شبیه سازی به سبک هودینی

در تاریخ شنبه, 21 تیر 1393 در بخش آموزش ویدئویی - مقالات - ویدئو بلاگ توسط ناصر اسلامی

مروری بر شبیه سازی ها در نرم افزار Houdini

شبیه سازی به سبک هودینی
درود به دوستان عزیز. در خدمت شما هستم با معرفی بهتر نرم افزار قدرتمند هودینی. اگر دقت کرده باشید تو پادکست شماره 4 مطلبی رو آماده کردیم در مورده معرفی نرم افزار هودینی و اونجا تا حدودی به معرفی این نرم افزار پرداختیم و مقدمه خوبی بود برای منتشر کردن مباحث عمومی و یا تخصصی تر در مورده این نرم افزار. قصد ما هم بیشتر آشنا کردن شما با این نرم افزارها هست. در ادامه اون سیاست من هم مطلبی رو براتون آماده کردم به عنوان شبیه سازی به سبک هودینی.
 
یه تفکر اشتباهی که بین بچه ها هست اینه که نرم افزار هودینی شبیه سازه قدرتمندی هست و بیشتر جهت شبیه سازی استفاده میشه. خب خیلی ها این جمله رو به کل رد می کنند و من هم قصد دارم این جمله رو بررسی کنم و قضاوت رو به عهده خودتون بذارم. بذارید با انیمیشن موزیکال ژاپنی به نام Express که توسط شرکت Transistor Studio تولید شده بحث رو شروع کنیم.
خیلی از دوستان با سبک انیمیشن های ژاپنی آشنایی دارن، دو مؤلفه ای که تو این انیمیشن ها خیلی به چشم میخوره حالت افسانه ای بودن و خیالی بودن این انیمیشن هاست که این دو مؤلفه تاثیر بسیار زیادی بر روی نوع ارائه کار به مخاطب دارند. اگر دقت کرده باشید بیشتر این انیمیشن ها 2 بعدی هستند. ولی انیماتورهای ژاپنی با پیشرفت تکنولوژی همسو شدن و همین سبک رو به صورت سه بعدی هم ارائه کردند، انیمیشن ای که براتون آماده کردیم هم در مورده همین قضیه هست. اگر با جنبه هنری کار کاری نداشته باشیم و به جنبه تکنیکی کار بپردازیم می تونم بگم که این انیمیشن تماما در نرم افزار هودینی طراحی و تولید شده. شرکت Side Effects خیلی به این موضوع افتخار می کنه که نرم افزار هودینی به طور کامل تو این پروژه استفاده شده و هم از نظر هزینه هم از نظر زمان خیلی صرفه جویی شده.
از این که نرم افزار هودینی می تونه یه پروژه حرفه ای رو از صفر تا صد بدون نیاز به هیچ پلاگین و نرم افزار جانبی تو خودش جمع کنه شکی نیست ولی بذارید یکم دقیق تر به قضیه نگاه کنیم که چگونه ؟ اول دعوت می کنم این انیمیشن زیبا رو دانلود کنید و بعد با ما همراه باشید.
 
مشخصات
مدت زمان : 6 دقیقه و 8 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 80 مگابایت

 
خب قبل از هر چیز خواستم با دیدن این انیمیشن بدونید که نرم افزار هودینی یه تری دی پکیج کامل هست که می تونید از همه نظر روش حساب کنید. می خوام مطالبم رو به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم کنم و در آخر یکم تخصصی تر به این انیمیشن بپردازم که امیدوارم برای کاربران این نرم افزار مفید باشه.
 
یه انیمیشن از بخش های مختلفی درست شده که من با بخش های مدلینگ و تکسچر و انیمه کار فعلا کاری ندارم و قصد دارم بیشتر به شبیه سازی های انجام شده تو این نرم افزار بپردازم. اگر دقت کرده باشید اوج تکنیک کار اون جایی هست که موجوداتی از مایع بیرون میان و شروع به نواختن موسیقی می کنند خب این کاراکترها همه تو نرم افزار هودینی ریگ و انیمیه شدن و تو همون محیط هم شبیه سازی های لازم انجام شده این قسمت به ارکستر مایع معروف هست. یه بخش بسیار زیبای دیگه کار شیدرهای به کار رفته تو این کار هست که از این قدرت هودینی هم استفاده کردند و در نهایت با موتور رندر mantra خروجی خوبی گرفتن.

مروری بر شبیه سازی ها در نرم افزار Houdini
عزیزان یکی از قابلیت های خوب این موتور رندر تعامل خیلی خوب اون با بخش پارتیکل و شبیه سازی سیال هست و تا خودتون با این موتور رندر کار نکنید این نکته رو به خوبی درک نمی کنید. پیشنهاد می کنم پشت صحنه کار رو ببینید تا به طور تخصصی به موضوع شبیه سازی تو این انیمیشن بپردازیم.
 
مشخصات
مدت زمان : 4 دقیقه و 6 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 49 مگابایت

 
امیدوارم با دیدن پشت صحنه کار دید خوبی رو نسبت به کار بدست آورده باشید. ولی بذارید ببینیم همکاران جلوه های ویژه ما تو این انیمیشن چکار کردن برای شبیه سازی ارکستر مایع. بچه های هودینی کار می دونند که وقتی بحث سیال به وسط میاد با دو محیط حتما باید کار کنند که یکی محیط DOPs و دیگری محیط SOPs هست. یعنی محیط های که مسئول بخش سطوح و داینامیک تو این نرم افزار هستند. ولی جالبه بدونید که شبیه سازی هایی که تو ارکستر مایع داریم خیلی دقیق و کنترل شده هستند. حالا چرا دقیق و کنترل شده ؟ ببینید تو شبیه سازی مایع یه چیزی که مهم هست رعایت قوانین فیزیکی و مربوط به سیال هست مثلا اگر سنگی رو به درون یک سطل آب پرتاب کنیم مقدار زیادی آب به بیرون پاشیده میشه و این طبیعی هست و لی خیلی جاها این نتیجه خوبی نداره و باید تو شبیه سازی دست ببریم تا مثلا مقدار ابی که به بیرون می پاشه رو کمتر کنیم با این که این حالت طبیعی هست و این میشه کنترل شبیه سازی تو پروژه شبیه سازی ارکستر مایع اول از همه جنبه هنری کار مهم بوده نه رعایت قوانین شبیه سازی سیال به همین منظور کنترل شده این شبیه سازی.
 
دوستان همیشه شبیه سازی های پیچیده از چند شبیه سازی ساده تر درست شدند و ارکستر مایع هم از این قانون تبعیت میکنه. شبیه سازی اصلی تو دو محیط DOPs و SOPs انجام شده. ولی اگر دقت کرده باشید کاراکتر وقتی بلند میشه یکسری مایع هم از بدن کاراکتر سرازیر میشه این قسمت تو محیط های POPs و SOPs انجام شده. یعنی بخش های پارتیکل و سطوح.
 
دوستان تو این بخش کارتون زیاد پیچیده نیست فقط کافیه پارتیکلی رو که شبیه سازی کردید رو با نود particle surface به مش تبدیل کنید. ولی اگر یادتون باشه توی پادکست شماره 4 مطرح کردم که نرم افزار هودینی آبجکت های خودش و به صورت پارتیکل می بینه و می تونیم با کنترل این صفات آبجکتمون رو کنترل کنیم. ولی دقت کنید دوستان ما می تونیم بین محیط های مختلف ارتباط برقرار کنیم با تعریف صفت هایی که برای پارتیکل داریم و این بخش رو می تونید با زبان VEX در محیط VOPs انجام بدید که دقیقا این کار رو تو شبیه سازی ارکستر مایع داریم.
 
مروری بر شبیه سازی ها در نرم افزار Houdini
 
پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که این شبیه سازی تو سه محیط VOPs ، DOPs و SOPs انجام شده. دوستان کار زیاد پیچیده ای نیست فقط نیاز به سیستم قدرتمندی دارید هم تو بخش رندرینگ و هم تو بخش شبیه سازی. البته دوستان می دونند که می تونید فایل ها رو با فرمت fbx و ... وارد نرم افزار کنید این باعث میشه که بتونید مثلا کاراکترتون رو انیمیت کنید و وارد نرم افزار هودینی بکنید که این کار اصلا پیشنهاد نمیشه چون خوده نرم افزار تمام این بخش ها رو ساپورت میکنه. ولی می خوایم یکم ریز تر بشیم و یکی از تکنیک های بکار رفته تو این انیمیشن رو برسی کنیم.
 
خب می دونید که شبیه سازی پدیده های طبیعی جزء سخت ترین و پیچیده ترین شبیه سازی ها هستند یکی از این پدیده ها پدیده موج هست اونم نه موج دریا بلکه موجی که یه قطره آب با برخورد به سطح یک مایع ایجاد میکنه و وقتی این پدیده پیچیده تر میشه که چند قطره موج هایی رو درست می کنند در سطح آب که این موج ها با برخورد به هم ،بر روی هم تاثیر میذارن و موج های جدیدی رو درست میکنند.
 
مروری بر شبیه سازی ها در نرم افزار Houdini
 
تمام پدیده های طبیعی از قوانین فیزیک تبعیت می کنند و اگر دقت کرده باشید آهنگ خاصی تو این پدیده وجود داره و میشه این پدیده رو از نظر ریاضی تعریف کرد. 2 تا از مهارت هایی که کاربران هودینی باید داشته باشند یکی توانایی حل مسائل از طریق علم ریاضی هست و مهارت دیگه بکار بردن این علم تو نرم افزار هست که عموما از طریق اسکریپ نویسی و یا نوشتن vex code در خوده نرم افزار انجام میشه یا خارج از نرم افزار. شبیه سازی کل این حرکت نیاز به یک اموزش چند ساعته داره ولی اگر می خواید استارت بزنید و شروع به تحقیق کنید با ما باشید.
 
خب کاری که می خوایم انجام بدیم طراحی یکی از صحنه هایی هست که تو دموریل نرم افزار 2013 هودینی مطرح شد. البته نمونه کارهای زیادی رو تو این دمو ریل پخش شد ولی منظورم اون صحنه ای هست که یک قطره وارد سطح میشه و موجی رو درست میکنه.
 
مروری بر شبیه سازی ها در نرم افزار Houdini
 
دوستان دقت کنید این شبیه سازی در محیط DOPs انجام نمیشه و شبیه سازی به وسیله علم ریاضی هست. خب کاری که باید انجام بدیم اول بدست اوردن روابط ریاضی مورد نظر برای شبیه سازیمون هست و بعد بکار بردن اون با نوشتن چند خط کد تو نرم افزار هودینی هست. اگر به شکل موج دقت کنید می تونید وجود روابط ریاضی sin و cos رو ببینید. نمودار تابع y=sinx به شکل زیر هست.
 
مروری بر شبیه سازی ها در نرم افزار Houdini
 
ولی این شکل، شکل مورد نظر ما نیست چون وقتی قطره ای با سطحی برخورد می کنه بعد از گذشت زمان موج انرژی خودش رو از دست میده و در آخر با سطح آب یکی میشه. اگر یکیم درس خون بوده باشید با تابع y=sinx/x آشنایی دارید و این تابع می تونه موجی به شکل زیر رو درست کنه.
 
مروری بر شبیه سازی ها در نرم افزار Houdini
 
خب به نظر به رابطه ریاضی مورد نظر رسیدیم. حالا باید این روابط رو وارد نرم افزار هودینی کنیم و از اون ها استفاده کنیم. برای این کار یه آموزش کوچیکی رو براتون اماده کردم که می تونید نحوه انجام دادن این کار رو با زبان c++ یاد بگیرید.
 
مشخصات
مدت زمان : 15 دقیقه
مدرس : ناصر اسلامی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 40 مگابایت

 
خب دوستان امیدوارم تونسته باشم تا حدودی شما رو با این نرم افزار آشنا کنم و همین طور تونسته باشم به بچه های هودینی کار تا حدودی اطلاعات خوبی رو منتقل کرده باشم.
 
در آخر هم مژده ای بهتون بدم که در طول تابستون آموزش های خوبی رو در زمینه شبیه سازی ،کامپوزیت ،ترکنیگ و موشن گراف تو همین سایت منتشر میشه. و قولی که بهتون می تونم بدم اینه که مطلب بعدی بنده آموزشی هست با موضوع پارتیکل در نرم افزار هودینی که در آینده نه چندان دور خدمتون ارائه خواهد شد.
 
موفق و پیروز باشید
 
ناصر اسلامی

ناصر اسلامی

رشته مهندس مکانیک و در حال تغییر رشته به گرافیک هستم. چهار ساله که در زمینه CG فعالیت دارم و 6 ماه هست که بصورت تخصصی در زمینه ترکینگ و کامپوزیت فعالیت می کنم. با نرم افزارهای Houdini - Pftrack - NukeX - C4D - RealFlow آشنایی دارم ولی تمرکز من ...

نظرات (66)

  • پژمان رجبی

    پژمان رجبی

    21 تیر 1393 ساعت 22:36 |
    درود بر ناصر عزیز
    مقاله جامع و کاملی بود واقعا لذت بردیم
    امیدوارم مقالات و آموزشهای بیشتری از هودینی منتشر کنی چون بعضی از نرم افزارها تو کشورمون واقعا گمنام موندن
    آقا داری تبلیغات راه میندازی تابستون چه خبره:))))
    منتظر آموزشهای خوبت هم هستیم
    آرزوی موفقیت هم برای تو و هم برای هودینی دارم ایشااا هر دوتاتون پیشرفت کنید:))
    سپاس
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      21 تیر 1393 ساعت 23:10 |
      سلام پژمان جان.آقا شما اینقدر هوا مایا رو داری ما چیزی می گیم؟؟؟
      اگر بچه ها حمایت کنند تابستون برنامه های خوب و پروژه محوری داریم که حتما برای یکسری از دوستان خیلی خوبه.
      ممنون از حضورت.
      • محسن امیدوار

        محسن امیدوار

        22 تیر 1393 ساعت 20:52 |
        سلام ناصر جان .. حال کردم با این حرکتت .. دمت گرم
        • ناصر اسلامی

          ناصر اسلامی

          23 تیر 1393 ساعت 00:14 |
          ممنون محسن جان.نیستی بابا هوا ما جونارو هم داشته باش.
          امید وارم هر جا که هستی موفق پیروز باشی
          • محسن امیدوار

            محسن امیدوار

            23 تیر 1393 ساعت 14:57 |
            هوای تو و ما رو بالایی داشته باشه ناصر جان ...
            همچنین ...
            فدا ..
  • رسول شاکری.

    رسول شاکری.

    21 تیر 1393 ساعت 22:42 |
    سلام . به نظر من هودینی نرم افزار خارق العاده ای. و یک سری رمزو راز هایی داره که هنوز کسی به قدرتش پی نبرده......راستی ناصر جان یه سوال راجع به 3d tracking داشتم و اونم این بود که nuke به خصوص نسخه جدیدش تو زمینه 3d tracking چگونه عمل میکنه؟ ایا میشه به عنوان یه نرم افزار 3d tracking قدرتمند بهش تکیه کرد. تو زمینه ترک چه تفاوتی با نرم افزار هایی مثل pf trackو یا........ داره؟ و هم چنین داستان نرم افزار katana چیه . من باره اینو تو سایت ها و پست های مختلف مطرح کردم ولی کسی جواب گو نبوده. شما میشه یه اطلاعاتی راجع به این نرم افزار بدین. ممنون میشم.
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      21 تیر 1393 ساعت 23:25 |
      سلام رسول جان.می بینم که مثل همیشه پیگیر مسائل کامپوزیت هستی و خیلی علاقه من هستی.خب من در حد خودم می تونم در مورده ترکینگ نیوک و pftrack یکسری اطلاعاتی رو بهت بدم.ترکینگ نیوک خیلی خیلی قدرتمند شده.می دونی یه بحث هست که تو ترکینگ نیوک من خیلی ازش خوشم میاد اونم بحث ترکینگ سه بعدیه تو نرم افزار nukex نه nuke اگر صحنه ای رو ترک کنی با تمام قدرت از تمام نقاط و پیکشل های صفحه استفاده می کنه و نتیجه خارق العاده ای رو بهت میده.یعنی به عبارتی انگار صحنه رو اسکن کردی و این خیلی کمک میکنه به تجسم سه بعدی و کار با محیط در ضمن به هودینی و مایا هم خروجی میده.این خصوصیت به یه صورت دیگه تو pftrack هم وجود داره ولی به صورت پیش فرض چنین چیزی نیست.
      یه بحث دیگه ترک ابجکت تو صحنه هست که نیوک این کار رو میکنه ولی نه به قدرت pftrack می دونی با pftrack می تونی با 2 تا دوربین فرعی و یک دوربین اصلی عملیات موشن کپچر رو انجام بدی.حالا محاسبه عمق z و کلی مشخصات دیگه رو به نیوک x اضافه کن.اگر با pftrack زیاد رابطه خوبی برقرار نکنی nukex گزینه خیلی خوبیه و قدرتمند.فقط مشکلش با ابجکت ترکینگ هست.و ساپورت نکردن چند دوربین که این موارد تو بعضی از صحنه های خاص نیازه.
      و اما در مورده نرم افزار katana .رسول جان katana یه نرم افزار قدرتمند تو زمینه شیدر و نورپردازیه و همینطور یه نرم افزار برای مدریت شات های گرفته شده.می دونی یه نرم افزار گروهیه که بخش نور پردازیش و متریال و شیدرش خیلی قدرتمنده همین طور بخش سه بعدی قدرتمندی داره.این طور بهت بگم نور پردازی رو می تونی در حد مایا و مکس با این نرم افزار انجام بدی و رندر خیلی بهتری نسبت به نیوک بگیری.اگر یک نفر رو نیوک رو یه صحنه کار کنه katana این قابلیت و داره که بشه باهاش گروهی کار کرد.بعضی صحنه هارو نیوک در توانش نیست چه در نور پردازی چه در رندر و katana گزینه خوبیه.
      تا اونجایی که من میدونم برای win منتشر نشده و با لینوکس کار میکنه حالا نسخه های جدیدش و نمی دونم.
      موفق باشید زیاد حرف زدم.
      • رسول شاکری.

        رسول شاکری.

        22 تیر 1393 ساعت 00:11 |
        بسیار ممنون از اطلاعات جامع و کاملت ناصر جان. به نکات خیلی خوبی اشاره کردی .. راستی اموزش هودینیم دانلود کردم خیلی عالی و خوب بود. موفق باشید.
  • مصطفی رضایی

    مصطفی رضایی

    21 تیر 1393 ساعت 22:43 |
    خیلی ممنون ناصر جان
    مطلب و آموزش خوبی بود. البته من کاربر این نرم افزار نیستم ولی خیلی دوست دارم که بیام سمتش. این هودینی جدا فوق العاده است. راستش تا سال پیش برای یه نرم افزار دوم دنبال سافت ایمیج بودم ولی خب سافت که دیگه نابود شد و الان دیگه قطعا گزینه مورد نظرم هودینیه. البته با وجود شما و آموزشهایی که قولش رو دادید قطعا خیلی میتونه جای خالی آموزشهای فارسی این نرم افزار رو پر کنه. (بی صبرانه منتظر فعالیتهای شما در زمینه این نرم افزار هستم)

    ----------------

    من یه گلایه ای هم از دوستانی که مطالب رو میخونن داشته باشم که شاید احساس میکنن دیگه نیازی به حضور نیست ! همه دوستان این رو بدونن که تمامی این انرژی ها و فعالیت ها در صورتی میتونه ادامه داشته باشه که بدونیم مورد توجه شما قرار میگیره و وقتی با بی توجهی شما همراه بشه، دیگه واقعا انرژی برای ادامه این فعالیتها نمی مونه.

    ----------------

    بازم ممنون ناصر جان و امیدورام که موفق باشی
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      21 تیر 1393 ساعت 22:48 |
      مصطفی جان
      واقعا این گلایه همه نویسندگان هستش
      قطعا مقاله هایی که منتشر میشه برای خود بنده دو الی سه روز وقت میزارم تا مقاله کامل بشه با همه تحقیقاتش
      ایشااا... کابران عزیز حتی یک خط از این مقاله ها رو میخونن با نظرات خودشون از نویسندگان عزیز حمایت کنند و باعث دلگرمی برای این دوستان بشه
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      21 تیر 1393 ساعت 23:30 |
      خیلی ممنون مصطفی جان.
      فقط یه نکته رو بگم.اگر بیای طرف این نرم افزار دیدت نسبت به همه چیز تغییر می کنه.و امید وارم هرچه زود تر دوستان استقبال کنند مخصوصا خوده شما مصطفی جان.فقط یه نکته رو بگم که هر چه زودتر کار با این نرم افزار رو شروع کن که روزی 15 ساعت هم کمشه.
      من پیر شدم پا این هودینی.
      از دوستان خواهشی که دارم اینه که واقعا پای این مطالب زحمت کشیده میشه و خارج از زحمت کشیدن طرف باید کاربر این نرم افزار باشه تا بتونه اطلاعات خوبی رو ارائه بده و این بی انصافیه که بدون هیچ نظری و انتقادی از کنار مطلب رد بشیم.
      حداقال اگر می خواید ادامه دار باشه حمایت کنید دوستان.
      خیلی ممنون مصطفی جان
      • alih

        alih

        25 تیر 1393 ساعت 17:20 |
        سلام بر دوستان
        و اقا مصطفی
        هودینی بسیار قوی و قدرتمند هستش شکی در اون نیست ولی اقا مصطفی شما دیگه چرا ؟؟؟ یعنی شما هم میخواین اون چندین برنامه ای که کار کردین و چندین سال زحمتو نابود کنیید خوب خود مکشس بر پایه پلاگیتن فکر نمیگکنم با فوم کراکاتوا تینکینگ پارتیکل ری فایر و حتی خود پارتیکل فلو مکس واقعا احتیاج به کوچ باشه خود همین برنامه واقعا عمر بر هستند و جزع برنامه های تخصصی هست که چندین سال طول میکشه تا حرف ه ای شید
        حالا موندم شما هم شوق عوض کردن پیدا کردین
        • ناصر اسلامی

          ناصر اسلامی

          27 تیر 1393 ساعت 02:31 |
          سلام علی جان یکم دیر رسیدی.
          مصطفی جان همه نرم افزارهاشو گذاشت تو یه قوطی و همه رو فرستاد هوا(نابود کرد).
          علی جان اخه این چه حرفیه هودینی هم کناره مکس هر دو قدرت مند مشکلی نداره یکی با هر دوی این دو کار کنه،نابود کردن چیه؟
          • alih

            alih

            30 تیر 1393 ساعت 12:14 |
            مشکل در یاد گیری نیست اول اینکه بچه های ایران به علت نبود امکانات و هدایت نشدن مناسب و چرخه نادرست از برنامه ها مجبور هستند حداقل چندین برنامه رو یاد بگیرند این چنیدن برنامه شمامل مدل سازی پینت انیمت کامپوزیت رندر و غیره میشه برای تکمیل و تعامل یاد گیری در همه رمینه ا بالای 10 سال زمان میبره خوب میشه بگین کسی که برنامه ارو پیش رفته چه لزومی داره دوباره بیاد از اول چیزی رو یاد بگیره که همون کارو تو برنامه های مشابه انجام میداده ریل فلو تنها برنامه ای بود که اکثرا از چندین سال اونو تو چرخه برنا مه ای خودشون گزاشتند یا کاربران مکس از پلاگینهای مربوط اون که همون پلاگینها بالای 3 یا 4 سال زمان میبره که طرف حرف ای بشه بعد چه لزومی داره بیاد چیزرو یاد بگیره که قبلا انجام شده این حرف شما به گونه ای است که انگار طرف عمر نوح داره و وقت بسیار
  • chakavak

    chakavak

    21 تیر 1393 ساعت 23:08 |
    بسیار ممنون از آقای اسلامی بخاطر مقاله خوبی که ارائه کردند.منم هودینی رو نمیشناختم تا وقتیکه با آقای اسلامی آشنا شدم و چند تا نمونه کار این نرم افزار رو دیدم.بسیار زیبا و حرفه ای بودند.در مورد نرم افزار هم بگم که با اینکه کار باهاش پیچیده اس و بقول آقای اسلامی 5-6 سال طول میکشه که باهاش حرفه ای شد اما نرم افزار بسیار قدرتمندیه و واقعا ارزش وقت گذاشتن رو داره.نمونه کارهایی که من از این نرم افزار دیدم فکر نمیکنم با هیچ نرم افزار دیگه ای قابل شبیه سازی باشند.من هم کاربر این نرم افزار نیستم اما امیدوارم معرفی این نرم افزار باعث بشه دوستان قابلیت های این نرم افزار رو بیشتر بشناسند و یکی از انتخابهاشون این نرم افزار باشه.آقای اسلامی منتظر نمونه کارهای خودت هستیم.موفق باشی.
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      21 تیر 1393 ساعت 23:35 |
      خیلی ممنون علی جان.
      نرم افزار فوق العاده ای هست.تو فروم فعالی ،تا چند وقت دیگه سه تا از نمونه کارهای اخیرم و می ذارم که با هودینی زدم.
      علی اگر اهل موسیقی باشی بین تمامی الات موسیقی ویولون صدای زیبایی داره فقط اون اوایل کار کمی طول میکشه تا بشه صدای قشنگی ااز ویولون در بیاری و این بخاطر مشکل بودنشه.هودینی هم همین طوره حداقل یه سال اشنایی لازمه تا بتونی نمونه کار قابل قبولی باهاش بزنی در ضمن سیستم بالای نیاز داره.ولی ما تمام سعی خودمون رو می کنیم.
      موفق باشی علی جان.
  • chakavak

    chakavak

    21 تیر 1393 ساعت 23:16 |
    تشکر از آقای اسلامی که وقت گذاشتن و این مقاله زیبا رو آماده کردند.این نرم افزار فوق العاده اس.من چند تا از کارهای انجام شده با این نرم افزار رو دیدم.عالی بودند.به لطف اطلاع رسانی های آقای اسلامی و آموزشهایی که در آینده تهیه خواهند کرد امیدواریم این نرم افزار در بین کابران این صنعت مورد استقبال بیشتری قرار بگیره و بتونیم بزودی نمونه کارهای دوستان خودمون مخصوصا خود آقای اسلامی رو ببینیم و لذت ببریم.
  • MH Behzadi

    MH Behzadi

    22 تیر 1393 ساعت 01:11 |
    از شما آقای اسلامی بسیار تشکر میکنم.
    ایشالله که آموزشهای شما رو هر چه زودتر توی سایت ببینیم.
    متشکرم.
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      22 تیر 1393 ساعت 03:43 |
      حتما اقای بهزادی.ممنون از حضورت.
  • علی دولت آبادی

    علی دولت آبادی

    22 تیر 1393 ساعت 01:33 |
    مثل همیشه عالی خسته نباشی ناصر جان.
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      22 تیر 1393 ساعت 03:44 |
      سلامت باشی علی.با وجوده شما عزیزان خستگی معنای نداره
  • Mostafa

    Mostafa

    22 تیر 1393 ساعت 02:30 |
    عالی بود، واقعا ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتید. من خیلی دوست داشتم برم سمت هودینی و بتونم باهاش کار کنم، ولی اصلا به هیچ وجه نتونستم با اینترفیسش کنار بیام. یجورایی واسه من خیلی سخته، حتی چندتا آموزش هم دیدم بازم نتونستم. ولی از اونطرف Realflow رو انگار واسه من طراحی کردن! خیلی راحت میشه باهاش کار کرد مخصوصا 2014. ولی خب انگار قسمت نیست ما هودینی کار کنیم.
    یه سوال داشتم اونم Houdini Engine برای مایا هستش. میخواستم یکم در مورد اون و نحوه کار باهاش توضیح بدید.
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      22 تیر 1393 ساعت 04:00 |
      مصطفی جان یکم صبر و حوصلحه می خواد.معمولا 2 یا 3 ماه طول میکشه تا با هودینی کنار بیای و زیاد ربطی به داشتن آموزش هم نداره چون دنیای جدیدی داره یکم اذیتت می کنه ولی بعدش عادی میشه.
      ریل فلو نرم افزار واقعا جذابیه.خودت می دونی با یکم خلاقیت چه کارهای قشنگی میشه باهاش زد.ولی برای حرفه ای شدن تو ریل فلو خیلی باید کار کرد و بیشتر نیاز به تجربه داره.
      خب مصطفی جان Houdini Engine که برای مایا منتشر شده ولی چون کاربر مایا نیستم نتونستم تو نرم افزار مایا باهاش کار کنم.اگر پادکست هارو دنبال کرده باشی مصطفی جان این خبر رو اعلام کرد که Houdini Engine برای c4d هم منتشر شده و این خیلی من و کنجکاو کرد.
      ببین نرم افزار هودینی مثل یه وسیله دست ساز می مونه که می تونی تو چند ثانیه از هم بازش کنی و باز سره همش کنی.فرض کن برای یک سری از ذرات یه شبیه سازی خاصی رو انجام میدی،خودت می دونی که نرم افزار هودینی نود بیسه یعنی میشه شبیه سازی خاصی رو که انجام دادی روی هر ذره ای اعمال کنی.هودینی قابلیتی داره که می تونی اون شبیه سازی خاص رو تو یه دستور ذخیره کنی و مثل سایر دستورها ازش استفاده کنی.دقت کن می تونی خودت دستورات نرم افزار رو ایجاد کنی مثل دستور extrude حالا هودینی این قابلیت و داره که این دستورات و به عنوان digital asset تو خارج از نرم افزار ذخیره کنه.فرض کن یه دستور ساختی و خاصتی ذخیره اش کنی تا بتونی جاهای دیگه هم نصبش کنی.حالا این Houdini Engine کارش اینه که این دستوری رو که ساختی رو میگیره و ورژن مایا یا c4d و یا یونیتی رو بهت میده.ولی دستت خیلی باز نیست که هر کاری که با هودینی کردی رو بشه انتقال داد.
      • Mostafa

        Mostafa

        23 تیر 1393 ساعت 13:46 |
        بله، 100% باهاتون موافقم. ریل فلو فقط خلاقیت و تجربه میخواد. زیاد نیاز به دانش نرم افزاری نداره.
        توضیحاتتون در مورد هودینی خیلی از اون سوالایی که داشتم رو حل کرد، پس میشه گفت Houdini Engine یه پلاگین برای نرم افزار های دیگست که بتونه Preset های شخصی رو روی یه نرم افزار دیگه اجرا کنه.

        دارم یه pipeline واسه دموریلی که میخوام بسازم مینویسم. چون فضای کاریم vfx هستش، یادگیری این نرم افزارها برای یه جورایی ضروریه. چون دستمو واسه افکتای بیشتر و بهتر باز میذاره. ولی یکم ترس دارم واسه وارد شدن تو فضای هودینی. نمیدونم که بتونم باهاش کنار بیام یا نه! یادمه چند سال پیش واسه nuke هم همین مشکل رو داشتم ولی الان بدون Nuke اصلا هیچ کاری نمیتونم بکنم. ولی مطمئن نیستم اینم مثل همونه یا نه.
  • najmeh-heydarzadeh

    najmeh-heydarzadeh

    22 تیر 1393 ساعت 02:37 |
    يک دنيا ممنونم خسته نباشيد
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      22 تیر 1393 ساعت 04:00 |
      ممنون از حضوره همیشگیتون.موفق و پیروز باشید.
  • نبی سروی

    نبی سروی

    22 تیر 1393 ساعت 03:07 |
    امیدوارم متخصصین این نرم افزار در کشور بیشتر بشن ..

    چه قدر خوبه که با این دست معرفی و اموزش خیلی از دوستان بفهمن که اتودسک فقط بخشی از cg هست ! نه ابتدا و انتهاش !
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      22 تیر 1393 ساعت 04:08 |
      خیلی لطف داری نبی جان.
      کاربران اتودسک خیلی خیلی بیشتر از این نرم افزار هستند و به همون تناسب خروجی های بیشتری داره نرم افزارهای این شرکت ولی نرم افزارهای دیگه ای هم هستند مثل هودینی و . . . که دارن کم کم خودشون رو نشون میدن ولی متاسفانه تو ایران و کشورهای همسایه مشتری چندانی ندارن از جمله هند.
      با این که از نظر vfx خیلی خیلی جلوتر از ما هستند و دارن با شرکت های بزرگ رقابت می کنند ولی بازم هودینی اونطور که باید ازش استقبال بشه ازش استقبال نشده.ولی کم کم اوضاع درست میشه.تو ایران هم افرادی زیادی داریم که به صورت حرفه ای با این نرم افزار کار می کنند.
      موفق باشی.
      • JAVAD

        JAVAD

        23 تیر 1393 ساعت 11:03 |
        با سلام
        یه مشکلی هست گویا اصلا دقت نمیکند افراد وقتی ما اسم برنا مه ای رو میاوریم یعنی چندین تیم دارند رو او ن کار میکنند ما قرار از برنامه چه استفاده ای کنیم حرف شما مرا یاد کارتونی انداخت که یک تیم میخواست بره فوتبال یاد بگیره بعد کل اون چند نفر دنبال یک توپ میدویدند و وقتی توب به سمت دیگیری میرفت دوباره کل اون چند نفر به همون سمت میرفتند در اصل به نوعی 2 نفر کل اون چند نفر رو سر کار گزاشته بودند حکایت شما و دیگران شده مثل اون من چند برنامه نام میبرم REALFLOW MAYA MAX THINKING PARTICLE FUME KARAKATOA
        , MOTION BULDER
        کاری به برنامه مدل سازی ندارم ایا این چند برنامه مشکل دارند ایا کاری هست که اون یکی نتونه انجام بده حالا فرظ میگیریم چند صدمی هودینی بهتر عمل کرد یعنی شما فکر میکنند کسی که عمر خودشو گزاشته روی چندین برنامه برای چند گزینه بره از اول با برنامه دیگه کار کنه درست این اتفاق فقط داره در ایران میفته
        اول مکس بعد رفتند تو مایا بعدشم هودینی نتیجه اخر هیچ این طرز فکر واقعا بچه گانه است به نظر من کسی که با مداد هم نتونه طرحی بکشه نمیتونه بگه این مداد مشکل داره یا اون مداد قوی تره
        • ناصر اسلامی

          ناصر اسلامی

          23 تیر 1393 ساعت 17:59 |
          حرفت کاملا درسته جواد جان.ما باید اصل رو انسان و شخص قرار بدیم بعد نرم افزار.خوده اشخاص هستند که نرم افزار هارو قوی یا ضعیف می کنند.
          موفق باشی.
  • amri ahmaid

    amri ahmaid

    22 تیر 1393 ساعت 03:14 |
    خیلی ممنون
    مفید بود واقعا.
    خسته نباشید.
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      22 تیر 1393 ساعت 04:09 |
      ممنون از شما دوست عزیز.موفق باشید
  • علی موسوی

    علی موسوی

    22 تیر 1393 ساعت 12:23 |
    سلام
    آقا ناصر خسته نباشی
    خیلی جامع و کامل و بود
    و خیلی زیبا و شیوا به رشته تحریر در اومده بود.
    واقعا ممنون
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      22 تیر 1393 ساعت 16:27 |
      خیلی ممنون علی جان.
      می دونی یه بار مقاله پاک شد و مجبور شدم دوباره بنویسمش و خیلی عجله ای شد و فکر می کردم خیلی بد نوشتم.
      باز جای شکرش باقیه.
      موفق باشی.
  • JRDesign

    JRDesign

    22 تیر 1393 ساعت 13:07 |
    سلام ناصر جان
    زحمتی که واسه تهیه این مقالات میکشی قابل ستایشه
    والا با این توضیحاتی که شما ارئه میدید و نرم افزارایی که موجود هست آدم دوست داره همشو یاد بگیره ولی مطمئنا امکان پذیر نیست و به نظرم 2تا نرم افزار متناسب با کارمون یاد بگیریم بهتر باشه تا به همه نرم افزارا سرک بکشیم
    چون همشون واقعا قدرتمندن وپای هر کدوم باید عمرتو بذاری تا یاد بگیری . اگه هرکسی تو یک نرم افزار متخصص باشه و با هم یه گروه تشکیل بشه قطعا به اهدافمون میرسیم.
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      22 تیر 1393 ساعت 16:36 |
      جواد جان ممنون از لطفت.
      واقعا نمی شه چندتا نرم افزار رو با هم یاد گرفت.یعنی اگر بخوایم یکم تو کارمون جدی باشیم می بینیم نمی شه.خیلی ها به من گفتن بیا مایا یاد بگیر قراره تو گروه کار کنیم دیدم نمی تونم و قبول نکردم نه وقتش و دارم نه انرژی .
      یه نکته دیگه ای هم که هست،اگر من بخوام در مورده سینما فوردی هم مقاله ای بنویسم طوری می نویسم که خیلی خوب جلوه بده این نرم افزار و این باعث بشه خیلی ها بیان طرفش،ولی اگر هر کسی مقصد خودش رو بدونه به بیراه نمی ره و از این نرم افزار به اون نرم افزار نمی پره،و این پست رو به دیده اطلاعات عمومی می بینه.
      شما باید طوری با نرم افزارت کار کنی که وقتی ازت پرسیدن این و بلدی؟ بتونی با اطمینان کامل و با افتخار بگی این و بلدم.
      موفق باشی جواد جان.
  • محمود شوار

    محمود شوار

    22 تیر 1393 ساعت 15:04 |
    سلام و ممنون از جناب اسلامی :)
    این نرم افزار یعنی توانایی این داره کاملا یک انمیشن CG کامل باهاش ساخت ؟ بدون نیاز به نرم افزار دیگه ؟ حتی nuke ?
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      22 تیر 1393 ساعت 16:38 |
      بله این نرم افزار قابلیت کامپوزیت هم داره.
      ولی نه به اندازه نیوک.منظور از انیمیشن کامل اینه که با کمترین پلاگین و نرم افزارهای جانبی می تونی پروژت رو تکمیل کنی.
      موفق باشی
  • حسین فرد

    حسین فرد

    22 تیر 1393 ساعت 17:34 |
    اطلاعات خوبی بود.انشااله که موفق باشید.
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      22 تیر 1393 ساعت 19:08 |
      ممنون از حضورت حسین جان.
      شما هم موفق باشید.
  • صدرا

    صدرا

    22 تیر 1393 ساعت 17:49 |
    سلام وسپاس فراوان خدمت شما ....
    عالی بود مثل همیشه ...
    من کار بر 3d smax هستم یه چند ماهی که هیچ خبری از مکس نیست و همه جا خبر از نرم افزار های مختلف منتشر میشه
    به نظر شما میتونه مکس سرنوشتی شبیه به سافت ایمج داشته باشه ...
    ممنون و خسته نباشید ...
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      22 تیر 1393 ساعت 19:09 |
      سلام محمد جان.راستش من کاربر مکس نیستم انتشار اخبار مربوط به مکس بر عهده نویسندگان دیگه هست.
      موفق باشید.
      • صدرا

        صدرا

        22 تیر 1393 ساعت 23:14 |
        ممنون سپاس ....
  • محمد جواد کسایی

    محمد جواد کسایی

    22 تیر 1393 ساعت 18:21 |
    سلام عزیز دل
    خیلی وقت بود منتظر انشار مطلبی درمورد هودینی بودم، خیلی عالی بود،
    واقعا خسته نباشید

    من چند وقت پیش فیلمی در مورد هودینی دیدم که توسط اقای بهمن رئوفی و سعید یقانی"اگه درست نوشته باشم" ساخته شده بود ،توی اون فیلم هودینی رو معرفی کرد و خیلی تاکید داشتن بر روی ریاضیات و محاسباتی که در این نرم افزار باید انجام بشه ، و همین موضوع که یاد گیری این نرم افزار رو دشوار کرده و اصطلاحی که به کار بردن این بود که غول نرم افزار های دنیاست،
    و برای یاد گیری این نرم افزار باید دانسته های قبلی رو کاملا بذاریم کنار چون سیستمش کاملا متفاوت و مثل بقیه نرم افزار ها نیست.و نمیشه از تجربیات قبلی استفاده کرد.

    به یک نکته جالبی اشاره کردن که توی ایران تعداد افراد انگشت شماری هستن که با هودینی آشنا هستن " نه حرفه ی" و این قضیه واقعا برای من تحریک کننده بود، بکر بودن نرم افزار و همچنین بازار کار عالی...
    ولی برای یاد گیریش خیلی با ید وقت گذاشت و فکر کنم عمر من قد نده

    شما کسی رو میشناسید که هودینی رو به طور حرفه ی در ایران کار کنه؟
    آموزشی از سطح مبتی تا پیشرفته و نکات و ترفند ها سراغ دارید؟
    منابع فارسی چطور؟
    "" دو نکته رو لازم دونستم که تذکر بدم:
    اول:انتظار میرفت انیمیشن خیلی بهتری رو برای معرفی هودینی انتخاب کنید، به نظر من این انیمشین نتونست قابلیت های هودینی رو به نمایش بذاره ، و هودینی رو از بالاترین جایگاهش یه پایین ترین سطح کشید" میتونستید از اثار به روز هالیوودی برای معرفی نرم افزار استفاده کنید تا بتونید اشتیاقی در بین دوستان ایجاد کنید که شاید جرقه ی باشه برای یاد گیری این نرم افزار.
    دوم: حجم کلیپ ها خیلی زیاده، "170 مگ" !! واقعا جرات میخواد برای دانلودش!! بهتر مثلا با کیفیت 420 هم اپ کنید تا من و دوستانی که حجم ترافیک محدود داریم بتونیم به راحتی دانلود کنیم.

    بازم تشکر میکنم، خیلی خیلی خیلی زحمت کشید و کاملا قابل لمس بود
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      22 تیر 1393 ساعت 19:30 |
      سلام محمد جان ممنون از حضوره پر رنگت.
      راستش و بخوای محمد من قصدم این نبود که قدرت این نرم افزار رو تو صحنه های خیلی پزرگ هالیود تو این مقاله نشون بدم.
      قصدم معرفی یه کاری بود که خودم هم بتونم بخش شبیه سازیش و توضیح بدم هیچ چیزی وجود نداره که بتونه قابلیت های این نرم افزار رو نشون بده .
      تو ایران کاربران این نرم افزار انگشت شمار نیستند.استاد بنده اقای مهدی صالحی جز یکی از بهترین کاربران این نرم افزاره آموزش هاشو می تونی تو سایت cmivfx پیدا کنی.خیلی از کاربرانش که ایرانی هستند تو سایت side effcts عضو هستند و نمونه کارهای خوبی اونجا دارن حرفه ای هم هستند ولی زیاد تو دید نیستند.
      خب محمد مشکل اصلی بازار کار این نرم افزاره تو ایران چون اگر بنا باشه این نرم افزار و یاد بگیرید خیلی از انرژی و زمانتون رو میگیره و باید دید ایا می ارزه؟
      تولید کنندگان این نرم افزار ادعا می کنند که قوی ترین نرم افزار سه بعدی ساخته شده دسته بشره منم تایید می کنم،و دنیای کاملا متفاوتی داره.
      تقربا می تونم بگم اموزش مقدماتی این نرم افزار نداره شاید این عنوان رو تو یکی یا دوتا اموزش ببینی ولی وقتی به عنوان یه کاربره تازه وارد وارده این نرم افزار میشید با وجود همون اموزش ها هم براتون غیر مفهومه و گنگه و یکم طول میکشه.
      نرم افزاره هودینی بیشتر بر پایه ریاضیاته و این اصلا مشکل خاصی ایجاد نمی کنه نمی دونم چرا دوستان از چیزی که نمی دونند می ترسند ریاضیاتش سنگین نیست بلکه تو موارده خاص ولی محمد این نرم افزار وادارت می کنه به فکر کردن و استدلال کردن.
      متاسفانه بازار کاره خوبی نداره محمد جان.سیستم بالایی نیاز داره و کاربرانش محدودند و شرکتی ندیدم قبول کنه.
      من تازه تو این جزیره دارم تاب می خورم و یه برگه دستمه و دارم همه چیز رو یاداشت می کنم تا چند سال دیگه
      محمد اگر می خوای شروع کنی کار با این نرم افزار و من هستم تو فروم تا حدودی کمکت می کنم.
      موفق باشی دوست من
      • محمد جواد کسایی

        محمد جواد کسایی

        22 تیر 1393 ساعت 20:13 |
        ممنون از پاسخ دل نشینت

        من نیت کردم که این نرم افزار رو شروع کنم ولی ترس عجیبی روی این نرم افزار حاکمه، ولی دیگه باید اروم اروم به فکر یک نرم افزار دیگه باشیم .و چه نرم افزاری بهتر از هودینی"لامصب اسمشم خوشگله"

        ممنون از بابت معرفی چند تا از بچه ها، که در زمینه ی هودینی فعالیت میکنن
  • ali borzooie

    ali borzooie

    22 تیر 1393 ساعت 20:00 |
    سلام
    خسته نباشی آقا ناصر
    من خیلی هودینی رو دوست دارم(با اینکه فقط از یک کاربرد هودینی استفاده میکنم):
    مهم ترین دلیلش اینکه به شرکت autodesk فهمونده که اگه یکی دو سال دیگه کم کاری کنه هودینی جا شو گرفته که البته باعث قربانی شدن یک نرم افزار(softimage)یا شایدم دو تا شده.
    ...................
    من مایا کار میکنم و به آینده مایا فقط به خاطر وجود هودینی امیدوارم :))
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      23 تیر 1393 ساعت 00:13 |
      سلامت باشی علی جان.
      مایا نرم افزار قدرتمندی هست تازه یه چیز هایی داره بهش اضافه میشه که خدا می دونه چه نمونه کارهایی ازش خروجی می کشن.
      موفق باشی دوست من.
      • ali borzooie

        ali borzooie

        23 تیر 1393 ساعت 03:33 |
        خیلی ممنون
  • سعید ابراهیمی

    سعید ابراهیمی

    22 تیر 1393 ساعت 22:07 |
    ناصر جان خیلی مقاله خوب و جامعی بود. تبریک میگم بهت و همینطور یه خدا قوت جانانه. واقعا این هودینی غولیه واسه خودش. همه چی تمومه. نمیدونم چرا هر موقع حرف ریاضیات میاد تموم بدنم میلرزه و از خودم نا امید میشم. واقعا حیفه که انقدر ریاضیاتمون ضعیفه. حیف. یه روزی میگفتیم ریاضیات چه به درد میخوره. اما حالا میفهمم که واقعا مادر همه ی علوم هست.
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      23 تیر 1393 ساعت 02:25 |
      ممنون سعید جان.لطف داری.
      سعید خودتو اصلا دست کم نگیر،جونی،باهوشی با تمرین می تونی هر چیزی رو یاد بگیری.تازه اگر ریاضیات در کنار چنین کارهایی باشه واقعا لذت بخش میشه و یاد گرفتنش و اسونتر می کنه.مطمئن هستم اگر بری سراغش ترست ریخته می شه و ازش لذت هم می بری.
      برای موفقیت اول تلاش دوم تلاش و سوم هم تلاش، هوش تو گزینه های چهارم یا پنجمه.
      موفق باشی عزیز.
      • سعید ابراهیمی

        سعید ابراهیمی

        23 تیر 1393 ساعت 07:52 |
        کاملا حق با توئه.

        سعی میکنم سعی خودمو بکنم.
        تو هم موفق باشی.
  • اسماعیل

    اسماعیل

    23 تیر 1393 ساعت 09:28 |
    سلام به جملگی.
    خسته نباشید، مقاله خوبی بود. بسیار استفاده کردیم.
    من هم به شخصه علاقه زیادی به استفاده از houdini دارم. ولی نکته ایی که هست اینه که من دارم از طریق 3ds max درآمد کسب می کنم و زندگیم رو میچرخونم، و هودینی هم که بازار خوبی نداره، خود مکس هم بعضی اوقات بازارش خراب میشه. خیلی سعی دارم برم سمت هودینی، چون احساسم میگه، چندسال دیگه کاربران هودینی برنده هستن.
    درکل تو برنامه هام هست که کامل یادبگیرم
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      23 تیر 1393 ساعت 18:04 |
      ممنون اسماعیل جان.
      خیلی هارو می شناسم که هم با مکس کار می کنند و هم با هودینی. تا حالا 3 تا اموزش فارسی تو همین سایت منتشر شده می تونی استارت بزنی و بری جلو.
      بازار که کلا خرابه.
      موفق باشی.
  • توحيد

    توحيد

    23 تیر 1393 ساعت 19:59 |
    سلام
    دوست عزیز واقعا دستتون درد نکنه.ممنونم از آموزشی که گذاشتید.این منو بیشتر ترغیب میکنه که به سمت نرم افزارهای دیگه هم مثل هودینی بیام.
    موفقیت شما یه عنوان یه هم وطن یه افتخار ملی هست برام.موفق باشید
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      25 تیر 1393 ساعت 05:21 |
      سلام دوست عزیز هدف بنده هم همین هست.
      موفق باشید.
  • پیمان شفیعی

    پیمان شفیعی

    24 تیر 1393 ساعت 23:53 |
    مثل همیشه عالی- ممنون
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      25 تیر 1393 ساعت 05:33 |
      ممنون پیمان جان از همراهیت.
      موفق باشی عزیز
  • محمد ذاکری

    محمد ذاکری

    25 تیر 1393 ساعت 02:44 |
    بابا ناصر میخوای منفجرمون کنی؟؟ راههای بهتری هم هست!!! :D
    اولا بابت مقاله خوب و کاملت تشکر می کنم و امیدوارم که همچنان به معرفی هودینی ادامه بدی و ما استفاده کنیم!!!
    ولی خدایی بیا پژمان بشه نماینده مایا، شما نماینده هودینی و من مکس؛ بیام ضعف و قدرت هر کدوم بررسی بکنیم یک مقاله کامل بزنیم و تحلیل کنیمشون!!! :D
    آخه اینجور که شما داری از هودینی مطلب میزاری میترسم من همه چیز ول کنم بیام سمت هودینی!!! والا
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      25 تیر 1393 ساعت 05:32 |
      سلام محمد جان.
      به این می گن تبلیغ در حد تیم ملی و جذاب نشون دادن مطلبی که اصلا جذاب نیست،
      یادم باشه تو یه مقاله جدا ضعف های هودینی هم ردیف کنم برات تا همه اونور سکه رو هم ببیند.
      نه محمد هودینی هم مثل هر نرم افزاره ای دیگه ای هست،مهم کاربره حالا این کاربر یا با مکس کار می کنه یا با هودینی یا با بلندر مهم کاربره.وظیفه ما شناخت بود شاید با روحیه بعضی از دوستان جور باشه و بخوان یاد بگیرند.
      به طوره کل نرم افزار زیاد داریم که تو ایران ناشناخته موندن درسته مکس و مایا و فلان قوی هستند ولی نرم افزارهای دیگه ای هم هست که نیاز به معرفی دارند از جمله هودینی و . . . و معرفی این ابزارها وظیفه ماست،در حقیقت وظیفه سایته
  • Ehsan

    Ehsan

    26 تیر 1393 ساعت 22:38 |
    مطلب خوبی بود اما توتریالی که گذاشتی به نظر من بیشتر کاربران نرم افزارهای دیگه رو میترسونه! من خودم به عنوان کسی که چند ساله از هودینی به صورت حرفه ای استفاده میکنم یادم نمیاد نه خودم و نه همکارام از VEX code writing اسنفاده کرده باشیم! البنه برای shader writing بیشتر از VEX code استفاده. تو SOP level معمولا بیشتر از VOP SOP استفاده میشه.
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      27 تیر 1393 ساعت 02:23 |
      سلام احسان جان.خیلی خیلی خوشحال شدم که شما دوست عزیز با هودینی کار می کنید و تو بحث شرکت کردید.
      راستش و بخوای من فکر میکنم vop sop طراحی شده بود برای برنامه نویسی کمتر خودت که در جریانی من بعد از اون، همون کار هم رو تو محیط vop sop انجام دادم ولی به نظرت با vex code مراحل کار کوتاه تر نمیشه؟نسبت به vop sop?
      می دونی احسان دقدقه من همیشه این بوده که محاسبات طولانی رو چطوری تو محیط vop sop پیاده کنم و به این نتیجه رسیدم که نوشتن کد تو محیط vex code سریع ترین راه هست.
      اموزش برای شماها دوستان عزیز بود که با هودینی کار می کنید.
      در مورده این بحث تو آموزشی که به زودی منتشر میشه در مورده پارتیکل تو هودینی 13 بیشتر توضیح میدم.
      خیلی ممنون احسان جان از حضورت موفق و پیروز باشی.
      • Ehsan

        Ehsan

        27 تیر 1393 ساعت 06:51 |
        من خودم با VOP SOP راحت ترم مخصوصا برای چیزایی که زیاد پیچیده نیست. البته گاهی از inline code استفاده میکنم. وقتی تنها کار میکنی موضوع کاملا فرق داره تا وقتی که با یک تیم کار میکنی. آرتیستا با VOP SOP بیشتر آشنا هستند تا VEX code . باید برای بقیه هم قابل درک باشه. اما باز هم دستت درد نکنه... هم مطلب خوب بود هم اگه توتریال برای beginner level نبوده پس ایراد من هم بی مورده.
        • ناصر اسلامی

          ناصر اسلامی

          27 تیر 1393 ساعت 12:02 |
          حرفت درسته احسان جان.حواسم به inline code نبود.از pointwrangle هم میشه استفاده کرد.
          ممنون از حضورت
  • omid

    omid

    27 تیر 1393 ساعت 00:45 |
    تشکر میکنم از مقاله یخوبتون
    عالی بود
    این طور که من در سایت sidefx و سایت های بررسی جلوه های ویژه فیلم ها مثل fxguide خوندم
    تقریبا در همه ی فیلم های هالیوودی از هودینی استفاده شده
    آقای اسلامی میخواستم نظر شمادر این رابطه رو بدونم
    آیا واقعا همین طور هست؟

    سایتتون فوق العادست
    هر روز چکش میکنم
    امید وارم در آینده به جمع مقاله نویس های این سایت بپیوندم
    • ناصر اسلامی

      ناصر اسلامی

      27 تیر 1393 ساعت 02:26 |
      سلام امید جان.
      راستش و بخوای حرفت درسته تو خیلی از فیلم های هالیودی حضور داره و تو خیلی ها نه.
      بیشتر بستگی داره که چه کاری رو بخوان انجام بدن تو فیلم،و کاربران اون شرکت با چه نرم افزاری کار می کنند.
      ولی حضوره پررنگی داره در کل.
      موفق باشی

نظرتان را بنویسید :

اظهار نظر به عنوان مهمان .

جدیدترین نظرات ثبت شده در بخش بلاگ

سلام.
رفت برا دانلود البته راسته کار ما نیست ولی حتما باعث بالا رفتن اطلاعاتم میشه
ممنون

ایوب عابدی ایوب عابدی 03. اسفند, 1395 |

واقعا ممنون بابت تمام زحماتتان امیدوارم هر روز رو به پیشرفت باشید

وحید وحید 03. اسفند, 1395 |

مرسی دوست عزیز
موفق و سلامت باشی

madmaster_3d madmaster_3d 03. اسفند, 1395 |

خیلی عالی بود امین جان بیصبرانه منتظر قسمت های بعدی هستیم.
برات آروزی موفقیت میکنم.

احسان شمسی احسان شمسی 03. اسفند, 1395 |