با مراجعه به سایت RealFlow فقط با یک کلمه مواجه میشدند ...Comming Soon
البته در این فاصله شبکه ویدئویی ریل فلو ویدئوهایی رو درباره ویژگی های جدید نسخه 2013 منتشر کرد و این امر باعث شد که کاربران بیش از پیش مشتاقانه منتظر انتشار رسمی این نسخه باشن تا اینکه پس از گذشت یکسال بالاخره در تاریخ 28 می 2013 (7 خرداد 1392) کمپانی Next Limit نسخه رسمی RealFlow 2013 رو منتشر کرد .
 
در این نسخه ما شاهد چند ویژگی جدید و برجسته هستیم که من 3 تا از اونها رو براتون لیست کردم و توضیحاتی رو خدمتتون ارائه میکنم :
  1. بازنویسی کامل Hybrido و ارائه آن با نام Hybrido 2
  2. ویرایشگر ارتباطات جدید با نام Relationship Editor
  3. اسکریپت نویسی در Visual Programming Interfaces

 
بازنویسی کامل Hybrido و ارائه آن با نام Hybrido 2
 
بررسی ویژگی های جدید نرم افزار RealFlow 2013
 
ابزار Hybrido در این نسخه از ابتدا بازنویسی و با نام Hybrido 2 ارائه شده . از نکات برجسته Hybrido 2 میشه به سرعت بسیار بالای اون در شبیه سازی ها با کیفیتهای خیلی بالا اشاره کرد . همچنین ما شاهد پشتیبانی کامل شبیه سازی بر پایه GPU با یک Mesh Engine جدید در این قسمت هستیم . افزایش سرعت در شبیه سازی تا 33 درصد یکی از ویژگی هایی است که کمپانی Next Limit به اون اشاره میکنه و در انتهای شبیه سازی، شما میتونید یک پیش رندر نمایشی از پروژه رو بر اساس GPU و یا Maxwell Render Preview داشته باشید .
 

 
ویرایشگر ارتباطات جدید با نام Relationship Editor
 
بررسی ویژگی های جدید نرم افزار RealFlow 2013در این نسخه بخش nodes ها دستخوش تحولات زیادی شده و میشه گفت که این قسمت کلا تغییر کرده و نام جدیدش هم Relationship Editor شده . ارتباط بین node ها در ریل فلو همیشه نقش مهمی رو در ساخت یک شبیه سازی حرفه ای ایفا میکنه . در نسخه های قبلی ریل فلو این قسمت بشکل لیستی در سمت چپ صفحه وجود داشت که خیلی از کاربران با اون مشکل داشتن و درواقع درک صحیح از ساختار ارتباطی بین گره ها برای کاربران بسیار دشوار بود . اما در این نسخه ما شاهد اضافه شدن Relationship Editor هستم که بشکل رابط گرافیکی (Graphical Interface) با اینترفیسی بسیار ساده و روان کار میکنه .
در Relationship Editor ساخت یک سلسله مراتب و ارتباطات بین گره ها برای یک شبیه سازی پیچیده بسیار ساده شده . شما با چند تا کلیک میتونید node های خودتون رو ایجاد ، ویرایش ، نامگذاری ، کانکت ، حذف و یا گروه بندی کنید . یکی از امکانات جالبی که در این بخش وجود داره اینه که شما میتونید برای بخشهای مختلف در Relationship Editor دفترچه ای رو بسازید و یادداشتی رو در اون قرار بدید ، اینکار به شما کمک میکنه که اگه ساختار شبیه سازی شما بسیار زیاد و پیچیده شد، بتونید برای هر قسمتی توضیحی رو بنویسید تا در آینده اگه باز هم خواستید از پروژه ذخیره شده ریل فلو استفاده کنید ، بخش node ها برای شما نامفهوم نباشه . البته این فقط یک مثال از کارایی های این دفترچه یادداشته !
درضمن Relationship Editor با Hybrido 2 تعامل بسیار خوبی رو برقرار کرده و کمک میکنه که بتونید یک شبیه سازی پیچیده رو بسادگی خلق کنید .
( راستی اینم بگم که بخش Relationship Editor خیلی شبیه به ادیتور نرم افزار Naiad شده )
 

 
اسکریپت نویسی در Visual Programming Interfaces
 
بررسی ویژگی های جدید نرم افزار RealFlow 2013
 
یکی دیگر از ویژگی های جدید این نسخه Visual Programming Interfaces نام داره . این قسمت مربوط میشه به اسکریپت نویسی در نرم افزار ریل فلو .
در این بخش شما میتونید اسکریپت نویسی بر اساس زبانهای ++C و یا Python رو بدون نیاز به کدنویسی دستی بصورت ویژوال اسکریپتینگ انجام بدید . اینکار بوسیله ابزار جدید و قدرتمندی به نام Simulation Graph و با فراخوانی توابع مربوط به زبان مورد نظر انجام میشه .
 

 
ویژگی های فوق العاده دیگه ای هم در این نسخه اضافه شده مثل :
  • نسخه جدید رندرکیت با ویژگی های جدید با نام RenderKit 3.0
  • تعامل با یکی دیگر از محصولات کمپانی Next Limit یعنی Maxwell Render
  • قابلیت شبیه سازی با پردازنده GPU بر اساس OpenCL در Hybrido 2 که قبلا هم اشاره شد
  • پشتیبانی از فرمت Alembic که تعامل خیلی خوبی رو با بقیه نرم افزار های 3D دیگه که از این فرمت پشتیبانی میکنند، فراهم میکنه
  • افزوده شدن ابزار های جدید مربوط به شبیه سازی شکستن و بخش داینامیک ( یادتونه قبلا درباره شبیه سازی شکستن در تری دی مکس مطلب داشتیم و به ریل فلو هم اشاره شد )
  • بهبود Viewport ها برای پردازش میلیونها پارتیکل
  • همینطور کلی باگ هم در این نسخه برطرف شده
 
البته هرکدوم از این بخش هایی که خیلی مختصر توضیح دادم برای خودش یک دنیایی داره و واقعا کم لطفیه اگه به همین سادگی از کنارشون بگذریم ولی نمیخوام مطلب طولانی و خسته کننده بشه !
 
 
لینک دانلود نسخه دمو به همراه راهنمای استفاده رو براتون در قسمت زیر قرار میدم :
 
راهنمای دانلود و نصب :
  1. ابتدا بر روی لینک بالا کلیک کنید تا وارد قسمت دانلود سایت RealFlow شوید
  2. در فیلد E-mail address ایمیل خودتون رو وارد کنید ( توجه کنید که حتما ایمیل صحیح را وارد کنید چرا که لایسنس دمو به ایمیل شما ارسال خواهد شد )
  3. سپس بخش License Agreement رو تیک بزنید و بعد از نوشتن کپچا روی دکمه Download Now کلیک کنید
  4. در صفحه بعد سه بخش وجود داره :
  5. اول Download choice که نوع فایل دانلودی رو انتخاب میکنید مثل خود نرم افزار RealFlow یا پلاگینهای رابط یا با بقیه ابزارها و...
  6. دوم Version/type که نوع و یا نسخه فایل رو انتخاب کنید . مثلا 2013
  7. سوم Platform که میبایست سیستم عامل مورد نظر رو انتخاب کنید . مثلا Windows
  8. و در آخر هم سمت چپ پایین صفحه روی دکمه Download کلیک میکنید تا دانلود شروع بشه
  9. در همین فاصله از طرف وبسایت RealFlow یک ایمیلی رو دریافت خواهید کرد که شامل لایسنس 31 روزه برای RealFlow شماست
  10. بعد از اینکه دانلود و نصب RealFlow تکمیل شد هنگام راه اندازی برای اولین بار از شما لایسنس درخواست میکنه که شما باید اطلاعات ارسال شده در ایمیلتون رو در بخش لایسنس Import کنید .
 
امیدوارم از این نرم افزار فقط به مدت 31 روز لذت ببرید :)
هرکی هم در قسمت نظرات درخواست کرک کنه خونش گردن خودشه :))
 
ولی واقعا این نسخه یک روند خوب و روبه رشدی رو داشته
من که خیلی لذت بردم
امیدوارم که برای شما هم مفید باشه
راستی نظر یادتون نره
مطالب سایت رو بدون ذکر منبع کپی نکنید !
 
یاحق
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 32 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید