میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
autodesk-stingray-is-coming-soon
چهارشنبه 13 اسفند 1393
در
اخبار دنیای CG

گیم انجین Stingray در راه است

چهارشنبه 13 اسفند 1393
مطمئنم که بسیاری از دوستان خبر چند ماه پیش درباره کمپانی اتودسک و خرید یک انجین رو بخوبی یادشون هست. بله دارم درباره Bitsquid صحبت میکنم که خرداد ماه امسال در مطلب (گیم انجین Bitsquid توسط Autodesk خریداری شد) خبر خریده شدنش توسط اتودسک رو به اطلاعتون رسونده بودیم. میدونید شاید بد نباشه اگه سری به همون مطلب خبری بزنید و اگه دقت کنید در انتهای مطلب به این موضوع هم اشاره داشتیم که اگه قرار باشه اتفاق خاصی برای این انجین بیوفته باید منتظر GDC 2015 باشیم و اتفاقا همینطور هم شد و امسال در رویداد Game Developers Conference 2015 کمپانی اتودسک خبر انتشار بزودی انجینی به نام Stingray که پایه این موتور بازی سازی بر اساس همون Bitsquid قدیمه.
 
خبر انتشار بزودی موتور بازی سازی Stingray از طرف Autodesk
 
یک موضوعی بنظرم خیلی جالبه و اونم اینکه اتودسک پس از خرید Bitsquid به این انجین بیشتر بعنوان یک ابزار 3D Visualisation نگاه میکرد اما حالا که زمان زیادی انتشار Stingray نمونده Autodesk بصورت مشخص ازش بعنوان یک Game Engine نام میبره. بصورت کلی چیزی که میشه دید اینه که اتودسک ابتدا خیلی حساب زیادی رو روی این نرم افزار باز نکرده بوده ولی گویا درحال حاضر به موفقیت های خوبی دست پیدا کردن که از Stingray بعنوان یک گیم انجین مدرن و کاملا انعطاف پذیر یاد میکنن. همین امر باعث میشه که بسیاری از فعالان این عرصه بیش از پیش نسبت به این موتور بازی سازی نوپا حساسیت نشون بدن و با دقت ویژگی ها و خبرهای منتشر شده درباره این عضو جدید خانواده محصولات اتودسک یعنی Stingray رو دنبال کنن.
 
خبر انتشار بزودی موتور بازی سازی Stingray از طرف Autodesk
 
اما صحبت از ویژگی های این موتور شد و این نکته رو بگم که درحال حاضر اتودسک همه رو در یک تاریکی محض قرار داده و هیچ اطلاعات کامل و دقیقی رو ازش منتشر نکرده. شاید تصویر بالا براتون کمی سوال برانگیز باشه که دقیقا مفهومش چیه و خب در ادامه متوجه خواهید شد. اتودسک روز گذشته در GDC 2015 یک ویدئویی از Stingray منتشر کرد که نه تنها پاسخی برای سوالات نبود بلکه سوالات و بیشتری رو در ذهن مخاطبان ایجاد میکرد. در ادامه این ویدئو تقدیمتون میشه.
 
مشخصات
مدت زمان : 22 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 11 مگابایت

 
دوستان راستش اینقدر خبر در رابطه با GDC 2015 زیاده که نمیدونم چطور میتونیم در این مدت همه اونها رو به اطلاعتون برسونیم. شاید تعدادی از خبرها رو در پادکست آینده به اطلاعتون رسونیدم و البته ویدئوهای خیلی جذابی هم از این رویداد منتشر شده که طبعا ویدئو رو نمیشه در پادکست قرار داد :) پس این قول رو بهتون میدم که همچنان با این رویداد پر سروصدا در خدمتتون خواهیم بود. با ما همراه باشید ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 32 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید