میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
انیمیشن های کوتاه اسکار 2019
دوشنبه 22 بهمن 1397
در
اخبار دنیای CG

انیمیشن های کوتاه اسکار 2019

دوشنبه 22 بهمن 1397
سلام و درود خدمت همه همراهان همیشگی وبسایت
 
همونطوری که بهتون قولش رو داده بودم توی این هفته میخوایم نگاهی داشته باشیم به اسکار 2019 و طبق معمول هرسال ما نامزدهای اسکار در 3 بخش انیمیشن بلند، انیمیشن کوتاه و جلوه های ویژه رو مورد بررسی قرار میدیم و امروز اولین مطلب اختصاص پیدا میکنه به نامزدهای بخش انیمیشن کوتاه که طبق معمول نام 5 اثر متفاوت و ویژه در این بخش دیده میشه.
 
توی این مطلب قصد دارم جدای از معرفی نامزدها، ویدیوی کامل انیمیشن رو هم تقدیم حضورتون کنم. این انیمیشن ها بعد از معرفی بعنوان نامزد بخش انیمیشن کوتاه توسط آکادمی اسکار، بصورت رایگان تا مدتی برای تمایاش عموم توی کانال های ویدیویی قرار گرفتند. ما هم این ویدیوها رو در اختیارتون قرار میدیم تا ببینید و حدس بزنید که کدوم اثر شانس بیشتری رو برای دریافت جایزه بهترین انیمیشن کوتاه در اسکار 2019 رو خواهد داشت.
 

نامزدهای Oscar 2019 در بخش Short Film Animated

01
 

انیمیشن Animal Behaviour

02
 
نام اولین انیمیشنی که به چشم میخوره Animal Behaviour هست که کاریه از شرکتی با نام National Film Board در کشور کانادا به کارگردانی Alison Snowden و David Fine و داستان انیمیشن روایتگر یگ گروه متشکل از 5 حیوانه که همگی از مشکلات روحی و روانی رنج میبرن و برای درمان مشکلشون به دکتر دلسوزی مراجعه میکنن بنام Clement و...
 
پیشنهاد میکنم تماشای این انیمیشن فوق العاده رو از دست ندید.


انیمیشن Bao

دومین انیمیشن کوتاه اختصاص پیدا کرده به شاهکار جدید کمپانی پیکسار یعنی Bao به کارگردانی Domee Shi و Becky Neiman-Cobb و جالبه که بدونید Domee Shi اولین کارگردان زنی هست که برای کمپانی پیکسار اثری رو خلق میکنه و حالا خودش رو در یک قدمی دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه میبینه. باید تجربه شگفت انیگزی براش باشه ...
 
03
 
اما Bao روایتگر یک داستان کلاسیک از مادری تنهاست که در یک روز به شکل عجیبی یکی از کوفته های (dumpling) دست ساز خودش جان میگیره و به یک نوزاد تبدیل میشه و این مادر تصمیم میگیره که اونو بزرگش کنه و داستانی از مشکلات و دغدغه های یک مادر رو در این کار فوق العاده میبینم. شاید به تصویر کشیدن مشکلات و چالش های یک مادر برای رشد و تربیت یک کودک کمی کلیشه ای و تکراری به نظر برسه اما Bao سعی کرده به این موضوعات از زاویه ای متفاوت نگاه کنه.
 
جدای از داستان کار از نظر بصری و کیفی از سطح بسیار بالایی برخورداره و شاید نیازی به توضیح بیشتر نباشه و فقط کافیه بازهم به این موضوع اشاره کنم که اینکار اثر جدید کمپانی بزرگی هست بنام پیکسار ... ناگفته نماند که این انیمیشن صامت هست و در اون دیالوگی رد و بدل نمیشه. پیشنهاد میکنم این اثر فوق العاده رو از دست ندید.


انیمیشن Late Afternoon

04
 
انیمیشن سوم لیست اسکار 2019 اختصاص پیدا کرده به اثری از یک کمپانی انیمیشن سازی ایرلندی بنام Cartoon Saloon و اون انیمیشن هم چیزی نیست جز Late Afternoon به کارگردانی Louise Bagnall و Nuria González Blanco که داستان هم روایتگر یک زن سالخورده ایست بنام امیلی که از مشکل زوال عقل رنج میبره و با دنیای پیرامون اطرافش به درستی نمیتونه ارتباط برقرار کنه و سعی میکنه با تجسم دوران کودکی و نوجوانی خودش راه ارتباطی با دنیای حال رو بدست بیاره.
 
پیشنهاد میکنم تماشای این انیمیشن خاص رو از دست ندید.



انیمیشن One Small Step

05
 
چهارمین انیمیشن اختصاص پیدا میکنه به یک اثر شاهکار از استودیوی انیمیشن سازی Taiko بنام One Small Step به کارگردانی Andrew Chesworth و Bobby Pontillas که داستان روایتگر یک دختربچه ایست که با پدرش زندگی میکنه و آرزوی فضانورد شدن داره و اولین سکانس انیمیشن شاهد لحظه پرتاب موشک به ماه هستیم. بنوعی روند داستان شاید کمی به Bao شباهت داشته باشه ولی اینبار از زاویه دید یک پدر زحمت کش و مهربان. اینکار هم صامته و دیالوگی در اون رد و بدل نمیشه و از نظر بصری و فنی از کیفیت فوق العاده ای برخورداره.
 
پیشنهاد میکنم به هیچ عنوان از دستش ندید.



انیمیشن Weekends

06
 
و آخرین اثر هم اختصاص پیدا میکنه به انیمیشنی از Past Lives Productions با نام Weekends به کارگردانی Trevor Jimenez که یک اثر دو بعدی با سبکی خاص و داستان هم روایتگر زندگی کودکی است که پدر و مادرش از هم جدا شدن و اون باید در طول هفته پیش مادرش و آخر هفته پیش پدرش باشه. پس درواقع داستان انیمیشن روایتگر دو سبک کاملا متفاوت از زندگی این پسر بچه است و... ناگفته نماند که اینکار هم صامته و دیالوگی در اون رد و بدل نمیشه.
 
پیشنهاد میکنم این انیمیشن جالب و دیدنی رو از دست ندید.



 
خب دوستان این 5 اثر نامزدهای اسکار 2019 در بخش انیمیشن کوتاه بودن. امیدوارم که ببینید و ازشون لذت ببرید. از یکی دو روز آینده انتشار پشت صحنه ها و روند تولید اثار برجسته در هر 3 بخش انیمیشن بلند، انیمیشن کوتاه و جلوه های ویژه رو در سایت خواهیم داشت. پس بازهم منتظر مطالب ویژه اسکار 2019 در سایت باشید.
 
البته ازتون میخوام در بخش نظرات بگید با توجه به انیمیشن هایی که دیدید به نظر شما در این بخش انیمیشن کوتاه کدوم یکی از این آثار شانس بیشتری برای برنده شدن داره ؟
 
پس منتظر نظرات شما در اینباره هستم ...
 
یاحق
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 8 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید