میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
maya-to-after-effects-with-mash
شنبه 22 آذر 1393
در
مقالات

پل ارتباط نرم افزار Maya به After Effects

شنبه 22 آذر 1393
باسلام خدمت شما دوستان عزیز. خیلی وقت بود درباره نرم افزار Maya مطلبی تو سایت منتشر نشده بود و مطمئنا جای خالی این نرم افزار کاملا احساس میشد. در ابتدا سومین سالگرد سایت را به همه شما دوستان تبریک عرض میکنم. سعی دارم به مناسبت سومین سالگرد سایت با انتشار مطالب نرم افزار Maya کاربران این نرم افزار را خوشحال کنم. امروز قصد دارم یک ابزار ارتباط دهنده بین نرم افزار Maya و After Effects به شما معرفی کنم. این ابزار MASH نام داره که در بخشی از این ابزار روشی آسان و موثر برای انتقال اطلاعات از نرم افزار Maya به AE وجود داره. این مساله بدیهی است که کاربران مایا نیاز به ابزار ارتباط دهنده مستقیم به نرم افزار AE دارند. اگرچه نرم افزار AE می تواند فایلهای نرم افزار Maya را با پسوند ma. بارگذاری کند که شاید ممکن است از نظر کاربران رضایت بخش نباشد و فرایند Import تمامی Object های حاضر در صحنه نرم افزار Maya را به خوبی انجام ندهد.
 
نگاهی به ویژگی امکان انتقال فایل از Maya به After Effects با ابزار MASH
 
بر اساس این منطق یک ابزاری بنام MASH طراحی شده است که در بخشی از اون حداقل ضعف های Import خود نرم افزار AE را می پوشاند و یک ارتباط مستقیم از نرم افزار Maya به AE برای کاربر برقرار می سازد. همانطور که بطور مختصر توضیح دادم این ابزار، کاربر را قادر می سازد تا داده های مهم را از نرم افزار Maya به AE انتقال دهد که این ویژگی از MASH نسخه 3.1 بر روی آن افزوده شد. این ابزار انتقال داده ها را در قالب فایلهای بنام JSON که مخفف (JavaScript Object Notation) ذخیره می کند و بر همین اساس در نرم افزار AE می توانیم این فایل را فراخوانی نماییم. بعنوان مثال فراخوانی Lights (نورها)، Camera (دوربین)، 2D Planes در قالب Solid و Text (متن) و Object ها را می توانیم اشاره کنیم که یکی از نکات حائز اهمیت این ابزار این است که همه این Objectهای نامبرده شده را از صحنه نرم افزار Maya بصورت لایه (Layer) در نرم افزار AE فراخوانی می کند و کاربر می تواند به تک تک لایه ها در نرم افزار AE دسترسی داشته باشد و به ویرایش آنها بپردازد.
 
اما قابلیت این ابزار به اینجا ختم نمیشه و حتی ما می توانیم در صحنه نرم افزار Maya هر Object مورد نظر را انیمیت کنیم و بدون نیاز به Bake کردن انیمیت در صحنه، آن را در نرم افزار AE فراخوانی کنیم و همانند صحنه نرم افزا Maya به ویرایش Object انیمیت شده بپردازیم. در حقیقت ابزار MASH می تواند Objectهای انیمیت شده حتی بعنوان مثال، انیمیت شدت نور در Light، فاصله لنز دوربین و... را در نرم افزار AE فراخوانی نماید. این ابزار کاملا در مراحل اولیه خود به سر می برد و با آپدیت این ابزار می توان امکانات بیشتری را برای این ابزار فراهم نمود.
 
ویدئو زیر کاملا توضیحات بنده را تکمیل میکنه و در حقیقت آموزش انتقال Object ها در صحنه Maya به AE هستش که خواهید دید چقدر به سادگی می توان این ارتباط را توسط این ابزار میسر ساخت و در نرم افزار AE به تک تک لایه ها دسترسی داشت.
 
مشخصات
مدت زمان : 7 دقیقه و 48 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 21 مگابایت

 
امیدواریم شرکت های سازنده نرم افزارهای 3D، ارتباط بین نرم افزارها را در دستورالعمل کار خود داشته باشند. آخرین نسخه عرضه شده این ابزار MASH 3.2.3 می باشد که شما می توانید نسخه Trial این نسخه را از وبسایت سازنده دریافت نمائید
 
امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید و منتظر مطالب بعدی از نرم افزار Maya باشید.
 
پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 49 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید