تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

ساخت Material برای Substance Painter
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3

موضوع: ساخت Material برای Substance Painter

ساخت Material برای Substance Painter 1 ماه پیش #136818

  • mrageek
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • DigitalArtists ForEver
  • ارسال: 223
  • دریافت تشكر: 150
  • 
سلام به همه

چجوری می تونم از این متریال ها بسازم برای Substance Painter ؟



منظورم دقیقم اینه که متریالی که می سازم از این پارمتر ها داشته باشه یا براش بسازم.

آیا با Substance Designer می سازن اینا رو؟

اون حالتی که من تکسچر ها رو به یه متریال خام معرفی کنم و کلیک راست کنم Create Material Preset رو بزنم رو بلدم و به دردم نمی خوره.
همه چیز در مورد Wacom
www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=76&id=100924

درخواست توضیح Cleanup
www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=65&id=121709

پاسخ: ساخت Material برای Substance Painter 1 ماه پیش #136819

  • مکسول
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 175
  • دریافت تشكر: 263
سلام خدمت دوست عزیز :
ابتدا مختصر خدمت شما عرض بکنم که
تفاوت سابستنس پینتر با دیزاینر در چیست :
فرض کنید قرار هست تکسچر اسفالت طراحی بکنید .
مطابق عکس زیر .....

به طور کل در برنامه سابستنس پینتر شما هر متریال و تکسچری می توانید طراحی بکنید با امکانات خود نرم افزار و
اگر هم نرم افزار چنین قابلیتی نداشت می توانید از اینترنت تکچسر بگیرید و تغییرات اعمال بکنید .
اما معمولا برای اعمال تکسچر نیاز به یک عکس پایه هست .
برای مثال مطابق عکس شما اگر خواستید تکسچر اسفالت طراحی بکنید باید تکسچر اسفالت از اینترنت دانلود بکنید و
با اعمال تغییراتی مثل ( ترک خوردن اسفالت و جمع شدن اب و ....) به نتیجه برسید .
به صورت کاملا طبیعی

اما گاهی وقت ها قرار هست تکسچری اعمال بکنید که متاسفانه اون تکسچر خیلی کم یاب هست یا اصلا نیست.
اینجا سابستنس دیزاینر می تواند به شما کمک بکند برای مثال همان تکسچر اسفالت در نظر بگیرید .
فرض کنید در اینترنت اصلا تکسچر اسفالت نیست .
خب شما با امکانات بسیار زیادی که در سابستنس دیزاینر هست می توانید تکسچر اسفالت طراحی بکنید که البته
خیلی زمانبر هست و معمولا هم خیلی کم کاربرد به دلیل اینکه
الان هر تکسچری در اینترنت هست غیر از موارد خاص ...

....................................................................
چجوری می تونم از این متریال ها بسازم برای Substance Painter ؟
............................
جواب سوالت :
راستش مبحث مفصلی هست که بخوام توضیح بدم دقیقا این تکسچر ها چطوری در
نرم افزار قابل طراحی هستند اما توضیحات مختصر و مفید خدمتت عرض بکنم ..
اساس کار سابستنز پینتر در لایه ها هست .
برای مثال شما فرض کنید می خواهید به مدل مطابق عکسی که گذاشتم تکسچر اسفالت اعمال بکنید .
برای اعمال این تکسچر دوست عزیز شما یک تکسچر اسفالت از اینترنت دانلود می کنید بعد برای هر خصوصیت از تکسچر
باید یک لایه در نظر بگیرید .
مثلا
یک لایه برای اب
یک لایه برای ترک خورده گی ها
یک لایه برای کثیفی
یک لایه برای خرابی و سنگ ریزه
یک لایه برای قسمت های خاکی اسفالت
یک لایه برای نقش و نگار
و .....
بعد با ترکیب این لایه ها شما به تکسچر مورد نظر میرسید . مطابق عکس
شما کمی تمرین کنید می توانید دقیقا مطابق عکسی که مثال زدم تکسچر طراحی بکنید .
...........................................
آیا با Substance Designer می سازن اینا رو؟
...............................................................
جواب سوالت :
نیازی به سابستنس دیزاینر نیست و شما می توانید به تمام پارامترهای تکسچر اشراف داشته باشید .
همه پارمترها قابل ایجاد هستند شما می توانید
برای هر خصوصیت خیلی جزئی یک پارامتر در نظر بگیرید .
اما در صورتی این امکان هست که خود شما از پایه تکسچر و متریال طراحی بکنید .
متریال ها و تکچسرها و امکانات نرم افزار سابستنس پینتر ابتدا در سابستن دیزاینر طراحی شدند
به صورت مستقل و کاملا بسته
بنابراین معمولا شما نمی توانید پارامتری را اضافه یا حذف بکنید ..
مثالی که شما زدید مصداق همین موضوع هست .
پارامترهای متریالی که شما مثال زدید از قبل دز سابستس دیزاینر طراحی و اعمال شده و خصوصیات این چنین متریالها
معمولا در سابستنس پینتر قابل دستکاری و حذف و اضافه نیست .
اما متریالی که خود شما طراحی می کنید در سابستس پینتر اینطوری خدمت شما عرض بکنم که
می توانید برای هر ملکول از متریال هم پارامتر در نظر بگیرید .
اساسا بحث مفصل و غیر کاربردی هست به دلیل اینکه شما با لایه ها هر تکسچری در دنیا هست می توانید طراحی بکنید .
اگر متوجه نشدید ندا بدید سر فرصت در یک پست جداگانه برای شما مفصل مثال بزنم .

موفق باشید .
آخرین ویرایش: 1 ماه پیش ارسال توسط مکسول .
كاربران زیر تشكر كردند: 123vahid123, mrageek, aj1176, Clever Wise, Art2D.3D

ً 1 ماه پیش #136824

  • mrageek
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • DigitalArtists ForEver
  • ارسال: 223
  • دریافت تشكر: 150
خیلی ممنون بابت توضیحاتت،

ببین من توی تکسچر کردن یه مدل با سابستنس مشکلی ندارم و هر مدلی رو که بخوام می تونم توی سابستنس تکسچرش کنم.

اما الان می خوام بدونم متریال هایی که درون Substance Painter وجود داره و یا بعضی وقت ها دانلود می کنیم رو چجوری می سازن؟

طبق این عکس که از این پارامتر ها داشته باشه و برام مهم نیست توی چه نرم افزاری ساخته میشه.



من الان تکسچر ها رو دارم و می خوام باهاشون یه متریال آماده بسازم که از این پارامترها داشته باشه یا براش بسازم.

مثلاً تصور کن می خوام برای خودم یه Library از متریال درست کنم، یا اینکه یه متریال آماده درست کنم و بزارم برا دانلود.
همه چیز در مورد Wacom
www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=76&id=100924

درخواست توضیح Cleanup
www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=65&id=121709

پاسخ: ً 1 ماه پیش #136833

  • مکسول
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 175
  • دریافت تشكر: 263
خواهش می کنم
............................
اما الان می خوام بدونم متریال هایی که درون Substance Painter وجود داره و یا بعضی وقت ها دانلود می کنیم رو چجوری می سازن؟
من الان تکسچر ها رو دارم و می خوام باهاشون یه متریال آماده بسازم که از این پارامترها داشته باشه یا براش بسازم.
مثلاً تصور کن می خوام برای خودم یه Library از متریال درست کنم،
یا اینکه یه متریال آماده درست کنم و بزارم برا دانلود.
....................
جواب سوالت :
الان سوال شما درست مطرح شد : که هدف شما اصلا چی هست .
سوال اول شما یکم مبهم بود .
اگر دوست دارید متریال اختصاصی طراحی بکنید با پارامترهای خاص و قصد ایجاد یک کتابخانه دارید و
دوست دارید متریال بعد از ساخته شدن از محیط برنامه خارج شود حالا برای انتشار یا دانلود یا ...
باید حتما از سابستنس دیزاینر استفاده بکنید .
شما نگفتید منظور از ساختن متریال چیست ؟
ما در سابستس پینتر متریال میسازیم برای اعمال به مدل مثل متریال فلز زنگ زده
اما در سابستس دیزاینر متریال میسازیم برای استفاده در سابستنس پینتر
تفاوت اینجاست که مثلا متریال فلز زنگ زده در پینتر با ایجاد لایه های متعدد ساخته می شود
اما برای هر بار استفاده شما باید تمام مراحل کار را طی بکنید . اگر ده تا مدل داشتید باید ده بار لایه سازی بکنید و ده بار تکسچر بدید .
اما در دیزاینر شما یک متریال خاص و اماده برای کاربردی خاص طراحی می کنید و در
سابستنس پینتر اکسپورت می کنید و هر بار خیلی راحت استفاده می کنید . بدون ایجاد لایه .
مثل متریال های اماده سابستنس پینتر
خب شما باید صد در صد از سابستنس دیزاینر استفاده بکنید. که البته به علت داشتن تکنولوژی گراف خیلی هم سخت هست .
البته در پست اول هم پاسخ دادم برای متریال های خاص باید از دیزاینر استفاده بکنید .
موفق باشید .
آخرین ویرایش: 1 ماه پیش ارسال توسط مکسول .
كاربران زیر تشكر كردند: 123vahid123, mrageek

پاسخ: ً 1 ماه پیش #136836

  • 123vahid123
  • آفلاین
  • كاربر فعال
  • ارسال: 560
  • دریافت تشكر: 466
درست کردن متریال، چیزی فراتر از بلد بودن نرم افزار هستش، در تکمیل توضیحات دوستمون مکسول، شما حتی اگه سابستنس دیزاینر بلد باشی هم، ساخت متریال کار سختی هست، چون شما باید تسلط کامل روی ساختار متریال و مفاهیم اولیه مثل IOR reflection refraction specular ...... داشته باشید.

به نظر من با همون سابستنس پینتر کار کنید بهتره، با این تفاوت که لازم نیست دیگه چیزهای اولیه رو بدونی و بسازی، قابلیت smart material که تو سابستنس هست فوق العادست، میتونی هر تعداد مپ و متریال با هم ترکیب کنی و اسمارت متریال بسازی، خروجی بگیری بفروشی و یا برای خودت library بسازی. من خودم اینکارو میکنم البته نه برای فروش، برای library شخصی خودم.
آخرین ویرایش: 1 ماه پیش ارسال توسط 123vahid123.
كاربران زیر تشكر كردند: mrageek

پاسخ: ً 1 ماه پیش #136838

  • mrageek
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • DigitalArtists ForEver
  • ارسال: 223
  • دریافت تشكر: 150
123vahid123 نوشته:
...یا برای خودت library بسازی. من خودم اینکارو میکنم البته نه برای فروش، برای library شخصی خودم.


دقیقاً، من هم می خوام برای خودم Library شخصی درست کنم، الان منظورم رو متوجه شدید.

ولی می خوام موضوع رو بیشتر باز کنم که بتونم ازتون راهنمایی بگیرم.

ببینید من یه پک متریال آماده پارچه دانلود کردم، ولی مشکل اینه که متریال ها مخصوص Substance Painter نیستن، یعنی فرمتشون .sbsr نیست.

به این صورت هستن:



یعنی قابل استفاده برای هر نرم افزاری به صورت دستی

حالا من می خوام اینا رو به Library شخصیم اضافه کنم،

راهی که وجود داره اینه که من این ها رو به صورت تکسچر وارد Substance Painter کنم و به یه متریال خام معرفیشون کنم و Create preset material رو بزنم تا ذخیره بشه. ولی دو تا مشکی که وجود داره این متریال این پارامترها رو نداره و فرمت ذخیره شده .sbsr نیست. با فرمت .sppr ذخیره میشن.

حالا اگه بخوام از این متریال ها بسازم با Substance Designer تکسچر هاشو دارم و مثل روش های کلاسیک نمی خوام با ترکیب نود ها متریال بسازم .
همه چیز در مورد Wacom
www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=76&id=100924

درخواست توضیح Cleanup
www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=65&id=121709
  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3
مدیران انجمن: m.bodat
زمان ایجاد صفحه: 0.16 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو