میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
siggraph-2014-real-time-live
شنبه 28 تیر 1393
در
اخبار دنیای CG

ویدئوی Real-Time Live رویداد SIGGRAPH 2014

شنبه 28 تیر 1393
حدود 20 روز دیگه تا برگزاری رویداد بزرگ سیگراف 2014 باقی مونده و چند روز پیش ویدئوی تریلر مربوط به بخش Real-Time Live نیز منتشر شد که در اون شاهد کارهایی هستیم و در ادامه سعی میکنیم در ابتدا خیلی خلاصه و کوتاه نگاهی بهشون داشته باشیم و در انتها هم ویدئوی SIGGRAPH 2014 Real Time Live! Trailer تقدیم حضورتون خواهد شد.
 
اما قبل از اینکه صحبت رو شروع کنم این رو بگم که دیگه میشه گفت اکثر ویدئوهای تریلر بخش های مختلف این رویداد منتشر شدن. بعنوان مثال ویدئوی Technical Papers بود که یکی از جذاب ترین بخش هاست و ویدئوی اون بیش از 2 ماه پیش منتشر شده بود که همون موقع تقدیمتون کردیم. پس از اون ویدئوی Emerging Technologies منتشر شد که کارهای ارائه شده در این بخش هم در نوع خودش جالب توجه بود و همچنین ویدئوی Computer Animation Festival که اونهم تقدیم حضورتون شد و حالا دیگه نوبت به Real Time Live رسید تا ببینیم کارهای ارائه شده در این بخش چی هست و شامل چه تکنولوژی هایی جدیدی میشه.
 

 
اما در این ویدئو چند تکنولوژی جدید و جالبی به چشم میخوره که در بین اونها میشه به FlameWorks اشاره داشت، کاری از کمپانی NVIDIA که بعنوان اولین Fire Simulation کاملا Real-Time داره معرفی میشه.
 
انتشار ویدئوی تریلر Real-Time Live مربوط به رویداد SIGGRAPH 2014
 
چیزی که در این ویدئوی تریلر و در واقع در این Demo دیده میشه شبیه سازی آتش با 32 میلیون Voxels در هر فریم هست که این Real-Time Fire Simulation قابلیت شبیه سازی افکت های Smoke ،Volumetric Fire و Explosion رو داره. همینطور پشتیبانی از force fields ،user-defined emitters و collision objects نیز از دیگر ویژگی های این تکنولوژی و سیستم جدیدی هست که داره از طرف انویدیا ارائه میشه. قطعا یه چنین سیستمی تحولات زیادی رو میتونه در صنعت گیم بوجود بیاره.
 

 
یکی دیگه از تکنولوژی هایی که در این بخش Real Time Live داریم میبینیم Maturing the Virtual Production Workflow نام داره که اگه ساده تر بخوایم بیانش کنیم میشه همون تکنولوژی رندرینگ ریل تایم V-Ray در داخل نرم افزار MotionBuilder که قبلا در مطلب (تکنولوژی V-Ray RT برای نرم افزار MotionBuilder) دربارش صحبت کردیم.
 
انتشار ویدئوی تریلر Real-Time Live مربوط به رویداد SIGGRAPH 2014
 
درواقع میشه گفت که Chaos Group به یکی از قول هایی که داده بود و گفته بود قراره در سیگراف ازش رونمایی کنه، الان عمل کرده و این تکنولوژی رو میتونیم در بخش Real Time Live رویداد بزرگ SIGGRAPH 2014 ببینیم. البته فکر میکنم درباره Chaos Group فقط این یه مورد نیست و قرار بود چند دست آورد جدید دیگه رو هم رونمایی کنه که شاید خبرش در روزهای آینده منتشر بشه.
 

 
اما در ادامه دو تکنولوژی جدید دیگه هم هست که میشه در این مطلب بهشون اشاره داشت و هر دو بنوعی هم به موشن کپچر ارتباط دارن. اولیش تکنولوژی هست که نامش رو Make Your Own Avatar گذاشتن که این تکنولوژی مورد توجه بسیاری از اشخاص فعال و سرشناس این عرصه نیز قرار گرفته. بطور کلی میشه گفت که این سیستم موشن کپچر نیمه اتوماتیک هست که سرعت و دقت چند برابری در فرآیند موشن کپچر داره که میشه گفت این موارد از ویژگی های برجسته این تکنولوژی جدید بحساب میاد و البته تمامی اینها میتونه فقط با یک دستگاه Microsoft Kinect انجام بشه.
 
انتشار ویدئوی تریلر Real-Time Live مربوط به رویداد SIGGRAPH 2014
 
دوستان درواقع صحبت درباره Make Your Own Avatar کمی طولانیه و امکان شرح کامل در این مطلب وجود نداره ولی اگه در آینده فرصت بشه، بهش میپردازیم. اما تکنولوژی بعدی که قصد داریم کمی دربارش صحبت داشته باشیم Real-Time Animation of Cartoon Character Faces نام داره که یک سیستم انیمیت ریل تایم چهره است که با کمک یک دوربین معمولی انجام میشه. در این ویدئو میتونیم ببینیم که شخصی جلوی webcam با تغییر حالتهای چهره خودش، این تغییرات رو به کاراکتر سه بعدی انتقال میده.
 
انتشار ویدئوی تریلر Real-Time Live مربوط به رویداد SIGGRAPH 2014
 
بله درواقع این همون تکنولوژی Face Plus شرکت Mixamo هست که محمد ذاکری قبلا در مطلب (یونیتی، چند قدم تا فرماندهی) کمی دربارش صحبت کرده بود و حالا شاهد ارائه اون در بخش Real-Time رویداد SIGGRAPH 2014 هستیم. صحبت رو کوتاه میکنم و امیدوارم که از تماشای ویدئوی SIGGRAPH 2014 Real Time Live! Trailer لذت ببرید.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 47 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 19 مگابایت

 
دیگه زمان زیادی تا برگزاری این رویداد مهم باقی نمونده و از گوشه و کنار خبرهایی هم به گوش میرسه. دیروز متوجه شدم که Autodesk در این دوره سیگراف حضور داره و برنامه هایی رو در نظر گرفته که در روزهای آینده سعی میکنیم به اونها بیشتر بپردازیم. البته کمپانی های دیگه هم دست خالی نیستن و ما هم در این 20 روز باقی مونده سعی میکنیم لحظه به لحظه با خبرهای مهم این رویداد در خدمت شما باشیم.
 
با آرزوی موفقیت برای شما دوستان
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 42 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید