میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
siggraph2013-technical-papers-preview-trailer
پنج‌شنبه 20 تیر 1392
در
اخبار دنیای CG

ویدئو پیش نمایش مباحث فنی در SIGGRAPH 2013

پنج‌شنبه 20 تیر 1392
طبق معمول هر ساله ACM Siggraph ویدئو پیش نمایشی از تکنولوژی ها و دست آوردهای جدیدی (Technical Papers) که قراره در SIGGRAPH 2013 در تاریخ 21 تا 25 جولای 2013 در مرکز همایش های آناهایم به نمایش گذاشته بشه رو منتشر کرد . در این ویدئو چند تکنولوژی جدید و فوق العاده به نمایش گذاشته شده که من چند تا از اونها رو براتون شرح میدم
 

 
شبیه سازی پاره کردن صفحات نازک (مثل کاغذ)
 
انتشار ویدئوی Technical Papers و بررسی موارد مورد بحث در SIGGRAPH 2013
 
یکی از تکنولوژی هایی که در این دوره SIGGRAPH به چشم میخوره ساخته شدن ابزاری جدید برای شبیه سازی پاره کردن صفحات نازک مثل کاغذه که در این سیستم با ایجاد سطوح چند لایه ای بشکل باور نکردنی به این شبیه سازی حالت واقع گرایانه میده .
 

 
شبیه سازی تا کردن صفحات نازک (مثل کاغذ)
 
انتشار ویدئوی Technical Papers و بررسی موارد مورد بحث در SIGGRAPH 2013
 
همچنین در راستای همین شبیه سازی سیستم دیگری نیز برای تا کردن کاغذ ارائه شده . این گونه از شبیه سازی حالت های مختلفی میتونه براش تعریف بشه مثل تا کردن یک لا یا چند لا که در نوع خودش خیلی جالبه .
 

 
ساخت مو با تکنیک کپچر
 
انتشار ویدئوی Technical Papers و بررسی موارد مورد بحث در SIGGRAPH 2013
 
در ادامه ویدئو شاهد نسل جدیدی از ساخت و شبیه ساز مو هستیم . در این تکنولوژی یک فرم مو پیچیده با جزئیات کامل ساخته میشه .
نکته قابل توجه در این تکنولوژی اینه که سورس تمام فرآیند ساخت فقط تعدادی تصویر است و در این ویدئو خواهید دید که ساخت این مو فقط با استفاده از 50 تصویر انجام میشه .
 

 
شبیه ساز حرکات گیاهان
 
انتشار ویدئوی Technical Papers و بررسی موارد مورد بحث در SIGGRAPH 2013
 
بخش دیگری که در این ویدئو بهش اشاره میشه سیستمی برای شبیه سازی حرکات گیاهان در عرض چند قیقه است .
جالبه که با یک کلیک و درگ ساده چه شبیه سازی زیبا و طبیعی رو برای گیاه ایجاد میکنه و این شبیه سازی دو حالت داره، حالت اول معمولی و صرفا شاخ و برگ ها حرکت میکنند و در حالت دوم وقتی fracture فعال باشه برگها با انعطاف شدید از شاخه جدا میشن ( خیلی عالی به نظر میرسه )
 

 
شبیه ساز برف
 
انتشار ویدئوی Technical Papers و بررسی موارد مورد بحث در SIGGRAPH 2013
 
و در انتها هم از تکنولوژی جدیدی برای شبیه سازی برف در این ویدئو رونمایی میشه که واقعا عالیه .
 

 
این ویدئو به مباحث زیادی اشاره میکنه از جمله سیستم جدیدی در شبیه سازی مایعات ، شبیه ساز ترافیک شهری با رویکردی جدید و ... که پیشنهاد میکنم حتما ببینید :
 
 
حدود 9 روز تا بازگشایی نمایشگاه باقی مونده ( کنفرانس SIGGRAPH 2013 از 21 تا 25 جولای 2013 ) و ( نمایشگاه SIGGRAPH 2013 از 23 تا 25 جولای 2013 ) من سعی میکنم هر خبر و ویدئوی جدیدی که در اینباره منتشر میشه رو براتون در سایت قرار بدم .
 
منتظر اظهارنظر و گفتگوی های شما در اینباره هستم
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 63 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید