تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

تکسچرینگ جسم سخت
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1

موضوع: تکسچرینگ جسم سخت

تکسچرینگ جسم سخت 2 هفته, 4 روز پیش #122601

  • sculp
  • آفلاین
  • كاربر فعال
  • ارسال: 857
  • دریافت تشكر: 1090
  • 
سلام.می خواستم یک واکاوی دقیق تری رو نرم افزارهای تکسچرینگ بندازم و ببینم کدوم باب میل تره و اونو با جدیت بیشتری انتخاب کنم , و روی اون تمرکز کنم...نکاتی هم در این رابطه مطرح می کنم:
خوب اول با ماری زدم...(مدلم که با خودم بوده، قبلا هم گذاشته بودم در سایت)



:pinch: هشدار : كدمخفی !


با substance painter:


خوب اولا در مورد سرعت..این نرم افزار روی رزولیشن 2024 خیلی خیلی روون بود برای من.اما با رزولیشن های بالاتر عملا تکسچرینگ امکان پذیر نیست...این در حالیه که در ماری با رزولیشن 8000 بنده کار کردم....تکسچر بالایی که در ماری کار شده دارای رزولیشن 8000 هست...هرچند کند، ولی به هر حال ماری از این رزولیشن سربلند بیرون اومد...به جز سرعت، تمام معایبی که در ماری نام بردم، در این نرم افزار ردیفه...و شما در زمان خیلی کوتاه تری می تونید در این نرم افزار به نتیجه برسید...

در کل به نظرم، برای موجودات ارگانیک و با وضوح بالا برای انیمیشن و فیلم، ماری مناسبه و برای جسم سخت و کلا برای گیم substance painter عالیه...هرچند هر دو نرم افزار خوبن و هردو می تونن در هر زمینه ای کار کنن...

من به خاکستری نشینی، عادت دیرینه دارم... سینه مالامال غم...اما دلی بی کینه دارم...:|
گالری کارهای من:
cgmore.ir/sculp
آرزوی تخصص در شاخه های: مدلینگ، تکسچرینگ، شبیه سازی مو و ریگ
کلی کار و فشار دائم و سالها لازم...

آخرین ویرایش: 2 هفته, 1 روز پیش ارسال توسط sculp.
كاربران زیر تشكر كردند: rayan-refoua, Vahid.G.S.V, mostafa-nazari, RezaCG, Car maker, stoidat

پاسخ: تکسچرینگ جسم سخت 2 هفته, 4 روز پیش #122634

  • stoidat
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 153
  • دریافت تشكر: 198
سلام . خیلی موضوع خوبیه , مخصوصا برای من که الان دارم UV و تکستچر پینت رو یاد میگیرم . اوایل با فتوشاپ فقط تکستچر میکردم (که تو خیلی از موارد برام راحت تره هنوز , مخصوصا تو مدل های ساده مثل دیوار و ...) اما الان یکم با Substance Painter کار کردم و گزینه های خوبی داره ولی برای من که بیشتر رو برنامه نویسی و مدلینگ کار کردم تا الان , بعضی مواقع یه مقدار پیچیده میشه.
با پلاگین ها ونرم افزارای دیگه برای Texture Paint اصلا کار نکردم برای همین زیاد اطلاعات ندارم , اگه امکانش هست یه مقدار از ابزار های هر کدوم یه اطلاعات اولیه بدین و اگه امکانش بود بگین حدودا چقدر بازه زمانی برای یادگیری تو هر کدوم نسبت دیگری متفاوته .
ممنون
كاربران زیر تشكر كردند: sculp

پاسخ: تکسچرینگ جسم سخت 2 هفته, 1 روز پیش #122806

  • sculp
  • آفلاین
  • كاربر فعال
  • ارسال: 857
  • دریافت تشكر: 1090
stoidat نوشته:
سلام . خیلی موضوع خوبیه , مخصوصا برای من که الان دارم UV و تکستچر پینت رو یاد میگیرم . اوایل با فتوشاپ فقط تکستچر میکردم (که تو خیلی از موارد برام راحت تره هنوز , مخصوصا تو مدل های ساده مثل دیوار و ...) اما الان یکم با Substance Painter کار کردم و گزینه های خوبی داره ولی برای من که بیشتر رو برنامه نویسی و مدلینگ کار کردم تا الان , بعضی مواقع یه مقدار پیچیده میشه.
با پلاگین ها ونرم افزارای دیگه برای Texture Paint اصلا کار نکردم برای همین زیاد اطلاعات ندارم , اگه امکانش هست یه مقدار از ابزار های هر کدوم یه اطلاعات اولیه بدین و اگه امکانش بود بگین حدودا چقدر بازه زمانی برای یادگیری تو هر کدوم نسبت دیگری متفاوته .
ممنون

سلام...به نظر من که substance painter برای شما عالیه...یک لحظه شک نکنید....فکر کنم خودتون هم به این نکته پی برده باشید.یک سری توضیحات کوچولو موچولو هم در پست اول نوشتم...
این رو هم با substance painter گرفتم...مشتاقم که نمونه کارای شما اگر داشته باشید هم ببینم...

من به خاکستری نشینی، عادت دیرینه دارم... سینه مالامال غم...اما دلی بی کینه دارم...:|
گالری کارهای من:
cgmore.ir/sculp
آرزوی تخصص در شاخه های: مدلینگ، تکسچرینگ، شبیه سازی مو و ریگ
کلی کار و فشار دائم و سالها لازم...

كاربران زیر تشكر كردند: stoidat

پاسخ: تکسچرینگ جسم سخت 1 هفته, 5 روز پیش #123014

  • stoidat
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 153
  • دریافت تشكر: 198
sculp نوشته:
stoidat نوشته:
سلام . خیلی موضوع خوبیه , مخصوصا برای من که الان دارم UV و تکستچر پینت رو یاد میگیرم . اوایل با فتوشاپ فقط تکستچر میکردم (که تو خیلی از موارد برام راحت تره هنوز , مخصوصا تو مدل های ساده مثل دیوار و ...) اما الان یکم با Substance Painter کار کردم و گزینه های خوبی داره ولی برای من که بیشتر رو برنامه نویسی و مدلینگ کار کردم تا الان , بعضی مواقع یه مقدار پیچیده میشه.
با پلاگین ها ونرم افزارای دیگه برای Texture Paint اصلا کار نکردم برای همین زیاد اطلاعات ندارم , اگه امکانش هست یه مقدار از ابزار های هر کدوم یه اطلاعات اولیه بدین و اگه امکانش بود بگین حدودا چقدر بازه زمانی برای یادگیری تو هر کدوم نسبت دیگری متفاوته .
ممنون

سلام...به نظر من که substance painter برای شما عالیه...یک لحظه شک نکنید....فکر کنم خودتون هم به این نکته پی برده باشید.یک سری توضیحات کوچولو موچولو هم در پست اول نوشتم...
این رو هم با substance painter گرفتم...مشتاقم که نمونه کارای شما اگر داشته باشید هم ببینم...

ببخشید , متوجه نبودم جواب ندادم .
من برای پینت , ماسک های ناخالصی از painter استفاده میکنم و بیک کردن نرمال . برای نرمال همچنان با Xnormal راحتم منتها بعضی اوقات از Substance هم استفاده میکنم .
اکثرا از فتوشاپ برای تکستچرینگ استفاده میکنم , برای همینم خواستم ببینم اگه خواستم بیشتر وقت بزارم برای یادگیری texture Paint با همین SS کار کنم یا گزینه بهتری هم هست .
كاربران زیر تشكر كردند: sculp
  • صفحه:
  • 1
مدیران انجمن: archman
زمان ایجاد صفحه: 0.24 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو

جدیدترین های بلاگ