تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

تصویر گذاشتم...برای مدل در چه حالتی تکسچر بسازیم
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1

موضوع: تصویر گذاشتم...برای مدل در چه حالتی تکسچر بسازیم

تصویر گذاشتم...برای مدل در چه حالتی تکسچر بسازیم 3 هفته, 4 روز پیش #123536

  • sculp
  • آفلاین
  • كاربر فعال
  • ارسال: 899
  • دریافت تشكر: 1139
  • 
سلام....من یک مدل دارم....که برای رندر با کیفیت مثلا با آرنولد، تا دو لول اسموت می شه....از همین مدل وقتی اسموت نشده می شه بازم برای رندرای با کیفیت البته از نمای دور استفاده کرد...یا اصلا می تونیم از مورد رو نادیده بگیریم...از همین مدل وقتی اسموت نشده می تونیم در موتور های بازی هم به عنوان یک مدل لوپولی استفاده کنیم...حداکثر، چند تا edge رو حذف کنیم و برای موتور بازی بهینه اش کنیم...پس در واقع ما دو حالت برای مدل داریم...یک حالت اسموت شده(یک تا دو بار اسموت شده) ویک حالت لو پولوی و اسموت نشده...حالا سوال من اینه که من وقتی می خوام برای این مدل تکسچر بسازم...مدل رو روی کدوم حالت قرار بدم...حالت دو بار اسموت شده یا حالت لو پولی...من می خوام طوری تکسچر بسازم که این تکسچر در هر دو حالت به کار بره....توی تست هایی که انجام دادم...اگر توی حالت لو پولی برای مدل تکسچر بسازم...وقتی مدل رو اسموت می کنم، تکسچر برای اون مدل اسموت شده، به درستی نمی شینه و تکسچر در ظاهر خراب می شه....برعکسش هم همینطوره....با این توضیح، آیا اصولی و شدنی نیست که من یک تکسچر برای دو حالت بسازم.باید برای هر یک از حالت ها، یک تکسچر مجزا بسازم!!!!

در کل در مورد تکسچر سازی و اسموت شدن توضیح بدید و ما در چه حالت تکسچر بسازیم.


گالری کارهای من:
cgmore.ir/sculp
کلی کار و فشار دائم و سالها لازم...

آخرین ویرایش: 3 هفته, 4 روز پیش ارسال توسط sculp.

پاسخ: تصویر گذاشتم...برای مدل در چه حالتی تکسچر بسازیم 3 هفته, 4 روز پیش #123542

  • Charlie
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • ^___^
  • ارسال: 252
  • دریافت تشكر: 499
تا اینجا که من فهمیدم مدل اگر توپولوژی استاندارد داشته باشه و پولی ها چهار ضلعی باشن مشکلی برای تکسچر به وجود نمیاد مگر همین نارک یا کلفت شدن روی اج ها
توی هر کیس متفاوته .. در کل ساختن یو وی و تکسچر روی حالت لوپولی ساده تره ولی اگه به مشکل میخوره میتونی اصلاح کنی تکسچر رو بعد از های پولی کردن
And I, Jack, the Pumpkin King Have grown so tired of the same old thing
كاربران زیر تشكر كردند: sculp

پاسخ: تصویر گذاشتم...برای مدل در چه حالتی تکسچر بسازیم 3 هفته, 4 روز پیش #123545

  • stoidat
  • آنلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 184
  • دریافت تشكر: 257
من متوجه نشدم دقیقا سوالتون چیه ولی برای مدل های بازی Pipeline اینه که شما یه ورژن High Poly میزنی با جزئیات کامل . بعد یه ورژن Low Poly ازش میزنی و با استفاده از رندر تو تکستچر مدل High Poly رو Projection میکنی رو لو پلی .
آخرین ویرایش: 3 هفته, 4 روز پیش ارسال توسط stoidat.
كاربران زیر تشكر كردند: sculp

پاسخ: تصویر گذاشتم...برای مدل در چه حالتی تکسچر بسازیم 3 هفته, 4 روز پیش #123547

  • sculp
  • آفلاین
  • كاربر فعال
  • ارسال: 899
  • دریافت تشكر: 1139
stoidat نوشته:
من متوجه نشدم دقیقا سوالتون چیه ولی برای مدل های بازی Pipeline اینه که شما یه ورژن High Poly میزنی با جزئیات کامل . بعد یه ورژن Low Poly ازش میزنی و با استفاده از رندر تو تکستچر مدل High Poly رو Projection میکنی رو لو پلی .

ممنون...آقای ذاکری و دیگر دوستان هم در تلگرام نکاتی گفتم...فقظ شما یک نکته کفتید در مورد projection....مگر می شه تکسچر یا base color رو هم از روی مدل high poly روی لو پلی projection کرد...چطوری

گالری کارهای من:
cgmore.ir/sculp
کلی کار و فشار دائم و سالها لازم...

پاسخ: تصویر گذاشتم...برای مدل در چه حالتی تکسچر بسازیم 3 هفته, 4 روز پیش #123549

  • stoidat
  • آنلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 184
  • دریافت تشكر: 257
sculp نوشته:
stoidat نوشته:
من متوجه نشدم دقیقا سوالتون چیه ولی برای مدل های بازی Pipeline اینه که شما یه ورژن High Poly میزنی با جزئیات کامل . بعد یه ورژن Low Poly ازش میزنی و با استفاده از رندر تو تکستچر مدل High Poly رو Projection میکنی رو لو پلی .

ممنون...آقای ذاکری و دیگر دوستان هم در تلگرام نکاتی گفتم...فقظ شما یک نکته کفتید در مورد projection....مگر می شه تکسچر یا base color رو هم از روی مدل high poly روی لو پلی projection کرد...چطوری

بله میشه . البته من تو مکس از Rendet to Texture استفاده میکنم و تو خروجیش میشه Height Map و NormalMap و Diffuse و باقی مپ ها رو خروجی گرفت البته برای نرمال همچنان از XNormal استفاده میکنم منتها مکس هم میشه.تو مایا نمیدونم چجوریه ولی تو مکس میشه. مطمئنم تو مایا هم این قابلیت هست.
كاربران زیر تشكر كردند: sculp

پاسخ: تصویر گذاشتم...برای مدل در چه حالتی تکسچر بسازیم 3 هفته, 4 روز پیش #123559

  • sd70
  • آفلاین
  • ناظر و نویسنده وبسایت
  • ارسال: 694
  • دریافت تشكر: 953
این ها فکر کنم همون چیزی که میخواین رو در مایا آموزش بده. ویدئوی اول 15 دقیقه ـس و فکر میکنم همون کار تون رو راه بندازه. دومی یک ساعت و نیمه و شاید فقط یک بخش کوتاهش مربوط به این مورد باشه

www.youtube.com/watch?v=8Vx-uzDBuSM
www.youtube.com/watch?v=avlt97wVcyk

فقط یک نکته رو بگم و اونم اینه که خودم این دو تا ویدئو رو ندیدم و از محتواش اطلاعی ندارم اما یه بررسی کلی کردم و فکر میکنم همون چیزی هست که دنبالش هستین
آشنایی با GI در V-Ray و Redshift / رندر انیمیشن بدون flicker (+)
مقاله آشنایی با مفهموم گاما و Linear Workflow (+)
دانلود کتاب های آموزش پایتون در مایا (+)
كاربران زیر تشكر كردند: sculp
  • صفحه:
  • 1
زمان ایجاد صفحه: 0.80 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو

جدیدترین های بلاگ