انجین RenderMan 20 منتشر شد (رایگان دانلود کنید)

در تاریخ جمعه, 19 تیر 1394 در بخش اخبار دنیای CG توسط مصطفی رضایی

خبر انتشار نسخه 20 موتور رندر RenderMan پیکسار و بررسی ویژگی های جدید این نسخه

انجین RenderMan 20 منتشر شد (رایگان دانلود کنید)
روز گذشته بازهم کمپانی Pixar خبرساز شد. این استودیو از نسخه 20 انجین رندرینگ قدرتمند خودش یعنی RenderMan رونمایی و اون رو منتشر کرد. شاید از این نسخه بشه بعنوان یکی از برجسته ترین بروزرسانی ها از زمان افزوده شدن تکنولوژی قدرتمند RIS بر روی این انجین نام برد. پیشرفت ها و توسعه هایی که میتونه RIS و رندرمن رو با یک جهش بلند به سمت جلو پرتاب کنه که حتما شما هم مشتاق هستید تا درباره این نسخه و توسعه هایی که بر روی اون انجام شده بیشتر بدونید. پس پیشنهاد میکنم با ما همراه باشید.
 

Denoiser

اولین ویژگی جدید RenderMan 20 چیزی نیست جز قابلیتی به نام Denoiser که اسمش گویای همه چیز هست. تا پیش از این برای رندرینگ یک تصویر بصورت physically based rendering و پوشش تمامی نویزها، زمان زیادی صرف میشد. یعنی بخش زیادی از این زمان صرف رفع نویزهای موجود در صحنه میشد و حالا پیکسار یک متد و یا بهتر بگم یک تکنولوژی جدیدی رو در انجین RenderMan ایجاد کرده بنام Denoiser که با این روش شما میتونید در کمترین زمان ممکن به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.
 
خبر انتشار نسخه 20 موتور رندر RenderMan پیکسار و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
این تکنولوژی برای اولین بار توسط دیزنی طراحی و پیاده سازی شد. اما همونطوری که شما هم میدونید ورود یک تکنولوژی از مرحله Develop تا قرار گرفتنش در یک نرم افزار/ابزار بعنوان یک ویژگی مسیر زیادی باید طی بشه. خب خوشبختانه این تکنولوژی Denoiser این مسیر رو بخوبی طی کرد و درحال حاضر بعنوان یکی از ویژگی های اصلی RenderMan 20 بحساب میاد.
 
خبر انتشار نسخه 20 موتور رندر RenderMan پیکسار و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
این نکته رو هم اضافه کنم که این ویژگی برای افکت هایی همچون depth of field و motion blur نیز کاربرد داره و تا حد زیادی میتونه نویزهای بوجود اومده بواسطه این افکت ها رو نیز از بین ببره.
 

Visualizer Integrator

اما گذشته از موضوع نویزها ویژگی جدید دیگری هم در رندرمن 20 به چشم میخوره. قابلیتی بنام Visualizer Integrator که این درواقع یک متد جدید برای نمایش آبجکت های حجمی است. شما با کمک قابلیت جدید Visualizer Integrator میتونید شمایلی از آبجکت های خودتون رو بصورت Wireframe، surface parameterization، normals و... مشاهده و اونها رو مورد بررسی قرار بدید.
 
خبر انتشار نسخه 20 موتور رندر RenderMan پیکسار و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
این ویژگی برای بررسی کلی آبجکت های موجود، پوزیشن اونها، بررسی وقعیت دوربین، بدست آوردن یک DOF مناسب و ... کاربرهای زیادی میتونه داشته باشه.
 

Marschner Hair

و بازهم در کنار توسعه ها و ویژگی های جدید رندرمن نام Hair و همینطور RIS دیده میشه. اما اینبار پیکسار در یک اقدام بسیار جالب شیدر منحصربه فرد خودش با نام BxDF که از اون منحصرا فقط در انیمیشن های خودش استفاده میکرده رو وارد این انجین کرده و هم اکنون کاربران RenderMan 20 میتونن از این شیدر فوق العاده برای طبیعی تر شدن آثارشون  بهره ببرن.
 
خبر انتشار نسخه 20 موتور رندر RenderMan پیکسار و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
ویژگی های جالبی در این شیدر دیده میشه مثل four specular components، backscatter control و ... که دست آورد استفاده از این ویژگی ها یک نتیجه realistic برای پروژه شما خواهد بود.
 

Physical Camera

اگه نوبتی هم باشه حالا دیگه وقت اون رسیده تا ببینم این انجین در زمینه دوربین چه کاری رو انجام داده. بله سرانجام انجین RenderMan هم صاحب یک دوربین فیزیکال شد که این دوبین یک شبیه ساز کاملی از یک دوربین واقعی بحساب میاد.
 
خبر انتشار نسخه 20 موتور رندر RenderMan پیکسار و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
ابزارهای ویژه ای در این دوربین فیزیکال تعبیه شده مثل tilt-shift focus، lens distortion، chromatic aberration، vignetting و... که حتما شما هم بخوبی با جایگاه ویژه دوربین های Physical در موتورهای رندرینگ آگاه هستید. امروزه برای دست آوردن یک رندر واقعا گرایانه این دوبین ها نقش مهمی رو دارن و پیکسار هم بخوبی به این موضوع آگاه بود و ما در RenderMan 20 میتونیم شاهد یک Physical Camera در این انجین باشیم.
 
خبر انتشار نسخه 20 موتور رندر RenderMan پیکسار و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
دوستان بصورت کلی میتونم بگم که ویژگی های عمده و اصلی رندرمن 20 همین ها بودن. البته گزینه های دیگری هم مثل Intuitive Holdout Workflow دیده میشه که من سعی کردم مهمترین ها رو خدمتتون معرفی کنم.
 

انجین RenderMan 20 را رایگان دانلود کنید !

حتما مطالب سال پیش رو یادتون هست. همون مطلب که برای اولین بار وعده انتشار نسخه رایگان رندر من رو داده بودیم. (انجین RenderMan پیکسار بزودی رایگان عرضه خواهد شد) خب اگه مطالب سایت رو دنبال کرده باشید حتما میدونید که این اتفاق مهم و شگفت انگیز در اوائل امسال رخ داد. یعنی توی ایام نوروز بود که مطلبی رو با عنوان (دانلود رایگان موتور رندر RenderMan 19 پیکسار) داشتیم و در اون بصورت کامل روش دانلود و استفاده از این نسخه Non-Commercial رو خدمتتون توضیح دادیم. خب دوستان رندرمن 20 هم از این موضوع مستثنا نیست و شما هم اکنون میتونید جدیدترین نسخه این انجین قدرتمند رو دانلود و ازش استفاده کنید.
 
 
امیدوارم بتونید به بهترین شکل ممکن از این موتور رندرینگ قدرتمند استفاده کنید و ما هم بتونیم شاهد آثار برجسته و ارزشمند شما در گالری آثار باشیم.
 
حتما دیدگاهتون رو درباره این نسخه RenderMan برای ما بنویسید.
ما رو فراموش نکنید ! منتظر شما هستیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضایی

مصطفی رضایی

در زمینه گرافیک سه بعدی، انیمیشن سازی و جلوه های ویژه بصری فعالیت میکنم و با نرم افزار هایی مثل تری دی مکس، افتر افکت، فتوشاپ، ریل فلو، یونیتی و ... آشنایی دارم. این وبسایت از سال 1390 راه اندازی شد تا مرجعی باشه برای تمامی هنرمندان صنعت CG در ایران ...

نظرات (73)

  • سعید ابراهیمی

    سعید ابراهیمی

    19 تیر 1394 ساعت 17:26 |
    مرسی مصطفی جان. خبر خیلی خوبی بود.

    بهتره دوستانی که دستی بر آتش دارند نظرات فنی رو ارائه بدن. ;)
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      21 تیر 1394 ساعت 12:53 |
      درود سعید جان
      ممنون که حضور داری
      بله دوستان در ادامه دیدگاهها و نظرات خوبی رو مطرح کردن که بشدت لذت بردم
  • Ali Nourshargh

    Ali Nourshargh

    19 تیر 1394 ساعت 17:46 |
    جناب رضایی بسیار بسیار ممنونم از اخبار عالیتون.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      21 تیر 1394 ساعت 12:53 |
      خواهش میکنم علی جان
      ممنون از حضورت
  • time

    time

    19 تیر 1394 ساعت 17:52 |
    خیلی عالی بود دستتون درد نکنه .
    راستی این proserver چی هست که هنگام نصب وجود داره؟ به چه دردی می خوره ؟ بدون اون هم می شه در مایا با رندر من کار کرد یا باید باشه؟
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      21 تیر 1394 ساعت 12:57 |
      سلام امیر جان
      این pro server درواقع ابزار خاص و جدایی نیست و همون RenderMan ـه.
      خب بله طبعا برای استفاده از این انجین بهش نیاز دارید و باید دانلود و نصب بشه.
  • MH Behzadi

    MH Behzadi

    19 تیر 1394 ساعت 18:16 |
    آقای رضایی سلام. دست شما درد نکنه بابت خبر رسانی فوق العاده. دیگه نمیدونم دوستان چی میخوان. همه ی امکانات براشون محیاست و فقط باید استفاده کنن. با امید موفقیت همه جوانان.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      21 تیر 1394 ساعت 12:59 |
      درود بر شما دوست عزیز

      بله همه اون چیزی که شاید یک آرتیست برای رندر نیاز داشته باشه الان در دسترسه. انجین RenderMan موتور کم و کوچیکی نیست و الان داره توی بسیاری از پروژه های بزرگ ازش استفاده میشه. حالا این ابزار بصورت رایگان در اختیار همه قرار داره. دیگه تنها محدودیت باید خلاقیت دوستان باشه چون از نظر ابزار و امکانات محدودیتی وجود نداره.

      امیدوارم که موفق باشید
  • medi

    medi

    19 تیر 1394 ساعت 18:50 |
    Pixar's Renderman For Blender
    دوستان بلندر کار تو این لینک http://www.blendernation.com/2015/07/09/pixars-renderman-for-blender/ میتونید از رندرمن در بلندر هم لذت ببرید.
    با تشکر از آقای رضایی عزیز.
    • عماد

      عماد

      19 تیر 1394 ساعت 22:45 |
      سلام

      میشه در این مورد یه توضیحی بدین ....

      من رفتم تو سایت پیکسار عضو هم شدم ولی چیزی برای دانلود نیومد ....... ادد-ان بلندر رو هم دانلود کردم ولی نه روی 2.74 و 2.75 نصب نشد!!!!
      • medi

        medi

        20 تیر 1394 ساعت 00:12 |
        راستش من خودم نصبش نکردم. حتی رندرمن رو دانلود هم نکردم. فقط یه اطلاع رسانی بود. میتونی از خود سازندش سوال کنی. من قبلا مایا کار بودم ،از وقتی با بلندر کار میکنم تمام نیازهامو تو خودش برطرف میکنم. خیلی هم خوب جواب میگیرم. این پلاگینها هزینه تولید منو فقط افزایش میدن. درسته که کیفیت خوبی ارائه میدن ولی به هزینه تولید تو ایران نمیصرفه!
      • medi

        medi

        20 تیر 1394 ساعت 00:36 |
        http://mostafa3d.com/blog/item/free-renderman-for-non-commercial توضیح کاملی در مورد دانلود رندرمن وجود داره.
      • medi

        medi

        20 تیر 1394 ساعت 00:40 |
        فکر کنم خیلی دیگه خسته ام. لینک اشتباه واسه آموزش دانلود گذاشتم. این لین صحیحه!
        http://mostafa3d.com/blog/item/download-renderman-non-commercial
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      21 تیر 1394 ساعت 13:00 |
      درود مهدی جان
      بله این موضوع بلندر درست بلافاصله پس از انتشار رندرمن 20 منتشر شد و گویا این پلاگین هم فقط با نسخه 20 سازگاره. اطلاعات کاملی ندارم ولی اگه فرصت بشه حتما به این موضوع هم میپردازیم ...
  • مجتبی فرخی

    مجتبی فرخی

    19 تیر 1394 ساعت 19:44 |
    سلام و درود
    خیلی خوبه معلومه که میخوان یه کارای خفنتری رو ارئه بدن البته این قضیه قدیمیه اما در کل جنبشه پیسار رو دوست دارم بی نقصه

    مرسی مصطفی جان
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      21 تیر 1394 ساعت 13:02 |
      درود مجتبی جان

      البته متوجه نشدم چی قدیمیه ولی آره پیکسار به اینکارش یعنی ارائه رندرمن بصورت رایگان خیلی انجینش رو محبوب تر و عمومی تر کرده. از زمانی که این اتفاق افتاد تا الان آموزشهای زیادی هم براش منتشر شده که قبلا آموزشهای این انجین خیلی محدود بودن.

      به نظرم آینده فوق العاده ای در انتظار پیکسار و رندرمن خواهد بود

      موفق باشی عزیز
  • عبدالجلیل سلطانی

    عبدالجلیل سلطانی

    19 تیر 1394 ساعت 20:27 |
    درود وسلام خدمت مصطفی رضایی گرامی
    تبریک به سایت وهمکاران در سایت بخاطر اطلاع رسانی دنیای CG در زمان مناسب .
    انجین Renderman با ویژگی های خاص وایجاد وسوسه مثبت نگاه ها را به خود ماطوف کرده .
    اطلاع رسانی شما مصطفی رضایی عزیز همیشه شعف کاری و حرفه ایی در کاربران و انگیزه " دو چندان " شناخت ابزارهای جدیدایجاد میکند .
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      21 تیر 1394 ساعت 13:06 |
      درود بر شما جناب سلطانی
      ممنون از محبتتون و خوشحالم که مطالب مورد توجهتون قرار گرفته. تمام تلاشمون بر اینه که بتونیم جدیدترین، داغترین و مهمترین خبرهای این عرصه رو در کوتاه ترین زمان ممکن به اطلاع دوستان برسونیم و محبت های شما هم همیشه باعث دوچندان شدن انرژی ما برای اینکار میشه.
      ممنون از این انرژی که انتقال میدید و امیدوارم که بخوبی بتونید از این انجین استفاده کنید.
  • alih

    alih

    19 تیر 1394 ساعت 22:58 |
    یک سوال چرا در تمامی معرفیهای برنامه ها کسی نمیاد نقد درستی کنه و یا کسی که با اون برنامه کار کرده بیاد توضیح بده اینکه بیان یگند دسستون درد نکنه و شما هم بیایید چند برنامه را معرفی کنیبد عملا به چه دردی میخوره بهتر نیست هر برنامه ای که معرفی میشه حتی یک نفر بیاد کاملا توضیح بده و کلا بحث با محتوا پیش بره نظرات 99 درصد از افراد یا بیشتر واقعا چیز خاصی توشون نیست
    • time

      time

      19 تیر 1394 ساعت 23:42 |
      alih جان یاالله بیاییم از شما شروع کنیم .به نظر شما سرعت این انجین در چه حدی هست نسبت به کیفیت و آیا از موتور های دیگر مثل وی ری و آرنولد سریع تره ؟
    • عبدالجلیل سلطانی

      عبدالجلیل سلطانی

      20 تیر 1394 ساعت 08:44 |
      درود به alih عزیز
      حرف شما یه قسمتش درسته ولی
      کسیکه برای شما از سفرش سوغاتی میاره ادب ایجاب میکنه اولش یک تشکر کنی بعد بری سر محتویات سوغاتی و بقیه موارد.

      چون تا بیام و تست کنیم و شرح " تجربه" زمانی میبره که از معرفی موضوع گذشته .
      ولی اون قسمتش که گفتید اشتراک " تجربه " خیلی هم خوبه ولی شاید همه اون بار علمی رو نداشته باشیم .
      که مطلب رو اشاعه بدیم .
      ممنون
    • محمد ذاکری

      محمد ذاکری

      20 تیر 1394 ساعت 16:52 |
      چرا اون نفر خود شما نباشی؟
      • time

        time

        20 تیر 1394 ساعت 19:39 |
        محمد جان من هم همین رو گفتم .ولی همه می تونیم حرف زیاد بزنیم ولی خیلی کم مون می تونن عمل کنن !! این است مشکل ما !!!!!!!
      • عرشیا

        عرشیا

        20 تیر 1394 ساعت 20:16 |
        این همون نامردیه که حمیدو کچل کردا !!!!! آخرشم که حمید . . . . .
        الان سوییچ کرده رو مصطفی !!!!
        علی آقا شما چه قد میگیری دیگه این سایت نیای ؟؟؟؟؟؟؟ ها ؟؟؟؟؟؟؟
        بزار ما بیسوادا تو دنیای خودمون باشیم !!!!
      • سعید ابراهیمی

        سعید ابراهیمی

        21 تیر 1394 ساعت 11:57 |
        عرشیا، این بنده خدا که هیچ، صدتا گنده تر از ایناهم نمیتونن کاری کنن.

        ما مثه کوه پشت مصطفی، حمید و بقیه دوستانیکه واسه این سایت زحمت می کشن هستیم و خواهیم بود.

        ضمن اینکه alih:

        شما اول زبون بودی بعد دست و پا پیدا کردی؟!! اگه خودت کاری بلدی بسم الله، وگر نه به اندازه کوپونت صحبت کن لطفاً.
      • ناصر اسلامی

        ناصر اسلامی

        21 تیر 1394 ساعت 14:00 |
        سعید این مثالی که زدی خیلی آشناست برام. نمی دونم کجا شنیدمش lol
      • امیر پهلوی (alih)

        امیر پهلوی (alih)

        22 تیر 1394 ساعت 19:48 |
        در ظمن اکر میشه با اسم خودم حداقل بیام و نمیدونم چرا alih را باز به من میدین واقعا میخواین شناسنامه و شماره بدم که من این فرد نیستم

        نکته دیگر جا دارم به حمید بگم من هرگز رازی نبودم که برین و اگر خودتون به بنده گیر نمیدایدن من هرگز کاری نمیکردم اصلا برای من مهم نبود که شما به دیگران دروغ میگین و حتی قبل از رو کردن اون برنامه نویسها به شما پیغام دادم و اخطار دادم که بنده نه با شما نه با هیچ کسی کاری ندارم حال چرا باید جنگ بشه یک نفر حتی صادقانه نیامدبگه که کار کی درسته اگر شماره ای دارید من باهاشون تماس میگرم که بگم قصد من جنگ با کسی نیست و نبوده و اگر هم جواب کسیرو میدهم علت اینه که در هر ساتی افرادی هستند که دنبال حرفهای بیهوده هستند
    • بسم (alih)

      بسم (alih)

      21 تیر 1394 ساعت 20:05 |
      ***
      • بسم (alih)

        بسم (alih)

        22 تیر 1394 ساعت 14:07 |
        از اقا مصطفی تشکر میکنم چرا به دو دلیل اول اینکه که مساعل توهین امیزو قبول میکنند
        دوم بنده سعی کردم به اسم بسم بیام که باز تشکر کنم از ایشون که اسم alh h گزاشت در صورتی که بنده امیر پهلوی هستم
        سوم از این چند نفر بی ادب که خودشونم نمیدونند هدف اصلیشون چی هست و دنیال چی هستند خصوصا vfx که حتما باید مدال افتخار بهشون بدهند عنوانشونم میزارم پای خودش چون حماقت ایشون منو یاد خیلی از مقثالها می اندازه
        سوم در مورد حمید ایشون چوبه رفتار خودشو خرد نه بنده
        بنده با اثبات اینکه بیسواد هستند عملا جلوی همه شما واستادم و فقط یک نفرم بودم به 30000 نفر و 3 هزار بازدید کننده حرف حق که باشه طرف میفهمه به نظرت من یک نفری چرا باید جلوی 3000 نفر حرفم برش داشته باشه در صورتی که همه دفاع از ایشون کردین
        نکته دیگر در مورد حمید دیدم که همه شما به ایشون گفتین برگردد ایا برگشت احترامی برای شما قاعل بود ایشون با توجه به کبر و گیر و بی ادبی های که کردن و با داشتن vray 3.2 که بحث اصلی از اونجا شد و بحث و بنده با اینکه گفتم حمید برنامه به زودی کرک میشه برای بچه های انجم بگذاز و اگر ادعای میشه که هکش کردی نشون بده ایا کردند حتی گفتم به دوستان خود بده چرا که این برنامه هک میشه و.شخصیت خودت میره زیر سوال مگر نگفتند که هک نمیشه و غیره
        حال این حرف بنده و نکات دیگر و دروغهای ایشون رو که تک به تک رو کردم شدم انسان حق به جانب دقت کننید هنوز یک نفر هستم

        در ظمن من نظر دادم گفتم بهتر بجای تشکر همیشه بحث مفید باشه گویا این حرف مفید بودن در جای مکه معنی مفید بودن رو نمیففهمند و دنبال بحثهای خالک زنکه هستند بعضیها باید ناراحت بشوند علت رو خودشونم میدونند
        نکته دیگر 3هزار نفر به حمید گفت برگرد د ایا احترامی برای شما قاعل شد فقط یک نفر به اون حرف زده اونم من بودم این به نظر شما چه معنی میده
      • time

        time

        22 تیر 1394 ساعت 20:35 |
        تو سوپر من هستی . دوستان همه براش دست بزنید چون شده انسان حق!!!!!!!! راستی اگه انقد می دونی چرا نیومدی یه گوشه ای از داناییت رو بهمون نشون بدی تا ما از دانسته هات استفاده کنیم ؟؟؟؟؟
        جای سواله !!!!!!!
      • نبی سروی

        نبی سروی

        23 تیر 1394 ساعت 09:24 |
        یعنی تو خیلی باحالی خیلی !!!!!!!!!!!!!!!
        یعنی هر بار ابعاد گسترده تری از وجودت رو نشون میدی !
        یه لحظه یکی ندونه و اینا رو بخونه فکر میکنه شما رستم بودی و جلوی یه مشت دیو و اژدها و فلان وایسادی تا رسالت پیغمبری خودت رو به جا بیاری !
        این که میگی در هر سایتی افرادی هستن که دنبال حرف های بیهوده ان یعنی بازم ما رستم داریم توی ایران و خبر نداریم ؟! آقا پس این که 2 پادشاه در اقلیم نگنجند پس چی میشه ؟!

        من فکر میکردم توی بیهوده گفتن شما خاصی و منحصر به فردی ! چه قد بد که انحصارت شکسته شده ... بنازم اون یل و کوپالت رو رستم زمانه ! :)

        آقا یکی مرد جنگی به صد هزار رو شنیدی؟ اینا که تازه 30000 نفر بود ! شما با این اوصاف قابلیت این رو داری که 70000 نفر دیگه رو هم ساپورت کنی ... خواستن توناستن است ! خودت رو باور داشته باش من به تو ایمان دارم !
  • alirakhshani

    alirakhshani

    19 تیر 1394 ساعت 23:00 |
    با سلام
    خیلی پلاگین رندرمن 20 جذابی هست
    واقعا دستتون درد نکنه.

    ممنون از زحمات شما .
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      21 تیر 1394 ساعت 13:06 |
      درود علی جان
      خواهش میکنم. لطف دارید
  • امیر

    امیر

    19 تیر 1394 ساعت 23:14 |
    سلا به همه دوستان . من کار نکردم باهاش آیا به vray میرسه. برام ایمیل هم زدن برای دانلود.
    • Soheil

      Soheil

      20 تیر 1394 ساعت 02:07 |
      امير جان تو يه كلمه بگم وي ري رو قورت ميده. اكثر فيلماي هاليود موتور رندرش همين رندر منه تو خوده سايت پيكسار كارنامش هست برو ببين و لذت ببر
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      21 تیر 1394 ساعت 13:08 |
      سلام
      درباره سوالتون فقط این رو میتونم بگم که تمام این موضوع بستگی به خودتون داره.
      بستگی داره شما تا چه اندازه ای بتونید درست و حرفه ای ازش استفاده کنید
  • نبی سروی

    نبی سروی

    20 تیر 1394 ساعت 03:11 |
    سلام مصطفی جان

    آقا فیزیکال بیسد هست و نویزش ! یعنی چی نویزش رو برداشتن ! اینجوری دیگه لذت چالش نویزگیری از دست میره ! خخخخخخ
    جدا از شوخی واقعا حرکت منحصر به فردی بود . به شخصه هنوز همچین تکنولوژی رو روی هیچ انجینی ندیدم . البته فکر میکنم آریون یه ابزار مکمل برای نویز گیری داره اما اون هم یه جوری کار نرم افزارهایی مثل نت ایمیج رو میکنه واکثر هم نویزهای کلمپ رو میگیره . البته من باهاش کار نکردم فقط از تکنولوژی پرویوی کمپانیش همچین چیزی برمیومد ...

    در مورد باقی مسایلش هم نظر خاصی ندارم فقط آرزومندم سالید آیریس یه فکری بابت تمام فیزیکال کدن دوربین تیا رندر برداره که من غصه ی lens distortion، chromatic aberration رو نخورم ... هی از دل خون !

    در مورد مقایسه با وی ری . من نمیدونم چه عادتی هست که یهو میخوایم بشینیم روی مسند قضاوت و مقایسه ! جالب هم اینجاست نمیگیم مثلا پارامتر فلان در اوکتان اینجوره در مکسول اینجوره ! میایم میگیم مثل وی ری هست ؟ یعنی محک به جای کیفیت شده برند ! آقا این مایع ظرفشویی ریکا رو دیدین ؟ در جریانین که ریکا اسم برند ه وی چون اولین بوده حالا مایع های ظرفشویی رو به اسم ریکا میشناسن ! اه بخوایم انصاف مایع ظرفشویی رو هم ملاک بگیریم باین رندر من با سابقه ست که باید بشه ملاک !

    البته من به هیچ وجه قصد تخریب وی ری رو ندارم . فقط و فقط عرضم اینه که آقا شما که میگی در حد وی ری هست یا نه شما در چه حد وی ری کار کردی ؟ کیلویی که نمیشه مقایسه کرد ! بگو آقا من با فر وی ری فلان میکنم و فلان قدر قابلیت داره اونوقت فر بقیه موتور ها چجوری ه ؟
    در جواب مثلا منی که تیا کار میکنم میگم آقا تیا گندش رو درآورده اصلا فر نداره ! محمد ذاکری رندر من کار کرده میگه آقا فلان پارامتر این توی وی ری نیست . مرحوم فراری حمید میاد میگه مکسول فلان و ... به این صورت یه بحث علمی پیش میره ...
    وقتی شما سوالتون غیر علمی ه چطور میشه جواب دقیق و علمی داد ؟!

    این هم از کوپن امروز ما که تموم شد ! خخخخ


    مصطفی جان ممنون که همیشه آپدیتی ...
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      21 تیر 1394 ساعت 13:25 |
      درود نبی جان

      البته اول این رو بگم که من بعنوان یک کاربر مکس شاید در جایگاهی نباشم که بخوام درباره رندرمن نظری رو بدم. به هرحال این انجین از Base برای مایا کارا بوده و قطعا دوستان مایا کار بهتر میتونن اظهار نظر کنن ولی یادمه یه زمانی از ینفر شندیم که میگفت RenderMan مادر همه موتورهای رندرینگه. این حرفش رو بر اساس اعتبار، قدرت، قدمتش میزد.

      اینکه گفتی ریکا از یک برند تبدیل شد به یک عنوان منو یاد این موضوع انداخت. شاید خیلی دور از انتظار نباشه که مثلا در آینده بجای اینکه بگیم موتور رندرت چیه، بگیم رندرمن ـت چیه ؟ :)

      البته بازم میگم که جایگاه قضاوت در اینباره در اختیار کسانی قرار داده که هم کاربر حرفه ای مایا هستن و هم رندرمن.

      با بحث مقایسه انجین ها خیلی موافقم. ولی باید یک گروهی از دوستان فعال در زمینه انجین ها جمع بشیم تا یک چنین اتفاقی بتونه محقق بشه.

      ممنون از شما نبی جان که همیشه حضور داری
      موفق باشی عزیز
  • علی میرنعمتی

    علی میرنعمتی

    20 تیر 1394 ساعت 06:25 |
    بسیار هم عالی ولی به شخصه معتقدم که فرق زیادی بین موتورها نیست و اینقدر رقابت شدیده که این وسط ما دادیم به شدت کیفور میشیم . این قضیه مقایسه vray با tenderman هم خیلی چیز چرتیه . Vray تخصصش rebderman یه چیز دیگه شما بیاین با arnold یا gurilarender مقویسش کنید یه چیزی .
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      22 تیر 1394 ساعت 05:51 |
      درود علی جان

      آره هرچی رقابت بین این موتورها بیشتر بشه سودش قطعا برای کاربراس. اگه دقت کرده باشی الان سر موضوع انتشار نسخه Non-Commercial یجورایی رقابت بوجود اومده. اونم نه فقط انجین ها، نرم افزارها هم دارن به این سمت میرن و خب طبعا منفعتش هم واس ماس :)

      علی جان اتفاقا من با مقایسه انجین ها موافقم. البته فقط درصورتی که اصول توی این Comparison رعایت بشه. یعنی اول باید انجین ها بر اساس دو دسته Biased ها و Unbiased ها جدا بشن و بعد درباره ویژگی ها، کمبودها و ... صحبت بشه و البته بررسی هر انجین هم باید توسط شخصی صورت بگیره که تخصصش رو داره.
  • حسین فرد

    حسین فرد

    20 تیر 1394 ساعت 09:35 |
    ممنونم مصطفی جان
    خیلی زحمت کشیدی
    عالی بود
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      22 تیر 1394 ساعت 05:51 |
      مرسی حسین جان
      لطف داری
  • Ehsan Rezapoor

    Ehsan Rezapoor

    20 تیر 1394 ساعت 09:41 |
    خیلی هم خوب .ممنون بابت خبر.
    اما فقط من موندم این وسط اینهمه از این موتور رندر تعریف میکنن که تو n تا انیمیشن شاخ هالیوودی ازش استفاده شده ف اما از وقتی که رایگان شده و در دسترس عموم قرار گرفته ندیدم هیچ جا کسی یه کار درست و حسابی باهاش زده باشه ویا یه آموزش براش درست شده باشه. قبلا میگفتن چون کرک نشده و در دسترس همه نیست هیچ منبع آوزشی یا کاری بجر همین کارای هالیوودی ازش پیدا نمیشه ، اما الان چی؟! یکم عجیبه این قضیه .
    اگر کسی منبعی جایی سراغ داره به ما معرفی کنه بریم ببینیم.
    خودم بشخصه خیلی دوست دارم این انجین رو تست کنم اما از اونجا که یک کلمه هم مایا بلد نیستم هیچ وقت فکر نکنم سمتش برم. همین مکس برا هفتاد پشتمون کافیه :|
    عزیزان مایا کار دست بکار بشین چند تا نمونه کار تو گالری ببینیم.
    درمورد اینکه این موتور های رندر رو با هم مقایسه میکنن دوستان اگر یه سرچ کوچیک تو تاپ گالری سایتهای معروف بزنن میبینن در نتیجه و خروجی و کیفیت موتور های رندر معروف حداقل در تک فریم ، تفاوت محسوسی نیست و کمابیش همه در سطح عالی قرار دارن . مهم کسیه که با موتور رندر کار میکنه که باید حرفه ای وکار بلد باشه تا اون نهایت کیفیت و بتونه از موتور رندر بیرون بکشه.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      24 تیر 1394 ساعت 02:20 |
      درود احسان جان

      خب این موضوعی که مطرح کردی یعنی همین نبود آموزش جامع و بقولی محبوب نبودن این انجین در بین CG کارها یکی از دلایل اصلی انتشار همین نسخه رایگان non commercial بود دیگه. خب هنوز مدت زیادی از انتشار این نسخه نگذشته و با اینحل توی همین مدت زمان کوتاه دیدم چندنا آموزش براش منتشر شده.

      اطمینان دارم در آینده ای نه چندان دور همین رندرمن بعنوان یکی از محبوبترین انجین های رندرینگ عرصه سه بعدی سازی میشه.
  • عرشیا

    عرشیا

    20 تیر 1394 ساعت 10:46 |
    درود مصطفی عزیز :).
    خسته نباشی . والا انقد که ازین موتور تعریف کردی دیگه حسرت میخورم چرا روی مکس نیست باهاش رندر بگیرم :). واقعا ام داره میترکونه پیکسار دلم ادمو میبره . درکل پیکسارو دوس دارم :) .
    ازت ممنونم مصطفی جان خسته نباشی :) .
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      24 تیر 1394 ساعت 02:23 |
      درود عرشیا جان
      ممنون از حضورت

      آره واقعا ایکاش پلاگین Max ـش هم منتشر میشد :(
      خبر بد اینه که پیکسار میگه اصلا تصمیمی برای مکس نداره. یادمه چند وقت پیش باهاشون از طریق ایمیل در ارتباط بودم و میگفتن فعلا قصد نداریم کاری درباره 3ds Max انجام بدیم. دیدگاهشون اینه که کاربرای مکس گزینه های بهتری رو دارن !
  • houdinian

    houdinian

    20 تیر 1394 ساعت 14:15 |
    تشکر و سپاس ویژه.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      24 تیر 1394 ساعت 02:23 |
      خواهش میکنم
  • محمد ذاکری

    محمد ذاکری

    20 تیر 1394 ساعت 17:01 |
    ممنون مصطفی جان
    مطلب خوبی بود
    در نسخه قبلی یعنی رندرمن 19 امکان رندر درست حسابی مو داخل Ris نبود اما این پیشرفت شگفت انگیزی هست و مکملش Denoiser دیگه حرفی برای گفتن باقی نمیگذاره!!!
    بشخصه رندرمن موتور بزرگ و بی نظیری میبینم اما معتقدم برای رندرینگ انیمیشن با استفاده از رندرمن نیاز به سخت افزارهای بزرگ و گسترده ای هست ولی به نسبت کیفیت به سرعت به طور جد عرض میکنم این موتور بی نظیر هست.

    قیاس رندرمن با ویری و منتالری در قسمتهایی صحیح هست اما هیچ وقت در حالت کلی نمیشه این موتورها با هم قیاس کرد؛ رندرمن ذاتا برای رندرینگ سنگین و انیمیشن ایجاد شده اما داستان ویری کاملا از شروع مختلف هست!!!
    رندرمن موتور بچه پولدارهایی مثل شرکتهای هالیوودیو .. هست و ویری از ابتدا برای کاربرهای عادی مکس توسعه داده شد که در آرزوی GI و رندرینگ قابل قبول بودند و بنظرم ویری خوب رندرمن به پایین کشوند در این 6 - 7 سال اخیر!!!
    • time

      time

      20 تیر 1394 ساعت 19:38 |
      محمد جان من با این موتور کار نکردم .یه سوال در یک صحنه ی یکسان برای موتور آرنولد وی ری رندر من و با یک کیفیت نسبی یکسان کدوم سریع تر عمل می کنه { تک فریم} ؟؟
      تشکر
    • محمد ذاکری

      محمد ذاکری

      20 تیر 1394 ساعت 20:07 |
      نمیشه در حالت کلی گفت بسته به متریال مختلف هست؛ عموما با تنظیمات ساده و متریالهای خاص آرنولد در تک فریم بهتر عمل میکنه اما در انیمیشن رندرمن!!! البته اگر از رِیس استفاده کنید در بعضی متریالها مثل شیشه بشدت رندرمن سریعتر عمل میکنه!! در حالت کلی رندرمن سریعتره!
      • time

        time

        20 تیر 1394 ساعت 20:28 |
        از نظر یادگیری چی ؟ رندرمن به اون سادگی آرنولد که می گن هست؟
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      24 تیر 1394 ساعت 02:26 |
      درود محمد جان
      مرسی بابت توضیحات خوبی که درباره این انجین دادی.
      میدونی چیه، من فکر میکنم جای یه مطلبی برای مقایسه بین موتورهای رندرینگ و بررسی تخصصی اونها توی سایت خالیه. اگه یه فرصت مناسبی پیش بیاد به نظرم خیلی خوبه که بتونیم یه مطلبی رو با کمک چندتا از دوستان در این زمینه آماده کنیم.
      • time

        time

        24 تیر 1394 ساعت 02:50 |
        البته جای حمید برای مقایسه ی فراریش در این مقایسه خالی هست.
  • hbr

    hbr

    20 تیر 1394 ساعت 18:11 |
    بسیار سپاسگذار جناب رضایی بابت این مطلب به زور و زیبا .
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      24 تیر 1394 ساعت 02:26 |
      خواهش میکنم
      ممنون از حضورتون
  • Ehsan Rezapoor

    Ehsan Rezapoor

    20 تیر 1394 ساعت 20:22 |
    کسی میدونه برای استفاده تو بلندر باید نسخه pro server نصب بشه؟
    • medi

      medi

      21 تیر 1394 ساعت 08:43 |
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      24 تیر 1394 ساعت 02:29 |
      البته من اطلاعات زیادی درباره Blender ندارم ولی همونطوری که در بالا هم توضیح دادم این چیزی که با نام RenderManProServer میبینیم درواقع همون فایلها و دیتابیس اصلی انجین هست که برای استفاده از رندرمن باید نصب بشه.
  • techno vol

    techno vol

    21 تیر 1394 ساعت 01:40 |
    سلام ،
    اقا دستتون درد نکنه، خیلی عالیه این حرکت پیکسار، دی نویز رو میگم،
    ممنون بابت خبر رسانیه بروزتون،
    فقط اگه میشه یه لینک دانلود ازشون بزارین چون من که نتونستم تو سایتش ثبت نام کنم،
    اگه میشه هم مایا هم بلندر،اگه میشه!!!!!
    بازم خیلی خیلی ممنون
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      24 تیر 1394 ساعت 02:30 |
      سلام

      راستش قراردادن لینک دانلود لطفی نداره چراکه شما باید از طریق همون Installer مخصوص فرآیند نصب رو انجام بدید چراکه نصب لایسنس non commercial مخصوص شما فقط از همین طریق صورت میگیره.
  • رضا

    رضا

    21 تیر 1394 ساعت 10:23 |
    سلام
    این انجین برای تی ری دی مکس ها امده است ؟
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      24 تیر 1394 ساعت 02:31 |
      سلام
      خیر. نسخه ای برای 3ds Max وجود نداره
    • Ehsan Rezapoor

      Ehsan Rezapoor

      26 تیر 1394 ساعت 11:03 |
      خبر های خوشی گویا برای کاربران مکس در راه است!
      یه بنده خدا به نام Mahmoud Hisham داره روی پلاگین واسط رندر من برای مکس کارمیکنه که به تازگی یه سری پیش نمایش از خروجی کارش منتشر کرده. تا الان چیزی بالای 3000 خط کد نویسی کرده و البته به گفته خودش هنوز جای کار داره و یکی سری موارد رو باید به این پلاگین اضافه کنه. این پلاگین غیر رسمیه و به صورت مستقل داره توسط ایشون توسعه داده میشه. باید صبر کنیم ببینیم چی میشه .اما اونچه از دمویی که نشون داده مشخصه طرف حرفه ایه و بعد تکمیل شدن با یه پلاگین درست و حسابی رو به رو خواهیم بود. امیدوارم امسال بتونیم حضور رندر من رو در مکس شاهد باشیم :)
      اینم آدرس وبلاگشه و پستی که در این خصوص گذاشته
      http://3dtd.blogspot.com/2015/07/renderman-for-3dsmax-work-in-progress-01.html
  • ناصر اسلامی

    ناصر اسلامی

    21 تیر 1394 ساعت 14:06 |
    مصطفی جان. denoise رندر من، تو نیوک ایکس موجود هست. یعنی اگر انیمیشن از نویز زیادی رنج ببره. با نیوک میشه این نویز رو برطرف کرد و نتیجه فوق العاده ای داره و فقط به یک موتور رندر خلاصه نمیشه.

    خب رندرمن پیچیده گی های خودش رو داره برای کارکردن. خیلی خوبه رایگان شد.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      24 تیر 1394 ساعت 02:35 |
      درود ناصر جان
      این موضوعی که بهش اشاره داشتی یعنی denoise توی نیوک واقعا جالب بود. این نیوک هم اصن غولیه هااا :)

      ولی قطعا نیوک اینکار رو مثلا با یکسری متدهای خاص مات کردن و بلر کردن انجام میده دیگه. درسته ؟ چون به هرحال این پروسه اگه قرار باشه بعد از رندر صورت بگیره دیگه موضوع میشه فقط یکسری حرکت ها روی یه تصویر دو بعدی.

      خب من فکر میکنم خیلی بهتره تا اونجایی که میشه این فرآیند توی رندر اتفاق بیوفته. چراکه اگه این مورد توی رندر انجام بشه دیگه از صدمه وارد شدن به تصویر هم جلوگیری میشه.
      • ناصر اسلامی

        ناصر اسلامی

        24 تیر 1394 ساعت 13:57 |
        مصطفی جان.نیوک میاد یه بخش از نویز رو به عنوان مرجع میگیره.
        یعنی شما باید یه ورودی نویز بهش بدی. بگی این نویزه منه
        و تو مرحله بعد نیوک میاد این نویز رو از کل تصویر خذف می کنه. اصلا اینطوری نیست که بخواد بلار کنه یا با یکسری کلک حذف کنه.
        فقط محدودیتش اینه که اول باید نمونه نویز داشته باشی. فقط یک فرم
  • امید نیکان

    امید نیکان

    22 تیر 1394 ساعت 03:23 |
    با هر 2 موتور ندر همه چیز میشه ساخت اما اکثرا با رندرمن انیمیشن زده میشه ولی با وی ری اوایل در معماری استفاده میشد و الان دیگه در فیلم‌های سینمایی هم باب شده.
    من که وی ری رو با هیچی عوض نمی‌کنم.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      24 تیر 1394 ساعت 02:36 |
      درود امید جان و ممنون که درگفتگو و بحث شرکت کردید
      امیدوارم که موفق و پیروز باشید
  • علی

    علی

    23 تیر 1394 ساعت 01:55 |
    سلام. من قبلا ورژن 19 رو نصب و باهاش کار کردم. امروز میخواستم ورژن 20 رو دانلود کنم. ولی سرعت دانلودش خیلی پایین بود. در صورتی که سرعت اینترنت من 2 مگابایته. یه خواهش داشتم. اگه کسی دانلود کرده، سورس فایلها رو یه جا آپلود کنه. برای ورژن مایا 2015 64بیت. ممنونم.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      24 تیر 1394 ساعت 02:38 |
      سلام
      علی جان در بالا هم توضیح دادم که پروسه دانلود و نصب بهتره که از طریق همون Installer مخصوص رندرمن صورت بگیره چراکه موضوع فقط دانلود نیست بلکه باید لایسنس non commercial شما بر اساس حساب کاربریتون در سایت renderman ایجاد و فعال بشه.
  • احمد شعیبی

    احمد شعیبی

    25 تیر 1394 ساعت 02:32 |
    با هزار دنگ و فنگ نصبش کردم. چقدر خشک و سخته کارکردن باهاش. فیلم آموزشی خیلی خیلی کمی هم داره. بدرده شرکت‌ها میخوره بیشتر تا ما کاربرای معمولی. باید خیلی کارکرد تا کاربرد عادیشون پیدا کرد چه برسه به تخصصی. به نظرم بهتره آدم مدام سویچ نکنه به این و اون موتور. والا 3 ساله وی ری کار می‌کنیم هنوز میفهمیم 10 درصد اونم بلد نیستیم چه برسه به موارد دیگه که بخواییم از صفر شروع کنیم.
  • محمد جواد کسایی

    محمد جواد کسایی

    27 تیر 1394 ساعت 21:33 |
    بخشید من دیر به جمع دوستان رسیدم
    خیلی عالی بود
    افرین

نظرتان را بنویسید :

اظهار نظر به عنوان مهمان .

جدیدترین نظرات ثبت شده در بخش بلاگ

car insurance quotes comparison car insurance quotes comparison safeauto insurance quote...

autoowners insurance autoowners insurance 30. مرداد, 1397 |

دارم از شادی بالا پایین میپرم واقعا دستمریزاد.

farhad farhad 30. مرداد, 1397 |

سلام منتظر فصل های دیگه هستیم

حسین حسین 27. مرداد, 1397 |