تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

رزولیشن تکسچر ها هنگام خروجی گرفتن از زبراش به مایا
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1
  • 2

موضوع: رزولیشن تکسچر ها هنگام خروجی گرفتن از زبراش به مایا

رزولیشن تکسچر ها هنگام خروجی گرفتن از زبراش به مایا 10 ماه, 1 هفته پیش #111903

  • Vahid.G.S.V
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 187
  • دریافت تشكر: 352
  • 
با سلام
مدت هاست که من دارم با این مشکل سر و کله می زنم و نمی دونم چی کار کنم!
من یه مدل دارم که نمیشه خیلی های پلی خروجی گرفت یعنی تقریبا لو پلی هستش ولی نه خیلی زیاد.
ما تو زبراش میام divide می کنیم تا همیشه بتونیم پالی پینت با کیفیت خوبی بگیریم. و وقتی هم بخوایم از تکسچر ها پالی پینت بگیریم تو آخرین دیواید میزاریم..
اما بعدش که خروجی میگیریم و ببریم تو مایا تکسچر ها اونجوری که من می خوام نیستن یعنی اصلا شبیه زبراش نیست و کیفیت اومده پایین.
مدت هاست که من اصلا نمی تونم خروجی خوب بگیرم ببرم تو مایا تا برای انیمیشن مناسب باشه.
سوال من اینه: این مشکل مربوط به رزولیشن مپ هاست؟ مال یو وی؟ واقعا مربوط به چی هستش که انقدر تو مایا تکسچر ها داغون میشه؟
به خصوص برای صورت و کلا بدن.
امیدوارم دوستان اینجا مشکل منو برای همیشه حل کنند.
اگر هم عکس خواستید برای اینکه بهتر متوجه منظورم بشید لطفا بگید
آخرین ویرایش: 10 ماه, 1 هفته پیش ارسال توسط Vahid.G.S.V.

پاسخ: رزولیشن تکسچر ها هنگام خروجی گرفتن از زبراش به مایا 10 ماه, 1 هفته پیش #111913

  • sculp
  • آفلاین
  • كاربر فعال
  • ارسال: 907
  • دریافت تشكر: 1165
سلام...من فکر می کنم که رزولیشن تصویر خروجی پایین باشه...شما رزولیشن رو تنظیم می کنید اصلا
توی بخش tools می رید بخش UV اونجا رزولیشن رو می زازید مثلا روی چهار هزار و خورده ای و بعد تکسچر رو خروجی می گیرید...من که نکته خاصی به ذهنم نمی رسه دیگه...شاید بد نباشه یک تصویر قرار بدید....

گالری کارهای من:
cgmore.ir/sculp
کلی کار و فشار دائم و سالها لازم...

پاسخ: رزولیشن تکسچر ها هنگام خروجی گرفتن از زبراش به مایا 10 ماه, 1 هفته پیش #111915

  • Vahid.G.S.V
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 187
  • دریافت تشكر: 352
sculp نوشته:
سلام...من فکر می کنم که رزولیشن تصویر خروجی پایین باشه...شما رزولیشن رو تنظیم می کنید اصلا
توی بخش tools می رید بخش UV اونجا رزولیشن رو می زازید مثلا روی چهار هزار و خورده ای و بعد تکسچر رو خروجی می گیرید...من که نکته خاصی به ذهنم نمی رسه دیگه...شاید بد نباشه یک تصویر قرار بدید....

همین کار رو کردم بازهم تاثیری نداشت. البته من فکر می کنم مشکل یو وی هم باشه نرمال مپ هم روش اعمال کردم زیاد تاثیری نداشت.

پاسخ: رزولیشن تکسچر ها هنگام خروجی گرفتن از زبراش به مایا 10 ماه, 1 هفته پیش #111919

  • madmaster_3d
  • آفلاین
  • كاربر حرفه ای
  • ارسال: 2664
  • دریافت تشكر: 3836
البته داری میگی مدلت لاپلی هستش
وقتی مدلت لا پلی هستش
خوب یعنی کیفیت پلی پینتت هم پایین خواهد بود
:-؟

من همچین مشکلی تو مکس نداشتم

خوب

پس با یو وی مستر اول روی کلون از مدلت یو وی رو انجام میدی
بعد کپی میگیری
بعد مدل اصلیت رو انتخاب می کنی
بعد پیست می کنی
بعد سایز یو وی رو بالا میبری
بعد به قسمت تکسچر میزی ( قبلش پلی پینت کردی با سابدیواید بالا )
کریت فرام پلی پینت رو میزنی
بعد گزینه کلون رو میزنی
بعد میری به قسمت
تکسچر اون بالا
بعد ریزولیشن رو 4096 میزاری
بعد هم خروجی اکسپورت می کنی
فرمت جپگ
البته خیلی میخوای کیفیت بالاتر باش bmp ولی نیازی نیست

بعد این پلی پینتت ؟ تو خود دکستاپ باز می کنی؟ درست هستش؟ اگر درست هستش
یعنی یک مشکلی تو مایاست
اگر درست نیستش. یعنی یک جایی مثل این مراحل که گفتم نرفتی

اعتراف کن
وقتی شما یک ماکرو ویو میخری؟ همون دقیقه نمیزنی به برق و دکمه هاش رو فشار بدی. چون میترسی خراب بشه و کلی بابتش پول دادی. ولی تو زندگی؟ مثلا برای ازدواج؟ روابط همسر ؟ و یا موفقیت تو زندگی هیچ دفترچه راهنمایی حاضر نیستی بخونی :| مجموعه سخنرانی های دکتر شاهین فرهنگ در مورد ازدواج و روابط همسر و موفقیت رو حتما خریداری کنید و زندگیتون رو 180 درجه تغییر بدید
************************************************************************************************************************
مقاله شروع یادگیری تری دی و انیمیشن سازی برای تازه کارها


مقاله شروع یادگیری زبراش


آخرین ویرایش: 10 ماه, 1 هفته پیش ارسال توسط madmaster_3d.
كاربران زیر تشكر كردند: Vahid.G.S.V

پاسخ: رزولیشن تکسچر ها هنگام خروجی گرفتن از زبراش به مایا 10 ماه, 1 هفته پیش #111948

  • Vahid.G.S.V
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 187
  • دریافت تشكر: 352
من با خود زبراش یو وی نگرفتم تو خود مایا یو وی گرفتم دقیق بخوام بگم با maya bounse tool.
این یه مسئله، مسئله دیگه خود نرمال مپ ها هم هست ( می دونم سوال دیگه ای پرسیدم)!
هیچ وقت نرمال مپ ها برای من درست کار نکردن همیشه به خصوص تو قسمت هی کات های یو وی جابه جا میشن
تکسچر ها هم که واقعا بیچارمون کرد.
من از دوستان خواهش می کنم اگر یه فیلم آموزشی خوب خارجی
یعنی! از ابتدا کاراکتر ساخته بشه درست ریتوپلوژی بشه بعد یو وی، ساختن مپ ها و بعدش خروجی تو مایا ( برای انیمیت مناسب بشه ) از ابتدا تا انتها ساخته بشه به من معرفی کنند بدونن که خیلی لطف کردند!
خسته شدم انقدر سریع این موضوع من گیر دارم!!

پاسخ: رزولیشن تکسچر ها هنگام خروجی گرفتن از زبراش به مایا 10 ماه, 1 هفته پیش #111953

  • sd70
  • آفلاین
  • ناظر و نویسنده وبسایت
  • ارسال: 704
  • دریافت تشكر: 967
زیاد با ZBrush کار نکردم ولی خب شاید مشکل همون چیزی باشه که فکر میکنم. اگه کیفیت تکسچر پایینه که خب راه حلی به ذهنم نمیرسه جز این که رزولیشن کافی نیست اما اگه مشکل اینه که تکسچرها رو وقتی به مایا ایمپورت میکنین دچار تغییر شکل میشن (خودمونی بگم کج و کوله میشن) به ویژه در قسمت های کنار مرزهای UV، دلیلش اینه که وقتی مدل رو دیواید میکنید مرزهای UV اون هم قدری جابجا میشه. شما اون مدل high-poly تون رو هم وارد مایا کنین و تکسچر رو به اون هم نسبت بدین. اگه روی اون درست بود مشکل همینه
آشنایی با GI در V-Ray و Redshift / رندر انیمیشن بدون flicker (+)
مقاله آشنایی با مفهموم گاما و Linear Workflow (+)
دانلود کتاب های آموزش پایتون در مایا (+)
آخرین ویرایش: 10 ماه, 1 هفته پیش ارسال توسط sd70.
كاربران زیر تشكر كردند: Vahid.G.S.V
  • صفحه:
  • 1
  • 2
مدیران انجمن: Power, farzin3daxis
زمان ایجاد صفحه: 0.21 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو