میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
thinkingparticles-6-released
پنج‌شنبه 24 مهر 1393
در
اخبار دنیای CG

پلاگین thinkingParticles 6 منتشر شد

پنج‌شنبه 24 مهر 1393
روز گذشته کمپانی cebas سازنده و توسعه دهنده پلاگین های نرم افزار 3ds Max بازهم خبرساز شد و بالاخره پس از گذشت مدت زمان خیلی زیاد نهایتا پلاگین thinkingParticles 6 رو بصورت رسمی منتشر کرد و اون رو در اختیار کاربران این نرم افزار قرار داد. این نسخه از پلاگین قدرتمند thinkingParticles بعنوان یک بروزرسانی عمده و یا همون Major Upgrade بحساب میاد که وقتی به ویژگی های جدید اضافه شده روی این نسخه نگاهی میندازیم، واقعا میشه این بروزرسانی های گسترده رو در اون مشاهده کرد. بیشترین استفاده از این پلاگین بعنوان یک سیستم شبیه ساز فیزیکی جهت استفاده در ویژوال افکت ها بوده و در آثار بزرگ سینمایی و بازی های رایانه ای بخوبی شناخته شده است.
 
پلاگین thinkingParticles بعنوان یک سیستم ذره ای شناخته میشه اما کاربرد اون خیلی خیلی فراتر از یک Particle System معمولیست. البته فعلا وارد جزئیات و معرفی این پلاگین نمیشم و بر اساس همون قولی که خیلی وقت پیش بهتون داده بودم حتما در آینده به معرفی کامل این پلاگین میپردازم. اما چیزی که در این مطلب میتونه مورد توجه قرار بگیره نسخه جدید پلاگین thinkingParticles هست که در این نسخه میشه به وجود یک سیستم داینامیکی multi physics اشاره داشت که توسط اون میشه انواع شبیه سازی های مختلفی مثل آب و دیگر عناصر مشابه رو شبیه سازی کرد.
 
انتشار پلاگین thinkingParticles 6 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
درواقع براحتی میشه گفت که thinkingParticles 6 بعنوان اولین پلاگینی هست که امکان شبیه سازی های یکپارچه بصورت multi-physics رو در نرم افزار 3ds Max میسر کرده و نکته قابل توجه همینجاست ! نرم افزار تری دی مکس سالهاست که از نبود یک سیستم داینامیکی یکپارچه در خودش رنج میبره و حالا میبینیم که یک پلاگین به محبوبیت thinkingParticles در نسخه 6 یک چنین خلا بزرگی رو پر میکنه. شاید از دور خیلی جالب بنظر نرسه ولی فقط برای یک لحظه تصور کنید که تمامی شبیه سازی ها همچون rigid-body ، fluid dynamics و soft-body در یک سیستم یکپارچه انجام بشه و بتونیم بصورت همزمان از اونها بهره ببریم. (به زبان ساده تر تمام نیازهایی که برای انجام یک پروژه VFX در مکس نیاز هست)
 
شاید توضیح درباره این نسخه در کلمات و جملات نگنجه به همین خاطر ازتون دعوت میکنم تا ویدئویی که از طرف cebas درباره ویژگی های جدید این نسخه thinkingParticles منتشر شده رو حتما تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 4 دقیقه و 28 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 50 مگابایت

 
اطمینان دارم که کاربران مکس با دیدن این ویدئو بفکر فرو میرن :) چرا که جای خالی یه چنین سیستمی خیلی خیلی در نرم افزار 3ds Max خالی بود و حالا این قابلیت ها بر روی یک پلاگین جای تامل داره. فقط یک نکته مونده که بهش اشاره کنم و شاید برای ما کاربران ایرانی خیلی خوشایند نباشه و مربوط میشه به شیوه جدید لایسنس این پلاگین. همون اتفاقی که قراره بزودی برای تمامی نرم افزار های Autodesk بیوفته یعنی اشتراک ماهانه، درحال حاضر این اتفاق برای thinkingParticles 6 افتاده و این پلاگین فقط بصورت Subscription-based ارائه میشه که کاربران فقط میتونن بصورت اشتراکی این پلاگین رو تهیه کنن.
 
در انتها بازهم اشاره میکنم که حتما سعی میکنیم در آینده به معرفی کامل این پلاگین بپردازیم.
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 39 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید