میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
cg-weekly-news-bahman95-01
سه‌شنبه 5 بهمن 1395
در
اخبار دنیای CG

گلچین هفتگی (CES 2017، همکاری ادوبی و Chaos و...)

سه‌شنبه 5 بهمن 1395
در گلچین این هفته، با یک هفته تاخیر، به سراغ اخبار مرتبط با CG می رویم. در طی ماه گذشته CES 2017 برگزار شد و از بین هزاران محصول تکنولوژی معرفی شده در حوزه هایی همچون سلامتی، گیمینگ، VR و... چندین محصول مختلف نیز معرفی شد که قطعا برای هنرمندان CG جذاب خواهد بود. خبری از فعالیت های دیگر Chaos Group خواهیم داشت که اینبار با ادوبی وارد همکاری شده است. از خرید جدید مایکروسافت و ارتباطش با دنیای CG خواهیم گفت و نگاهی کوتاه به ویژگی های جدید PFTrack 2017 خواهیم داشت. با ما همراه باشید و ما را از نظرات خود مطلع سازید.
 

برترین سخت افزار های معرفی شده برای هنرمندان CG در CES 2017

01-project-ariana-razer-best-gaming-product-ces-2017
 
نمایشگاه CES هرسال میزبان خیل عظیمی از دستگاه های الکتریکی می باشد. در این نمایشگاه که در شهر لاس وگاس برگزار می گردد انواع دستگاه های الکترونیکی شامل موبایل های هوشمند تا دوربین ها و خودرو های الکتریکی معرفی می گردند. اما در بین این دستگاه های مصرفی و اسباب بازی های الکتریکی در CES 2017 شاهد دستگاه هایی بودیم که می توانند برای یک هنرمند CG واقعا جذاب باشند. از تبلت های گرافیکی گرفته تا مانیتور های Ultra-Hi رزولوشن و اسکنر های سه بعدی.
 
در لیست زیر برترین این دستگاه ها را به همراه خلاصه ای از مشخصات و ویژگی هایی منحصر به فرد آنها آورده ایم.
 
Dell Canvas
 
02-dell-canvas-10
 
این دستگاه در واقع یک نمایشگر 27 اینچی است که از قلم پشتیبانی به عمل می آورد. مشخصات سخت افزاری Canvas مشابه Wacom’s Cintiq 27QHD است اما با این تفاوت که قیمت پیشنهادی برای Dell Canvas در حدود 1,000 دلار ارزان تر از دستگاه وکوم می باشد. Canvas دارای یک صفحه نمایش 27 اینچی با نسبت تصویر 16:9 می باشد و به طور صد درصدی از طیف رنگی RGB ادوبی پشتیبانی می کند. با قابلیت پشتیبانی از 20 لمس همزمان، این امکان را می دهد که دو نفر به طور همزمان از آن استفاده کنند. به همراه دستگاه یک عدد Canvas Pen که استایلوسی است با پشتیبانی از 2048 سطح حساسیت فشار و یک ابزارک جالب به نام "Totem" که کنترلری دایره مانند است نیز به خریدار داده می شود. قیمت این دستگاه 1,799 دلار است و از حدود دو ماه دیگر به بازار های جهانی عرضه می شود.
 
 
Wacom Intous Pro Paper Edition
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 26 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 11 مگابایت
 
در CES امسال شاهد معرفی شدن دسته ی جدیدی از تبلت های گرافیکی بودیم که به هنرمند این امکان را می دهد تا بر روی کاغذ طراحی خود را انجام دهد و دستگاه نتیجه را به طور خودکار به صورت فایل SVG یا PSD ذخیره می کند. بدون اینکه نیاز باشد تا از روی کاغذ اسکن گرفته شود. می توان به وسیله ی گیره هایی ورقه های A4 یا A5 را به تبلت متصل کرد و سپس بر روی آنها شروع به طراحی نمود. قلم دستگاه از 8,192 سطح حساسیت فشار پشتیبانی می کند و تبلت می تواند تا 1000 نقاشی را در خود ذخیره کند. قیمت این تبلت 399.95 دلار برای سایز متوسط و 549.95 دلار برای ساز بزرگ است و هم اکنون در بازار های جهانی قابل خریداری است.
 
 
Fuel3D 360 Scanner
 
مشخصات
مدت زمان : 40 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 3 مگابایت
 
این دستگاه در واقع مکملی است برای نرم افزار دسکتاپی Fuel3d که به منظور تولید مدل سه بعدی از روی عکس ها استفاده می شود. به کمک این دستگاه می توان به طور همزمان از 7 زاویه ی مختلف از مدل عکس برداری کرد. عمده ی کاربرد این دستگاه برای اسکن از روی چهره می باشد. سیستم به کار رفته در دستگاه می تواند سطح جسم و همچنین رنگ موجود بر روی آنرا تشخیص دهد و بازسازی کند. اطلاعات اسکن شده را هم می توان به فرمت های STL, OBJ, PLY و 3D PDF خروجی گرفت.
 
رقیبانی همچون Artec Eva برای اینچنین سیستم هایی وجود دارد که در واقع اسکنر های دستی می باشند و می توان توسط آنها از حالات صورت اسکن گرفت.
 

ادوبی V-Ray را به عنوان موتور رندر Project Felix برگزید

مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 39 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : SD
حجم : 4 مگابایت
 
ادوبی برای نرم افزار جدید در دست ساخت خود با نام Project Felix موتور رندر V-Ray را برگزیده است تا به کمک آن هنرمندان بتوانند مدل های سه بعدی را رندر کنند و در یک تصویر دو بعدی کامپوزیت نمایند. حالا طراحان گرافیکی نیز به موتور رندر V-Ray دسترسی خواهند داشت پروژه ی Felix که از ماه پیش به صورت آزمایشی عرضه شده است به هنرمندان این امکان را می دهد تا به راحتی و فقط با درگ و دراپ کردن آبجکت ها و تغییر تنظیمات ساده ای مدل های سه بعدی را به تصویر بکگراند دو بعدی مچ کنند. به گفته ی ادوبی از همان ابتدای شروع پروژه وی ری با آن یکپارچه سازی شده بوده است، اما ادوبی به تازگی تصمیم گرفته که در مورد همکاری خود با Chaos به صورت عمومی صحبت نماید.
 
از دید ادوبی بهترین انتخاب برای محصول جدیدش همین وی ری خواهد بود زیرا Project Felix طراحی شده است تا بازار Visualization را هدف قرار دهد و وی ری یکی از برترین موتور ها برای رندر های مرتبط با Visualization می باشد. روند کار با وی ری در Project Felix بسیار تسهیل شده است ادوبی توضیح داده است که نحوه ی کار با وی ری در نرم افزار جدیدش به مراتب از نسخه های وی ری برای 3ds Max و مایا آسان تر است. در ویدئوی بالا می توان نحوه ی کار با این نرم افزار را مشاهده کرد که همانطور که مشاهده می شود نورپردازی توسط یک تصویر HDRI انجام شده و تنها تنظیمات اصلی مانند شدت نور در تنظیمات دیده می شوند.
 
مدیر بخش بازاریابی ادوبی می گوید: "با Prokect Felix تکنولوژی ما به دست هنرمندان بیشتر و خلاق تری خواهد رسید." بخشی از برنامه ی گسترده ی Chaos برای گسترش بازار وی ری این دومین همکاری بزرگ Chaos است که در طی ماه های اخیر می شنویم. همانطور که در خبر ها آوردیم این شرکت قبلا هم در طی همکاری خود با کمپانی CL3VER تکنولوژی موتور رندرش را در اختیار این محصول قرار داده بود.
 

مایکروسافت Simplygon را تصاحب کرد

مشخصات
مدت زمان : 9 دقیقه و 54 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 31 مگابایت
 
مایکروسافت کمپانی سازنده ی نرم افزار Simplygon که نرم افزاری است که به صورت اتوماتیک وار پلیگان های آبجکت ها را کاهش می دهد تصاحب کرد. از این نرم افزار در بازی هایی همچون The Witcher 3، Paragon و Ninja Theory استفاده شده است.
 
03-simplygon-max
 
یک سیستم هوشمند برای کاهش سطح جزئیات (Level Of Detail)
 
بنا بر ادعای Donya Labs نرم افزار ساخته شده توسط این کمپانی از زمان اولین عرضه که در سال 2006 بوده تا الان توسط مشتریان بسیاری زیادی مورد استفاده قرار گرفته است و بر اساس تخمین همین کمپانی بیش از 80 درصد ناشران بزرگ بازی از این سیستم استفاده نموده اند. سیستم هوشمندی که در این نرم افزار قرار گرفته است به کاربران این امکان را می دهد تا انواع شخصی سازی شده ای از سیستم های کاهش پلیگان تولید کنند.
 
همچنین Simplygon با هر دو نرم افزار Unity و Unreal Engine یکپارچه سازی شده است و در سال 2016 نسخه ی غیر تجاری این پلاگین برای بازیسازان رایگان اعلام شد. Donya Labs اخیرا یک نسخه ی تحت وب از تکنولوژی خود عرضه نموده است که به خوبی با نرم افزار های 3dsMax و مایا مرتبط می شوند و به هنرمندان این امکان داده شده تا در هر ماه تا 100 مدل را از طریق این تکنولوژی بهینه نمایند.
 
04-simplygon
 
خرید Simplygon در راستای استراتژی مایکروسافت با عنوان "3D برای همه"
 
مایکروسافت در پست وبلاگ خود با اعلام این قرارداد توضیح داده است که این خرید در راستای تقویت استراتژی "سه بعدی برای همه" انجام شده است. در واقع این استراتژی با آمدن نسخه ی بعدی ویندوز 10 که با نام Creators Update شناخته می شود و نرم افزار Paint 3d را نیز همراه خود دارد اجرا خواهد شد.
 

Pixelfarm نرم افزار PFTrack 2017 را عرضه کرد

05-pftrack-2017
 
Pixelfarm آخرین نسخه از نرم افزار Camera tracking خود را با عنوان "بزرگترین آپدیت نرم افزار از سال 2011" عرضه کرد. در نسخه ی جدید این نرم افزار قابلیت خروجی گرفتن تکسچرها به صورت Multi-layer و چندین قابلیت دیگر گنجانده شده است.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 5 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 6 مگابایت
 
در لیست زیر نگاهی گذرا به قابلیت های جدید PFTrack خواهیم داشت:
 
ادغام تمام قابلیت های PFDepth درون PFTrack
با به کارگیری چند نود جدید و بهبود نود های قدیمی PFTrack حالا راه های بیشتری برای دستکاری Depth Map ها و خروجی گرفتن برای Deep Compositing وجود دارد.
 
بهبود در رابط کاربری و افزایش بهره وری
پنل ساخت نود به کلی متحول شده و حالا نود ها درون گروه هایی دسته بندی شده اند و بخشی به نام Custom Node Group نیز ایجاد شده تا نود های پر استفاده در آن قرار گیرند.
 
گسترش پشتیبانی از فرمت های مختلف تصویری
پشتیبانی از فرمت تصویری ARRI RAW، و پردازش Metadata های لنز و دوربین
 
قابلیت خروجی گرفتن انواع لایه های مختلف مانند دیسپلیس، Ao و نرمال
برای راحتی بیشتر حالا با یک نود می توان انواع تکسچر های مختلف را ایجاد نمود. تفاوت هایی که Exposure و روشنایی تصویر منبع وجود دارد به طور اتوماتیک اصلاح می شوند تا بهترین مپ های ممکن خروجی گرفته شود.
 

ویدئوی هفته

ویدئوی این هفته مربوط به Showreel سال 2016 پلاگین مطرح Miarmy می باشد که برای شبیه سازی جمعیت از آن استفاده می شود. این پلاگین که به تازگی نسخه ی جدید آن هم عرضه شده است برای مایا در دسترس است. در ویدئوی زیر برخی از بهترین فیلم های هالیوودی در دو سال اخیر مانند فیلم های Ant-man، Independence Day: Resurgence و San Andreas جزو آن هستند.
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 5 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 39 مگابایت
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 23 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید