میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
the-dream-challenge-announcement-2
جمعه 20 شهریور 1394
در
مسابقات

مسابقه یک خواب - اطلاعیه شماره 2

جمعه 20 شهریور 1394
خب کم کم داریم به پایان مسابقه یک خواب نزدیک میشیم. تا این لحظه دوستان زیادی در بخش مسابقات حضور خودشون رو بعنوان شرکت کننده در مسابقه بصورت رسمی اعلام کردن و درحال تکمیل پروژه خودشون هستن. مسابقه با شور و هیجان فوق العاده ای درحال برگزاریست و در این مطلب قصد داریم به موضوعات مهم پیرامون قوانین، آثار و تمدید زمان مسابقه بپردازیم.
 
تاکنون سوالات زیادی در رابطه با شرایط و قوانین مسابقه در Topic (مسابقه یک خواب | پرسش و پاسخ) مطرح شده. بصورت مشخص میتونم بگم که یکی از بیشترین سوالات اختصاص داره به قانون مهم و البته چالش برانگیز این مسابقه مبنی بر عدم امکان استفاده از محتوای آماده در آثار. در مطلب (فراخوان مسابقه "یک خواب") قوانین و شرایط مسابقه در اون بصورت کامل نوشته شد ولی همیشه سوالات گوناگونی ممکنه در ذهنمون بوجود بیاد. در ابتدای این مطلب قصد دارم یه FAQ مختصری در رابطه با مهمترین سوالات مطرح شده داشته باشیم.
 

سوالات متداول مسابقه یک خواب

سوال: آیا ایجاد یک Topic برای هر شرکت کننده الزامیست ؟
پاسخ: بله، هر شرکت کننده میبایست یک Topic با نام خود در بخش مسابقات تالار گفتگو بعنوان ثبت نام در مسابقه ایجاد کند. در روزهای پایانی با بسته شدن این بخش، ورود شرکت کنندگان جدید امکانپذیر نخواهند بود. پس درصورتی که قصد شرکت در مسابقه را دارید هرچه سریعتر نسبت به ایجاد Topic اقدام کنید.
 
سوال: آیا پروسه طراحی کار باید در Topic شرکت کننده قرار بگیرد ؟ آیا اینکار باعث لو رفتن ایده کار نمی شود ؟
پاسخ: بله، همانطوری که در قوانین هم ذکر شده پروسه ساخت اثر میبایست بصورت یک طرح درحال ساخت در تاپیک شرکت کننده قرار بگیرد. از آنجایی که موضوع مسابقه بسیار خاص انتخاب شده و هر شرکت کننده میبایست رویای خود را به تصویر بکشد، پس مساله لو رفتن ایده با این موضوع امکان نخواهد داشت.
 
سوال: آیا کار نهایی میتواند یک انیمیشن کوتاه باشد ؟
پاسخ: خیر، اثر نهایی میبایست در قالب یک تصویر ثابت با ابعاد مشخص شده در قوانین ارسال شده باشد.
 
سوال: آیا استفاده از پلاگین Forest Pack (مربوط به نرم افزار 3ds Max) مجاز است ؟
پاسخ: درصورتی که از کاربرد اصلی این پلاگین (ابزاری جهت Scatter کردن آبجکت ها) استفاده شود، بله مجاز است. اما استفاده از Library های آماده آن مجاز نمی باشد.
 
سوال: آیا امکان ارسال آثار 2D و بصورت مشخص Digital Painting نیز وجود دارد ؟
پاسخ: خیر، همانطوری که در قوانین مسابقه هم ذکر شده طرح ارسالی باید یک اثر 3D باشد. اما استفاده از تکنیک های طراحی دیجیتال در جهت تکمیل اثر 3D مجاز است.
 
سوال: آیا میتوان چند تصویر را بعنوان طرح نهایی ارسال کرد ؟
پاسخ: در قوانین مسابقه ذکر شده که هر شرکت کننده میبایست یک تصویر را بعنوان اثر نهایی به ایمیل مسابقه ارسال کند. اما شرکت کنندگان میتوانند هر تعداد تصویر مورد نظر خود را در Topic مخصوص خود قرار دهند و تصاویر در مرحله داوری مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت.
 

لیست شرکت کنندگان مسابقه (تا این لحظه)

در این بخش نگاهی خواهیم داشت به شرکت کنندگان این مسابقه که تا این لحظه تاپیک خصوص خودشون رو ایجاد کردن و تعداد زیادی از شرکت کنندگان درحال ساخت اثر خودشون هستن که میتونیم پروسه ساخت آثار رو نیز در Topic ها مشاهده کنیم. این لیست شامل شرکت کنندگانی است که تا این تاریخ یعنی 20 شهریور 1394 اعلام حضور کردند.
 
لیست شرکت کنندگان مسابقه یک خواب (به ترتیب حروف الفبا)

زمان مسابقه به مدت 15 روز تمدید شد

چندی پیش موضوع تمدید مسابقه مطرح شد. خب موضوع تمدید بصورت کلی موافقان و مخالفانی رو به همراه داشت و تصمیم گرفتیم که برای مشخص کردن یک نتیجه عادلانه در اینباره نظرسنجی داشته باشیم تا بتونیم با دیدگاه اکثریت آشنا بشیم. از همین رو در تاپیک پرسش و پاسخ یک نظرسنجی برای تمدید مسابقه مطرح شد که نتایج آرا به این ترتیب بود.
  • موافق تمدید : 86%
  • مخالف تمدید : 14%
پس طبعا با این نتیجه کسب شده در نظرسنجی تصمیم نهایی بر این شد که یک فرصت و فرجه زمانی بیشتری بعنوان تمدید برای مسابقه اتخاذ بشه. این مدت زمان اضافه به مدت 15 روز مشخص شد. تا پیش از این زمان پایان مسابقه تاریخ 1394/6/27 اعلام شده بود که با تمدید و اضافه شدن 15 روز به آن میتوان گفت تاریخ پایان مسابقه 1394/7/11 خواهد بود.
 
پس همه دوستان شرکت کننده در این مسابقه تا روز شنبه مورخ 11 مهر 1394 فرصت دارند تا نسبت به تکمیل آثار خود اقدام نمایند.
 
در اینجا لازمه که به موضوعی در رابطه با زمان مسابقه اشاره کنم. و اونم اینکه زمان مسابقه از این پس دیگر تمدید نخواهد شد و این تاریخ اعلام شده نهایی بوده و تا اون زمان همه شرکت کنندگان باید آثار خود را تکمیل کنند. همچنین زمان و راهنمای ارسال آثار به ایمیل مسابقه در اطلاعیه بعدی در اواخر مهلت مقرر مسابقه منتشر خواهد شد. در اون اطلاعیه بصورت کامل با زمان مشخص شده و همینطور شیوه ارسال آثار به ایمیل مسابقه آشنا خواهید شد.
 

هم اکنون Topic خود را ایجاد کنید

بعنوان آخرین موضوعی که در این اطلاعیه قصد دارم به اون بپردازم مساله ایجاد تاپیک به منظور ثبت نام و شرکت در مسابقه است. پیش تر لیست کاملی از تمامی شرکت کنندگان در مسابقه تا این لحظه ارائه شد ولی اطلاع دارم که دوستان دیگری هم هستن که قصد شرکت در این مسابقه رو دارن و حتی طرحشون درحال ساخته و لازمه این نکته رو اشاره کنم که تمامی دوستان شرکت کننده باید به منظور شرکت در این مسابقه یک تاپیک با نام خودشون در بخش مسابقات تالار گفتگو ایجاد نمایند.
 
نکته بسیار مهم: لازمه به این نکته مهم اشاره داشته باشم که امکان ایجاد Topic به منظور ثبت نام در مسابقه فقط تا اول مهر ماه باز خواهد بود و پس از اون دوستانی که تاپیکی رو ایجاد نکردن دیگه امکان شرکت در مسابقه رو ندارن. بنابراین علاقمندان به حضور در مسابقه تا تاریخ 1394/7/1 فرصت دارند تا نسبت به ایجاد Topic به منظور ثبت نام و شرکت در مسابقه اقدام نمایند و پس از اون امکان ایجاد Topic در بخش مسابقات بسته خواهد شد و شرکت کنندگان جدید امکان حضور در این مسابقه را نخواهند داشت.
 
پس درصورتی که قصد شرکت در مسابقه یک خواب رو دارید و هنوز تاپیکی برای خود ایجاد نکردید هرچه سریعتر نسبت به ایجاد تاپیک اقدام نمایید.
 

 
دوستان بازهم یادآوری میکنم که اصل هدف مسابقه رو فراموش نکنید و این رو بدونید که در مسابقاتی که در این زمینه برگزار میشه برندگان اون کسانی هستن که ازش نهایت استفاده رو ببرن و با اراده و پشت کار خودشون تا آخرین لحظه به کارشون ادامه بدن. بخشی مهمی از این چالش میتونه اراده شما برای رقابت کردن یا کنار رفتن باشه.
 
در اینجا لازمه به تمامی شرکت کنندگانی که درحال حاضر دارن با دقت، زحمت، تلاش، اراده قوی و پشتکار به تکمیل کارشون میپردازن یک خسته نباشید جانانه بگم و برای همه آرزوی موفقیت دارم.
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 25 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید