میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
cg-weekly-news-azar95-02
دوشنبه 29 آذر 1395
در
اخبار دنیای CG

گلچین هفتگی (عرضهV-RayforC4D 3.4، انتشارAffinity Photo و...)

دوشنبه 29 آذر 1395
این هفته هم طبق معمول از کمپانی Chaos خبر داریم، از رقابتی که بین Serif و Adobe شکل گرفته است می گوییم که نگاهی خواهیم داشت به نرم افزار  Affinity Photoکه اخیرا نسخه مخصوص Windows اون عرضه شده و همینطور بررسی 3.4 V-RayforC4D که خالی از لطف نخواهد بود. پس از اون نوبت به انجین قدرتمند و محبوب منتال ری میرسه که اخیرا نسخه جدید مایا منتشر شده و نگاه کوتاهی هم به اون خواهیم داشت و در آخر هم ویدئوی Alike را با هم میبینیم که امسال جوایز متعددی را دریافت کرده است.
 

Affinity Photo هم برای ویندوز عرضه شد

01-affinity-windows
 
این هفته هم با خبری خوش برای دارندگان دستگاه های ویندوزی در خدمت شما هستیم. پس از Affinity Designer، هم اکنون نوبت Affinity Photo است که پس از طی کردن مراحل تست برای ویندوز عرضه شود. به لطف سیاست لایسنس دائمی که توسط شرکت Serif در اختیار مشتریانش قرار می گیرد، بار دیگر، آرتیست هایی که از ویندوز استفاده می کنند می توانند نرم افزاری را که در کار های روزانه ی خود از آن استفاده می کنند خریداری کنند و تا ابد مالک آن باشند. در اینجا از نرم افزار با کیفیتی حرف میزنیم که بتواند از پس ویرایش عکس ها به خوبی برآیدو Affinity Photo ثابت کرده است که در این زمینه کاملا توانایی رقابت با فوتوشاپ را دارد. هم اکنون نرم افزار Affinity Photo نیز برای ویندوز به شیوه ی لایسنس دائمی عرضه شده است.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 43 ثانیه
کیفیت : 1080p - Full HD
حجم : 51 مگابایت
 
اما چه شد که Affinity تصمیم گرفت نرم افزار های محبوب خود را برای ویندوز نیز عرضه کند؟ دلیل آن تقاضای بسیار هنرمندانی بود که پس از تغییر سیاست ادوبی به سیستم پرداخت ماهیانه شکل گرفت. ادوبی با این تغییر سیاست بسیاری از کاربران فوتوشاپ خودش را ناراضی کرده است و در نتیجه Serif فرصت را مناسب دید تا بازاری که مدت ها توسط ادوبی و نرم افزار فوتوشاپ اشغال شده بود را از چنگال ادوبی درآورد. از آنجا که تقاضا برای نرم افزار Affinity Photo بسیار زیاد بوده است باید دید که ادوبی نسبت به این وضعیت چه واکنشی نشان خواهد داد.
 
تنها چیزی که می توان به قدرت بیان کرد این است که کاربران دوست دارند نرم افزاری را بخرند و واقعا مالک آن باشند و نه اینکه برای استفاده از آن مجبور باشند به صورت ماهیانه پول پرداخت کنند. شرکت هایی مانند ادوبی که این درخواست کاربران را نادیده بگیرند تنها فرصت را به نرم افزار های رقیب می دهند تا به سرعت خودشان را بالا بکشند.
 

LAULab نسخه ی 3.4 V-RayforC4D را عرضه کرد

02-vray-for-c4d
 
LAULab با ارائه ی آپدیتی نسخه ی 3.4 پلاگین 3.4 V-RayforC4D را  که در واقع پورتی است از موتور رندر وی ری که توسط شرکت Chaos ساخته شده است، عرضه کرد و با این آپدیت این پلاگین را به هسته ی اصلی جدیدترین نسخه ی وی ری که بر روی 3dsMax و Maya قرار داشت به روز رسانی کرد.
 
این آپدیت بیش از 60 ویژگی جدید، بهبود در عملکرد و ادغام بیشتر با سینما فوردی را در بردارد. برخی از ویژگی های نسخه ی جدید را برای شما آورده ام:
 
از آنجا که آخرین عرضه ی VrayforC4D مربوط به سال 2014 می شد، بیشتر ویژگی هایی که به این نسخه اضافه شده اند در واقع کمبود هایی که V-rayforC4D نسبت به نسخه های مکس و مایا داشته است را جبران کرده اند. برای مثال یکی از برترین ویژگی هایی که به این نسخه اضافه شده است، V-ray RT، قابلیت پریویوی لحظه ای وی ری است که حالا در سینما فوردی نیز قرار گرفته است. با این وجود در این آپدیت آخرین تغییرات صورت گرفته در وی ری نیز گنجانده شده است. برای مثال قابلیت رفع نویز که در نسخه ی 3.4 وی ری اضافه شده بود.
 
بهبود در کارایی نرم افزار و ادغام بیشتر با سینما فوردی
در این آپدیت مانور چندانی بر بهبود سرعت وی ری داده نشده است اما LAULab توضیح داده است که عملکرد کلی این موتور رندر در صحنه های پیچیده، مانند صحنه هایی که رندر مو و Fur یا دیسپلیسمنت دارند به طور چشمگیری بهبود یافته است. همچنین در این آپدیت ادغام بیشتری با ویژگی های بومی سینما فوردی صورت گرفته است که از جمله ی آنها می توان به ساپورت بیت مپ های خود سینما فوردی و همچنین ساپورت از ورتکس مپ و شیدر موگراف اشاره کرد.
 
قابلیت هایی که LAULab در آینده به این پلاگین اضافه می کند
LAULab در پستی جداگانه تشریح کرده است که این پلاگین همچنان برخی از قابلیت های نسخه ی اصلی وی ری را ندارد و این شرکت قصد دارد با ارائه ی آپدیت هایی این ویژگی ها را هم به سینما فوردی بیاورد. این ویژگی ها شامل قابلیت پشتیبانی از فایل های OpenVDB و Field3d، قابلیت اکسپورت تصاویر Deep و . . . می باشد. لیست تمام ویژگی های جدید را می توانید در اینجا مشاهده کنید.
 
قیمت
از آنجایی که فعلا این نسخه از پلاگین وی ری کرک نشده است شاید دوست داشته باشید قیمت نسخه ی اصلی آن را هم بدانید. در حال حاضر VrayforC4D 3.4 برای Cinema 4D R16 به بالا در دسترس است و با قیمت 825$ به فروش می رسد.
 

Elementacular 1.5 عرضه شد

03-elementacular-15
 
Elementacular پلاگینی است برای مایا که برای طراحی اشکال ابر مانند از طریق مش های مایا صورت می گیرد و به کاربر این امکان را می دهد تا ابر ولومتریک خود را مستقیما در ویوپورت با کیفیت بالا مشاهده کند. در نسخه ی جدید پشتیبانی موتور های رندر پیشرفته ای مانند Arnold و Renderman از ابر های ولومتریک این پلاگین، از طریق فایل های OpenVDB افزوده شده است. قابلیت اکسپورت ابر ها به صورت فایل OpenVDB مزیت بزرگی دارد و آن هم این است که ابر ها به طور کامل با رندر کل صحنه از لحاظ نوری منطبق می شوند و دیگر نیازی به پست پروداکشن و کامپوزیت های بعد از رندر برای همسان سازی ابر ها با صحنه ی نهایی نیست.
 

عرضه ی Mental Ray 3.14 برای مایا

04-mentalray-maya
 
همانطور که مطلع هستید اتودسک در نسخه ی 2017 محصولات خود تصمیم گرفت تا بعد از مدتها موتور رندر پیشفرض محصولاتش را تغییر دهد و از آنجایی که ماهها قبل اعلام شده بود این شرکت به زودی Solid Angle را که توسعه دهنده ی موتور رندر آرنولد است تصاحب خواهد کرد، پس جای تعجبی نداشت که در مایا 2017 شاهد این هستیم که موتور رندر آرنولد جایگزین منتال ری شده است و در 3ds Max نیز موتور رندر جدیدی با نام Art معرفی گشته است.
 
حالا Nvidia به طور جداگانه نسخه ی 3.14 منتال ری را عرضه کرده است و می توان برای استفاده ی تبلیغاتی از این موتور رندر مشترک آن شد. نسخه ی رایگان منتال ری را می توان برای رندر تک فریم استفاده کرد و برای رندر انیمیشن باید هزینه پرداخت شود.
 
در نسخه ی 3.14 منتال ری می توان رندر نهایی فریم مورد نظر را مستقیما درون ویوپورت مشاهده کرد. سرعت محاسبه ی GI حالا به لطف بهره گیری از توان GPU دو برابر شده است.
 

ویدئو های هفته

برای این هفته به چنیدن ویدئوی زیبا برخوردم که تصمیم گرفتم تمام آنها را برایتان به اشتراک بگذارم.
 
ویدئوی اول فیلم کوتاه Alike است که سرانجام پس درو کردن جایزه ها در فستیوال های مختلف سرانجام به صورت آنلاین منتشر شده است. Alike توسط نرم افزار بلندر ساخته شده و جوایز متعددی را دریافت کرده است که شامل "بهترین فیلم کوتاه انیمیت شده" از مراسم Goya Awards بوده است. پیشنهاد می کنم این فیلم فوق العاده را مشاهده کنید:
 
مشخصات
مدت زمان : 8 دقیقه
کیفیت : 1080p - Full HD
حجم : 140 مگابایت
 
ویدئوی بعدی حاصل تلاش هنرمندان برزیلی در استودیوی Stratostorm است که اولین فیلم کوتاه خودشان را با نام "Monsters Got Talent" منتشر کرده اند. بر طبق گفته های کارگردان این فیلم کوتاه، "از آنجایی که کار اصلی این استودیو ساخت ویدئو های تبلیغاتی است، بسیار سخت بوده است که این پروژه را در برنامه ی استودیو جای دهند. اما همه متعهد شده بوند که هر روز یک کار جالب و زیبا را به انجام برسانند و تیم از این روند خلاقانه ای که در طی این پروژه شکل گرفته بود بسیار خرسند بوده است. همچنین با ساخت این کار استودیو توانست روند تولید و ابزار های انیمیشن خود را توسعه دهد و از نرم افزار های دیگری هم استفاده کند تا نتیجه ی نهایی دلنشین شود."
 
مشخصات
مدت زمان : 5 دقیقه
کیفیت : 1080p - Full HD
حجم : 143 مگابایت
 
ویدئوی "پک من در دنیای واقعی" توسط نرم افزار بلندر ساخته شده است. نه تنها المان های سه بعدی بلکه ترکینگ تمام صحنه ها نیز داخل همین نرم افزار انجام شده. این ویدئو را هم می توانید مشاهده کنید:
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 42 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 19 مگابایت
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 21 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید