میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
vray-33-for-maya-released
جمعه 14 اسفند 1394
در
اخبار دنیای CG

موتور رندر V-Ray 3.3 برای Maya منتشر شد

جمعه 14 اسفند 1394
کمپانی Chaos Group بر اساس همون رویکرد و سیاست همیشگی خودش داره سعی میکنه یک نوع توازن و بالانسی رو در بین ورژن های مختلف انجین V-Ray بوجود بیاره. حتما میدونید که در ابتدا موتور رندر وی ری صرفا برای نرم افزار 3ds Max بود که رفته رفته با محبوب تر شدن این انجین نسخه های مختلفی برای نرم افزارهای مختلف از جمله Maya عرضه شد. اما پس از اون Chaos Group سعی کرد که ورژن های این نسخه ها رو نیز به همدیگه نزدیک و نزدیک تر کنه تا انتشار نسخه های جدید این انجین با یک نظم بهتری پیش بره.
 
بیش از 2 سال پیش برای اولینبار خبری منتشر شد مبنی بر رونمایی از V-Ray 3 برای نرم افزار تری دی مکس در رویداد سیگراف 2013 و در نهایت این نسخه در بهمن ماه سال 1392 رسما عرضه شد. اما چیزی نگذشت که خبر انتشار V-Ray 3 برای نرم افزار Maya هم از طرف Chaos Group منتشر شد. از اون به بعد نسخه های این دو ورژن از انجین وی ری تقریبا هماهنگ و گام به گام ارائه شدن.
 
01-vray-3-maya
 
حتما اطلاع دارید که دی ماه امسال V-Ray 3.3 برای نرم افزار تری دی مکس منتشر شد که عارف رضوی عزیز در مطلب (V-Ray 3.3 ! آپدیتی به سرعت 200 کیلومتر!) به شرح کامل ویژگی های این نسخه پرداخت. طبعا میبایست منتظر ارائه این نسخه برای نرم افزار مایا هم میبودیم که البته این اتفاق افتاد و روز گذشته کمپانی Chaos Group موتور رندر V-Ray 3.3 برای نرم افزار Maya رو رسما عرضه کرد. در ادامه نگاهی کوتاهی خواهیم داشت به ویژگی های جدیدی که بر روی این نسخه از انجین وی ری اضافه شده و البته در انتها ویدئوی بررسی ویژگی های جدید این نسخه رو باهم تماشا میکنیم.
 

تا 50% افزایش سرعت !

02-vray-33-maya
 
بگذارید خیلی رک و راست بگم که بازهم مهمترین ویژگی این نسخه به افزایش سرعت انجین مربوط میشه. کمپانی Chaos Group با افتخار اعلام میکنه که انجین V-Ray 3.3 برای نرم افزار Maya افزایش سرعت 20 تا 50 درصدی رو خواهد داشت. حتی کوچکترین افزایش سرعت در یک موتور رندر بشدت میتونه خودنمایی کنه و حالا 50% افزایش سرعت که دیگه خودش یک انقلاب در انجین محسوب میشه.
 

یک image sampler جدید

03-vray-33-maya
 
اما بعنوان دومین ویژگی مهم این نسخه میشه به افزوده شدن یک image sampler جدید اشاره داشت. این سمپلر جدید به اختصار VBAS شناخته میشه که برگرفته از کلمه Variance-based Adaptive Sampler هست و این قابلیت رو در اختیار شما قرار میده تا بتونید صحنه هایی با حداقل میزان نویز و کیفیت عالی رو در کمترین زمان ممکن رندر کنید.
 

بخش V-Ray RT برای Production

04-vray-33-maya
 
خب میدونید که V-Ray RT در مایا بیشتر بعنوان پیشنمایش مورد استفاده قرار میگرفت و حالا در V-Ray 3.3 این امکان بوجود اومده که بتونید از بخش V-Ray RT بعنوان رندر تصویر نهایی و یا همون production rendering استفاده کنید. افزوده شدن این ویژگی همونطوری که در نسخه مخصوص تری دی مکس بعنوان یکی از بهترین اتفاقات بحساب میومد، در نسخه مایا نیز میتونه نقطه شروعی برای رندر بسیاری از انیمیشن ها باشه. حتما میدونید که GPU Rendering همیشه بعنوان یکی از بهترین و سریعترین راه حل ها برای رندرینگ انیمیشن در ایران بوده و حالا با اضافه شدن production rendering برای بخش V-Ray RT در نرم افزار مایا میشه این پیش بینی رو کرد که این اتفاق مهم میتونه نقطه شروعی برای انتخاب این انجین از طرف انیمیشن سازان کشورمون باشه.
 

توسعه های بخش GPU rendering

05-vray-33-maya
 
پیشرفت ها و توسعه های بخش V-Ray RT و GPU rendering صرفا به موضوع production rendering خلاصه نمیشه و این بخش ریل تایم خیلی خوب تونسته خودش رو بروزرسانی کنه. کمپانی Chaos Group یک لیستی از مهمترین توسعه های بخش GPU rendering رو ارائه کرده که در قسمت زیر میتونید اونها رو مشاهده کنید.
  • Optimized material rendering
  • Optimized texture memory
  • Faster resizing and loading of textures
  • Improved AMD GPU support
  • Supports Projection nodes
  • Supports bitmap aperture with physical camera
  • Supports hair and particles from V-Ray proxy objects

ویژگی ها و توسعه های بیشتر ...

اما چیزهایی که در بالا اشاره شد شاید بخش کوچکی از ویژگی های جدید این نسخه بحساب بیاد. بدون شک بر اساس سیاست های این کمپانی توی هر نسخه ای از سری ورژن های وی ری 3 ما باید منتظر کلی تحول و قابلیت جدید باشیم. فرقی نمیکنه که نسخه مکس باشه و یا مایا اما چیزی که در این میون بیش از هرچیز دیگه ای به چشم میخوره روند رو به رشد و فوق العاده این انجین هست که باعث میشه با خیال راحت بتونیم به آینده روشن موتور رندر انتخابی خودمون یعنی V-Ray نگاه کنیم.
 
در بخش زیر ویدئوی معرفی ویژگی های جدید V-Ray 3.3 برای نرم افزار Maya تقدیم حضورتون میشه. پیشنهاد میکنم به هیچ وجه این ویدئوی فوق العاده رو از دست ندید.
 
مشخصات
مدت زمان : 5 دقیقه و 11 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 60 مگابایت

 
فقط در انتها لازم میدونم به 2 نکته خیلی مهم اشاره کنم. اول اینکه بزودی امکان دانلود V-Ray برای نرم افزار مایا در بخش های دانلود و تالار گفتگوی وبسایت بوجود میاد که مثل نسخه 3ds Max دوستان Maya کار نیز بتونن از جدیدترین و بهترین نسخه از وی ری برای نرم افزارشون استفاده کنن.
 
نکته دوم اینکه امکان تهیه نسخه قانونی V-Ray در ایران نیز فراهم شده که شاید در یک فرصت مناسب بتونیم در اینباره نیز مطلب و مبحث مفصلی رو داشته باشیم و بتونیم به سوالات گوناگونی که مطمئنم در ذهن بسیار از شما دوستان بوجود اومده پاسخ بدیم.
 
درضمن یه عذرخواهی هم به همه دوستان باید داشته باشم که توی این روزهای آخر سال سایت خیلی دیر به دیر آپدیت میشه و این موضوع رو بگذارید به حساب تراکم بسیار بالای کارها که البته برای سال جدید برنامه های فوق العاده ای رو براتون درنظر گرفتیم که مطمئنم برای تمامی دوستداران عرصه CG جذاب و ارزشمند خواهد بود.
 
بدون شک مثل همیشه به این موضوع هم اشاره داشته باشم که مهمترین بخش هر مطلب نظرات و دیدگاههای شماست. بازهم با حضور گرمتون در پرشور تر شدن فعالیت های سایت سهیم باشید. منتظر شما هستیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 36 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید