میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
siggraph-2016
یکشنبه 31 مرداد 1395
در
اخبار دنیای CG

گزارش کامل رویداد SIGGRAPH 2016

یکشنبه 31 مرداد 1395
در نهایت این فرصت بوجود اومد تا با گزارش کامل و نهایی سیگراف امسال یعنی SIGGRAPH 2016 در خدمت شما باشیم. توی این مطلب سعی میکنم تا اونجایی که امکان داره خلاصه و کوتاه به شرح مهمترین اتفاقات این رویداد نگاهی داشته باشیم و البته یکسری ویدئوهای بسیار جذاب و دیدنی از مصاحبه با شرکت های فعال در این رویداد توسط CGSociety تهیه شده که در مطلب تقدیم حضورتون خواهد شد. پس پیشنهاد میکنم که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
 

 
سیگراف 2016 از روز 24 جولای شروع شد و در روز 28 جولای که حدود 3 هفته پیش بود خاتمه یافت. ما هم سعی کردیم توی سایت تا اونجایی که در توانمون بود خبرهای مهم این دوره از رویداد سیگراف رو به اطلاع شما برسونیم. اما طبق معمول هرسال در انتها توی یک گزارش کامل میپردازیم به مهمترین خبرها و اتفاقات این دوره و نگاه کلی خواهیم داشت به نمایشگاه سیگراف 2016 و قطعا مشاهده ویدئوهای مصاحبه ای که امسال از طرف CGSociety عرضه شده خالی از لطف نخواهد بود و مطمئنم که برای دوستداران این عرصه از جذابیت های ویژه ای برخوردارن.
 
01-siggraph-2016
 
امسال میتونیم سر تیتر مهمترین خبرهای سیگراف رو به شرکت بزرگ Autodesk اختصاص بدیم. خیلی از جالب ترین خبرهای نرم افزاری این عرصه امسال در سیگراف 2016 توسط شرکت اتودسک اتفاق افتاد. اما کمپانی های دیگری هم مثل Maxon، Massive، Pixar،  Algorithmic و... امسال نسبتا پررنگ ظاهر شدن و البته SIGGRAPH 2016 غایب های بزرگی هم داشت. شرکت هایی مثل NewTech و Next Limit حضور مشخصی رو در سیگراف امسال نداشتن و البته غایب بزرگ این چند سال اخیر یعنی Pixologic که این شرکت بعد از سیگراف اعلام کرد قراره بزودی ZBrush Summit 2016 رو برگزار کنه و خبرهای جالبی درخصوص ZBrush قراره اتفاق بیوفته. که حتما این اتفاق مهم رونمایی از زیبراش 5 خواهد بود.
 

Autodesk امسال پررنگ تر از سالهای گذشته ...

02-siggraph-2016-autodesk
 
به جرات میشه گفت که امسال اتودسک با دستان پر و خبرهای جالبی به سمت این رویداد اومده بود. از انتشار مایا 2017 گرفته تا عرضه آرنولد برای مکس، عرضه آرنولد بعنوان انجین پیشفرض مایا 2017، انتشار نسخه جدید انجین Stingray، رونمایی از نسخه جدید شات گان و ... که همه و همه دست آوردهای جدید اتودسک بود که در رویداد سیگراف 2016 ازشون رونمایی شد.
 
از مایا 2017 شروع میکنیم که وعده انتشارش از NAB 2016 داده شد. درواقع همون زمانی که مکس 2017 رو معرفی کردن گفتن که قراره در سیگراف 2016 به سراغ مایا 2017 برن و خب این اتفاق افتاده و مایا با چند ویژگی برجسته معرفی و منتشر شد.
 
03-maya-2017-released
 
فرزین موید عزیز از همکاران وبسایت در مطلبی به معرفی کامل این نسخه از نرم افزار مایا پرداخت که اگه اون مطلب رو هنوز نخوندید و مطالعه نکردید شدیدا پیشنهاد میکنم سری به لینک زیر بزنید.
 
 

مایا 2017 در سیگراف 2016

(به قلم فرزین موید)
 
04-siggraph-2016-maya-2017
 
در سیگراف امسال هم اتودسک طبق روال سالهای گذشته Autodesk vision رو برای دوستاران مکس و مایا برگزار کرده و در این کنفرانس توضیحاتی رو توسط اساتید مجرب چه از خود کمپانی و چه خارج از کمپانی ارائه داد و البته ویدئوهای ضبط شده مختلفی هم از این کنفرانس بیرون اومد. من در این مقاله بصورت اختصاصی به برنامه مایا پرداختم و توضیحاتی رو درباره ویدئوهای این کنفرانس خدمتتون ارائه میدم.
 
خب بریم سراغ برنامه مایا و ببینیم امسال اتودسک چه چیزهایی برای گفتن درباره این برنامه داره. طبیعتا امسال اتودسک روی دو قابلیت جدید در مایا تمرکز کرده  که یکی از این قابلیت ها Arnold Render هست که به طور رسمی وارد مایا شد و قابلیت دوم رو در مایا EX 2 یعنی MASH دیدیم که با استقبال زیادی روبرو شده و اما امسال اتودسک آقای Laurence Cymet رو برای ارائه توضیحات مقدماتی و مرور روی این ابزار انتخاب کرد. آقای Laurence Cymet در واقع general product manager برنامه مایا در اتودسک هستند. ایشان به مدت 10 سال در بخش های computer animation - visual effects - lighting - rendering و compositing سابقه دارن و در فیلمهای متعددی از جمله The Fantastic 4, Assault on Precinct 13 , Silent Hill و... همکاری داشتند همچنین در آگهی های بازرگانی متعدد موزیک ویدیوها architectural visualizations و شوی تلویزیونی کودکان نیز سابقه کار دارند. ایشان در سال 2010 به اتودسک پیوست و در سال 2013 پروداکت منیجر مایا در بخش lighting و Rendering شد و در حال حاضر سمت General Product Manager مایا رو بر عهده دارن و به طور تخصصی روی پلتفرم مایا و مارکت موشن گرافیک کار میکنند. از آنجایی که ایشون سابقه تدریس به صورت پاره وقت در دانشگاه های متعدد رو دارند شاید بشه گفت شخص مناسبی برای ارائه توضیحات مقدماتی درباره پلاگین مش باشند. اما آقای Laurence Cymet به موردی در میان صحبتهاشون اشاره کرد که خیلی جالب به نظر رسید و اون استفاده از قابلیتهای MASH و Bifrost در کنار یکدیگر بود به طوری که در آینده هردوی این بخشها  به شکل مستقیم با هم connect خواهند شد. شاید این قضیه مقدمه ای باشه برای یکپارچگی سایر قسمتهای مایا با همدیگه که خبر بسیار خوبی برای دوستاران مایا است.
 
اما در سیگراف امسال اتودسک دمویی رو منتشر کرد با نام KNGDM که هدف از ساخت این دمو نمایش قابلیت های بخش موشن گرافیک در مایا و استفاده از MASH برای ساخت بخشهایی از این انیمیشن کوتاه بود و خب از AUDIO Node در این انیمیشن به خوبی استفاده شده بود.
 
05-siggraph-2016-maya-2017
 
اما در کنار آقای Laurence Cymet هم آقای Eugene Riecansky از کمپانی Rockstar Film حضور داره. در واقع ایشون یکی از عوامل ساخت این انیمیشن کوتاه بوده و درباره نحوه استفاده از MASH برای این انیمیشن توضیحاتی رو ارائه میده.
 
مشخصات
مدت زمان : 31 دقیقه و 11 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 144 مگابایت
 
اما قابلیت دوم که خیلی ها منتظرش بودند مربوط به بخش رندریگ میشه. شاید بشه گفت ستاره بی چون و چرای این کنفرانس کسی نیست جز Marcos Fajardo. شخصی که موسس کمپانی Solid Angle با محصول بی نظیر خودش یعنی موتور رندر آرنولد است.
 
ایشون در این کنفرانس درباره تاریخچه موتور رندر آرنولد صحبت میکنه و توضیحات مفصلی رو درباره این رندر اجین و برنامه های آیندش در مورد آرنولد ارائه میده. ایشون در این ویدیو از معجزه ریاضیات برای ساخت این رندر انجین صحبت میکنه و اینکه واقعا ریاضیات پیشترفته چه کمک بزرگی در توسعه این رندر انجین داشته. همچنین در مورد سرعت رندرینگ آرنولد مثالهایی رو میزنه که قابل توجه هست و تفاوت بین CPU و GPU در این رندر انجین واقعا چشمگیر هست. در نهایت ایشون در این کنفرانس اعلام میکنه که سرعت بالا و sampling بهتر در آرنولد هدف اصلی این تیم است و برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خودشون رو میکنن.
 
مشخصات
مدت زمان : 44 دقیقه و 59 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 113 مگابایت
 
بخش دیگری هم درباره مایا هست و اون هم چیزی نیست جز انیمیشن. همونطور که میدونید برنامه مایا به صورت تخصصی روی ریگینگ و انیمیشن بسیار خوب عمل میکنه و یکی از قدرتمند ترین و انعطاف پذیرترین برنامه هایی هست که در این دو زمنیه یوزر ها رو کاملا راضی نگه میداره. در این بخش از کنفرانس هم آقای Daryl Obert مسئول مارکتینگ مایا به همراه آقای Warren Trezevant که در واقع ایشون Product Manager مایا در بخش های ریگینگ و انیمیشن هستند حضور دارن. آقای Warren Trezevant به مدت 17 سال در پیکسار فعالیت و در پروژه های بلند و کوتاه زیادی حضور داشتند همچون Wall-E - Toystory و... و مدت سه سال و نیم هست که به اتودسک پیوستند و درباره قابلیت جدید Time editor برای ترکیب انیمیشن های مختلف باهم و همینطور graph editor توضیحاتی مفصلی رو ارائه میدن. لازم به ذکر است که بخش graph editor در مایا 2017 بهبود پیدا کرده و از همه مهمتر این بخش از GPU پشتیبانی کامل میکنه. آقای Warren Trezevant در انتهای صحبتهای خودش اعلام کرد که در آینده بخش ریگینگ در مایا را دوباره بهبود ببخشند و این قسمت رو بسیار ساده تر و قدرتمند تر از قبل توسعه بدن.
 
مشخصات
مدت زمان : 36 دقیقه و 11 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 100 مگابایت
 
در کل اگر بخواهیم یک جمع بندی در مورد مایا داشته باشیم میشه گفت با توجه به توضیحات اساتید در سیگراف امسال و همینطور review های درج شده در سایت Maya Feedback مشخصه اتودسک برای مایا برنامه های بسیار خوبی رو در نظر گرفته از ترکیب یا کانکت MASH با Bifrost تا روانتر و قدرتمند تر کردن بخش ریگینگ و بالا بردن سرعت و بهبود sampling در موتور رندر آرنولد و همینطور بهبود در پنجره نودهای مایا برای بخش داینامیک و همچنین بروز کردن بخش PaintFX که در سایت Maya Feedback به عنوان review درج شده و تحت بررسی است.
 

 
با تشکر از فرزین بخاطر توضیحات خیلی خوب درخصوص مایا 2017 ... اما کار Autodesk به همینجا ختم نشد و یک روز قبلش رسما خبر انتشار آرنولد برای 3ds Max رو داد تا کاربران نرم افزار تری دی مکس نیز از این انجین محبوب بی بهره نمونن.
 
 
البته نسخه ارائه شده از آرنولد برای مکس هنوز بتاست و داره تست های نهایی رو میگذرونه و بزودی شاهد انتشار نسخه اصلی و نهایی نیز خواهیم بود. اما چیزی که مشخص شده اینه که اتودسک با خرید امتیاز Solid Angle نقشه های زیادی برای آرنولد داره که امیدوارم آینده خوبی در انتظار این موتور رندر باشه.
 
06-siggraph-2016-conference-landing-masthead
 
کار اتودسک با رونمایی از نسخه 1.4 انجین Stingray پایان یافت. این انجین در نسخه جدید خودش اضافه شدن چند قابلیت جدید در بخش VR و همینطور برقرار ارتباط بهتر با نرم افزارهای Maya و Maya LT رو داره و البته توسعه بهش UV editing رو هم میشه از ویژگی های جدید Stingray 1.4 بحساب آورد. در اینجا ازتون دعوت میکنم که مصاحبه CGSociety با کمپانی Autodesk در رویداد SIGGRAPH 2016 رو مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 5 دقیقه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 42 مگابایت

Maxon مثل هرسال با C4D جدید اومد

07-siggraph-2016
 
کمپانی دوست داشتنی Maxon مثل سالهای گذشته با نسخه جدید بزرگترین و محبوبترین نرم افزار خودش یعنی Cinema 4D پا به رویداد SIGGRAPH 2016 گذاشت. این کمپانی از نسخه R18 نرم افزار سینمافرودی رونمایی کرد که شاید بعنوان مهمترین تغییرات این نسخه بشه به افزوده شدن قابلیت هایی همچون Fracture Voronoi و knife tools اشاره داشت.
 
خب ما در مطلبی توی سایت سعی کردیم نگاه کلی به ویژگی های جدید Cinema4D R18 داشته باشیم و البته ویدئوهای کامل ویژگی های جدید این نسخه رو تقدیم حضورتون کردیم. اگه این مطلب رو ندیدید پیشنهاد میکنم که سری به مطلب زیر بزنید.
 
 
البته کار مکسون صرفا به همین سینمافوردی جدید ختم نمیشد و تیم تحقیق توسعه این کمپانی درحال حاضر داره روی 2 پروژه دیگه کار میکنه. یکی از اونها core architecture نام داره و دیگری هم تحول در تکنولوژی BodyPaint 3D هست که بزودی در این خصوص نیز اطلاعات کاملی رو تقدیم حضورتون خواهیم کرد. در انتهای این بخش ازتون دعوت میکنم مصاحبه جالب و جذابی که با کمپانی Maxon صورت گرفته رو مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 4 دقیقه و 13 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 35 مگابایت

The Foundry

08-siggraph-2016-the-foundry
 
کمپانی The Foundry با وجود اینکه انتظار میرفت حضور چندان پررنگی رو در این دوره سیگراف نداشته باشه، اما دست خالی نبود. اگه یادتون باشه یکی از مهمترین و جذاب ترین خبرهای این شرکت درست چند روز قبل از شروع سیگراف منتشر شد و اونم چیزی نبود جز انتشار یک نسخه ویژه از نرم افزار فوق العاده Katana. نسخه ویژه به این معنا که بالاخره این نرم افزار قدرتمند برای کاربران سیستم عالم ویندوز هم قراره عرضه بشه و The Foundry در سیگراف 2016 رسما Katana 2.5 رو برای هر دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز عرضه کرد.
 
 
تنها خبر مهم The Foundry صرفا به کاتانا خلاصه نمیشد. Modo هم از تیترهای اصلی اخبار The Foundry در سیگراف 2016 بود. نرم افزار دوست داشتنی مودو سری جدید نسخه های 10 اون درحال حاضر بعنوان مهمترین خبر در بین نرم افزارهای 3D این شرکت بحساب میاد. برای آشنایی بیشتر با نسخه های جدید نرم افزار مودو پیشنهاد میکنم سری به مطلب زیر بزنید
 
 
خب همونطوری که انتظارش هم میره تماشای مصاحبه با کمپانی The Foundry در سیگراف 2016 خالی از لطف نخواهد بود.
 
مشخصات
مدت زمان : 5 دقیقه و 5 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 43 مگابایت

Pixar

09-siggraph-2016-job-fair
 
استودیو پیکسار مهمترین خبرش رو دست یکماه قبل از سیگراف 2016 با یک خبرنامه ایمیلی به اطلاع همگان رسونده بود و اونم چیزی نبود جز رونمایی از RenderMan 21 که در نوع خودش خبر جالبی بود. جذابیت خبرهای مربوط به رندرمن از اونجایی شروع میشه که دنیای CG الان میدونه که همه هنرمندان امکان دسترسی به این انجین قدرتمند رو دارن. انجینی که برای همه رایگان شده و نسخه کامل غیرتجاری اون درحال حاضر در اختیار همه قرارگرفته. درخصوص رندرمن 21 کمی توی سایت صحبت کردیم. لینک مطلبش رو در بخش زیر قرار میدم تا اگه تمایل داشتید مطلب رو ببینید.
 
 
پیکسار از این نسخه رندرمن بعنوان بزرگترین بروزرسانی سال 2016 یاد میکنه و بی صبرانه منتظرم تا نسخه غیرتجاری اون عرضه بشه و اونو از نزدیک ببینم.
 

Chaos Group

10-siggraph-2016-vray
 
میرسیم به کمپانی نام آشنا و معروف Chaos Group که حتما اسم این کمپانی برای بسیار از شما هنرمندان ایرانی هم باید شناخته شده باشه. درواقع همه ما Chaos Group رو با انجین معروف و قدرتمندش یعنی V-Ray میشناسیم و طبعا مهمترین خبرهای این شرکت هم به وی ری اختصاص پیدا میکنه.
 
حتما در جریان انتشار نسخه 3.4 انجین وی ری هستید. در مطلب (موتور رندر V-Ray 3.4 برای نرم افزارهای 3ds Max و Maya منتشر شد) بصورت کامل درباره ویژگی های این نسخه صحبت کردیم و خب Chaos Group در سیگراف 2016 هم معرفی کامل این نسخه رو داشت. اما این همه ماجرا نبود ... Chaos Group خبر از یک همکاری جدید رو داد با شرکتی بنام Nozon که گویا قراره پلاگین جدیدی در حوزه VR با کمک انجین وی ری ساخته بشه. کیاس گروپ در مصاحبه خودش هم به این موضوع اشاره داره و البته بعنوان مهمترین خبرهای این شرکت میشه به عرضه نهایی انجین V-Ray برای نرم افزار Modo و همینطور انتشار بزودی پلاگین V-Ray برای نرم افزار Houdini نیز اشاره داشت.
 
پیشنهاد میکنم که مصاحبه جالب زیر که مربوط میشه به Chaos Group رو حتما تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 5 دقیقه و 36 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 51 مگابایت

Real Time

11-siggraph-2016-real-time-live
 

Unity Technologies

همونطوری که میدونید رویداد سیگراف بخشی رو داره با عنوان Real Time که میشه گفت مهمترین اتفاقات نرم افزاری این بخش مربوط میشه به موتورهای بازی سازی و طبعا باید منتظر شنیدن نام کمپانی هایی مثل Unity Technologies و البته Epic Games باشیم.
 
در سیگراف 2016 شرکت Unity Technologies نسخه جدید انجین خودش یعنی Unity 5.4 رو رسما عرضه کرد. البته نسخه بتا یونیتی 5.4 در ماه مارس عرضه شده بود و بالاخره نسخه نهایی در همین سیگراف 2016 در اختیار کاربران قرار گرفت. درخصوص ویژگی های جدید این نسخه و قابلیت های اون مطلبی رو در سایت خواهیم داشت که یکی از نویسندگان وبسایت درحال آماده سازی اون هست.
 
مصاحبه Unity Technologies در سیگراف 2016 هم خیلی خیلی جالبه. از دستش ندید.
 
مشخصات
مدت زمان : 5 دقیقه و 34 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 47 مگابایت
 

Epic Games

12-siggraph-2016-real-time-live-epic
 
اما Epic Games هم حضور جالبی رو داشت. جالب از چه نظر ؟ اثری که تونست در بخش Best Real-Time Graphics and Interactivity برنده بشه کاری بود که توسط Unreal Engine ساخته شده بود و جالبتر اینکه برای ساخت این اثر ریل تایم از ویژگی Sequencer cinematic editor آنریل استفاده شده بود. ویژگی که همین چندی پیش در Unreal Engine 4.12 معرفی و عرضه شد.
 
در ادامه ازتون دعوت میکنم ویدئویی رو در اینباره مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 5 دقیقه و 42 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 47 مگابایت

Allegorithmic

کمپانی Allegorithmic همیشه توی رویدادهای بین المللی و مهم دنیای CG حضور پر رنگی رو از خودش به نمایش میگذاره. طبیعیه که این شرکت با چنین سیاست و رویکردی، رویدادی مثل سیگراف رو به هیچ وجه از دست نمیده. Allegorithmic در سیگراف امسال نسخه جدید 2 تا از نرم افزارهای خودش رو منتشر کرد. اولی به Substance Painter 2.2 اختصاص داره و دومی هم Substance Designer 5.5 که در ویدئوی مصاحبه  Allegorithmic توضیحات خوبی درباره این نسخه های جدید ارائه میشه که پیشنهاد میکنم این ویدئو رو هم از دست ندید.
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 34 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 27 مگابایت

Massive

13-siggraph-2016-massive
 
شرکت Massive امسال برای کاربران نرم افزار 3ds Max یه سورپرایز داشت و اونم چیزی نبود جز ارائه پلاگین شبیه ساز جمعیت Massive برای 3ds Max که خیلی وقته قولش رو داده بود و بالاخره امسال در رویداد سیگراف 2016 این وعده محقق شد. با این پلاگین کاربران نرم افزار تری دی مکس میتونن تمامی شبیه سازی های خودشون رو بصورت کامل در نرم افزار تری دی مکس انجام بدن و با هر موتور رندری از پروژه خودشون خروجی بگیرن.
 
 
خب در این بخش هم ازتون دعوت میکنم مصاحبه Massive رو مشاهده کنید
 
مشخصات
مدت زمان : 5 دقیقه و 8 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 58 مگابایت

انتشار Shave and a Haircut 10

(به قلم فرزین موید)
 
14-siggraph-2016-shave-and-haircut
 
در سیگراف امسال رسما خبر انتشار ورژن 10 پلاگین Shave and a Haircut برای مایا منتشر شد. این پلاگین به عنوان یکی از بهترین پلاگینهای مایا شناخته شده و در فیلم زیبای King kong ساخته پیتر جکسون به خوبی امتحانش رو پس داده. از ویژگی های این ورژن میشه به پشتیبانی کامل از GPU و همچنین کپی کردن استایل مو از یک مدل به مدل دیگه رو بهش اشاره کرد. این پلاگین بر روی نرم افزارهای تری دی مکس و سافت ایمیج نیز قابل نصب است.
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 49 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 32 مگابایت

غایبان بزرگ سیگراف امسال

رویداد سیگراف امسال مثل سالهای گذشته غایبانی رو داشت که البته میشه گفت امسال کمی عجیب بود. پیش از هرچیز میشه به کمپانی Pixologic اشاره کرد. اگه درست یادم مونده باشه این سومین سال متوالی بود که کمپانی Pixologic در رویداد سیگراف حضور نداشت. اتفاقی که خیلی دور از انتظار به نظر میرسه چراکه سالهای حضور این کمپانی در سیگراف همیشه غرفه Pixologic بعنوان یکی از شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه سیگراف شناخته میشد، اما حالا این عدم حضور دقیقا چه دلیلی میتونه داشته باشه ! مشخص نیست ... البته باید به این موضوع هم اشاره داشته باشم که Pixologic خودش رویدادی رو برگزار میکنه با عنوان ZBrush Summit که امسال قراره این رویداد در تاریخ 30 اکتبر 2016 در کالیفرنیا برگزار بشه.
 
یکی دیگه از غایبان این رویداد کمپانی NewTek بود ! ... کمپانی که خیلی ها منتظر حضور اون به همراه نرم افزار خوب LightWave بودن اما این امر میسر نشد و NewTek حضوری رو در سیگراف 2016 نداشت. اما غایب دیگه سیگراف 2016 هم Next Limit بود ... درحالی که خیلی ها منتظر رونمایی و معرفی RealFlow 2016 بودن، کمپانی Next Limit اساسا در سیگراف 2016 حضور پیدا نکرد و طبعا خبری هم از ریل فلوی 2016 نیست.
 
در نهایت کمپانی e-on software نیز یکی دیگه از غایبان رویداد بزرگ سیگراف 2016 بود. طبعا با این اتفاق دیگه نمیشه انتظار شنیدن خبری درخصوص نرم افزار Vue رو داشت و میشه گفت فعلا باید منتظر باشیم و ببینیم در آینده چی میشه.
 

جمع بندی

سیگراف امسال هم با تمامی خبرهاش تموم شد. میتونم بگم امسال کمپانی هایی مثل اتودسک خیلی خوب ظاهر شدن و درکل اتفاقات جالب زیادی افتاد. حتما سیگراف 2016 دست کم برای کاربران نرم افزارهای 3ds Max و Maya بیادموندنی خواهد بود. عرضه مایا 2017 با اون توسعه های خوبش و البته انتشار اولین نسخه آرنولد برای نرم افزار 3ds Max خبرهای مهمی برای دوستداران این نرم افزارها بحساب میاد.
 
15-siggraph-2016
 
دوستان اگر کم و کاستی در ارائه خبرها وجود داشت، اگر تاخیری در ارائه مطالب سایت بوجود میاد ازتون میخوام ما رو ببخشید. ما تمام سعی خودمون رو کردیم که امسال هم اطلاع رسانی کاملی رو از سیگراف داشته باشیم. اینکه چقدر موفق بودیم ... نمیدونم ... چیزی هست که شما باید بهمون بگید ...
 
در اینجا وظیفه خودم میدونم تشکر کنم از فرزین موید عزیز که توی خبرهای این دوره سیگراف سنگ تموم گذاشت و قدم به قدم تونستیم از همکاری ایشون بهرمند بشیم.
 
و البته خیلی خیلی ممنونم از همراهی همیشگی و گرمی که شما دارید. همین همراهی گرمتون مهمترین دلیل و اساس ادامه فعالیت این گروه و این سایت هست. امیدوارم که ادامه داشته باشه ...
 
برای تک تک شما هنرمندان عزیز آرزوی موفقیت دارم
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 46 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید