میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
یونیتی، چند قدم تا فرماندهی
جمعه 1 آذر 1392
در
اخبار دنیای CG

یونیتی، چند قدم تا فرماندهی

جمعه 1 آذر 1392
عرض سلام خدمت دوستان عزیز

چند روز پیش شاهد معرفی نسخه 4.3 موتور یونیتی بودیم، با این نسخه فقط و فقط یونیتی چند گام تا رسیدن به قدرت موتورهایی چون CryEngine، Unreal Engine و... فاصله دارد. از طرف دیگر امروزه این موتورها فقط برای بازی سازی استفاده نمی شوند و شرکت های VFX درحال استفاده از این موتورها برای ساخت جلوه های ویژه رئال تایم و حذف مرحله زمانبر و پرهزینه Post Prudction برای جلوه های ویژه می باشند، پس بدیهی است دیگر یادگیری این ابزارهای سودمند نیاز همه علاقه مندان CG می باشد. پس همراه ما باشید با بررسی نسخه جدید موتور بازی سازی یونیتی.

مکانیم باز هم به روز شد!


انتشار موتور بازی سازی Unity 4.3 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه

مکانیم سیستم قدرتمند انیمیشن یونیتی، بعد از تغییرات گسترده تا نسخه 4.2 که قادر به اعمال بزرگی چون رتارگت کردن انیمیشن روی هر کاراکتر دلخواه، ساخت جمعیت های (Crowd) کامپیوتری در رئال تایم، کنترل دقیق روی کاراکترها و... بود باز شاهد اضافه شدن 3 امکان جدید و کاربردی در آن هستیم. پشتیبانی از BlendShape یا همان مفهومی که در مکس بنام Morph می شناسیم، همچنین اضافه شدن جریان کاری و ابزارهای جدید در جهت ایجاد و مدیریت انیمیت های 2D در موتور یونیتی و همچنین قابلیت پرکاربرد Optimize کردن مدل های 3D برای استفاده بهینه تر از حافظه شده است. میشود گفت مکانیم دیگر به مرز پختگی رسیده است که دیگر اکثر نیاز هنرمندان را برآورده می کند.
قابلیت دیگری بنام Animation Event در مکانیم اضافه شده است که بیشتر در قسمت توسعه کد شناخته میشود، این قابلیت این امکان را میدهد که با استفاده از اسکریپت ها در طول PlayBack انیمیشن به سادگی به وضعیت های مختلف انیمیشن برویم.

اسکریپت نویسی بهتر

انتشار موتور بازی سازی Unity 4.3 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
در این نسخه به توسعه IDE یونیتی یا همان MonoDevelop نیز توجه خاصی شده است و امکانات جدیدی در این نسخه به این IDE اضافه شده.

Face Plus، تیر خلاص

انتشار موتور بازی سازی Unity 4.3 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
اگر شما با موتورهای بازی سازی قدرتمند مثل Unreal Engine کار کرده باشید میدانید که این موتورها توجه خاصی به انیمیشن صورت دارند؛ مثلا همین Unreal ابزاری بنام FaceFx برای این کار دارد اما تا قبل از نسخه جدید یونیتی، جریان کاری پیشنهادی خاصی از طرف یونیتی نبود تا این نسخه. در این نسخه پلاگین جدیدی با همکاری شرکت Amd، میکسامو و یونیتی توسعه داده شد. کار این پلاگین موشن کپچر صورت با استفاده از یک وبکم ساده می باشد. شما با استفاده از این پلاگین قادر به ایجاد فوق العاده ساده انیمیشن های صورت هستید. نکته فوق العاده این پلاگین استفاده از یک وبکم ساده و ارزان هست که جای لوازم گران قیمت این کار را میگیرد. میشود طبق ادعای یونیتی که گفته خروجی این پلاگین فوق العاده است، یونیتی حتی یک گام از موتورهای دیگر در این قسمت پیشی گرفته.

برای آشنایی شما با FacePlus ویدئو نمونه انیمیشن ساخته شده با پلاگین FacePlus و دیگر ابزارهای Mixamo که توسط خود Mixamo ساخته شده است قرار میدهم :


همچنین یک ویدیو از نحوه موشن کپچر رئال تایم با استفاده از یونیتی و FacePlus نیز منتشر شده که اون رو هم در قسمت زیر براتون قرار میدم :


می خواهید بازی نسل آینده بسازید؟

انتشار موتور بازی سازی Unity 4.3 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
آیا دوست دارید بازی هایی که میسازید دارای گرافیک فوق العاده ای باشد؟ در این قسمت میخواهم یک پلاگین بی نظیر یونیتی را برای اولین بار در ایران به شما معرفی کنم، البته این پلاگین توسط یکی از کاربران یونیتی بنام کریس کاهلر نوشته شده و رایگان نیست و در فروشگاه یونیتی به قیمت پایین 95 دلار فروخته میشود. اسم این پلاگین Dynamic Gi می باشد و همانطور که از اسمش پیداست برای ایجاد نورپردازی عمومی در رئال تایم مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که میدانید محاسبه Gi بسیار زمانبر است، اما چگونه در این پلاگین بصورت بلادرنگ این عمل انجام میشود؟ اولین بار در Unreal Engine 4 این امکان اضافه شد، الگوریتم محاسبه Gi از روشی بنام Voxel Cone Tracing استفاده می کند. خروجی Gi با این روش فوق العاده است، پیشنهاد می کنم دمو این موتور را ببینید. بعد از گذشت مدتی کوتاه، این پلاگین با این الگوریتم برای یونیتی نیز ایجاد شد و کاربران یوینیتی را خوشحال کرد.

ویدیو زیر نیز استفاده از Voxel Cone Tracing در یونیتی میباشد :



با آرزوی موفقیت برای همه شما ...


اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 45 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید