میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
maya-2016-extension-1-released
پنج‌شنبه 29 مرداد 1394
در
اخبار دنیای CG

ویژگی های جدید Extension 1 نرم افزار Maya 2016

پنج‌شنبه 29 مرداد 1394
پس از اعلام خبرها، کمپانی اتودسک در رویداد SIGGRAPH 2015 از بسته Extension 1 نرم افزار Maya 2016 بطور رسمی رونمایی کرد. آنچنان از انتشار نسخه 2016 نرم افزار Maya نگذشته که کمپانی اتودسک با سورپرایز جدیدی در بسته Extension 1، کاربران خود را شگفت زده کرد.
 
خوشبختانه توسعه نرم افزار Maya همواره با ارائه ویژگی های قابل قبولی بوده و رضایت خود را از سوی کاربرانش دریافت کرده. این بار در این بسته شاهد رونمایی ویژگی هایی هستیم که جای خالی آنها احساس میشد و هرچقدر حتی به امکانات جزئی نرم افزار پرداخته شود، تکامل نرم افزار همیشه در حال رشد و توسعه است.
 

ابزار جدید برای متون (Text) با نام 3D Type

ویژگی های جدید Extension 1 نرم افزار Maya 2016
 
قابلیت Text در نرم افزار Maya به کلی تغییر کرده و با یک رویکرد جدید در این بسته ارائه شده  است. همانطور که شاهد هستید ابزار Text نرم افزار Maya آنچنان از قابلیت های ویژه ای برخوردار نبود، حال با ارائه این ویژگی، یک ویرایشگر متن با قابلیت هایی نظیر Animation، کپی متون از سایر نرم افزارها، بافت دهی و... افزوده شده است. ابزار 3D Type این امکان را به کاربر می دهد تا متون را به راحتی ویرایش، چند خطی (multi-line) و Deform نماید. توسط ویژگی Animate متون می توان تنها یک کاراکتر، متن یا یک خط را انیمیت کرد.
 
ویژگی های کامل ابزار 3D Type در ویدئو زیر کاملا تشریح شده و جهت آشنایی بیشتر با این ابزار جدید، پیشنهاد میکنم ویدئوی زیر را مشاهده نمائید.
 
مشخصات
مدت زمان : 11 دقیقه و 3 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 41 مگابایت

بهبود ارتباط وکتورهای گرافیکی

ویژگی های جدید Extension 1 نرم افزار Maya 2016
 
در بسته Extension 1 قابلیت پشتیبانی از فایلهای SVG بوجود آمده است. این فایل مخفف Scalable Vector Graphics که به معنی گرافیک برداری مقیاس‌پذیر است که به منظور ایجاد، انتشار و کار با گرافیک دو بعدی و نیز کاربردهای گرافیکی بر روی اینترنت استفاده می شود.
 
حال در این بسته قابلیت Import این نوع از فایل پشتیبانی می شود که می توان با عمل copy/paste فایل SVG را به درون نرم افزار Maya فراخوانی کرد. هنرمندان دو بعدی کار با نرم افزارهایی مثل Adobe Illustrator می توانند گرافیک برداری (vector graphics) را از طریق فایل SVG به درون نرم افزار Maya منتقل کنند. این قابلیت مشابه ابزار 3D Type است که درون آن ویژگی هایی از قبیل extrude، bevel، animate و extend وجود دارد.
 
برای آشنایی بیشتر توصیه می شود ویدئویی زیر را مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 7 دقیقه و 15 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم: 38 مگابایت

توسعه جدید Shading Nodes

ویژگی های جدید Extension 1 نرم افزار Maya 2016
 
یکی از ویژگی های جدید این بسته قابلیت procedural texture و image processing nodes در پنجره Hypershade است. توسط این امکان کاربر به راحتی می تواند در صحنه عمل مربوط به Texture را انجام دهد.
 
برای آشنایی بیشتر با این ویژگی جدید توصیه می شود ویدئو زیر را مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 9 دقیقه و 8 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 30 مگابایت

 
امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
 
مطمئنا نرم افزار Maya در هر نسخه آپدیت های خوبی را به همراه دارد.
 
موفق باشید
 
پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 48 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید