ویژگی های جدید 3ds Max 2017 اعلام شد

در تاریخ سه شنبه, 31 فروردین 1395 در بخش اخبار دنیای CG - ویدئو بلاگ توسط مصطفی رضایی

نگاهی به ویژگی های جدید تری دی مکس 2017

ویژگی های جدید 3ds Max 2017 اعلام شد
باسلام خدمت همه شما دوستان عزیز. روز گذشته کمپانی Autodesk رسما ویژگی های جدید نرم افزار 3ds Max 2017 رو اعلام کرد. شاید شما هم در جریان برخی از این ویژگی ها قرار گرفته باشید و حتما میدونید که از چندی پیش تاپیکی در بخش تالار گفتگوی سایت با عنوان (ویژگی های جدید 3ds Max 2017 از زبان شاهدان عینی) ایجاد شد که در اون دوستان بررسی اجمالی رو بر روی این نسخه داشتن. موارد و آیتم های مختلفی در این تاپیک مورد بررسی قرار گرفت و حالا پس از اعلام ویژگی های جدید میشه گفت که اصلی ترین توسعه ها و بروزرسانی های این نسخه بر اساس همون مواردی هست که در تاپیک دربارشون صحبت شده بود.
 

 
ویژگی های جدید این نسخه شامل موارد زیر میشه:
 
  • --- 3D animation ---
  • Animation productivity (enhanced)
  • Text tool (enhanced)
  • Geodesic Voxel and Heatmap skinning
  • Max Creation Graph animation controllers
 
  • --- 3D modeling and texturing ---
  • Fast form hard surfaces
  • UV mapping (enhanced)
  • Object tool (enhanced)
  • Text and shape map
 
  • --- 3D rendering ---
  • Autodesk Raytracer Renderer (ART)
 
  • --- Dynamics & effects ---
  • Simple simulation data import
 
  • --- UI, workflow & pipeline ---
  • Asset Library
  • High DPI display support
  • Improved pipeline tools integration
  • Scene converter
  • Game exporter
  • Live link
  • Better support for Stingray shaders
  • Integrated Creative Market 3D content store
  • Max Creation Graph (enhanced)
  • Scene Explorer and Layer Manager (enhanced)
  • Design Workspace
  • Template system
  • One-click Print Studio access

 
اما کمپانی Autodesk طبق معمول هرسال ویدئوهایی رو برای معرفی ویژگی های جدید این نسخه از نرم افزار 3ds Max ارائه کرده که تماشای اونها خالی از لطف نیست. پیشنهاد میکنم که این ویدئوها رو تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 3 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 28 مگابایت
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 16 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 27 مگابایت
 
مشخصات
مدت زمان : 6 دقیقه و 46 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 100 مگابایت

 
خب دوستان حقیقتش صحبت درباره اینکه کدوم یکی از این ویژگی ها میتونه بعنوان اصلی ترین اتفاق این نسخه بحساب بیاد و یا اینکه آیا اساسا این تغییرات و توسعه ها برای یک نسخه کامل از نرم افزار 3ds Max کافی هست یا خیر، دیگه چیزی هست که شما باید بگید.
 
بی صبرانه منتظرم تا نظرات و دیدگاههای شما دوستان رو بدونم ... پس حتما نظرتون رو با ما به اشتراک بگذارید
 
یاحق
 
مصطفی رضایی

مصطفی رضایی

در زمینه گرافیک سه بعدی، انیمیشن سازی و جلوه های ویژه بصری فعالیت میکنم و با نرم افزار هایی مثل تری دی مکس، افتر افکت، فتوشاپ، ریل فلو، یونیتی و ... آشنایی دارم. این وبسایت از سال 1390 راه اندازی شد تا مرجعی باشه برای تمامی هنرمندان صنعت CG در ایران ...

نظرات (82)

  • master

    master

    31 فروردین 1395 ساعت 10:37 |
    از مایا چه خبر؟
    • master

      master

      31 فروردین 1395 ساعت 10:38 |
      راستی آیا این تغییرات در مکس نهایی هستن یا در چند روز آینده ممکنه چیز جدیدی و خبر جدیدی گفته بشه؟
    • َaimar

      َaimar

      31 فروردین 1395 ساعت 11:35 |
      درباره مایا چیز که خیلی جالب motion graphics tools هست .
    • احسان سراهیان

      احسان سراهیان

      31 فروردین 1395 ساعت 15:30 |
      مایا جدید که در واقع یک extension جدید هست و نه یک ورژن جدید سه به روز رسانی اصلی داشت :
      اول پک جدید کارکتر که شاید بشه گفت مهمترینش به روزرسانی ابزار blend shape یا همون morph در Max هست
      دوم مدیریت بهتر برای بخش رندر که از درخواست های قدیمیه کاربران مایا بود
      سوم خرید پلاگین mash که یک پلاگین موشن گرافیک هست برای مایا

      البته موتور قدرتمند آرنولد هم الان در اختیار آتودسک هست و عکسهایی که از ui مایا در اینترنت دسترس گذاشته شده جزء موتورهای رندر پیش فرض مایا قرار داده شده
      • master

        master

        31 فروردین 1395 ساعت 16:13 |
        مهمترین بروزرسانی Extension 2 همون موشن گرافشه.blend shape رو که از قبل داشت.فقط دو سه مورد بهبود در این ابزار داشت که آنچنان به چشم می آد.شما چطور می گی این blend shape مهمترین بروزرسانیشه؟؟!!
        راستی از مایا 2017 چه خبر؟؟گویا این نسخه دیر منتشر بشه.دارن گویا روی بیفروست کار می کنن، هنوز نتونستم به سرانجامی برسن:)
      • احسان سراهیان

        احسان سراهیان

        01 اردیبهشت 1395 ساعت 05:55 |
        !! چه کسی گفت blend shape مهمترین ارتقاء ورژن جدید هست ؟! و البته چه کسی گفت blend shape یک ابزار جدید هست ؟!!! شما با دقت بخون پک جدید کارکتر مهمترین ارتقایی که داره به روزرسانی ابزار blend shape هست البته بعضی فکر میکنن autoskin در این پک مهمترین ارتقا بخش پک کارکتره ولی این تکنولوژی هم توسط شرکتی مانند mixamo قبلا معرفی شده بود و هم قبلا رایگان روی سایت آتوسک در ابزار generate character منتشر شده بود البته ظاهرا هنوز ضریب خطای زیادی داره و هنوز قابل اعتماد نیست.
        در مورد دیر شدن انتشار هم بعید میدونم دلیل اصلیش بیفراست باشه چون همین الان توی سایت آتودسک در مورد ابزارهای جدید extension 2 از ارتقاء بیفراست اسم برده و من حدس میزنم دلیل اصلی نیتیو کردن بیشتر موتور arnold باشه .
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      01 اردیبهشت 1395 ساعت 13:30 |
      راستش درباره مایا به همین اندازه اطلاعات دارم که برای Maya 2016 بسته Extension 2 منتشر شده.
      اینکه نسخه 2017 قرار هست براش بیاد یا نه، الان چیزی نمیدونم ...
  • محمد بودات

    محمد بودات

    31 فروردین 1395 ساعت 11:31 |
    بسیار سپاسگزارم از مصطفی عزیز. این نسخه هم مثل نسخه ی قبل حرفی واسه گفتن نداشت. فقط موتور رندر جدیدش خود نمایی می کنه که مسلما اونم با توجه به اول راه بودنش کلی مشکلات و باگ ها و کمبود ها رو همراه خودش خواهد داشت. کسی نیست بگه اون غول رو از بین بردی ، آخه چرا امکاناتش رو نمی فرستی واسه بقیه نرم افزار هات. با این رویه فک کنم نسخه بعدی هم در کار نباشه.
    • احسان سراهیان

      احسان سراهیان

      31 فروردین 1395 ساعت 15:35 |
      موتور رندر art نه جدید هست و نه مهمترین تغییر مکس 2017 و البته به نظر من مهمترین امتیازش این هست که بعضی از شیدینگ ها را در کور مکس بومی کرد و در نتیجه کار را برای موتورهای رندر دیگه جهت وارد شدن به مکس ساده تر کرد.
      و در مورد از بین رفتن softimage مهمترین تاثیرش بر مکس MCG بود و البته افزایش سرعت آبدیتهای مکس و مایا تحت تاثیر استفاده از برنامه نویسان سافت ایمیج در مکس و مایا هست.
      • محمد بودات

        محمد بودات

        01 اردیبهشت 1395 ساعت 16:51 |
        مگه سوفت ایمیج . مکس اسکریپت داشت؟ . اگه داشت شاید حرفتون درست باشه. ولی چیزی که من متوجه شدم. mcg نودبیس شده ای هست از زبان برنامه نویسی مکس اسکریپت.
      • احسان سراهیان

        احسان سراهیان

        02 اردیبهشت 1395 ساعت 14:50 |
        بعد از رده خارج کردن سافت ایمیج، اکثر برنامه نویسان این غول نرم افزاری به دو گروه تقسیم شدن اکثرا را به تیم مایا جهت بومی کردن nayad که الان با نام bifrost شناخته میشه به نرم افزار مایا فرستادن و تعدادی هم از تیم برنامه نویسی ICE جهت تجربه ای که داشتن برای پایه گذاری MCG به مکس فرستاده شدن.
    • احسان سراهیان

      احسان سراهیان

      31 فروردین 1395 ساعت 15:35 |
      موتور رندر art نه جدید هست و نه مهمترین تغییر مکس 2017 و البته به نظر من مهمترین امتیازش این هست که بعضی از شیدینگ ها را در کور مکس بومی کرد و در نتیجه کار را برای موتورهای رندر دیگه جهت وارد شدن به مکس ساده تر کرد.
      و در مورد از بین رفتن softimage مهمترین تاثیرش بر مکس MCG بود و البته افزایش سرعت آبدیتهای مکس و مایا تحت تاثیر استفاده از برنامه نویسان سافت ایمیج در مکس و مایا هست.
    • سیاووش راد

      سیاووش راد

      31 فروردین 1395 ساعت 16:01 |
      اخ گفتی اقای بودات.

      چیزه جدیدش و باگش بخوره تو سرشون این اموزشا رو نمیگ:(.

      مثلا MCG زدن و هی بهش مینازن خوب قبول اخه نباید یه اموزشی یه کوفتی یه ... و ... براش بزارن.

      واقعا موندم تو اموزش چه مرگشونه. نمیدونم چکار دارن میکنن. تا مکس 2011 Reactor داشتن یه دفعه ..... توش و فاتحه.الان موقع منتال شده.

      راستی از اکتنشن 2 چیز جدیدتری اورد یا همونا رو گرفته رنگ کرده به عنوان 2017؟

      بازم مدلسازی تکسچر (که مربوط به مدلسازیه) .

      تنها روزنه امید به این MCG یعنی همه کمبودایه مکس رو میگیم MCG :))
  • مجتبی اعرابی

    مجتبی اعرابی

    31 فروردین 1395 ساعت 12:04 |
    ممنون مصطفی عزیز. امیدوارم کاربران مکس براشون راضی کننده باشه این نسخه گرچه من که چیزی خاصی توی فیلم ها ندیدم منو که راضی نکرد
  • رضا فر

    رضا فر

    31 فروردین 1395 ساعت 12:20 |
    سلام...اگر اشتباه نکنم قیمت این نرم افزار امسال خیلی بیشتر شده...چیزی حدود 8000دلار....من متوجه نمیشم این جهش قیمت دقیقا برای چی اتفاق افتاده...
    • احسان سراهیان

      احسان سراهیان

      31 فروردین 1395 ساعت 15:37 |
      :) از این ورژن محصولات بخش سرگرمی آتودسک دیگه فروشی نیستن که قیمتشون انقدر بالا بره بلکه اجاره داده میشوند.
  • علی

    علی

    31 فروردین 1395 ساعت 12:51 |
    پارسال بنده گفتم مکس واقعا نهدتیمی داره و نه حرکت درستی برای مکس میزنه یک بروز رسانی که سه سال کمپانی قرار بود فکی برای مکس کنه نتیجه ایندهمه فکر شد یک موتور رو دوباره داخل مکس کرد و دیگر هیچ
    • احسان سراهیان

      احسان سراهیان

      31 فروردین 1395 ساعت 15:41 |
      این موتور نسبت به تغییرات انجام شده ارزش خاصی نداره و از قبل در سایت آتودسک به صورت رایگان در دسترس بود البته برای کاربران معماری و طراحی صنعتی اتفاق خوبی هست چون ورود و خروج به نرم افزار های صنعتی مثل revit را با کیفیت و جزییات بیشتری در سطح متریال و تنظیمات نور و رندر انجام میده.
      در ضمن شاید مهمترین تغییر 7-8 سال اخیر مکس سال پیش با اومدن MCG برای مکس افتاد
      .
  • احسان شمسی

    احسان شمسی

    31 فروردین 1395 ساعت 13:34 |
    ممنون مصطفی دمت گرم

    البته این نسخه ی مکس شاید به ظاهر تغییر خیلی خاصی نکرده باشه ولی به نظر من داره خوب پیش میره.

    توی MCG که اتفاقات خیلی جالبی داره میوفته که ادامه دار هم هست مطمئنا-این از همه برای من مهمتره. آینده ی MCG رو واقعا خوفناک میبینم :))

    البته ابزارهای ریز و در عین حال قدرتمندی که به curve editor اضافه شده و همینطور امکانات خوبی که توی uv mapping شاهدش هستیم. اینها چیز هایی نیستن که بشه به سادگی از کنارشون رد شد. از قدیم گفتن فلفل نبین چ ریزه وانگهی دریا شود :)))))


    مکس توی نسخه ی 2016 واقعا فوق العاده بود و عملا جوابگوی هر نیازی هست. فقط مشکل آزار دهنده مکس، از نسخه ی 2010 به بعد پایین اومدن سرعت ویوپرت بود که توی 2013 به اوج خودش رسید ولی از 2014 به بعد روند بهبودی خوبی داشته و توی این نسخه ینی 2017 خیلی خیلی بهتر شده.

    بهترین سیاستی که اتودسک میتونه داشته باشه فک میکنم همین روند بهبود امکانات فعلی هست که ظاهرا داش eddie داره خوب عمل میکنه :))
    • احسان سراهیان

      احسان سراهیان

      31 فروردین 1395 ساعت 15:44 |
      با شما تا حدود زیادی موافق هستم و البته بومی شدن python و گسترش پشتیبانی از اون را نباید جا انداخت اتفاق کمی نیست.
    • master

      master

      31 فروردین 1395 ساعت 16:03 |
      اودسک همینطور پیش بره و هودینی و مایا هم همینطور پیش برن... اونوقت کاربرا سوق پیدا می کنن به هودینی و مایا...مکس هم می مونه دست معمارا
      • احسان سراهیان

        احسان سراهیان

        01 اردیبهشت 1395 ساعت 06:05 |
        تا حدود زیادی از چندین سال پیش این اتفاق افتاده، توی ایران هم تعداد کسانی که مکس را رها کردن کم نیست البته اومدن perlberg و تغییرات اساسی که داره روی مکس انجام میده در دو سال اخیر خیلی ها را امیدوار کرده.
    • time

      time

      31 فروردین 1395 ساعت 16:47 |
      میازارید موری که دانه کش است. که جان دارد و جان شیرین خوش است....جیب هایش پر از کشمش است .....جد و آبادش هم چاقو کش است!!!! دوستان کم لطفی نکنید ویژگی ها خوبه و کم هم نیست !!!MCG نقطه ی قوت پیشرفت در مکس هست . نمی دونم چرا احساس می کنم که اگه آتودسک در انتشار مکس استرس نداشت حالا حالا ها منتشرش نمی کرد.!!!!احساسه دیگه !!!!!
      در اکستنشن تازه مایا هم ویژگی های خوبی اضافه شده.
      احسان جان نظرت رو لایک می کنم
  • عبدالجلیل سلطانی

    عبدالجلیل سلطانی

    31 فروردین 1395 ساعت 15:39 |
    با درود به مصفی عزیز

    آقا دست مریزاد , عالی , با معرفی خوب و همه جانبه شما , وقت کاربر برای جستجو در سایت های خارجی , مرتفع میشه ,
    ممنون از وقت و انرژی ارزشمند شما .

    همیشه موفق باشید
  • احسان سراهیان

    احسان سراهیان

    31 فروردین 1395 ساعت 15:46 |
    مصطفی عزیز یک فیلم دیگر هم توسط آتودسک در مورد ظاهر جدید مکس آپلود شده بود که جا انداختی ;)
    • عبدالجلیل سلطانی

      عبدالجلیل سلطانی

      01 اردیبهشت 1395 ساعت 08:28 |
      با درود به شما احسان عزیز

      ممنون از توجه شما ,
      امید که همیشه شاهد نقدهای دقیق شما در , نرم افزارهای تخصصی , باشیم

      همیشه موفق باشید
      • احسان سراهیان

        احسان سراهیان

        02 اردیبهشت 1395 ساعت 14:57 |
        نظر لطف شماست عبدالجلیل عزیز
  • time

    time

    31 فروردین 1395 ساعت 16:53 |
    استاد رضایی دستتون در نکنه .امیدوارم سایت فعالانه تر به جلو حرکت کنه .یه جور کم تحرکی در سایت احساس می شه .

    با لوگوی جدیدش حال نکردم قبلی بهتر بود .امکانات اضه شده خوب ب نظر می رسه .
    منتشر نشدن نسخه ی جدید مایا برام سواله؟نکنه می خواد دیرتر ولی با آرنولد منتشرش کنه ؟
    تشکر فراوان استاد امیدوارم همواره موفق و سربلند باشید
  • عرشیا

    عرشیا

    31 فروردین 1395 ساعت 17:18 |
    درود مصطفی عزیز :) .
    آقا دمت گرم ممنونم :) .
    من که راضی ام سرعتش رفته بالا واسه من عالیه :) . آرنولدم که آینده میاد دیگه هورا :) . من نمیدونم چرا یه عده انقد شدید طلب پیشرفت دارن !! بابا شرکت خودشه ، نرم افزاره خودشه . حال نکرده توسعه اش بده . اصن میخواد 10 ورژن همینطوری بسازه قیمتشم بکنه 100000 دلار ! حالا اگه فک میکنی این نرم افزار در حد توانایی های شما نیست و ضعف های بسیاری داره و نمیتونه کار هایی که میخوایدو انجام بده ! خب کار نکنید ! خیلی ساده اس ! باور کنید بدون هیچ تعصب و جبهه گیری و خشونتی ، دارم در کمال آرامش اینو میگم . از وقتی یادمه هر بار مکس نسخه جدید داد خیلیا اومدن گفتن مایا اینطوری پیشرفت کرد ال کرد بل کرد مکس در جا میزنه ! هودینی فلان چیزو آورد پیشرفت کرد ترکوند مکس در جا میزنه ! بابا خب قبول ! برادر من این همه شاهکار تو کارنامه مایائه . دیگه از پیکسار و امثالهم و این همه انیمیشن شاخ سند بزرگتر که مایا غوله !؟؟؟ برید شما مایا کار کنید باشد که شاهد رضایت ، پیشرفت و شاهکارتان باشیم :) . جلوه های ویژه ام که هودینی رسما ترکونده . میتونید استفاده کنید .
    واقعا نمیدونم چرا یه عده زیادی قسم خوردن که به مکس کارا اثبات کنن این نرم افزار داغونه و در آینده تولیدش متوقف میشه ! بابا قبول کردیم دیگه :) .
    خداییش من هیچ اصلا حرف من رو قبول نکنید . برید پست های مربوط به مایا توی بلاگ رو بخونید . مثلا مطلبی که برای مایا 2016 نوشته شده . کاربری گفته : درود به پادشاه نرم افزار ها ، مایا . یا مثلا حمید که مکس کاره به مایا احسنت گفته ، یا مثلا ناصر تا جایی که میدونم C4D کار میکنه گفته مایا خیلی خوبه و پیشرفت داشته و چه غولی شده یا بریم تو مطلب در اعماق مایا : کاربری گفته اگه مایا بایفراستم نمیاورد باز از مکس پیشرفت بهتری داشت . مکس کاری گفته نه خیر ؟؟؟ کسی چیزی گفته ؟؟ ولی یا خدا که مکس نسخه جدید بده کسی تعریف کنه .... دیگه خون و خون ریزی ... خدا وکیلی هر جای دنیا منه ایرانی نظر دادم دعوا شده ! برید فرومارو ببینید :))) . واقعا خواهش میکنم چشم گوشی کنید از ضعف های این نرم افزار ضعیف . ولش کنید .
    اینو جدی میگم حتی اگه ایران و امریکا نزدیکترین متحدان همدیگه بشن بازم اتودسک سایتشو رو ایران باز نمیکنه ! چون کافیه دو روز باز باشه تا ببینه چه بلبشویی میشه :)) .
    خدا به داد من برسه بعد این کامنت :)) .
    • مجتبی اعرابی

      مجتبی اعرابی

      01 اردیبهشت 1395 ساعت 13:42 |
      غیر منصفانست همه تقصیر رو گردن کاربران ایرانی بندازین یه چرخی توی سایت های خارجی هم بزنید کامنت های مربوط به نسخه جدید مکس رو بخونید نارضایتی رو میتونید ببینید کسی که گفته اگه قراره اینقدر پول بدم مکس بخرم خوب همین حدودا پول میدم هودینی میخرم!!! خوب حق داره ما اینطوری استفاده میکنیم اما اونا انتخاب براشون خیلی مهمه کلی پول میدن اگه ماهم پول میدادیم الان اولین معترضین به بالا رفتن قیمت شاید خود ماها میبودیم.
      سیاست اتودسک اینکه که یه نرم افزار رو داشته باشه و روش متمرکز بشه که خوب مایا رو انتخاب کرده داره یه جورایی مادباکس رو به مایا میبره اسکالپ رو اورد به زودی بخش های دیگم اضافه میکنه ،پلاگین میخره قصد اضافه کردن موشن گرافیک داره کلی پول خرج توسعه اون میکنه کاری که بقیه کمپانی ها میکنن و متمرکز روی یک نرم افزار میشن .
      این احتمال که مادباکس و مکس رو هم بلایی شبیه به سافت ایمیج سرشون بیاره هست سایت digital tutors در بخش بلاگ خودش مطلبی منتشر کرد با این عنوان ?will-3ds-max-die-next میتونی سرچ کنی بخونی پس فقط ما ایرانی ها این احتمال رو نمیدیم که نرم افزار دیگه این رو حذف کنه.فعلا که اتودسک رقابت جدی ای رو برای اینکه بهترین بین از هودینی و سینما فوردی و مودو باشه در پیش گرفته و مایا رو در کانون توجه قرار داه ببینیم در اینده چی پیش میاد ولی به طور کلی همه نرم افزرها محترم هستن برای من و کارنامه های درخشانی دارن مخصوصا مکس که گذشته بسیار قابل توجهی داشته .
      • master

        master

        01 اردیبهشت 1395 ساعت 14:43 |
        مجتبی.لایک
    • علیرضا*

      علیرضا*

      02 اردیبهشت 1395 ساعت 11:29 |
      اینکه خیلی از کاربران مکس غرغر میزنن و نگران پیشرفت این نرم افزارن منطقیه بنظرم ....
      چرا؟

      چون واسه این نرم افزار وقت گذاشتن عمرشون رفته تلاش کردن معلومه انتظاراشون بالا هست .... همینجور الکی نیست که یهو سوئیچ کنن رو یک نرم افزار دیگه که هیچ تخصصی نسبت بهش ندارن ....
      اگه سوئیچ کردن راحت بود دیگه این بحثا نبود اصلا....

      برا همین کسانی مثه شما و اوتودسک باید به نظر کاربانشون اخرتارم بذارن و اتودسک باید خواسته های اونا رو برآورده کنه
      • عرشیا

        عرشیا

        02 اردیبهشت 1395 ساعت 19:04 |
        ببین رفیق نظر من اصن مهم نیست و نکته دقیقا اینجاست اونی که عمرشو گذاشته و مکس رو واقعا یاد گرفته هیچوقت غر نمیزنه ! هیچوقت ! الان تو همین سایت برو گالری رو نگا کن و افرادی که از نظر خودت حرفه ایه مکسن رو ببین . همه میگن مکس عالیه و نیاز های مارو جواب میده . اونی که بلد نیست اعتراض میکنه . این جدیه ها . من هیچ تو خودت برو هرکی گفت مکس ضعفی داره بگو نمونه کار بده . یا بپرس چیکار میخواستی بکنی که مکس نتونست ببین چی داره بگه . و یه نکته اینکه منبع این آماراتونو از کجا میارید ؟؟؟ الان تو سایت نگا کنید مکس 3687 موضوع با 16870 پاسخ داشته . مایا 554 موضوع با 2230 پاسخ . این خودش نشون دهنده تعداد کاربرای این نرم افزار تو ایرانه . حالا نمیدونم از کجا میگید کاربرا دارن کوچ میکنن ؟؟!!!!
        و سوال آخر : یک دلیل قانع کننده بیارید که من نوعی به عنوان یک انیماتور در حد معمول باید از مکس سوئیچ کنم مثلا به مایا یا غیره ؟؟ یا اینایی که میگید سوئیچ کردن ، برید بپرسید چراشو . بحث و حرف زیاده و خسته کننده که نه شما وقت و حوصلشو داری نه من ... فقط بگو مثلا منه فعال در انیمیشن میخوام فلان کارو بکنم با مکس نمیشه . همین .
      • روحانی

        روحانی

        03 اردیبهشت 1395 ساعت 01:01 |
        1-ببین کاربرای مکس زیادن، این ربطی به این نداره که تعداد کوچ کننده ها به مایا داره زیاد می شه که آمار بازدید کننده ها رو می گن...حالا بماند که قربون مکس برم، تعداد زیادیشون معماران یا توی کار معماری دیزاین و اینجور چیزاست.مکس هم از قدیم نه که توی این کار معروف بوده و دانشگاه های تدریس می شده، همچنان در ذهن ها به عنوان نرم افزار مدلینگ معماری و رندرینگ حک شده و از این بابت کاربرانش بیشتره.
        2-همین بالا آقای بودات از مدیران تالار مکس هستن از نسخه های جدید مکس گلایه کردن.البته کاربرای حرفه ای تر و مطرح تر در این زمینه محتاط تر هستن.چون تعصب دارن روی مکس، ممکنه که واقعیات رو بیان نکنن و از مکس حمایت کنن.پس شیوه آمارگیری پیشنهادی شما کاملا غلط و اشتباهه.
        3-به اساتید انیمیشن رجوع کنید.اونها که با مکس و با مایا هر دو کار کردن بپرسید.بلا استثنا می گن مایا یک سر و گردن در زمینه انیمیشن بالاتره.الان حوصله ندارم دنبال لینک بگردم.خواستی می گردم، لینک می دم.

        یک سوال، توی ایران که نرم افزارا و پلاگینا رایگانه، اگرم رایگان نباشه، قیمت هردو نرم افزار تقریبا یکسانه.چرا همه انیمیشن های سینمایی امسال که هشت نه تا بود همگی با مایا ساخته شدن؟چرامایا انتخاب شده؟نمی دونم چرا انقدر از مکس دفاع های بچگانه می کنید و نمی خوایید قبول کنید واقعیت رو...
      • علیرضا*

        علیرضا*

        03 اردیبهشت 1395 ساعت 07:54 |
        دوست خوبم از طرز حرف زدن شما تعصب کاملا مشخصه و این این بحث رو در آخر بی نتیجه میکنه

        من کاربر مکس هستم در سطح معمول و علاقمند شدید به این نرم افزار اما بدون هیچ تعصبی!
        چیزایی هم که عنوان می کنم تجربه شخصی نیست هم صحبتی با بزرگان مکس و مایا و هودینی و... داشتم

        حالا در مورد سوال شما ... بله با مکس هم میشه هر انیمیشنی ساخت... اما بحث سر روش کار هست... شاید یک قطار برقی و یک قطار زغال سنگی سرعت برابری داشته باشن اما اون برقی با یک کلید راه می افته این زغالیه پدر راننده قطار و در میاره تا راه بره ...
        خیلی از انتقاداتی که کاربران حرفه ای مکس دارن رو اگه اتودسک عملیاتی کنه دیگه همه چی حله ... میتونه هم این کارو بکنه ولی دلیله اینکه نمیکنه رو نمیدونم!! شاید میخواد نرم افزارای دیگش هم فروش بره
      • عرشیا

        عرشیا

        03 اردیبهشت 1395 ساعت 11:51 |
        ای بابا . . . .
        خداییش اون بخش اصلی پیام منو میخونید ؟؟؟ یا اصن مصطفی امکانش هست من پیاممو کامل ببینم اینا ناقص ؟؟؟؟؟!!!!! 10 بار گفتم ولی اصن هیچ کس سمت اون قضیه نمیره :))) .
        این همه حرف بی اساس میزنید هنوز نتونستید یه مثال بزنید ... بابا چقد حرف ؟؟؟ منم دیشب یه بوگاتی خریدم برج میلادم معامله کردم ... به حرف باشه راحته . بابا گفتم مثال بگید چی مثلا ؟
        یه حرفو شونصد هزار بار میخواید بگید ؟؟ چرا مایا ؟؟ این صد هزار بار ، مایا نسخه های مک و لینوکس داره وشرکت ها استقبال میکنن . (( گرچه استودیو خوفی مث بلار هنوز با مکس شاهکار میزنه )) این صد هزار بار . باز بیا بگو چرا شرکت ها .... :))) . عجب ....
        آخه مگه مال بابامه تعصب داشته باشم . من مکس کار شاید دارم اشتباه میکنم شما از اشتباه درم بیارید ! میگی مکس اون قطار ذغالیه اس مایا برقی . اوکی . بیا ببینیم چقد درسته این حرف تو یه مقصد تعیین کن من با ذغالیه میام تو با برقیه ببینیم کی زود تر میرسه ! شاید تو راس میگی و من اشتباه میکنم .
        بابا حرف به درد نمیخوره .
        1_ 10 بار گفتم یه نکته بگید ببینیم مکس چه ضعفی داره و چه کاری نمیتونه انجام بده .
        .......
        یا نه میگی بحث یه قابلیت خاص نیست بحث راحت تر به نتیجه رسیدنه . خب باشه بازم قبول .
        .......
        2_یه قابلیت بگو شما که با مکس سخت به نتیجه رسید و با مایا سریع ( گرچه این داستان بین تمام نرم افزار های دنیا هست مثلا هودینی یه افکتی رو خیلی سریع در میاره و در مایا یا مکس کمی وقت بیشتری میطلبه ) ولی من بازم حاضرم تو یه مثال بگی ببینیم منظورت چیه . مثلا همه میگن انیمیت تو مایا بسیار راحت و سریعه . باشه یه ریفرنس بزاریم شما با مایا انیمیت کنید من با مکس . بعد ببینیم کدومش سریع تر و با کیفیت تره . یا نه همه تون میگید مایا ریگ خوف داره و مکس نداره یا سخته یا اسکریپت میخواد و ... بازم عشق است یه کاراکتر میزاریم ببینیم کی سریع تر و با کیفیت تر ریگ میکنه .
        ------------
        ولی میدونم بازم هیچ کدومتون به اینا توجه نمیکنید . باز میاید میگید تعصب در تو موج میزنه :)) . اساتید مکس و مایا اینو میگن ! (( چند ساله ما از امثال شما نقل قول اساتید رو شنیدیم ولی هیچوقت خودشونو نشناختیم یا خودشون چیزی نگفتن ! اساتید گمنام و مجهول الهویت :))) . یه دیالوگ معروف میگم : ببین لعنتی مایا یه سرو گردن از مکس تو انیمیشن بالا تره ولی دلیلش به منو تو ربطی نداره . این یه رازه و منم نمیتونم برات مثال و دلیل بیارم :)))) . یا یکی دیگه مکس از قدیم مال معماری بوده . خب باشه Vray اصلا برای معماری و تکفریم ساخته شده به طوری که با نسخه زیر 1.5 اصن غیر ممکنه انیمیشن ساخت چون قابلیت رندر انیمیشن بدون فلیکر نداره . خب که چی ؟؟ تا قیامت اینه ؟؟ الان با Vray انیمیشن نمیسازن ؟؟ نمیشه ؟؟ vray showreel VFX رو ببین میشه . پس قرار نیست تا ابد همین باشه ! آقا من بچه گانه دفاع میکنم و حقیقت رو قبول نمیکنم . میدونی چرا ؟ چون تو نمیگی حقیقت چیه !!!! میگی پورش از بی ام دبلیو بهتره . میگم سرعتش میگی نه . میگم قدرتش میگی نه بحث این نیست . میگم هندلینگ میگی ای بابا بچه گانه دفا نکن . میگم خب چیش خوبه اصن جواب نمیدی . میگم خب هردو میرسن به مقصد میگی بحث رسیدن نیست چطور رسیدن مهمه . میگم خب اون چطوری میرسه که این نمیرسه باز غیبت میزنه . میگم خب دلیل بیار میگی راننده های حرفه ای میگن . میگم خب اونا کی ان و چرا این حرفو میزنن و دلیلشون چیه باز . . . .
        بابا بسه دیگه . دلیل !
      • ali B

        ali B

        03 اردیبهشت 1395 ساعت 14:48 |
        سلام به همه
        من خودمو زیاد درگیر اینجور بحثی نمیکنم ،ولی دیدم شما زحمت کشیدین کلی تایپ کردین برای همین منم خواستم نظرم رو بگم.
        - اول اینکه ، اولین نرم افزاری که من شروع کردم مکس بوده و نصف مکس رو از help یاد گرفتم (چشممو براش گذاشتم)پس کاملا باهاش آشناهستم.
        - آیا شما از مایا به طور حرفه ای استفاده کردین (منظورم اینکه با یه باکس درست کردن وextrude نمیشه گفت ...)؟؟ اگه کار نکردین در مورد مایا نظر ندین لطفاً
        ......................................
        بیشتر کاربرانه مکس تاکید دارند که شرکت BLUR از 3ds max استفاده میکنه ،برای همین یک مثال از همین شرکت براتون میزنم ،کافیه به این صفحه http://www.blur.com/job/rigger/ سایت BLUR سر بزنید و به قسمت مهارت ها برای rigger رو چک کنید ... چرا مایا؟ چرا مکس نه؟؟؟!!! حالا هی شما بگو...........
        من قصد بی احترامی که کاربرانه مکس رو ندارم ولی اگه مکس thinking particle رو نداشت ، شرکتی مثل BLUR از مکس به عنوان نرم افزار اصلی استفاده نمیکرد .
        چیزی که خیلی واضحه اینکه بیشترین تمرکز autodesk روی مایاست از کسانی که به تیم مایا اضافه شدن تا هزینه های که برای مایا میکنند . در حال حاضر maya نماینده autodesk هست ، و maya 2017کل حیثیت autodesk ،
        دیروز داشتم Ornatrix برای مایا تست میکردم ، شما فکر میکنی چرا خیلی از پلاگین های مکس برای مایا هم اومده ولی از پلاکین های مایا هیچ کدوم به مکس اضافه نشده؟؟؟؟(البته تا اونجای که من خبر دارم) renderman,Arnold,yeti,…
        در ضمن مایا فقط توی زمینه انیمیشن قوی نیست ، در قسمت مدلینگ هم قویه ،، فقط کافیه یاد بگیرین چطور با مایا کار کنید اون وقته که کار کردن با مکس براتون سخت میشه (البته این کاملا نظر شخصیه )
    • master

      master

      03 اردیبهشت 1395 ساعت 12:05 |
      منم یک چی بگم؟آقا حاظرید، اگر مایلید، یک مدل رو ریگ و انیمیتش کنیم و از صفحه مانیتور هم فیلم بگیریم...و قضاوت رو به دست کاربرا بسپاریم؟؟من قراره بک مدل کاراکتر رو انجام بدم و در سایت قرار بدم.مایل بودید همون مدل رو ریگ کنیم؟هم فاله و هم تماشا و هم آموزش...قضاوت رو هم به کاربرا بسپاریم؟حاظرید؟من با مایا یکی هم با مکس؟
      • عرشیا

        عرشیا

        03 اردیبهشت 1395 ساعت 14:16 |
        اگر شما مدعی قدرت و سرعت بیشتر مایا به مکس هستید ، بله من حاضرم . که فکر نمیکنم اینطور باشه .
        و صرفا یه مقایسه دوستانه و ساده مد نظرتونه . اگه دوستانی که این ادعا رو دارند بیان . بله . تاپیکشو میسازیم قوانینو میگیم و بسم الله .
      • سیاووش راد

        سیاووش راد

        03 اردیبهشت 1395 ساعت 16:16 |
        اقا من قبلا این رو پیشنهاد داده بودم همون مدل لانگ جان سیلور بعده اماده شدن دسته میکانیکیش یا ... رو بچهها از هر نرمافزاری بیان ریگ کنن مکس مایا بلندر و سنیما بدون حاشیه. حال میده

        اقا چند تا ریگ از این بلندر فسقلی دیدم واقعا جالب بود تازه بچههای مایا اومده بودن درستش کردن و گفتن تو مایا هم میشه واقعا جالب بود من یکی دیگه جرات ندارم یه نرمافزار رو دسته کم بگیرم
      • master

        master

        03 اردیبهشت 1395 ساعت 17:28 |
        اگر اشتباه نکنم.شما موافقید...من از کاربرای دو آتیشه مایا هستم!!و فکر می کنم بی خود نیست که گفته می شه مایا در ریگ و انیمیت بهتر عمل می کنه...من امروز یا فردا تاپیکی در این رابطه ایجاد می کنم.البته تا آنزمان به شما این فرصت رو می دم که یک بهونه بیارید و از کار کنار بکشید و انصراف بدید:))))
        منتظر باشید.منتظر هستم!
      • عرشیا

        عرشیا

        03 اردیبهشت 1395 ساعت 19:39 |
        دوباره سلام .
        خیلی خوبه . واقعا یه بار یه حرکتی بزنیم ببینیم بالاخره داستان چیه . فقط یه نکته ای رو بگم . رفقا بنده هیچ مشکلی با کسی ندارما :) . یه بحث علمی و فنیه . همین ! نتیجه ام قرار نیست اتفاق خاصی بیوفته . یا یکی با مکس سریع تر و بهتر کار رو انجام میده که ینی حق با من بوده . یام که این اتفاق در مایا میوفته ینی من در اشتباه بودم و حق با شما بوده . قبلا هم گفتم بحث سر ادعای سرعت و کیفیت نرم افزاره و نه شخصی . ( البته بارها گفتم هردو غول ان و مهم کاربره فقط وقتی بحث پیش میاد که کسی ادعای برتری اونیکی رو داره که من میگم نه ، اینطور نیست . الانم داستان ازین جا شرو شد که گفتید این ذغالیه و ... ) . و اینکه دیگه نیازی نیست بگی من بهت فرصت میدم بهونه بیاری و ... البته اینارم میزارم پای کل کل رقابت نمک داستان :) .
        حالا تاپیک رو ساختید صحبت ها انجام میشه :) . منتظرم .
  • مهدی رضائیان

    مهدی رضائیان

    31 فروردین 1395 ساعت 19:18 |
    با سلام و تشکر از شما جناب رضایی عزیز بابت ارائه این اخبار جدید در مورد ویژگی های جدید مکس 2017 و البته در این نسخه اتفاقات جدیدی در رابطه با تعامل بین نرم افزارهای Revit ، 3DS Max و Stingray و سیستم رندرینگ جدید ART افتاده و البته مشخص نیست که این سیستم رندر با توجه به سادگی بیش از حد اون و سریع بودن تا چه حد میتونه خودشو به عنوان رقیبی در بین سیستم های رندر قدیمی و جا افتاده مکس ثابت کنه.
    موفق و پیروز باشید
  • محمدیان19546797660

    محمدیان19546797660

    31 فروردین 1395 ساعت 21:07 |
    تشکر میکنم که بازهم مارو در جریان اینکار قرار دادین
    فکر میکنم سیاست اتودسک اینه که اضافات مفید(امکانات) رو برای کمپانیهای خودشون رو نگه میداره و بصورت انحصاری قرار میده و تا جایی که بنده اطلاع دارم اینه که تغییر بخصوصی درش دیده نمیشه اما مهمترین مسئله تغییر تحولات خود برنامه مکسه که داره بهترینهارو جایگزین کنه که عجیبتر حجمش رو بالا میبره این برای کاربران سوال کننده است
    درکل ممنون
  • ع.ن

    ع.ن

    31 فروردین 1395 ساعت 21:57 |
    با سلام از توجهات شما ممنون هستیم
  • Siavash Talebi

    Siavash Talebi

    31 فروردین 1395 ساعت 21:59 |
    سلام توی ویدیو یه لایبرری رو نشون میده که شامل تعداد زیادی آبجکت و تکسچر می خواستم بدونم جدیدا اضافه شده یا بوده باید جدا نصبش کرد assest library لطفا مقداری توضیح بدین
    • احسان سراهیان

      احسان سراهیان

      01 اردیبهشت 1395 ساعت 06:11 |
      سلام دوست عزیز
      این ابزار چند ماه پیش معرفی شده بود و الان نسخه 1.1 چند روز زودتر از مکس جدید منتشر شده البته الان توی autodesk app store به صورت رایگان ارائه شده و برای نسخه 2016 هم میشه ازش استفاده کرد ولی هنوز به شخصه نمیدونم که همراه 2017 نصب میشه یا باید جدا نصب کرد.
  • MH Behzadi

    MH Behzadi

    31 فروردین 1395 ساعت 22:08 |
    آقای رضایی عزیز. متشکرم. لینک دانلود نرم افزار رو هم شما میزارید ایشالله؟؟؟
  • staraf

    staraf

    01 اردیبهشت 1395 ساعت 01:37 |
    با سلام
    تغییرات اینتر فیس و حذف منتال ری و ..... تغیرات بدی نیست ولی از قرار معلوم که بقضیه مکس 2017 نگاه کنیم میبینیم
    حتی خود اتودسک هم در مقایسه با نسخ قبلی اصلا مانوری نشان نداده و بیشتر به فکر اصلاح و بهبود بخشیدن به
    ابزارهای داشته اش پرداخته پارسال قبل آمدن نسخه 2016 شعار اتودسک این بود که بزرگترین تغییرات و ابزار جدید تاریخ 25 ساله مکس!!!
    لطفا نسخه رسمی مکس 2017 رو برای دانلود بگذارید . هر چی گشتم تو سایتها تمام نسخه ها رو از کالکشن اتوکد دیزاین
    جدا کردن گذاشتن برای دانلود و نسخه رسمی مکس که جداگانه هست در نت فعلا موجود نیست!!!!
    خیلی مشتاقم که برای ماد باکس 2017 چه تغیرات و ابزاری جدیدی اضافه شده.
  • cg

    cg

    01 اردیبهشت 1395 ساعت 03:48 |
    سلام
    لطفا اگه کسی اشراف کامل به نرم افزار ها نداره
    هر نرم افزاری
    در مورد اون نرم افزار اظهار فضل و شکر افشانی بی مورد نکنه لطفا
    این نرم افزار اشغاله اون به درد نمیخوره و پیشرفتی نکرده
    این همه نظر منفی دادن باعث تضعیف رو حیه تازه کارها و بد بینی اونها نسبت به نرم افزار خاتصی میشه شما باید چراغ راه باشی حالا اگه نمیتونید دست کم تک شمع موجود در سر راه رو هم خاموش نکنید
    ممون
    • محمّد رضا

      محمّد رضا

      02 اردیبهشت 1395 ساعت 09:58 |
      سلام
      داشتم نظراتو میخوندم به نظر شما رسیدم کاری به هیچ نرم افزار و هیچ نظر مثبت یا منفی ندارم
      فقط خواستم به طور کلی بگم چراغ راه بودن به معنی تشویق و تمجید تنها نیست
      همونطور که به معنی تضعیف روحیه ی تنها هم نیست
      اتفاقا یه تازه کار اولین چیزی که باید بدونه اطمینان از ادامه کار نرم افزارش هست
      چرا که دوس داره یه وقت بلای سافت ایمیج سرش نیاد
      تا عادت نکرده سوییچ کنه به یه نرم افزار دیگه بهتره
      در کل یه تازه کار باید با چشم باز نرم افزارشو انتخاب کنه هم خوبیای نرم افزارشو ببینه هم چاله چوله هارو
  • alirakhshani

    alirakhshani

    01 اردیبهشت 1395 ساعت 05:52 |
    سلام
    واقعا عالی بود
    موفق باشید
    باتشکر
  • madmaster_3d

    madmaster_3d

    01 اردیبهشت 1395 ساعت 08:22 |
    مرسی مصطفی جان
    ولی من فکر می کنم وقتی یک برنامه 60 مگی ولی سوپر پر قدست مثل بلندر تو خودش اسکلاپت داره
    چرا تری دی مکس نمیاد یک بخش اسکلاپت تو خودش بزاره. هر چند ساده باشه
    • staraf

      staraf

      02 اردیبهشت 1395 ساعت 01:06 |
      بخاطر اینکه ماد باکس نرم افزار دیگه ی اتودسک این کارو انجام میده.
  • Mohammad

    Mohammad

    02 اردیبهشت 1395 ساعت 13:07 |
    به نظر من یکی از بزرگترین مشکلات مکس کندی view port هست که حالا نمیدونم توی این ورژن تغییری کرده یا خیر

    بار ها پیش امده بود یک مدلسازی سنگین انجام دادم که view port شدیدا کند شده بود وقتی صحنه رو خروجی میگرفتم برای نرم افزار های مثل مایا اصلا خبری از کندی نبود همون مدل با همون جزییات و بدون هیچ چیز اضافه ای و همیشه برام سوال بود چرا باید اینقدر اختلاف باشه
  • محمّد زینلی

    محمّد زینلی

    02 اردیبهشت 1395 ساعت 17:23 |
    سلام
    خیلی ممنون از شما بخاطر این اطلاع رسانی سریع و به موقع , آقا مصطفی عزیز
    ولی بنده بشخصه از این نرم افزار وصله پینه ای حسابی سرخورده شدم و دارم cinema 4d یاد میگیرم باور کنید خیلی این تصمیم واسم سخت بود نه واسه تعصب , واسه عمری که برای مسلط شدن بهش صرف کردم .
    ولی نمیدونم چرا این مقاله رو دیدم با ذوق زدگی بسیار مطالعه اش کردم فقط اینو میدونم باز هم برای کار های مختلف غیر از موشن گرافیک و از این قبیل کارها از روی علاقه هم شده گذرم به این نرم افزار میوفته مثلاً برای مدل سازی , سیستم مدل سازی cinema 4d خیلی رو اعصاب منه و به نظر من مدل سازی در مکس خیلی روانتره .
    و یک درخواست دیگه هم داشتم آقا مصطفی خیلی ممنون میشم که در ویدیو هایی که یکی از متخصص ها که میاد جلوی دوربین و توضیحاتی رو میده شما و دوستان که به انگلیسی مسلط ترین (البته ما هم باید برای پیشرفت تا اندازه ای که لازمه مسلط بشیم) یک زیر نویس زیرش بزارین البته میدونم خیلی پرو هستم که با این همه زحمتی که میکشین باز از این درخواست ها دارم ولی خداییش سایت معرکه ای نه فقط برای ما مبتدی ها بلکه بین تمام سایت های این چنینی میشه.
    با تشکر و خدا قوت .
  • سیاووش راد

    سیاووش راد

    03 اردیبهشت 1395 ساعت 14:23 |
    اول حرفم بگم من هیچ بحثی با این عرشیا ندارم بحث کردن با این اقا اتلاف وقت به تمام معناست. این بابا یه ادم متعصب بی مغز به تمامه معناست.

    کسایی ممکنه استفاده کلمه بیمغز رو بد بدونن اما بدونین که ( کلمه بی مغز قبلا توسط ایشون نسبت به بنده استفاده شده پس اگه در مورد خودش گفته بشه نباید ناراحت بشه ).

    من ریگ مکس کار میکنم و تو حرفهای عرشیا چند تا دلیل برا برتری مایا خواست که مایا انجام میده و مکس نمیتونه و گفت دلیل بیارین هرچند که اوردن دلیل برا ایشون بیفایده هست اما من چند نمونه رو میگم ایشون یا اقای kiningforever ویا حتی احسان ( که خیلی دوستش دارم ) اگه میتونن این کارا رو انجام بدن و ما استفاده کنیم. از ریگ و انیمیت میگم نه از چیز دیگه:

    الف : ریگ
    به نود بیس بودن مایا کار نداریم که همین خودش مزیته عالی نسبت به مکسه این بماند و اینو هر کسی میدونه که نود بیس بودن یه نرمافزار در یه قسمت قدرت اون نرمافزار در اون قسمته.

    1_ ساخت ریبون که بخاطر نداشتن فلیپ در چرخش بیشتر از 360 و انعطاف عالی در هنگام اسکواش و استرتچ واقعا برا یه ریگر لازمه و اموزشاش هم به کرور موجوده. لطفا در مکس این ریگ رو درست کن اقای عرشیا

    2_جومتری کانسترین (geometry constrain) که در ریگهای مکانیکی کاربرد داره لطفا در مکس این ریگ رو درست کن اقای عرشیا

    3_در مایا یه ابجکت به بیش از یک شی پرنت میشه که فکر نکنم اصلا تو بفهمی مزیتش چیه.
    4_تعامل ریگ و متریال

    ب: انیمیت
    میتونی حالته Redirect مایا رو در مکس پیاده کنی؟ برا کسایی که نمیدونن یه توضیحی میدم:
    در مکس (تا اونجایی که من میدونم ) با ریگه دستی بعد از ایجاد انیمیته چرخه راهرفتن یا wak cycle دیگه نمیتونی مسری رو که درست کردی بهش چرخش و مسیر بدی اما این Redirect به اسونی اینکارو در مایا انجام میده

    تازه اینا نکاتی هستش که من یه چند ماهه شیفت کردم به مایا باهاش مواجه شدم.حالا اگه ما به یکی بگیم تو ریگ و انیمیت مایا رو انتخاب کن و چرا مکس با اینکه میتونه اینارو نمیزاره این بابا ترش میکنه

    با شناختی که ازت دارم مطمعنم یه سری .... تحویل من میدی ولی برا بچههای دیگه شاید شاید مفید بوده باشه

    راستی خودتم که از ( و ... ) تو نوشتهات استفاده کردی پس تو هم سیاووش راد ( خودم رو میگم ) هستی با یه یوزر نیمه دیگه جالبه !!!! بعدش میدونی جالبه وقتی زیاد مطلب مینویسی نوشتهات میشه عینه این پسره linkingforever نکنه خودشی با یه یوزر نیمه دیگه؟ ایکونت شبیه اونه و.... اینم خیلی جالبه.
    • احسان شمسی

      احسان شمسی

      03 اردیبهشت 1395 ساعت 22:04 |
      سیاوش جان منم تو رو دوست دارم ...خب صحبت هایی که کردی چندان ناشی از آگاهی نبود.
      پیشنهاد دوستانه میکنم که اول برنامه ای رو کامل یاد بگیریم و بهش مسلط بشیم بعد مدعی شیم چیزی رو داره یا نه.
      ================
      خب در مورد نمونه هایی که توی مایا مثال زدی به ترتیب جواب میدم اگر هم نیاز داشتی بگو تا عملا از دسکتاپ فیلم بگیرم برات بفرستم ولی فک کنم در حد توضیح کافی باشه

      الف-ریگ
      -نود بیس بودن خیلی خوبه. اینقد من نود دوس دارم که نگو. مثلا سیستم پارتیکل مکس کاملا نود بیسه. حالا یه سوال؛ مایا هم سیستم پارتیکلش نود بیسه؟ :)
      البته خیلی وقت ها نود بیس بودن خیلی مهم نیست ها. مثلا سیستم متریال مکس که مدت زیادیه نود بیس شده ولی من هنوز با سیستم قدیمی ش کار میکنم. عادته دیگه :)

      -ریگ ریبون که فقط باید چارتا بون بذاری توی یه مش...استرچ و اسکواش و همه چیز هم میشه تعریف کرد که! البته خو برای کشیدگی یه نیم خط کد که نه نیم خط expression میخاد فقط. یه اسپیلاین ik دستی هم تعریف میکنی که دیگه همه چی با همون اسپیلاینه کنترل شه!
      البته فک کنم منظورت راحتی در ساختشه. چون من این ریگ رو از صفر بخام بزنم یه 20 دقیقه ای طول میکشه.

      -geometry constrain منظورت اینه که جسم حرکتش محدود بشه به سطح یه جسم دیگه آره؟ خو اینکه با conform تو مکس کار نیم سوته که! شوخی میکنی نه؟ این یکیو فک کنم شوخی کردی :))

      - پرنت شدن یه جسم به بیش از چند تا!
      ینی چی ینی یه جسم چند تا والد داشته باشه دیگه؟ اره؟
      خو link constrain چیه توی مکس سیاوش جان؟
      اهان نکنه میخایی "همزمان" تحت کنترل چند تا والد باشه؟ خو position constraint واسه همینه دیگه. تازه شدتش هم میتونی تعریف کنی تا چ حد تحت تاثیر کدوم یکی باشه:باباهه یا مامانه یا مثلا داداش یا آبجی بزرگیش :))

      -تعامل ریگ و متریال؟ خو این یه wire خرجشه به جون خودم!
      یه چیز میزا دیگه ای هم داره تازه. یه متریال شیطون هست که مستقیم با مورف تارگت ها ارتباط بر قرار میکنه :))
      ===========================
      ب- انیمیت

      این redirect رو نفمیدم درست. ینی چی؟ ینی اینکه یه مسیری رو ب یارو بدی بعد یارو رو مسیر راه بره بعد هر وقت دلت خواست بتونی مسیر یارو رو تغییر بدی؟
      سیستم CAT رو میشناسی دیگه؟ این سیستم هم خیلی شیطونه! یه node میدی به یارو که یارو بر اساس حرکت این node راه میره. بعد کافیه برای تغییر مسیر حرکت، نقاط اسپیلاین حرکت رو انتخاب کنی و به صورت ریل تایم هر مسیری که عشقته رو بدی به یارو تا مث کبک واست راه بره :)
      البته تند تند مسیره رو تغییر نده؛ ممکنه یارو پرت بشه بیرون :))

      اما خب مکس ضعف هایی داره مثلا شبیه سازی بر پایه وکسل نداره هنو که اونم داش fume FX به دادمون رسیده تا حدی که مایا کارهای عزیز هم خیلی وقت ها همین داش fume رو میبنصبن رو مایاشون به جا اینکه از سیستم بومی خود مایا استفاده کنن ...از این بگذریم انصافا توی ساخت چیزی، کمبودی احساس نکردم. مطمئن باش اگه نیاز میدیدم میرفتم سمت یه چی دیگه. بر خلاف تصوری که همه از من دارن هیچ تعصبی ندارم رو مکس. اگه یه روز یه نرم افزاری ساخته شه که با "فوت" کردن انیمیشن بسازه اونوقت سویچچ میکنم سمتش... حالا که همچین چیزی نیست مکسه خوبه

      البته سیاوش جان خوشحالم که از سوییچ به مایا راضی هستی و امیدوارم خیلی پیشرفت کنی توی این نرم افزار و به زودی شاهد کارای قشنگی ازت باشیم.

      توی کامنت های دیگه هم که داشتم میخوندم گویا دوستان میخان یه مسابقه راه بندازن...ای ول چ فکر خوبی...8600 سال از قبل از میلاد مسیح همچین چلنجی رو پیشنهادش رو دادم کسی پایه نشد!
      البته چیزای کوچولو موچولو در عین حال اساسی بذارین ...مثلا نگین اقا بیاییم یه کاراکتر رو کامل ریگ کنیم. چون من یکی نه حوصله ش رو دارم نه وقتش رو...به جاش مثلا بگیم یه دست یا یه پا یا یه کمر ریگ کنیم. بعد ببینیم کی بهتر میریگه!
      ولی از همین الان بهتون بگم برنده ای نخواهیم داشت. دو تاشون قوی ان. چرا دوتا شون؟ سه تاشون ...4 تاشون...5 تاشون قوی ان. حتی بلندر و C4d و امثالهم هم اگه خوب یادشون بگیریم میتونیم ریگ خفن بزنیم. بحث فقط بحث شناخت اصولی نرم افزاره. همین


      ای کاش به جای این همه حمله و دعوا وقتمون رو میذاشتیم روی یادگیری و تولید کار.

      اینی که الان میخام بگم شخص خاصی مد نظرم نیست کلی میگم: ما ایرونی جماعت نفس "کل کل" رو دوس داریم. موضوعش مهم نیس...مکس و مایا نباشه استقلال و پرسپولیسه...4 تا 6 تا نباشه یهو میاییم گیر میدیم به پشه و مگس. مثلا کل میندازیم پشه تند تر بال میزنه مگس صداش بیشتره و اینا :))))


      اوووووف چقد تایپیدم :D

      همگی خوش باشید
  • سیاووش راد

    سیاووش راد

    03 اردیبهشت 1395 ساعت 23:27 |
    سلام احسان دوست عزیز

    1_2_3 داداش ما کوچیکتیم 4_5_6 باور کن سوییچ کردن به یه نرم افزار خیلی ناراحت کننده هست و اصلا من راضی نیستم. این داد وبیداد منم از از اونجامه که داره میسوزه و از دردی که دارم و بخدا دلم میخواد که مکس بهترین نرمافزار بشه که در این صوذت من و مثله من بردیم اما با این کارایی که داش اتودسک میکنه بعید میدونم
    میخواستم تو پست قبلی به این نکات اشاره کنم اما دیدم خیلی میشه بیخیال شدم.
    این قسمت رو برا کسایی میگم که ممکنه گفتههای من و یکی مثله من براشون سوع تفاهم ایجاد کنه که چرا به مکس گیر میدیم یا یکی مثله من چرت و پرت به مکس میگه.
    1_ تا ایرادات یه نرمافزار رو بهش نگن هیچ وقت اون نرمافزار نمیتونه پیشرفت کنه و یا ایراداتش رو درست کنه.
    2_ باور من اینه که هر کسی میگه مکث ضعیفه شناخت خوبی از مکس نداره. اما نکته ناراحت کننده اینجاست که چرا وقتی که قدرتشو داره برا کاربراش ( در قسمته ریگ منظورمه چیزی که بیشتر کار کردم ) باندازه رقباش اهمیت قایل نمیشه و مواردی که واقعا مورد نیازه اون کاربر هستش رو رو برا ریگرها تهیه نمیکنه و بهبود نمیبخشه. چرا اموزشای لازم و حیاتی رو درباره امکاناتش بروز نمیده در صورتی که رقباش اینطور نیستند و خیلی فعالتر از اونن. من که نمیتونم اونا رو عوض کنم و دانشش رو هم ندارم که مکس رو به دلخواه تغییر بدم پس به ناچار نرم افزارم رو تغییر میدم. به ناچار به ناچار
    وقتی یکی مثله من میبینه وضع اینه بازار هم به نفع مایاست مثلما اگه کسی ازم راهنمایی بخواد ذر مورد انتخاب ریگ یا انیمیت مایا رو پیشنهاد میدم چراکه مکس اهمیتی به ریگ و انیمیت نمیده خیلی از ماها سوی چشم و وقتمونو براش گزاشتیم اما الان هر چی پیشرفته فقط در ضمینه مدلسازی و در قسمته مروط به مدله در عینه قدرت مکس در ریگ و انیمیت متاسفانه مکس رو فقط یه نرم افزاره مدلسازی و تکسچر میدونن
    اما در مورد چند مثالی که زدم.
    احسان دوست عزیز اینایی که گفتم به این اسونی که فکر میکنی نیست
    در مورد Geomconstrain اگه بخوای از طریقه کانفورم بری وقتی از حدود شی خارج بشی کانفورم دیگه به شی نمیچسبه واگه ابجکت کروی باشه اگه ازسمته بالا به پایین بیای سطح جسم رو نمیشناسه حتی از طریقه rayintersect هم بری ( یه پستی بود یه اموزش هم لطف کردین و درست کرده بودی ) اونجا یکی با اسکریپت زده بود حتی اونجوری هم نمیشه.
    در مورد ریبون مسعله مهم چرخشه بدون فلیپش حتی در موقع چرخشه. ریبون 90 و یا 180 درجه به سمته جلو یا عقب چپ یا راست خم میشه و در عینه این حالت دارای چرخش بیشتر از 360 درجه بدونه فلیپه
    در مورد پرنت در مکس یه اجکت میتونه فقط یک والد داشته باشه اما در مایا میتونه مثله کانسترین چند والد داشته باشه علاوه بر پوز کنسترین و .... ک
    باورکن درست کردن اینا به این اسونی که فکر میکنی نیست. و باور دارم و باور دارم و باور دارم که تو مکس میشه اینا رو درست کرد اما تنها راهش استفاده از اسکریپته ( به غیر از پرنت که مثله z بالا مکثه). خوب درد من هم همینه چرا باید اینطوری باشه ؟ چرا مکس اموزشاش مثله یه رازه اما مایا تمامی این نکات یا توش هست یا خیلی راحت اموزش داده میشه. مرد و مردونه چرا؟ من که تو اسکریپت حرفه ای نیستم با کدوم اموزش میشه حرفه ای شد.
    شما هم احسان خوب خوش باشی و موفق
    • احسان شمسی

      احسان شمسی

      04 اردیبهشت 1395 ساعت 11:49 |
      تو عزیز دل برادری ولی باور کن ساخت همه اینها به همون آسونی هست که فک میکنم! شاید آسونتر :))

      در مورد اون Geomconstrain همین الان بین دو کلاسم با همین لپ تاپ پکیده یه تست سریع زدم-بوخودا یه خط اسکریپت هم براش ننوشتم :)))

      http://s6.picofile.com/file/8248358976/123456789.mp4.html

      در مورد بقیه ش هم اگه خاستی بگو بتستم برات بفرستم

      در مورد امکانات واقعا مکس چیزی کم نداره سیاوش جان. ولی ماها دیگه میخاییم یه چیزی برامون درست کنن در حد همون "فوت کردن"

      در مورد آموزش هاش خب حق با توئه. منابع مربوط به ریگ و انیمیت مکس کمه اما باور کن همون help رو خوب بخونی همه شو یاد میگیری. فک میکنی مثلا این آموزش هایی که توی سایت میذارم قبلا در موردشون فیلمی دیدم؟ باور کن 99 درصدشون صرفا حاصل تجربه شخصیه و شاید یک درصد مربوط میشه به فیلم های آموزشی که جسته و گریخته میبینم. مثلا من الان بالای 2 ترا فیلم آموزشی برای برنامه های مختلف رو هاردم دارم ولی هیچ کدومشون رو درست ندیدم چون یکی دو دقیقه که از فیلم میگذره حوصله م سر میره میبندمش.فقط حرص میزنم دانلودشون میکنم که ترافیکم سوخت نشه:))

      باور کن یادگیری موثر در حین کار با نرم افزار اتفاق میوفته. حوصله ت هم سر نمیره هیچ با اشتیاق دنبالش میکنی

      خو من برم این جونورا الان کلاس رو تعطیل میکنن میرن خونه :))

      خوش باشی
      • سیاووش راد

        سیاووش راد

        04 اردیبهشت 1395 ساعت 15:46 |
        احسان فقط خواهشا حرفامو نزار رو حسابه لجبازی یا .... .
        در ویدویی که شما گزاشتی مسلما باکس سطح رو میشناخت حرفی نیست اما شی باکس در چند جا کاملا دفورم شده بود در صورتیکه فقط باید به سطحه شی چسبیده باشه و هیچ دفورمی در اون صورت نگیره. عجله ای نداریم
        خواهشا اینبار تو ساخته ریبون عجله نکن به این ویدیو نگاه کن شرمنده هنوز با مایا خوب متچ نشدم
        http://www.uplooder.net/files/4a16701074b06ed4f3ba9e26eead1c9d/Maya-Spine-Test.mp4.html
        شما یه مهره کمر بساز که این ویژگیهایی که ویدیو گزاشتم رو داشته باشه. اسکواش و استرتچ و نکته اصلی که چرخش بیشتر از 360 درجه و نداشتن فلیپه اگه به ویدیو دقت کنی هر طور که خمش کنی به چپ راست جلو عقب و در این حالت بچرخونی حتی بیشتر از 360 درجه هیچ فلیپ و دفورمی در مش ویا ریگ بوجود نمیاد
        احسان خودت که به زیر و بم ریگ واردی ریگ رو خم کن و بعد بچرخون مثله ویدیویی که گزاشتم بعداز چرخش main Cnt کنترلر اصلی رو هم به هر طرف بچرخون تا مطمعن بشی که هیچگونه فلیپی در ریگت بوجود نمیاد.
        این یکی از چندین اموزش برا ساخته یه همچین چیزیه https://vimeo.com/108727407 اگه میشه بعد از ساخت ادرسه اموزش ساختش رو از همون 2 ترا اموزشایی که داری بزار تا همه اشتفاده کنن

        همین جا هم اعلام میکنم هدفم از اینکه تا اینجا این تاپیک رو ادامه دادم خدای نکرده کرکری برا کسی نیست یا خدای نکرده بخوام روی کسی رو ... فقط میخوام بگم من 6 ماهه اومدم مایا بسترش ( اموزشا امکانات مایا) برا یه ریگر علاقمند جوری فراهمه که الان این ریگ رو میتونم بزنم اموزشش هم هست اما در مکس حتی بعده این همه سال نمیتونم این ریگ رو تو مکس بزنم
        حالا بی تعصب یکی بخواد ریگ رو یاد بگیره در مکس و مایا و تازه اوله کارش هم هست براش فرقی هم نمیکنه که چه نرمافزاری باشه مردونه کدومش بهتره ؟ دقیقا مایا ریگ رو با اموزشا و امکاناتش مثله همون چیزی که گفتی ( مثله فوت کردن کرده ) . حالا خودت اگه باشی در اول کار بین مکس و مایا کدوم رو انتخاب میکنی

        مشتاقانه منتظرم. و باور کن خوشحال میشم بتونی این ریگ رو بزنی.
        موفق باشی
  • احسان شمسی

    احسان شمسی

    04 اردیبهشت 1395 ساعت 23:23 |
    سیاوش جان...پسر خوب اون مکعبه کجاش دفرمه شده بود؟ به قول بچه ها گفتنی fight fair :))))
    اصن من از conform استفاده نکردم که بر پایه مش باشه که بخاد دفرمه بشه!!! بر اساس pivot بود کاری ک کردم... که چون توی مرکز مکعب بود ، مکعبه تا نصف رفته بود تو!!! خواهشا واقعا اگه ایرادی داره بگو نه اینکه همینطور بر اساس....

    بگذریم...

    در مورد مثال دومی زدی حقیقتش فک کنم باز داشتی شوخی میکردی؟!
    ببین سیاوش جان چند روز پیشا یه چلنج درست حسابی داشتیم یه جا...طرف یه ریگ زده بود واقعا رو اعصاب بود...خدایش از 6 عصر تا دو نصفه شب مخمو آورد پایین تا نوستم بهش برسم که مجبور شدم با اسکریپت بزنمش نهایت((البته یه ماکرو ازش گرفتم که دفعات بعد با چند تا کلیک ساده بسازمش)).... خواهشا اگه میخایی مزیت های مایا رو به رخ بکشی یه چیز خفن بزن اخه اینی که مثال زدی خوب بود ها ولی بعضی ریگ های مث اینو میشه بدون فکر کردن حتی زد: :))))


    http://s7.picofile.com/file/8248457968/123456789.mp4.html


    لینک دومیه رو هم ندیدم قند شکن نداشتم ولی فک کنم میخاستی بگی آموزش مایا زیاده...خوب منم گفتم موافقم....آموزش برای مایا توی زمینه ریگ بیشتره...ولی هر برنامه ای رو میشه با helpش یاد گرفت. اون دو ترا فیلم آموزشیم هم همه چیز توشه مکس مایا زیبراش و........ اتفاقا برای ریگ مکس خیلی کم فیلم آموزشی دارم!!!

    باور کن اگه الان زمان برگرده من باز مکس رو انتخاب میکنم. خب هر کی با یه برنامه ای حال میکنه. تو با مایا بهتر ارتباط بر قرار میکنی چه عالی همونطور که گفتم امیدوارم شاهد کارهای خیلی خوبی ازت با این نرم افزار باشیم و بیایی به بقیه هم یاد بدی ولی صرف اینکه ما یک تفکر و ایده ای داریم نباید به زور به بقیه تحمیلش کنیم!

    شما میگی مایا آسونه؟ خب من میگم مکس آسونه! هر کسی عقیده ای داره برادر من.

    ولی خو آره مایا یه چیزایی داره که معمولا مخاطب رو جذب میکنه! مثلا با سه تا کلیک واست اتیش درست میکنه! یا اون کتابخونه عظیم paint effectش که میتونی به سادگی کشیدن یه موس یه منظره رو تو سه سوت تولید کنی ولی بذا یه سوال بکنم ازت ایا حاضری برای یه کار جشنواره ای از این چیزهای اماده استفاده کنی؟ من که حاضر نیستم چون طرف منتقده تو سه سوت میفمه من آماده کار کردم. بنابراین وقتی صحبت از یه کار حرفه ای و سفارشی میشه دیگه باید همه چیز رو از صفر زد! اینجاست که دیگه فرقی بین هیج نرم افزاری نیست اگرم صرفا میخاییم همه چیز "فوت کردنی" باشه و اماده خو چرا مکس یا مایا یا مشابه اون؟ poser خیلی میتونه انتخاب خوبی باشه کاراکتر داره مث باقلوا رئال و درست درمون....صدا میندازی روش مث بل بل برات حرف میزنه و faical داره در حدلیگ دسته دو کومور :))

    اما اگر کار حرفه ای و اصولی در میون باشه هیچ فرقی بین نرم افزار نیست. فقط فقط فقط و فقط کاربره که کیفیت کار رو تعیین میکنه

    امیدوارم یه روزی این بحث های بیهوده تموم شه..منم اگر این ها رو نوشتم خدای نکرده برای این نیست روی کسی رو ..یا چیز دیگه برای اینه که ممکنه دوستی باشه مثلا با اینترفیس مکس ارتباط خوبی برقرار کنه ولی به خاطر یه سری صحبت ها بترسه و برنامه ش رو عوض کنه

    باز هم میگم مکس، مایا، هودینی ،مرحوم سافت ایمیج ،بلندر، چغندر، سیتوپلاسم و غیره در عمل فرقی ندارن باهم...تماما به منه کاربر بستگی داره که "کوتلاس" بسازم یا "رنگو" :)))))

    خوش باشی :)
    • سیاووش راد

      سیاووش راد

      05 اردیبهشت 1395 ساعت 00:04 |
      نشد . احسان توام اره. :)

      بابا اینهمه تاکید کردم نداشتن فلیپ درموقعی که مهره کمر خم شده و چرخش میکنه.خداوکیلی چیزایی که تو ویدیو نشون دادم رو انجام دادی؟ اینهمه تو ویدو خودم سعی کردم تمامه روتیشنارو برات بزارم که اینطوری جواب ندی :)

      ازت این رو انتظار نداشتم. این ریگ که کاری نداره.یعنی اینقدر حالیم نمیشه. :(

      روتیشن بیشتر از 360 درحالیکه spine خم نشده و ایستاده هست که کاری نداره!! و Twist End angl و Twist startاسپیلاین ای کی هم که اینکارو به راحتی انجام میده

      گفتی ریگش اسونه و 20 دقیقه ای زدیشش قبوله. ریگ رو اپلود کن تا ایراده اینجور ریگ کردن رو با هم ببینیم ازش فیلم میگیرم اگه درس بود خیالت راحت باشه شاید بعضی وقتا غاطی بزنم اما نامرد نیستم .

      وگرنه همینجا تمومش کنیم و ادامه ندیم جفتمون سنگینتریم. سوای این مسخره بازیها

      با روتیشن بی روتیشن مکس مایا ما بازم کوچیکیتیم. :))

      مکس و مایا و کل اتودسک رو بیخیال . احسان رو عشق هست

      موفق باشی
      • سیاووش راد

        سیاووش راد

        05 اردیبهشت 1395 ساعت 01:01 |
        احسان اول فیلمت رو دیدم بعد نوشتهاتو خوندم. رفیق من از اون دس ادما نیستم به این عکس نگاه کن متوجه میشی که دروغ نگفتم.

        http://www.uplooder.net/img/image/14/d487ebb2c67e428073332a27fcb7e132/Deform.jpg

        اگه اینی که گفتی درست باشه تقصیر از من نیست خطای دید بوده. حدودا ثانیه 33 یا 34 بوده

        در مورد ریگه کمر هم باید بگم که کنترولرت رو به اندازه ریگه تو فیلم من چرخش بهش ندادی. اگه تکنیکه خاصی استفاده نکرده باشی حتما با فلیپ یا یه چیز ناخواسته مواجه میشی
      • احسان شمسی

        احسان شمسی

        05 اردیبهشت 1395 ساعت 01:07 |
        خخخخخخخ من هر چی میزنم باز تو یه چی دیگه میگی سیاوش جون

        360 که سهله 65416841 درجه بچرخونیش هم گیری نداره! ولی باز الان یه ویدئو دیگه بگیرم بفرستم میگی اقا رنگش فرق داشت یا اون ورتکس 6541564 ش یه کم میلرزید! مث همون دفرمه ای که گقتی توی باکسه داشت! :)))))

        ریگ رو هم که سیو کرده بودم رو دسکتاپ انداخته بودمش و پاکش کردم وگرنه برات آپش میکردم

        بگذریم...

        خو کلا ما ایرونی جماعت دو تا قانون بیشتر نمیشناسیم:
        1-من هیچ وقت استباه نمیکنم
        2-فراموش نکردن قانون اول

        و اینکه مسخره بازی نیست داداش گلم! صحبتی رو مطرح کردی جواب دادم!

        اما بیخیال دادا...اصن شما راست میگی. مایا خیلی خوبه. مکس داغونه!

        از خودم تعجب میکنم چرا برای بار هزارم وارد این جر و بحث های بی فایده شدم

        فک میکنم به اندازه کافی تست زدم و اون چیزی که لازم بود رو همگان متوجه شدن

        امیدوارم توی مایا خیلی پیشرفت کنی و دست ما مکس کارا رو هم بگیری

        شبت خوش گلم :)
  • احسان شمسی

    احسان شمسی

    05 اردیبهشت 1395 ساعت 02:54 |
    پست بعدی ت رو ندیدم!

    ببین این عکسی ک فرستادی به خاطر کم بودن کیفیت فیلم اینطور به نظر میرسه و گرنه دفرمه شدن باکس با توجه به اینکه بر اساس pivot بود عملا خنده داره. تکینیکی که اسفاده کردم کاملا یه چیز جدیده....

    در مورد اون مثال دوم هم میفهمم منظورت چیه و بهت اطمینان میدم این مشکل رو نداره....چون خیلی وقت پیش ها این فلیپ شدن و پاپ اوت شدن یه مشکلی بود که رو اعصاب خودم هم بود که البته تونستم بر طرفش کنم...

    فقط خلاصه میگم نباید از روش معمول ینی look at استفاده بشه. چرخش ها جور دیگه ای باید به دست بیاد که توضیحش طولانیه. از طرفی هم حوصله ندارم دوباره همین ریگ رو بزنم....

    ولی اگه واقعا دغدغت شده و هدفت چیز دیگه ای نیست بگو تا فردا برات دوباره بزنمش...این وقت شب اصلا حسش نیس

    خوش باشی
    • سیاووش راد

      سیاووش راد

      05 اردیبهشت 1395 ساعت 09:00 |
      من دنباله بهانه و .... نیستم احسان

      این بهترین ریگیه که از کمر تو مکس زدم نگاه کن امیدوارم متوجه منظورم تو تاکید بر روتیشن بشی. که متاسفانه برداشته خیلی خیلی بدی از این تاکید کردی ..... اینقدر زود قضاوت نکن رفیق

      http://www.uplooder.net/files/36921d73b38d9c188d2dea00828c99df/Spin-Rot-problm-3ds-Max.mp4.html

      اصرار روی چرخش از طرف من الکی و از روی لجبازی نبود فقط در چند جا مشکل خودشو نشون میده نه همه جا ممکنه که شما واقعا ریگه بدون مشکلی رو ساخته باشی و ....

      امیدوارم با این ویدیو و اون عکس مطمعن شده باشی که من قصد مغللطه یا شیطنت نداشته بودم.

      البته اینکه من نمیتونم دلیل بر این نیست که مکس نمیتونه یا شما نمیتونی اینقدرو حالیمه.

      تو پستای بالا هم گفتم هر کی قدرت مکس رو دسته کم بگیره شناخت کافی ازش نداره. اما اصرار من رو برتری مایا بخاطر

      اینه که مایا با اموزشا و فراهم کردن بستر مناسب نرمافزار بهتری برا ریگ بحساب میاد و اگه یکی بخواد از صفر شروع کنه این چند تمرین فرصت خوبیه برای انتخاب چون در مکس باید بشی احسان شمسی یا ... که همچین ریگی رو بزنی ( که هنوز مطمعن نشدم ) اما در مایا نه بعده چنماه با این اموزشا تا حد خوب بالا میای و برایه بالاتر رفتن همون چیزایی که خودت گفتی

      همینکه تو اسکینیگ بهم کمک کردی پیش ما خیلی احترام داری. من خیلی چیزا هست که باید ازت یاد بگیرم اما وقتی صحبته دلیل و .. میشه بهم حق بده که روش وایسم خواهشا نزار رو حسابه .....

      خوش باشی و موفق دوست عزیز
      • احسان شمسی

        احسان شمسی

        05 اردیبهشت 1395 ساعت 12:19 |
        ممنون سیاوش جان من خودمم هنوز دارم یاد میگیرم و اول اول اول راهم!

        بگذریم....

        خب چون ظاهرا هدفت شیطنت نیست یه دور دیگه یه تست زدم: (توضیحات لازم توی ویدئو هست)

        http://s7.picofile.com/file/8248522468/1234.mp4.html

        نظرها متفاوته دوست عزیز...هر چی لازم بود دیگه قبلا و قبلترها گفتم...از الان میشه دوباره گویی و بحثهایی که هیچ فایده ای جز تلف کردن وقت نداره

        ==============

        خلاصه ش اینه: تو به مایا اعتقاد داری من به مکس!


        ==============
        به قول خارجکی ها: :))))))))

        let's just agree to disagree

        در پناه حق
  • سیاووش راد

    سیاووش راد

    05 اردیبهشت 1395 ساعت 14:32 |
    بجای اینکه اینهمه متلک که گفتی کنترولرت رو همونطور که من در ریگم چرخوندم و دچار مشکل شدم میچرخوندی و اگه ریگت دچار مشکل نمیشد من قبول میکردم و قبول میکنم . اون جعو کان قبول اینم قبول مگه چیزی ازم کم میشه احسان

    من 6ماهه رفتم سراغ مایا این چندتا نکته رو دیدم گفتم کسی میتونه بزنه یا نه؟ همین.

    تو این سایت استخون خورد کرده ریگ کم پیدا میشه. احسان مردونه میخوای به انیماتور بگی از local در روتیشن استفاده نکن؟؟ از گیمبال ؟ اونوقت گیمبال لاک رو چیکار میکنی؟ حتما اونوقت بجای ریگ انیماتور باید عربی .... مثله اون بادبزنی که طرف میگفت بادبزن رو نگهدار کله رو تکون بده والا بادبزنه خراب میشه.

    دیدی گفتم به این اسونیها نیست ظاهرا بهت برخورده بود. اگه اسونه چند نفر میتونن تو سایت این ریگ رو بزنن.

    راستی از اون n ترابایت اموزشت ادرسه این اموزش رو نزاشتی !!! یا از help مکس صفحه ای رو نشون بده که من بتونم ایرادمو با اون نکات حل کنم. اونوقت اگه بگم اموزشها در مکس و مایا با هم قابل مقایسه نیستن به شماها بر میخوره.

    نمیخوام مثله شما بابه متلک گویی رو باز کنم دوسته عزیز اما :

    میخوام از اینهمه پست گزاشتن و حاشیه رفتن یه نتیجه ای بگیریم :

    در مکس اگه یه کارگردان از من یا هر کسی تو این سایت این نوع ریگ رو بخواد من و خیلیها نمیتونیم اموزشی هم نیست باید بیایم سراغ شما تازه انیماتور هم نباید از حالت لوکال در روتیشن در بعضی از موارد استفاده کنه.

    اما در مایا نه هم ساخته یه همچین ریگی سادهست هم اموزشش هست ولوکال و گیمبال بازی هم نداره واز همه مهمتر به انیماتور هم نباید بگیم عربی .....

    این چیزیه که قبلا هم گفتم . تو مکس با زجر و بدبختی باید ریگر بشی اما تو مایا نه. حالا اگه هودینی بود میگفتیم هوووووووووووووووودینیه بابا زحمت بکش نرافزار h,g , برتره جلوههای ویژه هست ارزش داره اما مکس چی خون دل بخور بشو اقای ... اونوقت نرمافزار شناخته شده انیم و ریگ مایاست.

    ختم کلام
    اون Redirect رو هم که از cat گفتی اما ما درباره بون دفالت مکس صحبت میکردیم.احتمالا بازم باید عربی ... قبول داداشی قبول بسه دیگه.

    بازم عزیزی حتی با همون متلکات. و خیلی متشکر که تا اینجا منو تحمل کردی و پیش اومدی شاید اگه کس دیگه بود شاید اصلا وارد بحث نمیشدی. متشکر احسان

    از مصطفی عزیز هم بخاطر صبر و تحملشون تشکر میکنم

    یا حق
    • احسان شمسی

      احسان شمسی

      05 اردیبهشت 1395 ساعت 19:34 |
      ببین سیاوش جان من همیشه شوخی میکنم! و تا الان هم این بحثی که داشتیم برام فان بوده! حالا اگه تو متلک برداشت میکنی دیگه اون مشکل من نیست...

      اما از اینجاش رو میخام باهات جدی صحبت کنم و "آخرین پستی هست که میذارم" چون بر خلاف اونچیزی که فک میکردم مقاصد دیگه ای در میونه...

      چرا سفسطه؟ چرا وقتی توی ویدئو به وضوح با حالت لوکال هم بدون مشکل تست کردم میگی کلمون رو جلو بادبزن تکون بدیم؟! این متلکه یا چیزایی که من میگم؟!

      وقتی گفتم روی گیبمال باشه برای جلوگیری از ایرادات احتمالی بود هرچند دیدی که نه تنها روی لوکال بلکه روی world هم بدون مشکل بود! واقعا فک میکنی با اینطور رفتار چیزی عوض میشه؟ ویدئو ها که همه هستن و دیگران به سادگی میتونن ببینن و قضاوت کنن. اینطور استراتژی توی بحث و جبهه گیری مصرفش خیلی کوتاه مدته و در دراز مدت اعتماد عمومی رو از آدم صلب میکنه برادر من....

      وقتی میگم از همون گیمبال استفاده کن واسه اینه دیگه مجبور نشی بعدا با هزار جور ترفند جاهایی که pop out میشه رو به ضرب و زور درست کنی...ترفندهایی مثل euler filter و....

      یه کاراکتر رو بهش یه حرکت کاراته بده که با لگدش 360 درجه دور خودش میچرخه و انیمیتش کن. یه دور فقط با لوکال یه دور هم فقط با گیمبال...نتیجه رو مقایسه کن ببین توی کدوم مجبوری بیوفتی توی گراف ایدیتور و بیشتر ادیت کنی و ....

      اینها چیزایی هستن که توی آموزش متوجه نمیشی و فقط وقتی توی پروژه عملی بهشون برخوردی متوجه میشی! اینجاست که مث همیشه میگم صرف دیدن فیلم آموزشی نه تنها کمکی نمیکنه بلکه در مواردی میتونه اثر مخرب داشته باشه که عملا ابتکار عمل رو از کاربر میگیره و مصرف کننده بارش میاره.

      ده بار گفتم اون دو ترا بایت فیلمی که دارم از همه چیز توشه ...مکس.....مایا.....هودینی....و اتفاقا ریگ مکس خیلی خیلی کم دارم ولی باز میایی یه چیزی میگی که... نمیدونم شاید من دارم به زبون دیگه صحبت میکنم!

      اول اومدی این قضیه رو مطرح کردی که توی مکس نمیشه مث مایا کار کرد...

      مثال زدی و من تک تک مثال هات رو به صورت عملی نشون ت دادم و مث روز برات روشن کردم که این کار ها شدنیه....هر ایرادی هم گرفتی دقیق بهت با ویدئو نشون دادم...یه اینجا که رسیدی پریدی یه شاخ دیگه گفتی اصن میدونی چیه آموزش های مایا بیشتره!....مطمئنم این رو هم درست کنم باز یه چیز دیگه پیدا میکنی....بعد میگی حرفام روی غرض و شیطنت نیست....من دیگه چی میتونم بهت بگم...؟؟؟!!!!!!!!

      رفرنس میخایی که چطوری این مشکل رو برطرف کنی؟ کدوم صفحه از helpمکس؟ بذا یه چیزی رو بهت بگم مکس با کسی شوخی نداره....اگه مث یه آدم فرضش کنی بهت میگه اگه میخایی با من کار کنی باید پشت پرده خیلی چیزا رو بدونی و یاد بیگیری...باید منطق و ریاضی ای که توی تک تک این ریگ ها هست ازشون اطلاع داشته باشی تا بتونی با من کار کنی....مکس اسب چموشیه....سخت رام میشه ولی "وقتی رامش کردی دیگه انگار داری روی ابر ها پرواز میکنی"....دیگه نیاز نداری برای ساخت هر افکتی دست به دامان آموزش بشی. خودت ابتکار عمل رو به دست میگیری و از اون ریشه هایی که یاد گرفتی هر روز یه درخت جدید خلق میکنی. که برای همین قضیه مایا رو بد میتونم...اینقد همه چیز رو آماده لقمه میگیره دهن کاربر میذاره که اون کاربر بیچاره حداقل استفاده رو از توانای های ذهنی ش نمیکنه! به شدت تنبل بارش میاره تا زمانی که اون کاربر توی یه پروژه عملی گیر میکنه و راه فرار نداره!

      ریگر میخایی بشی باید بترکونی خودتو! دیگه یه چیزه هنری نیست بگی اقا دلی و ذوقی میزنم میره! ....نه.... باید قبل از هر چیزی ریاضی خودت واقعا قوی کنی.....فرمول ها رو بشناسی....وگرنه میشی ی ریگر دست چندم که کارهاش وابسته س به آموزش های ویدئویی!!! کارگردان اگه هر روز یه چیز جدید بخاد باید بهش بگی اقا صب کن من سرچ کنم تو گوگل ببینم آموزشش هست یا نه! در صورتی که ریگر واقعی وقتی چیزی ازش میخان میگه "اقا صب کن یه کم در موردش فکر کنم تحلیلش کنم نیم ساعت دیگه رله ست"

      بذار یه اعتراف بکنم سیاوش جان! اون قضیه مربوط به Geometry constraint رو وقتی مطرحش کردی و گفتی سطح رو 360 میشناسه یه لحظه قفل کردم! چون تا حالا همچین چیزی نزده بودم! ولی با حفظ آرامش مکس رو باز کردم و بدون دیدن هیچ آموزشی راهی به ذهنم رسید که به شدت کاربردی بود و بذار برای این مورد ازت تشکر کنم. چالش خیلی خوبی بود! به راهی رسیدم که دیگه مجبور نیستم از پردازش سنگین conform استفاده کنم.

      اینها رو نگفتم که بگم من خیلی کارم درسته......نه.....همونطور که گفتم من به شدت تازه کارم و سالها باید کار کنم تا به حد حرفه ای برسم. اینو بدون هیچ تواضعی گفتم و از گفتنش هم ابایی ندارم...حقیقتش هر چی توی این دنیای سه بعدی بیشتر پیش میری بیشتر میفمی که هیچی نمیدونی!

      برادرانه و دوستانه بهت میگم حالا که میخایی وارد ریگ حرفه ای بشی آموزش های ویدئویی رو نذار توی اولویت....منطق و ریشه هر کار رو در بیار...به قول ما کرمونی ها روده پوده کار رو بکش بیرون...از خودت بپرس این ریبونی که مایا با چند تا کلیک برام ساخت چطوری ساخت! منطق ش چی بود...البته نمیگم برو کد ماجرا رو در بیار چون من خودم از کد به شدت بدم میاد ولی حداقل فکری که پشت این ابزار بوده رو سعی کن ازش سر در بیاری. بعدا فقط برای یاد گیری یه سری تکینک ها برو سراغ ویدئو تا به کارت سرعت بدی...این پیشنهاد من بود دیگه خودت میدونی....

      در آخر همونطور که گفتم دیگه نیازی به ادامه بحث نمیبینم چون اونچه که لازم بود رو چه به صورت تئوری چ عملی نشون و توضیح دادم و دیگه قضاوت رو میسپرم به مخاطبینی که این بحث ما رو دنبال میکردن

      هر چند مسائلی پیش اومد که نباید؛ ولی برای من این بحث مفیدی بود.

      اگر هم این بحث برای کسی ایجاد ناراحتی کرده، بنده به نوبه ی خودم عذر خواهی میکنم

      روز و روزگار بر همگی خوش
      • سیاووش راد

        سیاووش راد

        05 اردیبهشت 1395 ساعت 21:02 |
        احسان خودت قضاوت کن اول یه فیلم گزاشتی که از کیفیته مناسبی برخوردار نبود و اینطور به نظر میرسید که باکس دفورم شده عکسش رو هم گزاشتم اومدی توپیدی بهم که ایرانیا دوتا قانون .... احسان شما یه فیلم بی کیفیت میزاری که سوعتفاهم ایجاد میکنه مقصر من شدم!!

        سر ریگ کمر هم سر روتیشن تاکید کردم دوباره گیر دادی بهم که .... گفتی ریگ رو پاک کردم و .... سراخر من شدم بدهکار قضیه!!

        احسان دوسته عزیز مقصر من نیستم شما بحث رو با فان قاطی کردی و طرف مقابلت رو خیلی دسته کم گرفتی انگار که من هیچی از رییگینگ حالیم نیست

        در ریگه کمر 2 تا ویدو برات گزاشتم که متوجه شی تاکید ( فیلم دوم 1:19 و 1:35) من رو روتیشنه 90 درجه در محور ایکس X یا Yهستش و مشکل چرخش بدن در این مقدار روتیشن اتفاق میفته ( در فیلم دوم 1:10 مقدار رو هم پررنگش کردم) و حتی گفتم اگه 10000 بار در بعضی جهات دیگه کنترولر رو بچرخونی مشکل پیش نمیاد..... فیلم دوم 1:19 و 1:35 دو جایی بود که مشکل اتفاق میفته.

        در هر 2 ویدیویی که شما گزاشتی خواسته یا ناخواسته کنترولر رو به این مقدار و در این راستا نچرخوندی و بجاش کنترولر رو در حالت دیگه به مقدار زیاد چرخوندی و..... باز من مقصر شدم و الان نوبت این شد که منو متهم کنی به اینکه هدفم یه چیز دیگه هست .............

        مقصر من نیستم دوست عزیز شما خوب پرزنت نکردی و طرف مقابلت و بحث رو جدی نگرفتی و با فان قاطی کردی.

        و متشکرم که حرفامو تایید کردی اگه یکی میخواد در مکس ریگر بشه "" ریگر میخایی بشی باید بترکونی خودتو! "" اما نتیجه اش چی اینکه بعده ترکوندن خودت میخوای از اینهمه زحمت نتیجه گیری کنی چی؟! بازار کار در دسته مایاست و.....

        احسان باور کن من قصد بدی نداشتم. نرمافزارا رقیب همدیگه اند نه ما. خیلی چیزای دیگه هست که میشه از هم یاد گرفت اما ...

        منم ترجیح میدم این بحث همینجا تموم شه و مطمعن باش که این پست پست اخر در این تاپیکه.

        و باز هم از اینکه قبلا وقتتو برا بچهها گزاشتی و اموزش درس کردی واقعا ازت متشکر و سپاسگزارم و اگه یه جاهای در این پستها ناخواسته شما رو ناراحت کردم ازت معذرت میخوام

        موفق و موید باشی دوست عزیز
  • محمّد رضا

    محمّد رضا

    05 اردیبهشت 1395 ساعت 22:02 |
    رد میشدم گفتم یه نظری هم من بدم:)

    بچه ها با هر نرم افزاری میشه هر کاری تاکید میکنم هر کاری رو انجام داد اما چیزی که مهمه اینه که اولا آدم راحت و لذت بخش به نتیجه برسه کچل نشه تا بخواد یه کارو انجام بده در ثانی اون نرم افزار آینده داشته باشه اومدیم طرف خودشو پوکوند تو مکس ریگر شد آیا در آینده توی فیلم ها و انیمیشن ها از مکس بیشتر برای انیمیت استفاده میشه یا مایا

    متاسفانه از اول شالوده مکس برای انیمیت خوب بسته نشده مثل ساختمونی میمونه که شالوده ش برای 2 طبقه طراحی شده بعد میگن حالا ساختمونو بکنیم 4 طبقه ! اما مایا از همون اول پایه ریزیش بر اساس انیمیت بوده یعنی شالوده از همون اول برای 4 طبقه طراحی شده

    مطلب بعد اینه که خوبی های مایا یکی دو تا نیست
    کلی ابزار مفید و سودمند و راحت برای انیمیت داره البته من یه بار دیگه تاکید میکنم راحت چون همین راحتی باعث میشه به جای تلف کردن وقت برای یه موضوع 10 تا موضوع دیگه یاد گرفت در ضمن عنصر زمان و سرعت بسته شدن کار نقش حیاتی توی انیمیت داره

    ریگ قدرتمند - nhair قوی - xgen - وقتی میگم مو شما با سیستم موی مکس مقایسه نکن امکاناتی موی مایا داره واقعا عجیب و بشدت عجیب از ریگ با مو گرفته تا .... -human ik موشن بیلدر -bifrost - paint fx -انواع و اقسام موتور رندر - fluid قوی و خیلی امکانات دیگه که از حوصله خارجه

    فقط اینو میخوام بگم انیمیشن فقط ریگ نیست کلی مبحث این وسط دخیله و آخرین مطلب اینکه زمان برگشت پذیر نیست یه وقتی نیاد که شما ببینی ای داد بیداد کلی برای فلان نرم افزار وقت گذاشتم آخرشم ....... :(
  • فردین

    فردین

    07 اردیبهشت 1395 ساعت 12:41 |
    سلام من رشتم مکانیک هست و با توجه به علاقه ای که به طراحی خودرو دارم حدود 4 سالی میشه که با تری دی مکس هرازگاهی مدلینگ خودرو کار میکنم
    میخواستم انیمیشن سازی یاد بگیرم اول اینکه ایا با توجه به اینکه در رشته های مربوط به انیمیشن سازی تحصیلاتی ندارم احتمال موفقیت داره یا فقط وقت تلف میکنم؟
    دومین سوال اینکه ایا میتوان از دو نرم افزار تری دی مکس و مایا در کنار هم استفاده کرد و مدلینگ رو در تری دی انجام بدی بقیه کار ریگینگ و کارهای متحرک سازی رو در مایا؟
  • عرشیا

    عرشیا

    07 اردیبهشت 1395 ساعت 14:34 |
    1_تحصیلات تاثیری نداره . ( تجربه کردم )
    2_یکیرو انتخاب کنید . فرقی نمیکنه .
  • mohammad

    mohammad

    14 اردیبهشت 1395 ساعت 01:15 |
    با سلام خیلی خلاصه بگم از سال 1380 دارم مکس کار می کنم موقع خرید به فروشنده کامپیوتر گفتم برنامه انیمیشن برام نصب کنه اونم مکس 4 را نصبید! البته خیلی از نرم افزارهای دیگه هم کار کردم. عاشق برنامه تصویر و حرکت بودم از خود اون آقاه ریشو که مایا درس می داد جلو زده بودم. پس با یکم تجربه ای که دارم می توم بگم اتودست عمدا بعد از خرید مکس اونو پشت مایا نگه داشته.
    هر بار نسخه جدید مکس می یاد. فقط enhance enhance enhance!
    چندتا نقطه قوت مکس هم که ااصلش مال شرکت های دیگس مثل pF MR و ..
    حال هم چندتا پلاگین اصلی مکس برای مایا هم اومدن
    چی بگم دیگه حرف زیاده و حوصله تایپ کردن کم
  • محمد

    محمد

    14 اردیبهشت 1395 ساعت 16:42 |
    یه سوالی داشتم

    آیا مکس 2017 بر اساس دایرکت ایکس12 طراحی و ساخته شده؟؟؟؟

    لطفا راجع به این موضوع هم دو خط توضیح بدید، ممنونتون میشم
  • فردین

    فردین

    16 اردیبهشت 1395 ساعت 22:48 |
    سلام v-ray برای 2017 کی میاد؟
  • محمد

    محمد

    19 اردیبهشت 1395 ساعت 08:48 |
    یه سوالی داشتم

    آیا مکس 2017 بر اساس دایرکت ایکس12 طراحی و ساخته شده؟؟؟؟

    لطفا راجع به این موضوع هم دو خط توضیح بدید، ممنونتون میشم




    کسی از دوستان جواب این سوال رو نمیده؟؟؟؟
  • رضا

    رضا

    30 اردیبهشت 1395 ساعت 12:15 |
    سلام دوستان ویری برای مکس2017 نیست؟؟؟؟؟؟ اگر که هست بفرمایید لطفا
  • muhammad dalvand

    muhammad dalvand

    18 خرداد 1395 ساعت 09:32 |
    یکی از آرزوهام اینه که مکس در ورژن های جدید یه موتور رندر دیگه مثل ویری هم اضافه کنه ، مثل اینکه مایا داره آرنولد رو اضافه میکنه .

نظرتان را بنویسید :

اظهار نظر به عنوان مهمان .

جدیدترین نظرات ثبت شده در بخش بلاگ

سلام به استاد گرامی و دوستان عزیزم
راستش کتاب های رنگ آمیزی برای بزرگسالان...

محمّد محمّد 27. دی, 1395 |

سلام
وقت بخیر
من دانشجوی طراحی صنعتی هستم و برای رندر از کیشات خیلی...

ehssky (اسّکی) ehssky (اسّکی) 26. دی, 1395 |

بله هست دوست عزیز ولی هیچ کدوم از کاراییا رو تویه این نسخه نداری یعنی به ویژگی های pro دسترسی نداری

بهنام بهنام 26. دی, 1395 |

سلام مصطفی جان. با اینکه خیلی دیر به این مطلبت رسیدم ولی خیلی خیلی ازت...

hamedpav hamedpav 26. دی, 1395 |