Mostafa3D - Forum Kunena Site Syndication https://mostafa3d.com/ Mon, 18 Feb 2019 23:57:53 +0000 Kunena 1.6 https://mostafa3d.com/components/com_kunena/template/nts_krevista/images/icons/rss.png Mostafa3D - Forum https://mostafa3d.com/ en-gb آینده بازی های ایرانی https://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=76&id=136786#136786 https://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=76&id=136786#136786
شاید بگید از کار یه نفره چه توقعی داری؟ یا مثلا شما خودت اول یه گیم بساز بعد بیا نظر بده.

قضیه اینه که تقریبا همه مخاطبین شما، کسایی هستند که فرق 2d 3d نمی دونن، دوست دارن بازی کنند و از بازی لذت ببرند. دانش نرم افزاری و انجین گیم و برنامه نویسی ... ندارند. اونها به این فکر نمی کنند که شما چند نفر بودید، چه انجینی استفاده کردید، مدل هاتون بهینه بوده یا نه، اصولا اصلا این چیزها رو نمی فهمند، و تنها چیزی که براشون مهم هستش گیم پلی و یک بازی جذاب هستش. اگه توانایی یا وقت ندارید که رو گرافیک کار سرمایه گذاری کنید، میتونید کمک بگیرید از کسایی که بلد هستند و میتونن کمک کنند.

این متن مینویسم چون حس میکنم این جریان بازی سازی تو ایران داره میره به سمت جریانی که واسه انیمیشن و صنعت و... افتاده. مشکل اساسی امروز انیمیشن ایران، به غیر از سرمایه گذاری سلیقه ای، کم بودن اعتماد مخاطب ایرانی و یا اصلا نبود مخاطب ایرانی است. کسایی که سالهای پیش شروع کردن به ساخت انیمیشن کمتر از اینکه به فکر تولید یک انیمیشن قابل رقابت با بازار جهانی باشند، به فکر فقط "تولید کردن" یه انیمشن بودند، فقط "کاری انجام داده باشند" یا سودی مالی به دست بیارن. این شد که خیلی زود شرکت های بزرگ دنیا از همه لحاظ از اونا جلو زدند و امروز انیمیشن ایرانی هیچ جایگاهی بین مخاطب ایرانی نداره.
به آمار و ارقام انیمیشن هایی مثل شاهزاده روم و فیلشاه که کاملا سفارشی و دست کاری شده است نگاه نکنید، خیلی راحت به سایت های فروش فیلم های آنلاین مراجعه کنید و نظر مخاطبین بخونید. و حتی "اگر" هم همه اینها رو باور کنیم، میشه با مقایسه با بقیه انیمیشن های ایرانی اینها رو یه اتفاق نامید.

مثال دیگه صنعت داخل ایران هست، اون زمانی که صاحبان شرکت های ایرانی چشم بسته، مشغول شمردن پول بودند، شرکت های بزرگی مثل سامسونگ و ال جی داشتن با سرمایه گذاری های وسیع به ارتقا خودشون فکر می کردند، و این شد که الان کالای ایرانی هیچ جایگاهی در بین خانواده های ایرانی نداره، و همه همون سرمایه دارها یا ورشکست شدند یا مجبور به تغییر کاربری. و طوری شده که الان حتی اگه شده شما نخبه و نابغه هم باشید بازم جایگاهی ندارید و برای فروش فقط چند دست از محصولات خودتون مجبورید از اسامی و نام های تجاری خارجی استفاده کنید.

مثال دیگه صنعت آموزش تیری دی و تودی هست که به اندازه کافی اینجا ازش صحبت شده، و ببینید به چه جایی کشیده شده، صنعتی که میتونست خیلی پولساز و اشتغال زا باشه، اما با بی فکری و خودخواهی های اولیه، الان در حال نابودی هستش.

خلاصه کلام اینکه دوستان، با بازی هایی که میسازید به فکر چند میلیون درآمد نباشید، به فکر سریع جمع کردن یه کار، سریع آپلود کردن و رسوندنش به 4000 5000 هزار کاربر فعال نباشند، به آینده فکر کنند به روزی که کاربر ایرانی دیگه تمایلی برای نصب بازی ایرانی نداره،
اگه این اعتماد به بازی ایرانی از بین بره، دیگه نه شما نه هیچ کس دیگه ای نخواهد توانست درآمدی از این زمینه داشته باشه. استفاده از مپ های تکراری، کاراکترهای تکراری، گیم پلی تکراری، مدل های ساده و آماده، نبود نور و رنگ و فضاهای دلچسب، نبود یه تریلر مناسب... همه باعث از بین رفتن تدریجی اعتماد و علاقه کاربرها به بازی ایرانی میشه.

نکته آخر اینکه فراموش نکنید جایی دارید زندگی می کنید که هیچ قانون کپی رایتی وجود نداره، و به بازار جهانی دسترسی ندارید، مخاطبین شما بیشتر از چند صد هزار نفر نیستند و دسترسی به انواع و اقسام بازی های کرک شده و رایگان، چند هزار تومان بیشتر خرج نداره ( خیلی وقتها اون چند هزار تومن هم نداره). در آخر هم نظرتون جلب میکنم به دیدن تریلر بازی gris ، ببینید با چه کسایی دارید رقابت میکنید. این گیم پلی بازی هستش و یه انیمه یا انیمیشن کوتاه نیست.
gris]]>
مباحث عمومی دنیای CG Mon, 18 Feb 2019 21:48:37 +0000
جلوه ی ویژه داغون سریال لحظه گرگ و میش !!!!! https://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=64&id=136779#136779 https://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=64&id=136779#136779 در سال 2019 اجرای کروماکی یکی از قدیمی ترین تکنیک های جلوه های ویژه توسط تیم یک مجموعه تلویزیونی اون هم به با ضعف 100 درصد و بسیار مشهود واقعا جای تاسف و تعجب داره ! الان واقعا کاربرای خانگی هم این تکنیک رو بدون ایراد تقریبا یا حداقل بهتر از این تیم حرفه ای تولید سریال برای تلویزیون ملی انجام میدهند ! تو این صحنه که از کروماکی برای اتوبوس استفاده شده وقتی اتوبوس میخواد توقف کنه و راننده فرمون رو میچرخونه به بکگراند بیرون توجه کنید !حتی بعد از توقف باز هم تصویر انتخابی برای جایگزین پرده سبز داغونه ! داغون!


کلیپ :

www.aparat.com/v/lGP4L]]>
گفتگوی آزاد Mon, 18 Feb 2019 19:27:01 +0000
پروژه Film Noair-LONDON RENDER https://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=136774#136774 https://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=136774#136774
نرم افزار ها :

مایا 2014 - منتال ری

آنلاین فتوشاپ(فتو پ آ ) فقط برای قرار دادن لیبل متن پایین صفحه. ----> آدرس فتوشاپ آنلاین :www.photopea.com/

منتظر نظرات.- پیشاپیش متشکر از حضورتون.

این که کیفیت اصلیشه که حجمش حدود 10 مگ هست حدود ساعت 1 شب گذاشتم حدود ساعت 8 صبح کامل شد !! سیستمم خب خیلی ضعیفه البته و اینکه والیتی رو رو بالا ترین حدش تنظیم کردم تو منتال ری و با رزولیشن بالا رندر گرفتم.: لینک کیفیت اصلی :
s9.picofile.com/file/8352657376/FINLA.rar.html
----------------------------------------------------------------------





آپدیت : رندر ماشین تکی خواستم کارتونی رندر کنم :
]]>
گالری طرح ها Mon, 18 Feb 2019 13:36:53 +0000
map generating https://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=136766&limit=6&start=6#136766 https://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=136766&limit=6&start=6#136766 دوستان روش مناسبی برای ایجاد مپ با حرکت پلیر رو به جلو یا جهتهای دیگه رو باهاش اشنا هستن ؟
مثل بازی پاکو
PAKO - Car Chase SimulatorPAKO - Car Chase Simulator]]>
یونیتی ( Unity3D ) Mon, 18 Feb 2019 07:35:47 +0000
پروژه سبک فیلم نوآر (تک فریم) https://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=62&id=136755#136755 https://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=62&id=136755#136755
نرم افزار ها : مایا 2014
رندرر: منتال ری

پست پرو هم نشده, چون سعی داشتم صددرصد سبک نو آر رو در رندرینگ تمرین کنم.

فایل کم حجم:


فایل اصلی (برای مشاهده کلیک کنید روی لینک زیر):

s9.picofile.com/file/8352538742/yyyyyyyyyy.rar.html]]>
طرح های درحال ساخت Sun, 17 Feb 2019 10:55:55 +0000
بازی ایرانی Section8 https://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=136731&limit=6&start=18#136731 https://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=136731&limit=6&start=18#136731 من سازنده بازی سکشن 8 هستم.
گیم پلی این بازی در لینک زیر قابل مشاهده هست.
لطفا اگر از این بازی خوشتون اومد بهش رای بدین
8 سال از عمرمو شبانه روز برای ساخت این بازی صرف کردیم به امید اینکه بتونیم یک بازی در خور و شایسته برای بازیکنان ایرانی بسازیم.در این راه از خیلی چیزها گذشتیم.خودتون از سختیهای گوناگون مطلع هستید.

لطفا اگر مقبول نظر بلندتون واقع شد از این بازی با رای دادنتون حمایت کنید.خیلی متشکرم از همتون

کد این بازی IGF0104 رو لطفا به سامانه 10008008800888 پیامک کنید.
لینک گیم پلی بازی SECTION8

www.aparat.com/v/RWXHQ
لینک این بازی در وبسایت بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
irangamefestival.ir/moredentezar

یک نکته قابل توجه عرض کنم: لطفا این بازی رو با بازی همنام با این بازی که در سال 2011 منتشر شده اشتباه نگیرید این دو بازی همنام هستند ولی هیچگونه سنخیتی با هم ندارند.فقط تشابه اسمیست.]]>
گالری طرح ها Sat, 16 Feb 2019 18:15:06 +0000
نظر سنجی:انتخاب بهترین آرتیست 97 https://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=64&id=136729&limit=6&start=6#136729 https://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=64&id=136729&limit=6&start=6#136729 آقا سال 97 هم داره تموم میشه .
من کلی امسال طرح تو گالری طرح ها دیدم میخوام با کمک همدیگه بهترینشونو انتخاب کنیم .
نظر من طرح های 4 تا آرتیسته .
بقیه رو نمیدونم ولی عالی ترین ها مال این 4 تا بوده .
البته 6 نفر انتخاب کردم از بین اونا این 4 تا در اومد .
بحثم در همین تاپیک.
فکر کنم پر حاشیه ترین تاپیک تو سایت بشه .
هرکی اعتراضی داره بگه تا کارشو نقد کنیم.
چرا این 4 تا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دلایل:
1- این 4 تا چون بیشترین ارسالی داشتن در گالری .
2- کیفیت کارشونم عالیه.
3-فعال ترین آدم های سایتم هستن .
هرکی فکر میکنه کارش بهتر از این 4 تا بوده بگه من جایگزینش کنم.]]>
گفتگوی آزاد Sat, 16 Feb 2019 16:55:47 +0000