میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
golaem-crowd-overview
چهارشنبه 2 بهمن 1392
در
مقالات

شبیه سازی جمعیت با پلاگین Golaem Crowd

چهارشنبه 2 بهمن 1392
از آنجایی که شبیه سازی جمعیت امروزه در اکثر فیلم ها رایج است و نرم افزارها و پلاگین های متعددی در این زمینه منتشر شده اند. در اینجا قصد دارم به معرفی یکی از پلاگین هایی که در شبیه سازی جمعیت کاربرد دارد و در نرم افزار مایا (Maya) استفاده می شود را معرفی کنم. این پلاگین Golaem Crowd نام دارد که کار کردن با آن ساده و تکنیک های جذابی را به همراه خود دارد.
 
دعوت میکنم ویدیوی زیر را تماشا کنید تا با این پلاگین در نرم افزار مایا آشنا شوید:
 

 
در اینجا به معرفی برخی از ویژگی ها و کاربردهای این پلاگین می پردازیم. یکی از ویژگی های این پلاگین، قرار دادن کاراکترها بر روی فضاهای دلخواه می باشد که در تصویر تنوع قرارگیری توسط این پلاگین را می بینیم.
 
معرفی پلاگین Golaem Crowd ابزاری جهت شبیه سازی جمعیت در نرم افزار Maya
 
 
ساختار ایجاد کاراکترها بصورت Node-Base است که می توانید رفتار کاراکترها را در قسمتی بنام Node-base Editor مدیریت کنید. رفتارهای کاراکترها در کتابخانه ای جمع آوری شده است که این پلاگین در اختیار کاربر قرار می دهد که می توانید انواع رفتارها و عکس العمل های کاراکترها را در پنجره ای بنام Behaviors Editor انتخاب کنید.
در ویدیوی زیر می توانید نحوه اعمال رفتارها به کاراکتر را مشاهده کنید:
 

 
این پلاگین را یک موتور قدرتمند انیمیشن هم می نامند، زیرا می تواند بسادگی شخصیت ها را بوسیله بارگذاری اسکلت کاراکتر خودتان در قسمت Marker Tool ایجاد کنید. این Character Marker از همه نوع کاراکترها اعم از: انسان، اسب (چهار پا)، پرنده و... را پشتیبانی می کند.
برای درک بهتر ویدیوی زیر را تماشا کنید:
 

 
کنترل های زیادی می توانید بر روی کاراکترهای شبیه سازی شده داشته باشید که این کنترل ها می تواند اعم از رنگ پوشش کاراکترها، توسعه نوع کاراکترها و... باشد.
در ویدیوی زیر می توانید قسمتی از کنترل بر روی کاراکترها را مشاهده کنید:
 

 
یکی از نکاتی که این پلاگین را محبوب کرده است، استفاده از GPU قدرتمند در هنگام نمایش کاراکترها در Viewport نرم افزار می باشد. از ویژگی های دیگر آن می توان به افزایش سرعت در شبیه سازی نام برد که Multithreaded Simulation تفسیر می شود. پلاگین Golaem Crowd این امکان را می دهد تا کاراکترهای شبیه سازی شده همراه با انیمیشن را در قالب یک فایل FBX ذخیره نماییم و در صورت لزوم آن را مجدد بارگذاری کنیم.
 
یکی از سوالاتی که شاید در ذهنتان باشد این است که آیا این پلاگین خروجی معتبری داده است؟ باید عرض کنم بله. طول عمر این پلاگین زیاد است و شاید فیلم کمدی "آستریکس و اوبلیکس" محصول کشور فرانسه و آلمان در سال 2002 را دیده باشید که این دو شخصیت با خوردن معجون های سحرآمیز قدرت دوچندانی را بدست می آوردند و جالبه بدونید که از پلاگین Golaem Crowd برای شبیه سازی لشکرهای رزمی استفاده شده است که دعوت می کنم حتما ویدیوی زیر را تماشا کنید:
 

 
پلاگین Golaem Crowd در بسیاری از فیلم ها و بازی های استراتژیک و تیزرها و... بکار برده شده است. این پلاگین از موتور رندرهای Mental Ray - VRay - SolidAngle Arnold و... پشتیبانی می کند و با آخرین نسخه مایا یعنی نسخه 2014 سازگاری دارد.
 
در آخر شما را به دیدن ویدیوی بازی های جام جهانی 2014 برزیل که در این کار از پلاگین Golaem Crowd برای شبیه سازی تماشاگران ورزشگاه استفاده شده است، دعوت میکنم که دیدن آن خالی از لطف نیست:
 

 
این پلاگین قابلیت های بسیار ویژه ای دارد و به کار شبیه سازی سهولت بخشیده است. بررسی همه ویژگی های این پلاگین را می توانم در قالب یک آموزش در آینده ای نه چندان دور در اختیار شما دوستان قرار بدهم. در اینجا هم آخرین نسخه از پلاگین Golaem Crowd را می توانید از لینک زیر دریافت نمایید.
 
 
مطمئنا نظرات گرم شما همواره پشتوانه محکمی برای ما بوده است ...
 
سپاس
 
پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 43 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید