Mostafa3D - Forum Kunena Site Syndication http://mostafa3d.com/ Tue, 26 Sep 2017 18:30:36 +0000 Kunena 1.6 http://mostafa3d.com/components/com_kunena/template/nts_krevista/images/icons/rss.png Mostafa3D - Forum http://mostafa3d.com/ en-gb یونیتی یا انریل کدام یک گرافیک بالا تری دارد http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123669#123669 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123669#123669 یونیتی ( Unity3D ) Tue, 26 Sep 2017 12:09:58 +0000 شبیه سازی معماری در یونیتی http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123662#123662 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123662#123662 به نام خداوند بخشنده و مهربان


اللهم صل علی محمدا و آل محمدا و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمدا و آل محمدا و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمدا و آل محمدا و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمدا و آل محمدا و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمدا و آل محمدا و عجل فرجهم


آرچ چیست؟
Arch یا ArchViz چیست؟

* مخفف Architectural Visualisations است یعنی شبیه سازی معماری

چرا یونیتی ؟
* خروجی سریع برای همه پلتفرمها با کمترین ایراد بین همه موتورها حین اجرا
* سرعت کار چند برابر نسبت به انریل (1)
* قابل خروجی اسان برای.موبایل و VR
* برنامه نویسی سریع یا پلاگین های ویژوال متنوع در است استور
* ابزار های بسیار زیاد در است استور
* انواع لایتمپر های مختلف و ReatimeGI و پروژه های اپن سورس زیاد (2)

توضیح 1:
سرعت ایمپورت فایل، پاک کردن فایل، کپی و ... چندین برابر انریل است (تا ده برابر جتی با سیستم قوی). شما با یک هارد SSD میتونید سرعت رو انقدر زیاد کنید که تقریبا هیچ وقت منتظر هیچ کاری نشید. محدودیت سرعت یونیتی فقط سرعت هارده
سرعت کامپایل شیدر به صورت لحظه ای
سرعت خروجی پروژه در چند ثانیه (زیر 1 دقیقه) برای پلتفرم ویندوز
سرعت اجرای ادیتور بسیار زیاد

توضیح 2 :
شما با Progressive Lightmapper یونیتی میتونید ده تا صد برابر سریع تر تنظیمات لایت مپ رو پیدا کنید. فرض کنید باید نیم یا یک ساعت منتظر بشینید تا نتیجه تنظیمات نور رو ببنید. این کار رو توی چند ثانیه میتونید توی یونیتی ببینید
کیفیت این لایتمپر Path Tracer هست و شما میتوانید در حد سی جی کیفیت نور غیر مستقیم داشته باشید
لایتمپر اوکتان هم روز های اینده (نامشخص) به یونیتی اضافه خواهد شد که با سرعت GPU میتونید لایت مپ بگیرید
پروژه های اپن سورس شامل Realtime GI، نور حجمی، رفلکشن های SSR مختلف است



آموزش
مقدمه:
برای شروع کار شما نیاز به ابزار مدل سازی دارید. برای مدلسازی من فرض رو مکس و مایا میگیرم.

تفاوت مدل سازی بازی در مکس/ مایا چیست؟
1.مهمترین چیزی که باید رعایت کنید فراموش کردن Plane و استفاده کردن یه مکعب Cube پهن به جای ان است. شما باید استفاده از Plane رو فراموش کنید چون مشکلات لایت مپ بوجود میاد. همونطور که توی دنیای واقعی یک خونه دیوارش با اجر ساخته شده، شما هم باید از مکعب استفاده کنید تا به اون شبیه تر باشه. استفاده از یک Plane مثل استفاده از یه شیشه است

2. دومین نکته فراموش کردن Turbo Smooth ها است. شما میتونید از Bevel در مایا یا Chamfer تو مکس استفاده کنید تا لبه ها رو صاف کنید. اینجوری هم مدل بهینست هم ظاهرش درسته
برای اجسامی مثل بالشت و مبل میتونید مقداری های پولی بسازید و در انتها لوپلی کنید.
پولیگون های استاندارد برای مبل زیر 100.000 است و شما باید حدود 10.000 حساب باز کنید (تعداد مثلث ها Triangle)

3. سومین نکته مشکل کاربران مکس است که یو وی چنل UV Channel رو رعایت نمیکنن.
شما باید حتما دو تا کانال یو وی داشته باشید. اولی رو برای تکسچر کردن و یو وی مدل و دومی رو برای یو وی لایت مپ. یو وی لایت مپ رو به صورت اتوماتیک انورپ کنید مشکل حله

توی مایا همه مدل ها رو انتخاب کنید و Uv->UV Set رو باز کنید. یه کانال جدید ایجاد کنید و انتخابش کنید. حالا UV->Automatic رو انتخاب کنید تا لایت مپ یو وی ساخته بشه.

راه دیگه ساخت یو وی تو یونیتی هست که نتیجش زیاد قابل قبول نیست نسبت به دستی مخصوصا اگه مدلسازیتون با استفاده از Boolean ها باشه

ادامه دارد ...





]]>
یونیتی ( Unity3D ) Tue, 26 Sep 2017 10:04:53 +0000
مشکل تیک زدن بازی با وجود فریم زیاد! http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123638#123638 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123638#123638
زیر 512 با فشرده شدن و رعایت اندازه ها .. کیفیت از کوالیتی روی 0 و همه چی اوکی توی یونتی بازی میکنم فریم بین 500 تا 2000 میده

اما توی اندروید یه لگ کوچیک میده متریال زمین هم sprite default خلاصه همه چی پایینه و توی صفحه نمایش رندر یونیتی تنها چیزی

که زیاده چند ضلعی ها هست که بین 1000 تا 30000 متغیره البته زمین بازی رو هم بهینه کردم چند ظلعی ها هم زیر 1000 شد و برای

نمونه صحنه شو زخیره کردم اما تو اندروید اون لگ خفیف هست و روون نیست بازی..

با برنامه fraps هم تست کردم رو شبیه ساز فریم روی 60 قفله!

تنها پکیجی که استفاده شده ferr2d terrain

مشکل از چی میتونه باشه یعنی...
با تشکر]]>
یونیتی ( Unity3D ) Mon, 25 Sep 2017 16:36:41 +0000
راهنمایی برای حرکت slider با پوزیشن ماشین http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123635#123635 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123635#123635 یه بازی دو بعدی کار میکنم که میخوام اسلایدر با پوزیشن ماشین حرکت کنه تا هنگامی که به اخر خط برسه در واقع یه نقشه راه ساده تا کاربر بدونه چقد تا انتها مونده.

هرچی به ذهن خودم رسید تو کد نویسیش پیاده کردم اما بازم اسلایدر حرکت نمیکنه یا میپره بالاتر از اول پوزیشن!

برای مثال:


این نمونشه البته خیلی تغییرات دیگم دادم float مکس و مین هم تعریف کردم بازم نشد.

لطفا بگید چطور باید اسلایدر رو با پوزیشن ماشین پیش ببرم و همچنین ایا باید تو اپدیت بزارم چیزی یا نیازی نیست.
با تشکر.]]>
یونیتی ( Unity3D ) Mon, 25 Sep 2017 16:26:20 +0000
تبدیل پکیج unity car pro 2.2برای اندروید http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123606#123606 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123606#123606 بنده بازم مشکل دارم . می‌خوام پکیج ذکر شده را برای اندروید تبدیل کنم لطفاً کمک کنید.]]> یونیتی ( Unity3D ) Sun, 24 Sep 2017 18:15:34 +0000 دیتابین ، اولین تحلیل داده ایرانی http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123590#123590 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123590#123590 فعلا فقط برای یونیتی پیاده سازی میشه
امیدوارم هر روز پیشرفت کنه.

www.databeen.ir]]>
یونیتی ( Unity3D ) Sun, 24 Sep 2017 11:10:59 +0000
حل مشکل control freak 2 در یونیتی 5.3 به بالا http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123580#123580 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123580#123580 من در گوروه ها و فروم های زیادی دیدم که دوستان زیادی در کانفیگ و اماده سازی پکیج control freak 2 در نسخه های متعددی در یونیتی
به مشکل برخوردن
پس من با بررسی تک تک اجزا اموزشی مبنی بر حل مشکل این پکیج قدرتمند در نسخه های جدید یونیتی گرفتم
امید وارم لذت ببرید باتشکر فراوان علی محمدلو
دانلود فیلم ]]>
یونیتی ( Unity3D ) Sun, 24 Sep 2017 07:17:06 +0000
روند نظارت بر بازی‌های موبایلی پیش و پس از انتشار 01 مهر 96 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123528#123528 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123528#123528 www.ircg.ir/fa/news/4265

نظام رده‌بندی سنی بازی‌ها (ESRA):
www.ircg.ir/fa/service/4

سایت ESRA :
www.esra.org.ir]]>
یونیتی ( Unity3D ) Sat, 23 Sep 2017 10:57:51 +0000
مشکل حجم زیاد shaders در خروجی اندروید (unity_builtin_extra) http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123508#123508 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123508#123508 ممنون]]> یونیتی ( Unity3D ) Sat, 23 Sep 2017 06:00:42 +0000 SEGI Realtime Global Illumination http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123505&limit=6&start=6#123505 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123505&limit=6&start=6#123505 به نام خداوند بخشنده و مهربان

سیستم ریل تایم GI یونیتی اپن سورس شد

قبلا کرکی در دسترس بود الان اپن سورسه

github.com/sonicether/SEGI/releases




]]>
یونیتی ( Unity3D ) Sat, 23 Sep 2017 03:51:52 +0000
مشکل ui با پکیج rcc http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123492#123492 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123492#123492 فقط ورژن سه باشه]]> یونیتی ( Unity3D ) Fri, 22 Sep 2017 17:32:42 +0000 قدرت http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123487#123487 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=123487#123487 یونیتی ( Unity3D ) Fri, 22 Sep 2017 16:30:21 +0000