Mostafa3D - Forum Kunena Site Syndication http://mostafa3d.com/ Thu, 15 Nov 2018 21:59:42 +0000 Kunena 1.6 http://mostafa3d.com/components/com_kunena/template/nts_krevista/images/icons/rss.png Mostafa3D - Forum http://mostafa3d.com/ en-gb مشکل تب انیمیشن در یونیتی http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=135111&limit=6&start=6#135111 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=135111&limit=6&start=6#135111
قبلا نسخه های دیگری داشتم بنظرم این مشکل را نداشتند .
مشکل اینه که هیچ اسپرایتی رو نمی تونم توی تب انیمیشن درگ کنم تا بتونم انیمیشن حرکت و و.. را اکی کنم



بنظرتون این مشکل یونیتی هست یا مشکل از من هستش ؟]]>
یونیتی ( Unity3D ) Thu, 15 Nov 2018 06:30:37 +0000
تخریب پذیری در یونیتی http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=135096#135096 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=135096#135096 بازی هایی مثل Mitdown madness و Driver parallel lines رو اگر بخاطر داشته باشید ( نترسید خیلی پیر نیستیم هنوز) خودروها قابلیت تخریب پذیری داشتند.یعنی مثلا سپر می شکست و...

می خواستم ببینم یکم درباره این خاصیت در انجین یونیتی یا اگر پکیج و یا داکیومنشنی به هر زبانی است و یا اگر تجربه ای داشتید ممنون می شوم لطف کنید و ارسال کنید.]]>
یونیتی ( Unity3D ) Wed, 14 Nov 2018 16:44:05 +0000
دریافت اطلاعات از یک فایل و ذخیره خودکار در Inspector یونیتی http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=135095#135095 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=135095#135095
من یک پروژه توی یونیتی دارم که در قسمت اینسپکتور پروژه باید حدود ۲۰۰۰ کلمه را وارد کنم.
که این کار خیلی طول میکشه و ممکنه به هر دلیلی کلمات وارد شده در اینسپکتور پاک بشن
حالا من اومدم همه کلمات رو داخل یک فایل اکسل با پسوند csv قرار دادم .
من این فایل رو در داخل پوشه ریسورس پروژه قرار دادم و اطلاعات رو ازش خوندم وداخل پروژه استفاده کردم.
ولی با این کار هر کسی که بازی را هک کنه میتونه کل اطلاعات مورد نیاز بازی رو از داخل گوشی به سورس بازی استخراج کنند



آیا روشی وجود داره که بتونم همه کلمات را از فایل csv (در یک آدرس دیگه از کامپیوتر ) بخونم و در داخل اینسپکتور یک صحنه یونیتی ذخیره و لود کنم.؟؟
درواقع میخوام به جای اینکه کلمات رو دستی به اینسپکتور بدم .کلمات اتوماتیک در اینسپکتور لود بشن. و صحنه جدید ما اطلاعات مورد نظر رو در خودش داشته باشه.]]>
یونیتی ( Unity3D ) Wed, 14 Nov 2018 16:30:47 +0000
پرداخت درون برنامه کافه بازار http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=135080&limit=6&start=6#135080 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=135080&limit=6&start=6#135080 یونیتی ( Unity3D ) Tue, 13 Nov 2018 17:07:54 +0000 Vray For Unity http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=135041#135041 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=135041#135041 چند وقته درگیر این سوالم .
چگونه میتوانیم از شیدر ها و متریال های ویری در یونیتی استفاده کنیم .
استاد پور مرتضی با گذاشتن این تاپیک مرا به پرسیدن این سوال وادار کردند .
ویری برای آنریل .
www.mostafa3d.com/blog/item/v-ray-for-unreal
از نون شب برام واجب تره لطفا پاسخ بدید.]]>
یونیتی ( Unity3D ) Mon, 12 Nov 2018 04:45:19 +0000
در داخل پرانتز http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134991#134991 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134991#134991 این عبارات Audioclip sound در داخل پرانتز در پایین نوشتم چه موقعهایی میشه داخل پرانتز استفاده کرد ؟ اصلا قرار گرفتن عبارات در داخل چه کاربرهایی داره؟
چون تا حالا از این روش استفاده نکردم و دارم مطابق آموزش پیش میروم
public void playsound (Audioclip sound){
Gameutils.playsound (sound , Audio);
}
ممنون]]>
یونیتی ( Unity3D ) Fri, 09 Nov 2018 19:24:07 +0000
انیمیشن کردن کاراکتر http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134988#134988 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134988#134988 من یه مشکلی داشتم و میخواستم یکی راهنماییم کنه
من در داخل 3dmax کاراکتر خودم رو همراه با ریگ بندی انجام دادم
و این کاراکتر رو برای نرم افزار یونیتی که برای بازی سازیه لازم داشتم
الان میخوام بدونم با شناخت مختصری که از این دو نرم افزار دارم
-انیمیشن و حرکات کاراکتر بهتره در 3dmax انجام بشه یا داخل unity
-و اینکه اگه داخل 3dmax حرکات رو انیمیشن کردم چه جوری داخل unity استفاده کنم..
ممنونم اگه کسی راهنماییم کنه]]>
یونیتی ( Unity3D ) Fri, 09 Nov 2018 16:50:28 +0000
استفاده از Unity Remote 5 در یونیتی ورژن 2017 یا 2018 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134982&limit=6&start=6#134982 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134982&limit=6&start=6#134982
دوستان آیا اتصال یونیتی به موبایل مختص یونیتی 5 هست ؟
هر کاری کردم موفق به اتصال یونیتی 2017.2 و 17.4 به موبایل نشدم
در نت گشتم هر مثالی بود مربوط به یونیتی 5 بود ,
اگر راهی بلدید لطفاء راهنمایی کنید
من فقط ورژن Unity Remote 5 را در اپ استور دیدم

ممنون]]>
یونیتی ( Unity3D ) Fri, 09 Nov 2018 07:51:05 +0000
بهینه سازی Gpu Base مخصوص اندروید http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134968&limit=6&start=6#134968 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134968&limit=6&start=6#134968
حدود 10 12 روزی روی بهینه سازی شیدری کار میکردم که قبلا خودم نوشته بودمش و مخصوص بازی Fate-Race بود. تصمیم داشتم شیدر بنحوی تکاملش بدم که تمامی بیلبردهای صحنه بخاطر تعداد کم ورتکسها بجای DrawCallهای زیاد برسونمش به یک drawcall و از آخر هم به این رسیدم و با تکنیکی جالب کلیه بیلبردها با حفظ حالت بیلبردی در یک drawcall رندر میشوند!

اما چیزی که بیشتر از تکنیک برای من جالب بود نتیجه خروجی بود!!!
من در خروجی به این رسیدم که تکنیکهای بهینه سازی Gpu Base در اندروید بیشتر بدرد گوشیهایی میخوره که Gpu خوبی دارند و در گوشیهای اندرویدی نتیجه برخلاف PC و Console که با انتقال محاسبات به Gpu امکان بالابردن Fps بیشتر میشه؛ اما در اندروید حتما به این شکل نیست!!

دمو این تکنیک با قابلیت سوویچ تکنیک ها در اندروید برای شما قرار میدهم تا شما هم این قابلیت با چشم خودتون ببینید! فقط دوستان حتما بعد از تست میزان Fps در مدهای مختلف و همچنین مدل گوشیتون اینجا قرار بدید!!

تعداد بیلبردها در صحنه 864 عدد درخت میباشد!!

من خودم در A7 2017 و Grand Prime تست کردم
در A7 تکنیکهای Gpu بسیار سریع تر بود و فریم حدود 80 تا 90 برای شیدرهای جی پی بهینه و 7 تا 8 فریم کمتر برای جی پی یو و حدود 60 برای سی پی یو

در گرند:
جی پی یوهای بهینه حدود 22
جی پی یو 32
سی پی یو حدود 50

حتما اسکرین شات قرار خواهم داد.

لینک دانلود Apk:]]>
یونیتی ( Unity3D ) Thu, 08 Nov 2018 08:44:21 +0000
مشکل با Camera Orbit http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134911#134911 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134911#134911
چندی پیش درحال توسعه بازی خودم بودم که خواستم برای منو بازی دوربین دور ماشین با Drag کردن موس یا تاچ بچرخه ،

برای این منظور رفتم خود انجمن یونیتی و یه کد کش رفتم ، ولی مشکلی که اینجاست من توی منوی بازی از پلیر پرفس استفاده

کردم و نمی تونم جسمی رو به عنوان Camera Target بهش نسبت بدم ، برای همین کلی با کد ور رفتم ولی نشد.

حتی وقتی Spawn Point یا همون ابجکت پلیر پرفز رو تیک اکتیوش رو برمیدارم و ماشینم رو توی صحنه میارم و به عنوان

Camera Target میدمش بازم دوربین بد حرکت میکنه و میره توی جسم، ولی اگر یه کیوب بسازم و به عنوان Camera Target بدمش

درست دور شی میچرخه.

راستش نمیدونم کلا چیکار کنم که هم پلیر پرفز باشه هم دوربین دور ماشینایی که اسپاون میشن بچرخه .

پیشاپیش از کمک های شما ممنونم.]]>
یونیتی ( Unity3D ) Tue, 06 Nov 2018 20:00:58 +0000
گزینه protected و گزینه override http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134906&limit=6&start=6#134906 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134906&limit=6&start=6#134906 گزینه protected در قسمت زیر
protected Fighter fighter;
چه کابردری داره ؟
.
گزینه override در قسمت زیر
override public void onStateUpdate(){};
چه کابردری داره ؟
ممنون]]>
یونیتی ( Unity3D ) Tue, 06 Nov 2018 19:27:58 +0000
مشکل در Raycast2D http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134895&limit=6&start=6#134895 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134895&limit=6&start=6#134895
من تعدادی اسپرایت دارم در صحنه که اونارو وقتی ریکست موس بهشون برخورد کرد میتونم درگ و حرکت بدم.

اما مشکل اینه که اگه سریع موس رو از روی اسپرایتی که دارم درگ میکنم دور کنم hit هم برابر null میشه! اما اگه آهسته درگ کنم

بدون مشکل دنبال پوزیشن موس میره.

البته بدون ریکست که میشه راحت انجام داد اما بخاطر اینکه میخوام بعدا به input.touch و چند لمسی تغییر بدم موس رو، بخاطر همین از ریکست استفاده کردم.

ابنم کدم که نمیدونم مشکلش کجاست و چی کم داره یا زیاد:]]>
یونیتی ( Unity3D ) Tue, 06 Nov 2018 14:49:08 +0000